Jump to content

Schimbare distributie - cand , cum , de ce ?


voinea
 Share

Go to solution Solved by andrei_221,

Postare recomandată

cale ?la SDI mai mult de un dorn/surub si un ochi ager nu-ti trebuie .

Ady 

ai desfacut cumva surubul de la fulia axei cu came ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Imi pare rau ca nu am intrat inainte cu intrebarile  :icon_cry: , dar acum e tarziu, trebuie sa le rezolv asa,  

nu am desfacut surubul de la ax, mam uitat acum iar peste documentatile astea  si am cam respectat tot inafara de sculele speciale, ca daca mai trebuia sa le cumpar si pe acelea mamaaa unde mai ajungeam ca si asa masina asta saraca de cand m-am facut cu ea  mia cam cazut parul  :icon_geek:  (scuze dar incercam sa fiu nostalgic la tragedia) la cate probleme mi-a cauzat in ultimi 6 ani ,

Inainte sa detensionez rola de intidere mi-am facut semne pe fulii (poate ar fi problema ca am gasit semnele vechi care erau dinainte si doar le-am accentuat si daca alea nu erau bune?)am schimbat toate rolele inclusiv pompa,  am dat tot de 2 la 360 de grade si semnele sau porivit perfect  :banghead:  :banghead:


Aa scuze am uitat ceva foarte important am dat la automat pana am descarcat bateria , si am observat ca nu isi tragea motorina  si am verificat filtrul de motroina si era mai gol l-am complectat si degeaba ,tot asa, daca era ceva gresit din montajavea voie sa mai invarta la automat,

  scuze si noapte buna si duminica frumoasa tuturor 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că mai bine era dacă puneai tu semne pe pinioane şi cureaua veche, apoi transpuneai semnele de pe cureaua veche (prin numărarea nr. de dinţi dintre semne) pe cea nouă şi puneai cureaua astfel încât să se potrivească semnele.

Acum trage volant la semn şi verifică dacă poţi introduce un capăt de burghiu sau un dorn ceva în orificiul de la pompă. Dacă atunci când ai schimbat cureaua nu ai băgat dornul posibil să se fi decalat pompa şi de asta nu mai porneşte.

Şi ca să elimini treaba cu filtrul de motorină bagă turul direct într-un recipient cu motorină deşi dacă înainte a mers nu ar avea voie să nu mai meargă din cauza asta decât dacă nu ai băgat bine returul în filtru şi ia aer fals. Dar ca să fii sigur că nu-i asta cauza încearcă cu recipientul.

Încarcă bateria şi n-o mai chinui, dacă este totul în regulă cu alimentarea şi distribuţia este pusă ok tebuie să pornească din prima, altfel descarci şi 10 baterii şi tot nu o porneşti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Da asa trebuia, avand in vedere ca am descoperit mai multe improvizati facute rudimentar, deoarece masina asta am aflat ca la fostul proprietar a fost si data peste cap, dar asta ee,

lupo_bv, scuze ca te intreb dar  eu cred ca am mai facut o gresala  nu stiu daca are ceva a face asta cu pornirea, nu am mentionat ca am crezut ca nu are aface nimic cu pornirea uite:

camd mi-am schimbat bujiile la service, am observat prea mult ulei in ghalerie ,l-am intrebat pe baiat daca este normal, imi zise ca da nu prea are nimic (mentionez ca imi consuma si ulei dar asta este partea motor trebuie sa ma  apuc si de aceea treaba dar acum sa rezolv treaaba astalalta)  scz, in prezent, ieri inainte de pornire mi-am zis sa verific si bujiile si galeria ca am pornire mai grea cateodata, galeriii pline de ulei negruuusi gros , bujii ok, am curatat pusin tuburile ale de ulei, si am montat tot la loc, mai putin mufa de la clapeta de acceleratiesau de aer cum so fi numi, ops  si am incercat asa si am dat la automat de vreo 4 ori , dupaceea miam adus aminte de ea,

 

deci  se poate sa infuluenteze asta ceva,

 

 

scz  e diferenta intre un  mecanic si un incepator ca mine , dar ce mi-au facu  mie mecanici  cum miau spart cutia de viteze si au zic ca nu e vina lui, dar asta e o poveste hazlie care ma costat vreo 18 mil acum 2 ani , poate o sa o scriu intro zi sa nemai distingem si noi despre necazurile trecute ca cele prezente ne mai macina inca :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta aia este o clapetă care funcţionează în tandem cu EGR şi în funcţie de sarcina motorului se închide/deschide ca să facă vacuum pe admisie şi astfel să aspire mai multe sau mai puţine gaze prin EGR, dar nu are treabă cu pornirea decât dacă la pornire este complet închisă şi clapeta nu are nici un decupaj (este logic că fără aer nu are cum să funcţioneaze fără aer). Nu ştiu exact cum este comportamentul la a ta pentru că este electrică (a mea vacuumatică), ideea este că dacă clapeta are un mic decupaj atunci nu are treabă cu pornirea (chiar dacă este închisă total tot are pe unde intra aer), dacă nu-l are atunci la pornire trebuie să fie deschisă sau cel puţin nu închisă de tot. Mă rog ideea este ca pe timpul pornirii să fie cât de cât deschisă, dacă ai dubii o dai jos de tot şi elimini şi această cauză, după ce rezolvi cu distribuţia şi o porneşti vedem după aia pe un topic specific.

 

Ca să revenim ontopic: condiţia ca să pornească motoru şi să nu se strice, este ca poziţia de PMS(punctul mort superior) de la cilindrul 1 care este indicat prin semnul de la volant să coincidă cu poziţia pinionului arborelui cu came şi poziţia pinionului pompei de injecţie. Verifică bine astea şi dacă are motorină şi aer nu are voie să nu pornească. Eventual fă nişte poze cu pinioanele şi pune-le aici poate au vreo idee colegii cu mai multă experienţă în domeniu.

Atenţie, după fiecare intervenţie roteşti motorul de 2 ori în sensul acelor de ceasornic, numai de la pinionul de pe arborele cotit şi numai în sensul acelor de ceasornic, dacă ai depăşit semnul nu dai înapoi, dai înainte până vine iar la semn (mai ai nevoie de o persoană aici). După fiecare rotire trebuie să pice pe semne, iar la pompa de injecţie să poţi băga dornul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Lupo, i-am zis sotiei sa dea la automat o data  ca eu sa ma uit pe acolo asa,  ca  tontu, si am auzit ceva caraieli de la pompa atunci cand a sa oprit de pe automat,   si inca ceva am facuto de oiita am rupt rola de intindere de la curea si acuma nu mai pot de ciuda de nervi si de PROSTIIE, :tuktuk:  deci prin urmare din cauza lipsei banilor pe manopera acuma ma uit la ea si imi vine sa... nu stiu ce sa ma mai fac, multumesc tuturor de sfaturi toate cele bune

 

I GIVE UP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

of ,of, nasol tipule.

Scoti capacul de la colbutori(ma rog, tacheti), invarti de vilbrochen pana la semn, a.i. cei 2 lobi de la axul cu came, cei mai apropiati de fulii sa fie ambii in sus. Mai trebuie sa dai jos pompa tandem si tesitura de pe axul cu came trebuie sa fie perfect paralela cu planul chuloasei.

In momentul asta, trebuie sa fie si pompa la semn, adica sa poti sa o blochezi., daca nu e, o faci sa fie.

Apoi pui cureaua la loc, si iei un intinzator nou, sau il pui pe cel vechi, de proba macar.

 

Ti-am atasat un PDF, sper sa-ti fie de ajutor.

 

PS: nu pot sa-l uploadez ca are peste 2Mb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi marius, de indormatii,o sa ma duc sa incerc sa vad ce mai pot face ca acuma chiar is dezamagit de toate,

 

am aici poza cu fuliile de la pompa si ax

post-152011-0-35044300-1430143767_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă a sărit cureau trebuie să urmezi procedura descrisă de marius mai sus. Sper că nu s-a rupt rola sau sărit cureaua când dădeai la automat.

Nu ştiu cum ai reuşit, dar vezi că pe documentaţia pe care ţi-am pus-o sunt nişte cupluri de strângere, probabil că nu ai cheie dinamometrică, dar aşa orientativ, 100Nm cât este cuplul la stângerea suportului motor este aproape echivalent cu cuplul de strângere a şurubului de la roată, 20 Nm ar fi aşa potrivit de tare, 10 Nm cam la simţul mâinii, 40Nm ar fi destul de tare, dar nu foarte. Greu de exprimat în cuvinte.

Când te uiţi la semnele de la volant vezi să te uiţi perpendicular pe volant, altfel numai o să ai impresia că este la semn.

Şi ar fi de preferat să pui rolă nouă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici eu nu stiu cum am reusit sa o rup ,sambata cand am montato sau azi cand am demontato, cureaua nu a sarit deloc,iar despre rola am rezolvat am schimbat centrele acelea de aluminiu de la cea veche cu cea nouasi cred ca e ok, atata timp cat nu o sa o rup si pe aceasta :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alea asa se rup da.le dracu... s.a intamplat si la case mai mari :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius am dat tot jos , am blocat pompa,  si erau toate la asa cum ziceai tu sa fac, primi lobi erau sus , crestatura de pe ax paralela  dar mai ziceau alti de volant si eu nu gasesc capacu ala de plastic, 

post-152011-0-01143700-1430156792_thumb. post-152011-0-18264000-1430156791_thumb.

post-152011-0-52386100-1430156792_thumb. post-152011-0-09829900-1430156793_thumb.

Modificat de ady003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie să fie pe carcasa ambreiajului, între cutie şi motor. Despre asta a spus şi Marius când a spus că tragi vibrochenul (arborele cotit) la semn (volantul este pe axul vibrochenului şi semnele sunt pe volant) şi despre el am spus şi eu în postul de mai sus că trebuie să te uiţi perpendicular. Semnele acelea sunt esenţiale (aici ne-ai cam indus în eroare că ai spus că totul este ca în pdf-uri :nono:, ori dacă încă nu ai găsit semnele .... )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze ,dar nu am vrut eu sa duc pe nimeni in eroare, dor ziceam ca toate is asa cum miati zis inafara ca cu gaseam acel capac cu deschizatura spre volant, (stiu unde este volant ca doar am dat cutia de viteze jos,  doar ziceam intrun post anterior cum mi-a spart zdrobit pinioanele, mecanicul in cutie si a zis ca nu e vina lui si cand am cutie alta sa merg sa mio schimbe) deci scuze din nou tuturor si maine o sa vad pe unde este  capacu acela 

si va multumesc din nou tuturor

Modificat de ady003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un dop de caucic in acea gaura unde semnul. Scoate-l si vei vedea coroana de pe volant.

Acum a 2-a oara cand am montat distributia nici la mine nu a pornit, m-am taiat tot. Culmea, se dezamorsase circuitul de motorina, ma mir totusi ca nu a pornit, adica nu a ramas nici pe traseu?

mi s-a parut foarte ciudata faza. Ma gadesc ca se dezamorsase cum a invartit manual motorul de cateva ori, iar data trecuta nu am facut asta.

Am dat la cheie de mai multe ori, cam 10-15s in total pana a luat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in sfarsit  am gasit dar trebuia sa dau cesta ai jos (dutie cu filtrul de aer spun chestie pentruca arata oribil ,dar asa e cand umbla cine stiu eu ce badepe la ele) dar nu am numai o gaura mica rotunda si pe ea amm vazut o lnie,

 

@LUPO cum trebuie sa fie linia aia pe centru gauri sau pe margina asa cum e in poza

post-152011-0-05631800-1430205190_thumb.

 

post-152011-0-72074200-1430205193_thumb. juful de cutie filtru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite, asa arata la mine: http://www.myturbodiesel.com/images/a3b4/tb/tdcmark.jpg 

 

Are un dop de cauciuc moale care iese cu mana, nu e cu filet, nu e ca cel din poza ta si nu trebuie neaparat sa dai jos air-box-ul ca sa-l vezi.

 

BTW, prin ce oribilitati a trecut acela?

Cata lipsa de imaginatie si de bani trebuie sa ai ca sa faci asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi da eroare la link-l tau, dar am primit  pe PM de la @rune niste clipuri cu 1.9 TDI, si toate seamana mai putin  capacele acelea de la volant ell are 2 gauri una derptunghi unde sa vazut semnul, si una rotunda ca la mine

 

https://www.youtube.com/watch?v=VGHt2__Dbys

 

asta e cel de la TDI ce am vazut eu,post-152011-0-78399200-1430207001_thumb.

 

cat despre  ce a patit air-box-ul,au de teoarece asa am cuparato  si multeeee alte problemea avut si mai are,dar stiu ca si-au batut joc rau de masina asta rau de tott

 

 

mersi inca o data

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius, lupo revin cu o noua poza de la volant  am invartit vreo 6 mm vibrochenul si a aparut semnul asta in centrul gauri ,asta sa fie  voi ce ziceti?  

post-152011-0-56939400-1430208877_thumb.

vai ca tot  ploua si se opreste si ma  incurca,  tot fac pauze, doar asa reusesc sa mai intru aici sa mai intreb

 

scuze de stresul creat

Modificat de ady003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu uitati fulia care trebuie depresata de pe axul cu came

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut in unele video ca au deprsesato, deci este si aia necesar ? chiar daca toate sunt la semne ? 

 

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E musai depresata fulia la montarea curelei. Semne cu oja,vopsea nu au ce cauta in montarea unei distributii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eh, asta daca vrei sa fii un profesioninst, daca cea veche a fost montata corect, merge si asa, de ce nu?

 

era un spatiu in plus in link: http://www.myturbodiesel.com/images/a3b4/tb/tdcmark.jpg

e cu totul altceva fata de ce ne areti in poze, nu stiu ce sa spun. Dar in principiu daca acela e dopul de la volant la tine, ala e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!