Jump to content
DanielL

Schimb Ulei Tiptronic

Recommended Posts

Ation

Am un vw passat din 1999 1,9cm 116cp TDI cu cutie automata tiptronic adus de mine din GERMANIA.Aceasta masina are sau mai bine zis a avut momente adica zile cand i-mi intra pe avarie cutia de viteze si nu circula decat cu viteza maxim a treia,viteza de avarie si asta pana zic eu ca mi-am dat seama ca ventilatorul meu de la racitorul climei functiona cu intrerupere adica avea momente cand datorita uzurii periilor nu mai functiona iar eu cred ca atunci cand nu functiona acest motoras, dandu-mi in acelasi timp eroare pe clima,iar uleiul in cutie se incalzia cutia i mi intra pe avarie.Dupa ce am inlocuit motorasul nu mai am eroare nici pe clima si nici cutia nu mi mai intra pe avarie.Intreb si eu oare exista vreo legatura intre ele deoarece cand faceam tedtul cu leptopul inainte i-mi dadea defecta valva 3 care are aceleasi caracteristici cu celelalte doua din cutia de viteze si asa am schimbat cu niste prieteni valva trei cu o alta dar persista acelasi defect la o analiza cu leptopul adica valva 3.Totusi sant bucuros ca nu mai am probleme pana acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kendoo

Redeschid eu topicul cu o întrebare ce mă macină.

Unde verific uleiul din cutia automată la un G4?Unde e joja?Tot am căutat și nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
semperfi

Redeschid eu topicul cu o întrebare ce mă macină.

Unde verific uleiul din cutia automată la un G4?Unde e joja?Tot am căutat și nimic.

 

Sunt modele de cutii automate cu circuit inchis, ce nu au joja. Pe passat-ul meu am cutie automata in 5 trepte EMA si nein joja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Executron

Salutari! A mai schimbat cineva intre timp uleiul la Tiptronic? Eu l-am schimbat ultima oara in 2007, dar nu mai tin minte exact unde :))

 

Dupa 8 ani si 80.000 km as vrea sa-l schimb din nou :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_221

eu am schimbat de curand la un Audi A6 2008, cutia fara trepte, Multitronic. Am folosit Ravenol CVT. Merge la fel de fin cutia ca si cu uleiul original, doar ca Ravenolul este mult sub pretul de original , la aprox 1/3.

am mers pe rationamentul ca nu e nebun producatorul sa scoata pe piata un ulei care poate distruge o cutie. 

Compatibil cu uleiul pentru cutia ta (norma G  052162) este http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-automatic-getriebeoel-atf-54-hp-fluid.html

ca pret ar fi la 40 lei/ litru

Edited by andrei_221

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihaioprinoiu

Am si eu o bora 2001 115 cp tip tron ic, 5 trepte, sunt interesat de schimbul de ulei al cutiei. Baiatul de la cine am cumpărător mi-a zis ca la schimbat odată dar ca nu prea se schimba? Cam cat ar costa si pe unde se poate schimba, ce service... Etc mulțumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
cclaudiu81

salut,

sunt in stadiul de research pentru schimb ulei cutie 09G, si anume automata cu convertizor de cuplu(6Trepte). Am ajuns la o selectie de 2 tipuri de ulei si anume:

  • Motul MultiATF(100%sintetic) care matchuie cu norma de pe cutia mea(numar HRN G1A) si anume 09G.
  • O alta alternativa e acel Ravenol ATF T-WS(tot 100%sintetic).

Din cunostiintele mele, orice norma care este introdusa dupa cea standard din 2006(G 055 025 A2) pentru 09G si anume: VW G 055 540 A2 e backward compatible cu cea veche.

Cel original de VW tin sa anunt ca nu e 100% sintetic ci mineral si zic eu nejustificat....s-a demonstrat de-a lungul timpului ca brandul costa...

Recomandati-mi va rog un service in Timisoara care sa urmeze exact pasii recomandati de producator cand se face schimbul: scurs la rece...pus diagnoza pentru verificare temp...samd...adica un service care stiti ca urmeaza procedura si NU genul care fac dupa ureche sau pe principiul ca "tot asa am facut pana acum...si noi suntem expertii..."

va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pitzury

Eu as include in lista scurta si uleiul Pentosin ATF 1LV http://www.pentosin.net/specsheets/Transmission Fluid_ATF 1LV_2017_COLOR.pdf Am convingerea ca cel original este Pentosin. Cel putin la cutiile ZF 5HP19 Pentosin ATF 1 este prima dotare. Il gasesti aici http://pentosinromania.ro/index.php?id_category=24&controller=category&id_lang=2 Spune-i ca Mircea Rusu de la Cluj l-a recomandat.

Eu am folosit atat Ravenol cat si Motul Multi ATF. Cu Ravenol in cutie mi s-a stricat cea de pe T4 dar sigur nu a fost datorita uleiului. Dupa aproape un an de folosinta abia il vedeam pe joja fiind tot acea culoare deschisa ca la inceput. Problema a fost o pisa de plastic care s-a rupt.

 Am ales Motul mai mult pentru reputatie desi faptul ca Motul are acelasi Multi ATF pentru mai multe cutii care original cer coduri diferite nu-mi place. Ravenol are coduri diferite ptr modele diferite dar asta nu inseamna ca nu au acelasi ulei ambalat in cutii diferite. Pentosin e cel mai ieftin dar ceva nu-mi inspira incredere la ei. Nu e un brand consacrat ca Pentosin sau chiar Motul.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
cclaudiu81

@Pitzury, multumesc pentru recomandare. Cand ziceai de ieftin, probabil te referi la Ravenol? pentru ca nu pusca.

Din cunostiintele mele am inteles ca acea masina de schimbat ulei(ravenol) care face si "flush" e o idee f proasta pentru ca

1) contamineaza uleiul, acele rezervoare din masina nu sunt spalate inainte de umplere cu noul tip de ulei

2) iar acel detergent care face flush risca sa inlature pilitura metalica de pe discuri => din ce am inteles ambreiajele vor aluneca.

cica cel mai sanatos e metoda: scurgere/inlocuire-filtru/umplere, bineinteles respectand acea temperatura, care conteaza pentru ca uleiul se expandeaza in limite normale intre 35-45, iar daca e mai cald, riscam sa se scurga mai mult ulei decat trebuie...asta ar fi explicatia.logica de alfel.

deci revin cu intrebarea: stiti un service de incredere care a mai facut si respecta procedura in Timisoara?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pitzury

Asa e. Ma refeream la Ravenol ca fiind cel mai ieftin.

Echipamentele cele mai eficiente de schimbare/flush ulei in cutie sunt cele mai simple , cele cu doua compartimente de ulei nou si vechi separat de un piston si care sunt actionate de presiunea pompei din cutie. Pentru asta insa trebuie sa ai conducte externe unde se poate interpune acel aparat. Ori masina ta nu are asa ceva din fabrica. Chiar si asa e imposibil sa inlocuiesti tot uleiul pentru ca, orice ai face, uleiul nou se va amesteca cu cel vechi, daca nu in cutie atunci in convertizor. Cea mai buna metoda ar fi asa ceva http://davewilkestransmissions.com/services/ impreuna cu inlocuirea uleiului din schimbatoarele externe care au termostate externe. Prea complicat.

Toate astea ar fi mult simplificat daca fabricantul ar fi montat un buson de scurgere pe convertizor asa cum are Mercedes.

Intradevar contaminarea e o problema la aceste masini care folosesc mai multe tipuri de uleiuri.

Nu e nevoie de detergentisau aditivi ci doar de schimburi de ulei mai dese.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cclaudiu81

excelenta explicatia din linkul postat, doar ca tot ar mai fi niste probleme cu schimbarea uleiului cu baia jos cu acele masinarii.

am ramas sceptic cu schimbarea completa a uleiului dupa ce am urmarit aceste sfaturi: why changing all the ATF fluid can damage your transmission

daca uleiul NU s-a schimbat niciodata, cel mai probabil e negru cu tot felul de particule/span samd, care o data inlaturate de noul ulei va face, din recomandari, ambreiajele sa lunece.....cel mai deconstructiv lucru: sa incerci sa investesti bani in mentenanta si sa strici ceva ce functioneaza....

ca sa revin, singurul lucru bun la acele masinarii ar fi constrangerea de a urma pasii ficsi (respectat temperatura...) lucru care majoritatea mecanicilor se pare ca fac a la old-style....

Share this post


Link to post
Share on other sites
ProfessorX

Va salut! Uleiul la un Zf Tiptronic 6 la un Phaeton îl schimbam? Unde ca VW zice ca nu. 

Faur îmi zice ca îmi pune ulei Zf life 8 cu toate ca am găsit pe undeva ca se punea atunci zf life 6.

astia nu știu de niciun upgrade. La fel și reprezentanta

ce fac?

ma gândeam sa o ridic pe elevator și sa văd ce culoare are cel din cutie și sa pun tot dala, ce ziceți?

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g
ProfessorX

Și dacă in cutie nu este ulei 6HP? Poate din 2009 pana acum o luna când am luat-o eu s-a schimbat in Germania cu cel 8hp

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g

Cutie in 6 ulei ZF 6, cutie in 8 ulei ZF 8 cumperi dupa codul cutiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ProfessorX

Așa am citit și eu dar am sunat la service Faur reprezentanta ZF și am vrut sa ma programez și am întrebat cât ma costa și ce ulei îmi bagă și mi au zis ca 8 Hp aproximativ 7 litri prin metoda gravitațională și ca nu știu de niciun update la cutie doar au zis ca se face o resetare 

deci întrebarea încă persista de ce îmi pun ulei 8hp la o cutie in 6trepte

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pitzury

Care e codul original VAG?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ProfessorX

Nu stiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri