Jump to content

Tapiterie plafon dezlipita - solutii


piratu bv
 Share

Postare recomandată

ai dreptate, nu (doar) spalarea duce la dezlipire.

eu am spalat destule si nu s-au dezlipit. altele erau deja dezlipite pana au ajuns la mine si , la fel ca in cazul tau, nu fusesera spalate inainte.

cineva cu un passat B6 era al doilea prop. al masinii si primul era o cunostinta.

masina luata din reprezentanta cu zero interventii la plafon. si incepuse sa cada...

 

acum 2 saptamani eram intr-un Uber Skoda Octavia 1 si mi-a atras atentia plafonul, plin de capse (din alea de prind hartiile) :)

materialul este cu burete pe o parte, nu se baga pasla intre el si cartonul de pe plafon. se lipeste pe un adeziv de obicei pulverizat din spary.

exista o smecherie ( abur, tras de el, etc) pt ca materialul sa vina bine pe suprafetele curbate, trebuie doar gasit omul care stie bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare tuturor. Am si eu o problema la plafon (Bora 1.6 combi) problema este un scartait enervant pe partea soferului. Mai exact, deasupra stalpului dintre cele doua usi cam la 15-20 cm distanta cred eu pentru ca daca apas in acel loc nu se mai aude. Scartaitul se aude mai ales dimineata cand afara este mai racoare , daca masina sta la soare si se incalzeste scartaitul dispare 95%. (Iarna scartaie fara incetare). Am incercat varianta de a baga burete(izolir ce se foloseste in cort) ,de a fixa cablul ce merge la anterna tot cu burete si tot la fel. Aceste operatiuni le.am facut prin gaura de la becul spate plafon. Nu mai stiu ce sa incerc, am cautat rezolvarea dar se parev ca in afara de datul plafonului jos nu prea am gasit solutie. Daca cineva a reusit sa ucida greierii din plafon? astept pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca la tine freaca plafonul (partea interioara de carton) de traversa de intarire de sub tabla.

fara sa il dai jos mi-e greu sa vad cum remediezi.

poate doar sa verifici daca e prins bine (suruburi de la plafoniera, manere)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ma uit azi la suruburile de care zici Muale, ce bine ar fi sa fie doar atat. Chiar azi dumineata la ora 6 mergand spre servici, sunau greierasi din plafon la nebunie. Dupamasa in masina 30 de grade, nimic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am reusit sa scap deocamdata de greierasul din plafon? cum a scris si Muale(multumesc pentru sfat), freca plafonul de traversa si de acolo se auzea scartaitul. Cu o bucata de folie ce vine sub parchet sa rezolvat problema. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca ți-am fost de folos ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Vreau sa desfac tapiteria de pe plafon si stalpi, integral si sa o curat. x

Am tapiterie din pasla.

De unde sa incep?  Riscuri?

Tapiteria de pe scaune si bancheta am scos-o si am spalat-o, chin, nervi si maini rupte :) 

Astept sfaturile voastre pentru tapiteria de plafon si stalpi.

 

 

 

 

 

 

Modificat de nett3r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca vrei sa faci asta :)

e lipita, nu merge bagata la masina de spalat cum ai facut cu scaunele (unde intr-adevar demontarea este grea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

nu sa desfac panza, ci tot plafonul si stalpii, una e sa-l curat separat si alta in masina, unde toata mizeria cade pe scaunele mele care cu chin au fost curatate :)^_^

idei de unde incep ? sa zicem ca as vrea sa le inlocuiesc daca rezultatul nu e corespunzator asteptarilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De montezi mânere, lămpi, parasolare, centuri. Stâlpi (cleme și unele au șurub sub căpăcel airbag) și la final plafon. 

După caz, pliezi sau demontezi scaune sa ai loc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms de sfat. In weekend incep operatiunea " plafonu" ..:rolleyes:

Modificat de taz21
Nu mai da quote la mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut forum, caut stofa pt interior ceva de genul acelui din poza atasata, stiti la ce magazin online gasesc? Am tot cautat si ce am gasit este inchis sau falimentat magazinul. :(. Vreau să schimb la interior toata  stofa ce este asemanatoare cu plafonul care este dizlipit. 

ba82b7032dddfdca40a4b6abaab931c7--jetta-interior-diy-car.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

salut lucrez intr-o fabrica de huse mobila rezolvarea la inlocuire material plafon este material impermeabil acesta are pe dos o pelicula care nu lasa prelandezul sa traca asfel se poate lipi foarte usor si este usurinta la curatare  asfel procedam in fabrica pt mobilier de exterior sau daca folositi piele nu este nici o problema doar ca la lipire va trebuie suflanta aer cald la colturi

atentie pinza trebuie sa fie moale dar cu pelicula pe dos asa ceva

97469406_1_1000x700_vand-material-impermeabila-mangalia.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
On 9/12/2016 at 8:11 AM, Remus66 said:

Multumesc pentru raspuns, insa ma vad nevoit, pentru a stabili clar cum stau lucrurile, sa spun ca in cei 9 ani de când am masina nu am spalat niciodata plafonul, nu l-am sters cu nimic si nu am intervenit asupra lui nicicum. Inaintea mea masina a fost folosita inca 2,5 ani in Germania, insa mi-e greu sa cred ca si daca au spalat ei plafonul cumva in Germania, apoi abia dupa 9 ani a inceput sa se dezlipeasca. Prin asta vreau sa spun ca nu sunt de parere ca numai spalarea plafonului poate duce la acest efect ci poate si imbatrânirea acelui burete dintre palfon si pânza. Oricum asta nu ma ajuta prea mult, ci doar daca as primi o recomandare ferma catre un meserias bun care sa poata face un lucru bun.

Deocamdata fiindca lucrurile nu stau inca asa de rau, portiunile dezlipite nefiind inca foarte mari, stau in stand-by si sondez terenul.

In alta ordine de idei, am gasit un atelier la intersectia Calea Rahovei cu str. Odoarei (se spune ca ar fi cei mai buni din Bucuresti), unde meseriasul mi-a spus ca imi recomanda materialul "pe pâsla" si mi-a dat o bucatica ca sa o compar la culoare si textura cu originalul. Culoare si textura ar fi destul de apropiate (oricum nu-s extraordinar de pretentios), insa nu mi-e clar daca intre material si plafon se mai pune acea pâsla sau materialul propriu-zis se lipeste direct pe plafon. Materialul propriu-zis este destul de subtire.

Am mai fost la un atelier pe Calea Vitan, unde am vazut o lucrare care mi-a placut la o Bora, tapiterie plafon si stâlpi. Aici se lucreaza numai cu material din acela cu burete pe o parte. Oare este destul de rezistent acest burete ca sa tina macar 10 ani?

Daca mai aveti sfaturi, le primesc cu toata placerea.

Multumesc anticipat.

De acord cu cele sustinute tine....de curiozitate, ai avut cumva vreo operatiune ce a necesitate vopsirea vreunui element de caroserie, astfel incat sa fie nevoie de a tine masina in cuptor pentru uscarea vopselei? Eu unul am patit asa ceva dupa ce am vopsit un element de caroserie....evident ca cei din service o dau la intors si sustin ca s-a infiltrat apa pe la antena....desi dezlipirea tapiteriei este in partea opusa, adica pe la plafoniera.

La fel ca si in cazul tau, nu am spalat niciodata plafonul masinii.

O alta cauza ar fi culoarea masinii....este neagra...nu reflecta caldura precum culorile deschise, astfel ca plafonul se incinge mai tare si atunci se inmoaie si desprinde buretele lipit pe panza....daca lucrurile stau asa, eu as vedea un defect de fabricatie....chiar sunt curios ce culoare au masinile celor care au astfel de defecte la plafon ....

 

Modificat de marioc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut în urmă cu cca. 4-5 ani un accident ușor ce a necesitat o foarte ușoară lucrare de tinichigerie/vopsitorie a hayonului și a barelor spate și față. Nu știu dacă mașina a fost sau nu la cuptor, însă nu aș crede că acesta ar fi motivul desprinderii tapițeriei. Dealtfel s-a desprins și cea de pe fețele ușilor. Cred că vechimea coroborată cu temperaturile mari din timpul verii, ar putea fi un motiv mai plauzibil. Mașina este de culoare albastru metalizat. În altă ordine de idei, nu sunt mulțumit nici de calitatea retapițării, la mai puțin de 6 luni de la execuție, materialul nou s-a desprins destul de vizibil însă nu foarte deranjant în zona curburilor mari ale ambelor parasolare, iar acum, la mai puțin de 2 ani de la execuție lucrării se observă cu destulă ușurință și alte urme de material desprins, în general pe zonele curbate, în spate la hayon spre exemplu, însă aceste urme sunt destul de mici. Acum pare că s-ar fi stabilizat. Dacă ar rămâne în acest stadiu tot aș fi relativ mulțumit. Eu bănuiesc un adeziv prost și/sau întinderea prea puternică a materialului. Cu alte cuvinte trebuie atenție mare la retapițare fiindcă așa cum spunea un alt coleg mai dus trebuie meseriaș bun ca să facă corect și bine lucrarea, în special la curburile parasolarelor. Dacă l-aș mai retapița încă o dată aș ajunge la prețul unuia nou și pe cuvânt că uneori regret că nu am luat unul nou de la început. Păcat de material, fiindcă arată bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adezivul e ok, meseriașul e prost. 

Ala e secretul, cât și cum se întinde pe curburi.

Daca era suprafață dreapta, toată lumea putea retapita fără probleme și nici cel original nu se dezlipească asa ușor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am gasit acum ceva vreme. Sper sa am timp vara asta de aceasta operatiune.

Mi se pare bine explicat si usor de urmarit: 

 

 

Modificat de JulianoDamin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Respect pentru munca depusa, dar omul spune ca se vor vedea inperfectiuni....eu sunt de parere ca este prea multa munca cand la dezmebrai e 100-150Lei un plafon bun!

Iti urez bafta multa...ca ai sa ai mare nevoie!

Modificat de mariuscbn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un plafon. Bun? La prima vedere dar depinde cum e demontat / montat / depozitat.

Riscul sa se dezlipească și ala este mare, ca nu e demontat de pe o mașină nouă, ci de pe una de o vârstă similara cu cea pe care îl montezi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie in comentarii...ca si ala facut acum se dezlipeste dupa cca. un an.
Riscuri sunt multe, incontestabil asta....da merita, intreb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o varianta ar fi sa il imbracati in vinilin sau piele. in felul asta se elimina buretele din ecuatie si se aseaza mai bine.

pe tabla pusa folie bituminoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu vinilin/piele ar fi rezistent dar nu știu dacă ar arata ok. 

Ar merge și cu alcantara sau cu piele întoarsa dar astea sunt soluții destul de scumpe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am retapitat plafonul a doua masini, si urmeaza a treia... Am folosit adeziv Tesa Spray Glue extra strong, si material similar celui original, de la o firma de la Arad. 

Prima "victima" a fost Octavia mea, din 2004, si a iesit destul de bine lucrarea, are aproape un an si e totul ok, a doua masina, un Golf 5, din 2006, are o saptamana, si aparent, urmeaza o Fabia 1, din 2002. Octavia e gri/ verzui inchis, Golful e negru, iar Fabia e argintie.La  Octavia am spalat tot interiorul, o singura data, acum cativa ani.

In opinia mea, buretele se toaca din cauza caldurii, mai ales la masinile cu culori inchise.

Tot la Octavia, am inceput sa retapitez si fetele de usi, din acelasi motiv, buretele s-a transformat intr-un fel de pasta lipicioasa, scarboasa, s-a dezagregat. Folosesc acelasi adeziv. E foarte scump, in opinia mea, dar face treaba buna. Un tub costa 50 de lei, Iar la plafon sunt necesare doua. Materialul costa 40 lei/ml, si trebuie 1,5 ml pt Octavia 1, 2ml pentru Golf 5 HB si probabil 2ml pentru Fabia 1 HB.

Dificultatea cea mai mare, provine din faptul ca se pot crea cute de care nu mai scapi, daca nu ai inca 4 maini de ajutor, care sa tina materialul intins. In rest, e ok, materialul pentru headliner se intinde, e relativ usor de lucrat cu el. Neaparat, se lipeste dinspre centru catre margini, de preferat pe lungimea plafonului, ca sa poti mula bine materialul in zina plafonierei, parasolarelor.

Decupajele, le-am facut cu un letcon, am topit materialul pe marginea decupajelor, spre a nu se desira.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Pentru ca suntem tot la articolul tapiterie , indraznesc sa cer un sfat specialistilor legat de acest domeniu . Cum toti stim fetele de textil ale usilor  s-au deteriorat , am cumparat de pe ali.......fetele din piele sintetica cu cusatura . A mai lucrat cineva cu acele materiale ? Ma intereseaza in mod special cum desprind din  fata de usa acel plastic tapitat si cum  aplic noua tapiterie  . Am vazut ca este ambutisata prin incalzire ! Daca cineva are un algoritm intreg este bine venit .Cu multumiri

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!