Jump to content

Martor Esp - probleme cu ESP-ul ?


IoneLL
 Share

Postare recomandată

Vezi aici:

salut,

in prima fotografie face referire la locul de care iti ziceam eu in post, exact in capatul opus panoului cu sigurante.

mai ramane sa verific sub coloana de directie. danke deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi daca te ajuta mai mult asta:

post-21426-1281767391_thumb.jpg

Modificat de pronet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_alexandru_pma

Salut,

Se pare ca am scapat de problema pe care o aveam! Multumesc pe aceasta cale lui "pronet", sfaturile lui mi-au fost de mare ajutor. Nu imi inchipuiam ca voi scapa atat de usor (si acum ma mai gandesc ca poate ma grabesc spunand asta - au trecut doar 4 zile de la "reparatie"). Tot ceea ce am facut a fost sa scot senzorul G200 sa refac contactele cu niste "spray contact" sa montez la loc ceea ce desfacusem si apoi sa recalibrez senzorul! Daca as fi stiut ca-i att de simpla rezolvarea as fi procedat din prima zi cand a aparut problema. Toata treaba cam 30-40 min, din care 15-20 au fost desfacut/refacut plasticele de sub volan (carora le-am acordat ceva atentie pt ca nu doream sa rup ceva).

Celor care mai au aceasta problema le recomand cu incredere indicatiile lui "pronet".

cu stima,

Mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VA SALUT CU RESPECT , am un GOLF IV dupa un drum mai lung s-a aprins martorul de la ESP am apasat pe butonul ESP si nu s-a intamplat nimic ,adevarul ca m-am cam speriat dar dupa ce am tras pe dreapta si am oprit motorul si repornit nu mai era aprins. A fost prima data cand s-a aprins si ultima.Ce o fii fost ? :icon_thumright:

help plsss

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

ai luat poate ceva gropi inainte sa se aprinda? ai sarit cu masina peste o denivelare si nu erau toate rotile pe pamant ?

la mine se aprindea in astfel de situatii si se stingea dupa ce opream motorul. nu e nimic grav, stai linistit.

o zi faina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VA SALUT CU RESPECT , am un GOLF IV dupa un drum mai lung s-a aprins martorul de la ESP am apasat pe butonul ESP si nu s-a intamplat nimic ,adevarul ca m-am cam speriat dar dupa ce am tras pe dreapta si am oprit motorul si repornit nu mai era aprins. A fost prima data cand s-a aprins si ultima.Ce o fii fost ? :Driver:

help plsss

O diagnoza iti spune sigur ce a fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

eu am rezolvat problema cu G251; acesta este localizat intr-adevar in partea opusa panoului de sigurante. Eu aveam impresia ca acel capac nu se poate scoate. Am fortat nota putin, am scos mufa din senzor, am pus-o la loc...si cam asta-i.

Ms mulft pronet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare despre RAR:

Am un golf 4 1.4 adus din Germania. Luni am programare la RAR unde o sa fac mai multe la masina ITP, auten etc. Masina merge ok, nu are probleme cu directia, cu franele, merg toate becurile etc. Singura chestie este ca de 2 zile mi se aprinde la bord becul de la ASR, un cerc galben cu semnul exclamarii si sta aprins.

Normal el trebuie sa se inchida dupa 2 sec dupa ce ai aprins motorul. Masina merge la fel, nu simt nici o diferenta, placute de la frana nu sunt uzate inca sunt ok. Poate sa ma pice pe chestia asta la ITP ca am tot timpul aprins ASR? In astea 2 zile am fost de 4 ori cu masina, odata nu a ramas becul de la ASR aprins. Vreau sa fac o scanare dar nu prea stiu unde, nu cunosc pe nimeni si nici un service nu prea stiu mai ok, care sa nu ma usuce de bani (poate e ceva minor, un senzor ars). Vreau sa rezolv pana luni sa ma duc ok la ITP, nu sa fac 14 drumuri.

Mentionez ca masina cam are praf pe ea, trebuie sa merg cu ea la spalatorie. Poate sa fie si din cauza asta? Nu citeste un senzor si face figuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anubis22, la masinile noastre nu prea merge sa rezolvi o problema pe ghicite. Poate sa fie de vina senzori, cablajul, cine stie...cel mai simplu, fa o diagnoza si vei descoperii imediat problema. Daca ai noroc, poate scapi doar cu o stergere a erorii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa sunt unii de pe forum, pun o intrebare, rezolva problema dar nu mai posteaza si rezolvarea,.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o problema cu martorul ESP daca ma poate ajuta cineva ca am cheltuit o gramada de bani pe la reprezentanta VW din Galati si nu au rezolvat nimic deocamdata.

Mi se aprinde in bord martorul ESP sporadic (palpaie) la drum lung, in afara localitatii. La 100 de km palpaie de 3-4 ori ca si cum as aluneca. Imi taie putin din gaz dupa care isi revine.

Am facut si testerul electric si nu imi apare nici o eroare pe ABS-ESP. Am facut bracajul si e putin marit unghiul de fuga la roata stanga spate,spun cei de la service ca e in limite normale. Am curatat senzorii ABS de la roti, am schimbat bateria, am echilibrat cauciucurile si......tot aceasi problema ramane.

Daca puteti sa-mi dati ceva sfaturi v-as ramane recunoscator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,sant posesorul unui golf 4 1.6 16v si am urmatoarea problema,se aprinde esp-ul in mers brusc chiar daca merg normal,ramane aprins,opresc masina si o pornesc din nou si el e tot aprins,in mers se aprinde si dupa cativa km se stinge sau ramane aprins cateva zile,se pricepe cineva sa imi zica ce sa ii fac?sa ii dau cu sprey de contacte pe unde este el pozitionat,poate face figuri de la un fir ceva??unde sa ma uit la masina?unde este pozitionat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA o diagnoza si vezi care e cauza, asa o poti remedia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Oameni buni am si eu o nedumerire legata de ASR, dar sa nu radeti daca spun cumva vreo prostie. :( Mai exact am impresia ca mie nu-mi functioneaza ASR-ul. Masina mea este echipata cu ESP care, din cate stiu, cuprinde si ABS si ASR. Pe scurt, am intrat cu masina pe un drum de tara dupa o ploaie si, din neatentie, am nimerit cu roata dreapta pe o portiune de noroi iar stanga era pe drum uscat. N-am putut iesi de acolo decat impins. :vaidecapulmeu:

La fel am patit si iarna trecuta la o intrare intr-un service, care era foarte putin in panta. Am prins o portiune de gheata cu roata dreapta si pur si simplu n-am putut intra in service deoarece patinam in prostie. Pana n-am dat putin cu spatele si nu mi-am luat un pic de avant n-am putut intra.

In ambele cazuri aveam cauciucurile de iarna. N-ar fi trebuit sa clipeasca in bord martorul ESP in situatiile descrise mai sus ? Masina n-ar fi trebuit sa transmita tractiunea pe roata care avea mai multa aderenta ?

Am patit de 2 ori sa ma fure si spatele iarna trecuta, insa atunci s-a aprins martorul ESP si masina s-a redresat. Insa cand vine vorba de patinat nu se intampla nimic. In speranta ca m-am facut inteles, va multumesc pentru orice parere. :cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, martorul din bord trebuia sa clipeasca. Uite si o demonstratie a modului in care trebuie sa lucreze ASR-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin crede-ma ca am vazut toate filmuletele posibile despre ASR. De asta sunt si un pic nedumerit. Adica, ESP-ul se pare ca-si face treaba, dar ASR-ul nu. :( Am pus masina pe tester si n-am nici o eroare. Cum as putea sa mai incerc sa vad daca lucreaza ? Multumesc. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, incearca o plecare cu scartait, de pe loc. Daca sistemul va intra, si va limita patinarea rotilor - implicit martorul din bord va clipii, atunci e ok. Eventual poti incerca pe o suprafata uda, sa nu chinui prea mult masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin tocmai am incercat ceea ce mi-ai spus tu pe un drum cu piatra. :icon_thumright: Masina a patinat foarte putin, dupa care a clipit de cateva ori martorul ESP si nu a mai patinat. Deci, se pare ca functioneaza ASR-ul. :icon_thumright:

Totusi, in cazurile descrise de mine mai sus, masina n-ar fi trebuit sa transmita tractiunea pe roata stanga care avea aderenta ? Eu parca stiu ca ASR-ul ar trebui sa faca treaba asta. Sau poate ma insel ? :blink:

PS: De data aceasta masina a patinat cu roata stanga, ca am vazut urma.

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ASR-ul trebuie sa limiteze tendinta de patinare a rotii. Acum, el face asta cu ajutorul ABS-ului. Transferul intregral al puterii catre cealalta roata motrica, care sta pe teren perfect uscat, nu stiu daca este posibil, deoarece masinile noastre au un diferential blocabil electronic - asta inseamna ca nu este un adevarat diferential blocabil, ci un fel de emulator al acestuia - deoarece el franeaza roata care patineaza, cu ajutorul ABS-ului, si astfel , cealalata roata (care are aderenta) ar trebui sa asigure tractiunea.

Acum, cu ambele roti pe aceeasi suprafata (zapada, ghiata), cred ca isi face bine treaba.

In conditiile descrise de tine mai sus (una in namol si una pe uscat), nu cred ca face mare treaba, ca doar nu e 4x4.

Sincer nu am incercat, dar cum vine ghiata, cum incerc si eu sa vad cum se comporta.

Cert e ca la tine ASR-ul functioneaza, avand in vedere ca ai facut testul care ti-am zis, si ca sistemul a intrat.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin ai perfecta dreptate in ceea ce spui si-ti sustin afirmatiile. :icon_thumright: Insa, eu cand am patinat si pe gheata si pe noroi cu roata dreapta nu s-a aprins nimic in bord. Inteleg ca poate masina ,,nu este capabila" sa transfere cuplul pe roata care are mai multa aderenta, dar oare n-ar fi trebuit sa intervina ASR-ul cand patinam non-stop timp de 10-20 de seconde ? Asta este nelamurirea mea cea mai mare. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intervine limitand patinarea - cand roata se invarte liber si repede, ASR-ul o infraneaza. Astfel se creaza un pseudo-transfer al puterii, catre cealalta roata, care, daca ai ceva noroc are o aderenta mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin nu stiu daca ai inteles bine. La mine, in ambele cazuri expuse, roata dreapta s-a invartit destul de mult timp ,,liber si repede" si ASR-ul nu a intrat. :( Asta nu inteleg eu. De ce nu a intrat ASR-ul ? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ASR nu blocheaza nici o roata, doar taie gazul sa evite patinarea rotii, FAza cu franarea rotii o face EDL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e.

Oricum, EDL-ul e inclus in functionarea ASR-ului, de aceea am asimilat si functiile EDL-ului, in denumirea generica de ASR.

1AJ anti-spin regulation (ABS/ASR/EDL) with electronic differential lock (EDL)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!