Jump to content

Consum Octavia 2 - diesel


shkoda
 Share

Postare recomandată

Revin si eu cu niste consumuri , traseu Cluj-Barajul de la Dragan si retur , distanta 198 km, viteza medie 69km/h ,temperatura exterioara intre -11 si -13. Condus alert , cu dealuri depasiri practic fara nici un fel de preocupare pentru economie. Consum 4.5 litri ( am bagat 12 litri bazandu-ma pe un consum de 6 si la intoarcere acul e vizibil mai sus decat la plecare). Prima masina la care pot spune fara nici un fel de probleme ca te poti baza in aproape orice conditii(in afara oraselor) pe un consum de sub 5.

In oras consum cu motorul rece la -10 grade stat ore bune este de 8. Daca las masina in garaj si ies cu ea consumul e de 7. Presuspun ca la vara va fi sub 7.

Consumul de astazi m-a facut dn nou sa-mi aduc aminte dece am luat diesel.Iar motorashul este clar facut pentru drumuri in afara,comportament exceptional la drum.In oras ceva mai pretentios dar din ce in ce mai elastic. Foarte multumit !

Modificat de BLiTZ
mutate de pe Octavia 2 1.6 TDi-CR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut si metoda cu verificarea la pompa sau 4.5 l/100 km e pe BC pentru ca si eu obtin mai tot timpul cu 1.9 TDI in afara localitatii 4.6-4.8 l/100 km si asta cand merg mai infipt daca ma chinui putin pe BC am si 4.4 l/100km dar cred ca in realitate consuma mai mult decat scrie pe BC am zis ca tot verific la pompa dar nu am mai verificat. Iar cu frigul eu zic ca motorului in place frigul, mai putin cand e rece, dar odata cald ar trebui sa merga ca uns la temperaturi negative pentru ca aerul are densitate mai mare cu cat temperatura e mai mica, asa ca rezulta mai mult oxigen pe unitate de volum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am peste 10.000km cu motorul asta.

Ca si concluzii: consumul nu scade absolut deloc dupa x km. A mea consuma intre 4.7% (mers regulamentar) extraurban - 7% pe autostrada la 140km/h si 8-9% in oras. CB-ul este foarte exact.

Teoretic fac cam 1000km extraurban cu un plin in conditii de mers regulamentar fara autostrada. Nicio problema cu martorul DPF, desi masina e produsa in vara.

Consumul e cu cca 1 l/100km mai mic decat la un 1.4 TSI, dar in continuare afirm ca 1.6 TDI are o cutie foarte proasta orientata doar catre economia de carburant.

Afirmatia lui alexxb care spune ca merge alert si ii consuma 4.5% e o gluma si trebuie privita ca atare. Multi proprietari de diesel exagereaza raportul mers alert/consum pentru a-si justifica alegerea.

1.6TDI merita doar daca faci multi km, altfel recomand 1.2 TSI sau 1.4 TSI unde ai parte si de o cutie ca lumea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

computerul de bord este foarte exact verificat de multe ori l pompa,cunosc 1.9 foarte bine si stiu ca nu e exact cb.de altfel sunt foarte surprins de aceasta acuratete sincer. in ceea ce priveste consumul confirm cele ale colegului de mai sus in oras iarna 8-9 daca masina a stat la frig, 7 daca masina iese din garaj, in jur de 6-7 pe autostrada si sub 5 in rest adica afara .Legat de partea cu mersul alert prefer sa nu cometez cele spuse de colegul de mai sus deoarece ma jignesc astfel de afirmatii. Reafirm ca am avut. un mers alert nicidecum mers din inertie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu imi ridic palaria in fata cosnumului tau. Mai ales daca zici ca si ritmul acela a fost alert. Mie un consum de 4.7% cu ritm alert mi se pare de domeniul miracolului deja, dar nu afirm ca nu as crede. Insa un lucru stiu. Socrul are o Skoda Octavia 1.9TDI din 2008 dec. dar pe care are in prezent 2800 km (are masina de firma si cu al sau circula foarte putin) din acestia 2800 - 1600 eu am facut. La mine cel mai mic consum a fost de 5.5% vara intr-un ritm normal (adica pana la 120km/h) fara multe depasiri. Si iarna in decembrie cu 4 persoane in masina , mers mai energic, cand am avut cosnum de 6.6% cu incalzire pusa pe 23gr. Chiar atunci am zis ca nu este asa o mare diferenta fata de 1.4TSIul meu. La mers mai energic inteleg cateodata viteze de 140km/h si trecutul muntilor Harghitei de la Miercurea Ciuc spre Odorheiu Secuiesc - adica un drum bun calitativ dar cu multe urcusuri si coborasuri destul de mari - . Sub 5.5% nici socrul nu a scos cu acea motorizare, desi el merge ultra linistit. Asa ca ori motorul este foarte inclinat spre consum mic ori nu arata tocmai bine BC. Iar ca si mers alert ce inseamna la tine? Am vrut sa scriu ce inseamna la mine mers mai energic insa mi-am dat seama ca pe acest forum este interzis descrierea vitezelor mai mari decat cele admise de lege(si asa am incalcat deja de doua ori regulamentul)...asa ca nu are rost sa stau la explicatii eventual PM iti scriu. Oricum consum minune acest 1.6TDI.clar.Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei, nu ai cum sa compari consumul masinii socrului tau, ptr ca nu are motorul rodat.

In alta ordine de idei, dupa update-ul de soft am senzatia dimineata la pornire ca motorul meu este SDI si nu CR. Astept sa ies la drum lung sa fac comparatie intre consumul prea update si post update

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate poate, nu zic ca nu....iar este alta motorizare, cutie de viteze mai scurta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei1980 intr-adevar motorul ala nu e asezat la 2800 km... O sa se "lase" motorul dupa vreo 15.000-20.000km daca nu chiar mai mult si atunci va mai scadea si consumul.

Daca inca esti neincrezator in privinta economiei motorului 1.9 poti citi topicul de consumuri TDI din aria Octavia 2

Pana si eu am consumuri sub 5.5 la viteze sub 130 km/h

Eu personal nu inteleg de ce consumul creste atat de mult pe autostrada. Inteleg ca e motorul mic dar totusi 6% mi se pare cam mult pentru un diesel de 105 CP. Probabil cutia este de vina pentru asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se zice ca aceasta cutie de pe 1.6 TDI-CR ar fi foarte lunga, tocmai pentru economie de carburant. Singura explicatie pentru un consum mare in regim de autostrada dupa mine e ca motorul efectiv munceste mult pentru a deplasa 1.5 tone cu aceasta viteza. Un 2.0 TDI-CR ar merge in regim mai relaxat poate ...

Comparatie: la un drum Brasov - Mons (2200km in total), mosul meu a consumat 5.3%, asta cu 2 persoane in masina, AC pornit si bagaje pana in tavan. Dar am mers cu 110 constant, cu cat mai putine variatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ritm alert pentru mine inseamnamersul pe drumurle patriei cu, camioane . depasiri una dupa alta .In principiu am observat ca daca merg super anemic sau merg mai agitat nu am diferente majore de consum.Acestea se vad la viteze de peste 130 sau daca ai urca numai dealuri. bogdan2 ti se pare ca motorul trage mai rau dup update? am mai citit la cineva pe net cal facuse si tragea groaznic....pana la urma au revenit la versiunea veche

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK v-am inteles domnilor si va respect parerile, probabil aveti dreptate 100% :rolleyes: .

Sunt fara cuvinte atunci....4.5%, nu inteleg cu asa consumuri cine mai doreste masini electrice ? Toate cele bune si :Driver: drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai chia era o emisiune la top gear in care compara un seria 3 doi litri diesel un un prius si ieseai mai bine la consum cu dieselarul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot s-a ajuns la off-topic, eu zic ca ar fi bine sa precizezi si in ce conditii s-a ajuns la aceasta concluzie. Probabil datorita faptului ca la mers cu viteze mari prius-ul nu prea tine ritmul si consuma mult (desi in oras n-are rival). Probabil ca atunci cand tragi linie, diesel-ul este polivalent si mai elastic.

Modificat de TheBoogieMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi comparatie o gasiti si pe unul din site-urile de specialitate din Romania (Chevy Cruze 2.0D versus Honda Insight). Desi personal, mi se pare ca acel Cruze 2.0D n-a fost cea mai buna alegere pentru un diesel econom, totusi dinamica nu sufera comparatie intre cele doua masini.

La viteze mari, diesel-ul bate fara drept de apel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La viteze mari este avantajata benzina in fata diesel-ului deoarece diesel-ul incepe sa gafaie dupa o anumita turatie pe cand benzina nu. Ca avem senzatia ca diesel-ul este mai rapid asta este altceva.

Iar comparatie dintre un turbo de 2 litri cu un 1.3 aspirat de 88CP plus un motoras electric de 14 CP este hilara.

Posesorii de diesel sunt cei mai entuziasti oameni din lume:)

Eu am si benzina si diesel (1.6 TDI 105 CP):)

Scuze de off topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te supara dar nu vad cum un posesor de benzina este avatntajat la viteze mari. 1.6-ele meu aspirat pe un golf 4 la 180 la ora papa 14 litri si suna insuportabil de tare. Pe cand dieselurile la aceeasi viteza consuma maxim 8.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar mergem pe tarla...ce treaba au tampeniile de mai sus cu topicul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am facut un drum de aprox 200km extraurban. La o medie de 64 km/h am reusit sa scot 5,2% consum. 2 persoane in masina,portbagajul plin de bagaje. Oricum,consumu ala dat de carte n-are nici o treaba cu realitatea.

In plus nu stiu cum reusesc unii sa o si alerge si totusi sa scoata 4,5%..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil fiind Dsg consuma discret mai mult ca o manuala cred ca e logic. Eu chiar fara probleme scot sub 5. In oras in schimb mai ales cu motorul rece cam 8-9.Rar cand vad turatiile sa stea la 800. Cred ca ma voi incumeta sa merg la service cu ea sa-mi fac updatul soft, mai ales ca am inceput sa aud o bataie la in spate ca un fel de fier pe fier ma gandesc ca e un colier de la toba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-are legatura ca e dsg. si a mea e tot 1.6 tdi si asa e, consumul declarat de producator e mult sub ceea ce e in realitate. 5,7 urban ? :| ce gluma proasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distanta 192 km

68 km/h vit medie

140 km pe autostrada restul pe nationale si prin sate. 2 persoane si ~50 kg bagaj. Jumatate din distanta am mers cat mai lin pentru ca aveam niste geamuri in masina (prin sate cu gropi am avut si portiuni lungi de vitea 1-a)

Consum pe cb 5.3%

Motorina de la Agip.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fiecare data cand postezi consumul, te invidiez.

Scuze daca ai mai zis, a ta e RS, sau resoftata?

p.s. gata am gasit :)

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul e ca am mers si potolit. Pe autostrada am mers cu 120-140 in viteza a 5-a... doar pe mici portiuni am ajuns la viteze mai mari cand venea cineva tare din spate si trebuia sa depasesc mai multe masini.

La mine consumul este mic atata vreme cat raman in viteza a 5-a si pana la 140 km/h. Daca bag a 6-a sar de 6%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4000 km , Bucuresti - Austria (Fugen plimbare prin zona zilnic) - Bucuresti, viteza in tara cu 20 km peste limita legala, 140 -150 km/h pe autostrada, consum pe CB 7.5%, 2 persoane in masina, portbagajul full si in masina schiuri si bocanci, motorina doar OMV Alpin Diesel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!