Jump to content

Probleme electroventilator / electroventilatoare


TDI
 Share

Postare recomandată

Sal

Am citit toate mesajele care descriu problemele pe care le aveti la golf V pe acest forum, dar se pare ca nici unul nu s-a intalnit cu aceasta problema :) .

Poate ma poate ajuta cineva cu o explicatie!

Am luat masina in Martie anul acesta si pana acuma am facut 16000Km, ideea e ca pana la 14500 Km nu am avut nici cea mai mica problema (bine inafara de jumatatea de litru de ulei pe care am inteles ca oricum TDI-ul o papa :confused: ).

Dupa 14500Km am observat ca electroventilatoarele de la radiator incep sa porneasca aiurea in sensul ca dimineata la 3-4 grade cand motorul este rece dupa pronirea motorului la cateva secunde pornesc si ele.

Aceste ventilatoare dupa cate shtiu eu au roloul de racire a radiatorului respectiv a lichidului de racire a motorului nu!!??

Pai daca ele pornesc cand motorul este rece rece ce sa mai cred ;) .

Merci!!

A, si ca sa nu uit :P , zilele trecute cand ma intorceam de la un drum mai lung am observat ca afara dupa cum imi indica temperatura calculatorul masinii erau in jur de -38 grade ;) . A mai patit-o cineva????? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lasi cumva aerul conditionat pornit? daca da... ventilatoarele pornesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lasi cumva aerul conditionat pornit? daca da... ventilatoarele pornesc.

<{POST_SNAPBACK}>

Ma gandeam si la treaba asta dar inainte sa opresc motorul opresc si clima, iar cand il pornesc clima ramane oprita.

Crezi ca are vreo treaba temperatura scazuta de afara pentru ca toata vara nu le-am auzit pornind mai ales cu motorul rece.

Poate ca daca dau drumul la caldura si oricum de obicei dau drumul numai dupa ce temperatura motorului creste peste 50 grade ca sa nu-l fortez intr-un fel.

Ideea e ca ele pornesc imediat dupa ce pornesc motorul fara sa umblu la nici o functie a masinii.

Merci pentru raspunsul prompt :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti indica -38grade , ai un senzor de temperatura defect sau nu face contact o mufa de la un senzor de temperatura . Ti-a crescut si consumul ? Cat despre aerul conditionat se recomanda sa mergi cu el si iarna pt. ca face si deumidificare ( asta la climatronic )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti indica -38grade , ai un senzor de temperatura defect sau nu face contact o mufa de la un senzor de temperatura . Ti-a crescut si consumul ? Cat despre aerul conditionat se recomanda sa mergi cu el si iarna pt. ca face si deumidificare ( asta la climatronic )

<{POST_SNAPBACK}>

Consumul nu cred ca a crescut dar cred ca am gasit problema la senzorul de temperatura care se afla in spatele grilei din bara fata, am miscat de el si de mufa si se pare ca si-a revenit, oricum am programat-o la service ca sa il schimbe (mai naspa e ca tocmai pe 28 dec :) )

Si cand dau drumul la caldura pornesc clima normal pentru ca daca o setez pe econ exact cum ziceai si tu se aburesc geamurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar tot nu m-am lamurit cu electroventilatoarele, dintre cei care aveti glof V TDI v-ati mai intalnit cu aceasta problema? e o chestie normala pe timp de iarna? cu toate ca ar fi ciudat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, TDI, la mine nu a aparut asa ceva si nu prea cred ca e normal ...

Vezi ce spun cei din service si spune-ne si noua. Poate o sa avem nevoie ... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit la service la Porsche si m-au programat pe 28 dec. O sa vad ce vor spune atuci si ce solutie vor gasi.

Va voi tine la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ai fost la service ??

Ce au zis?

Sunt foarte curios.

Eu vreau sa imi iau un Golf 5 TDi si am mereu ghinionul la masini sa se strice cand mi-e lumea mai darga si din te miri ce.

Apropo de ventilatoare a, patit la un Seat mai vechi exact ce ai descris (era fara clima).

As fi bucuros daca ne-ai lamuri cum a fost la service si care a fost problema cu ventilatoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Deci

-mai intai de toate as vrea sa-mi cer scuze ca nu am apucat sa postez solutia pe forum.

Ideea este ca am fost la Porsche si au rezolvat fara probleme defectul, care a fost urmatorul:

Sonda de temperatura exterioara a fost schimbata,

Senzorii de temperatura care pornesc electroventilatoarele au fost schimbati (sa fie vorba de un termostat sau ceva nu shtiu exact pentru ca nu mi-au spus), au fost destul de rapizi, intr-o zi au rezolvat toate problemele (nu au putut sa-mi spuna din ce cauza s-au stricat)

Atentie cand spalati masina la spalatoriile manuale, mecanicul mi-a spus ca din cauza jetului cu presiune s-a stricat sonda de temperatura exterioara (locul in care este montata lasa sa se intample asta - in spatele grilei centrale din bara fata)

PS. Pana in momentul de fata nu am mai avut probleme cu senzorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Din nou pun aici topicul intrucat nu pot deschide topic nou la intrebari frecvente dintr-o eroare probabil. In ultima vreme mi se pare ca intra ventilatorul in actiune prea repede si insistent, chiar in conditiile in care de-abia am pornit motorul sau e dimineata si destul de racoare. Cine decide pornirea ventilatorului si care ar fi cauzele posibile ? Temperatura apei sta la 88-90 pe climatronic deci e ok !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este acelasi sistem ca la Golf 4 (inca la Golf 5 nu am avut probleme) senzorul de temperatura are 2 senzori incorporati in el: unul furnizeaza informatia la ECU care regleaza amestecul si ventilatoarele la motor si unul care furnizeaza informatii la BC si cliamtronic. Exista posibilitatea ca senzorul pentru BC sa functioneaze corect dar cel care pentru ECU sa furnizeze informatii aiurea. Trebuie masurat cu un VagCom temperatura din modulul 01 - Engine si 17 - Instruments. Daca observi o diferenta de temperatura atunci unul este defect. Sa spunem ca o diferenta minima este acceptata (aproximativ 2 grade).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai clima pornita ventilatoarele o sa iti mearga oricum....daca opresti clima cu motorul rece iti stau ventilatoarele?

termostatul la G5 parca nu era electronic...deci nu are treaba cu ventilatoarele (daca e defect vei simti diferenta mare de temperatura intre furtunele care intra si cele care ies de pe motor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Porneste ventilatorul in forta si imediat dupa ce am pornit motorul, chiar daca e seara si sunt 25 grade afara. Clima poate fi oprita, el tot porneste ! Zgomotul pe care-l face ventilatorul e foarte nervos ( turatie mare ) de ca si cum a fi incins motorul cateva ore !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diagnoza ce zice?...tre sa fie un defect memorat...sau daca nu trebuie vazuta indicatia senzorului de temp de pe motor...nu ce da in bord...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca n-am facut diagnoza, poate joi la intalnirea de forum. Pe bord nu s-a aprins nimic dar nici nu stiu daca ar trebui sa se aprinda ceva !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ti se va aprinde nici un bec. In cel mai rau caz vei vedea ca fluctueaza aiurea indicatorul de la temperatura apei. Dar repet, poate ca senzorul care furnizeaza informatia la IC sa fie ok, iar cel pentru ECU sa fie defect sau decalibrat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Istef, stii cumva ce block-uri sa loghez exact pentru cei 2 senzori ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu le stiu pe de rost, dar pt senzorul de temperatura pentru ECU intra in modulul Engine 01 si da la Meas Block intre 01-05 trebuie sa gasesti si temperatura.

Pentru senzorul de la IC, il gasesti la Instruments - 17 tot asta, intre blocurile 01-05. O sa ma uit maine sa vad cum e la GT. S-ar putea sa fie acelasi blocuri si la GTI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, thx !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine, temperatura la ECU se gaseste pe Engine 01 - Grup 04 (al treilea camp) iar la IC se gaseste la Instruments 17 - Grup 03 (primul camp). La mine diferenta dintre grupuri este de 0 grade (deci nu exista nici o diferenta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificam astea la Durau daca e !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am si eu o intrebare : cat costa un ventilator pt golf 4 1.9 tdi ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca porneste imediat si face zgomot mai mult decat obicei e f probabil sa fi murit treapta 1 si sa mearga pe cea de urgenta (nr 2) care de obicei pica f repede. Treaba asta da eroare in Vag com dar nu mai tin mite exact cum e. Daca o vad o recunosc imediat ca sunt patit si eu :P.

Un electroventilator nou este in jur de 1000 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!