Jump to content

Schimbare distributie - cand , cum , de ce ?


voinea
 Share

Go to solution Solved by andrei_221,

Postare recomandată

Curea de distribuţie - înlocuire de la an fabricatie 2007 toate 150.000 km; până la an fabricatie 2006 toate 120.000 km.

asta e ciudat. daca masina este 2003,2004,2005 si montezi aceeasi curea ca la una din 2007 rezista numai 90k dar la astea mai noi gen after 2007 rezista aceeasi curea pana la 120-150k?

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dau un exemplu,la mororizarea AJM la primul lot de motorizari schimbarea se facea la 60.000,la urmatorul lot schimbarea se facea la 90.000.Sistemul de distributie sa schimbat si rolele sunt facute altfel.Deci sunt 2 sisteme de distributie pana in anul 2000 si de la 2001 in sus.Identificarea corecta se face dupa seria de caroserie.Alta problema,pe an ce trece se schimba materialele folosite la fabricarea curelelor de distributie.Am fost la un training Continental si reprezentantul lor ne-a spus ca se investesc sume uriase in cercetare si de la an la an perioada de schimbare si durata de viata a curelelor de distributie se mareste.Sa ajuns la Peugeot unele motorizari HDI sa aiba interval de schimbare la 240.000 sau 10 ani.In consecinata sa ajuns la Volkswagen la motorizarile diesel de la schimbare la 60.000 la schimbari de 150.000.Principiul de functionare a sistemului de distributie nu difera cu nimic la motorizarile noi fata de cele vechi,tot o curea si 2 sau 3 role dupa caz si diferenta consta in laptul ce motoarele DS PD solicita mai mult cureaua decat un motor de generatie mai noua DS CR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. in 5000 de km trebuie sa schimb din nou distributia (acum am 55 de mii cu cea veche).

intrebarea mea este daca trebuie sa schimb si amortizorul de vibratii? se schimba la fiecare schimb al distributiei? cand am schimbat distributia ultima data nu-mi aduc aminte sa fi zis ceva mecanicul de acel amortizor.

atunci am pus pe masina pompa de apa hepu, curea contitech si role ina, la sfaturile colegilor de pe forum. e in regula daca pun si acum de la aceleasi firme?

pompa de apa trebuie sa o schimb, sau pot sa mai merg cu ea inca 60 de mii?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amortizorul de vibratii,depinde de mecanic...in momentul cand desface distributia isi da cu parerea.Pompa de apa din punctul meu de vedere e bine sa o mai lasi o tura de distributie.In felul asta o sa mergi cu o pompa de apa 120.000km si e destul de bine,avand in vedere ca sunt masini care merg cu pompa de apa 120.000 sau 150.000 exact cat e intervalul de schimbare a distributiei.Sa imi lasi o serie de caroserie sa ma uit mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dau un exemplu,la mororizarea AJM la primul lot de motorizari schimbarea se facea la 60.000,la urmatorul lot schimbarea se facea la 90.000.Sistemul de distributie sa schimbat si rolele sunt facute altfel.Deci sunt 2 sisteme de distributie pana in anul 2000 si de la 2001 in sus.Identificarea corecta se face dupa seria de caroserie.Alta problema,pe an ce trece se schimba materialele folosite la fabricarea curelelor de distributie.Am fost la un training Continental si reprezentantul lor ne-a spus ca se investesc sume uriase in cercetare si de la an la an perioada de schimbare si durata de viata a curelelor de distributie se mareste.Sa ajuns la Peugeot unele motorizari HDI sa aiba interval de schimbare la 240.000 sau 10 ani.In consecinata sa ajuns la Volkswagen la motorizarile diesel de la schimbare la 60.000 la schimbari de 150.000.Principiul de functionare a sistemului de distributie nu difera cu nimic la motorizarile noi fata de cele vechi,tot o curea si 2 sau 3 role dupa caz si diferenta consta in laptul ce motoarele DS PD solicita mai mult cureaua decat un motor de generatie mai noua DS CR.

perfect de acord cu uzura sporita si alea alea, insa daca schimbi distributia in 2005 ai unele materiale si in 2012 deja vorbim de ceva superior, nu? de la role si pana la curele totul este mult mai rezistent si inovativ, deci si durata de utilizare in siguranta fara de cea standard, veche, ar trebui sa creasca.stiu cazuri de persoane care au schimbat mult peste limita piesele originale si nu au fost nici un fel de problema, ceva de genul 120k la recomandare carte 90k, probabil conteaza si cum exploatezi masina, daca esti mereu cu tdi la 4-5.000 de ture cade mai repede, iar daca mergi batraneste schimbi doar valva egr.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

seria de caroserie e: wvwzzz1jzyw520819

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Data fabricatie 07.12.1999 Cod motor AJM distributia se face la 60.000km.Din punctul meu de vedere schimba decat cureaua si rolele,pompa de apa mai merge o tura fara probleme(ai montat hepu)si daca e nevoie schimba si amortizorul la sfatum mecanicului.Amortizorul are codul 045 109 479 B si pe af recomand INA 533 0035 10 in jur de 280lei.Distributia pe continental cu tot cu amortizor e in jur de 750 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributia pe COntitech set este : 700 ron cu amortizor

045 109 479 B - INA - 533 0035 10 : 270 ron

eu iti recomand curea Conti si role Ina:

pretul intregii distributii fara pompa de apa iese undeva la : 735 ron + 185 ron pompa apa

daca esti interesat imi spui si vorbim mai multe.

cu stima efixteam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut saptamana asta trebuie neaparat sa schimb distributia imi recomandati voi va rog un kit distributie+pompa apa pt golf IV 1.9 TDI (ASZ)

Daca ati schimbat spunetimi o marca pe care poti fi sigur dar sa fie si accesibila ^_^

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. De citeva zile a inceput sa tacane ceva pe linga cureau de distributie. Am intrebat pe forum si am inteles ca acest zgomot poate avea mai multe surse. Adaugand si sfatul unui prieten care e in domeniu, m-am dus servisul la care merg in mod normal. Dupa "expertizare" au zis ca trebuie sa schimb kitul de distributie si pompa de apa ca pierde lichid de racire. Toate bune si frumoase pina mi-au zis pretul pieselor(deci fara manopera) si anume 2100RON. Am zis"pana mea, iar se duce un salariu pe kakatu de masina dar asta e" pina am inceput sa gindesc(stiu ca porneste greu gindirea dar ....). Asa ca google si surpriza: nu are cum sa fie asa de scump. Asa ca vine intrebarea: Poate am eu un motor mai ciudat? Masina e un Golf IV din 2001 1.6 16V benzina. Pe cartea tehnica pare ca motorul e model AUS. Aveti idee daca e vreo ciudatenie? Eu am gasit kiturile de distributie care mergeau la mai multe modele de motor 1.6 16V dar totusi nu erau atat de scumpe. Ce parere aveti(in afara de a schimba servisul)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

costa maxim 1000 lei cea mai cea distributie din lume pentru masina ta, nu are cum sa coste 2100 decat daca mergi la reprezentanta.

:)

pai nu mai sunt mecanici auto in orasul tau?

Modificat de ondin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am schimbat distributia mecanicul a hotarat ca pompa de apa mai merge inca o tura si nu am avut probleme.

Mi-a recomandat sa schimb distributia la 60 000km, in iunie o sa am 5 ani si deocamdata 75 500km, dar la ultima revizie a spus ca este crapata cureauade la alternator asa ca m-am hotarat sa schimb si distributia.

Oferta facuta de el este cam asa; kit distributie INCO026 (zice ca sunt conti+ina) - 700 ron

pompa apa 9378A (airtex) - 148 ron

curea alternator 6PK906 - 51 ron

Preturile contin TVA, nu stiu ce reprezinta codurile respective.

Rugamintea mea este adresata colegilor care au acces la baze de date ale furnizorilor, vreau sa stiu daca pot sa merg pe mana lui sau sa cumpar din alta parte, site-ul autokarma nu functioneaza.

@GABIVVX am vazut ca poti spune si intervalul corect la care trebuie schimbata distributia

serie sasiu WVWZZZ1JZ1B196606

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lama,pt 1.6 16 valve AUS ai asa;CONTINENTAL CT957K1(480lei) sau CONTINENTAL cu pompa de apa in set CT957WP2(720lei),sau separat pompa apa AIRTEX 1682 (140 lei)sau HEPU P558(210lei).Manopera pt astfel de lucrare 300-400lei deci cu 1000lei ai scapat si cu piese de calitate si cu manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intervalul corect este cel pe care il stiti pentru ROMANIA . in general trebuie la 90 000 km , dar pentru tara noastra 60 000 km.

Nu va recomand acel kit de distributie mai ales ca este mai scump ca unul CONTITECH + INA clasic.

Pompa de apa parerea mea este sa o luati HEPU si in nici un alt caz alta marca.

daca doriti va pot face o oferta de pret pentru dumeanvaostra dar am nevoie separat de seria de caroserie , de codul motor, putere , an fabricatie.

cu stima , sc efix team srl

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@le banner,Curea de distribuţie - înlocuire (de la 2002 toate 120.000 km; de la 2003 toate 150.000 km; până la 2001 toate 90.000 km)Masina ta are ca data de fabricatie 25.03.2001 si intra la intervalul de 90.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@salexutz

Raspunsul din ultimul tau post cred ca este pentru mine, sa inteleg ca a ales un kit mai scump, el spunea ca este contitech+ina, daca este asa te rog sa-mi spui care este diferenta fata de cel clasic.

Stiu de la schimbul anterior ca la acest motor sunt mai multe role, 3 sau 4 nu mai stiu exact

Cod motor AQM, putere 50kw, an fabricatie 2001

Alex vad ca esti om de afaceri, vanzari, dar aici suntem colegi, nu trebuie sa vorbesti atat de protocolar, mai ales ca eu trebuie sa dau berea

@GABIVVX multumesc de ajutor

Deci vesnica poveste ca 90 afara si 60 in tara, cu anii cum este pana la urma 4 sau 5 ?

Va multumesc inca o data

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua de accesorii care ti-a dat-o in acea oferta este pentru autovehicule fara aer conditionat.... nu ai aer conditionat ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am aer conditionat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

piesele sunt corecte atunci identificate.

Nu am zis ca nu e ok INCO . intradevar rolele sunt INA , curea contitech. Ideea e ca eu recomand CONTITECH set pentru ca stiu exact ce vine si tara de origine.... Rolele in majoritatea pachetelor sunt INA , dar nu stiu daca stii , dar unele role sunt in cutie INA si rola in sine este LITENS.... litens este o subdivizie a lu INA , care produce doar cateva role si le ambaleaza INA .Asa este intelegerea lor . Unii producatori au pus restrictie pe asa ceva ca prim montaj LITENS.

In cazul tau in pachet toate vor fi INA , pentru ca din rolele acelea speciale nici una nu o face LITENS.

Iti explicam ca sa stii ca sunt uneori situatii in care role poate sa fie in pachet ina si ele efectiv sa fie litens...

AM si dovada de la INA GERMANIA ca acest lucru il practica , pentru ca am si intalnit cazuri , cu preponderenta pt codul de motor care are acea rola cu amortizor de vibratii.

de asemenea sunt modele de distributii unde pe bucata iesi mai ieftin decat pe set, dar intradevar lipsesc suruburile,care foarte multi nu le schimba si nu au nevoie de ele.FIecare cum doreste.

Revenind la ce ai tu de cumparat, Nu zic nu la INCO dar recomand CONTITECH.

SET DISTRIBUTIE :

INCO 026 - 675 ron cu tva ( curea conti + role INA)

CONTITECH - 630 RON CU TVA ( curea conti + role INA)

POMPA APA :

AIRTEX 9378 - 136 RON CU TVA

HEPU - 191 RON CU TVA

CUREA ACCESORII :

CONTITECH 6PK906 - 49 RON CU TVA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Alex pentru efortul depus.

Pana acum mergem pe mana mecanicului pentru ca il consideram de incredere, dar am cerut o oferta si de la un magazin auto care mi-a dat un pret estimativ de 500-550 pentru kit contitech+ina.

Diferenta era prea mare si in cazul asta nu mai cumparam de la el, dar se pare ca s-au inselat cei de a magazin, nu l-au ales pe cel potrivit.

Prefer sa cumpar de la el chiar daca dau putin in plus, raspunderea pentru piese ii revine lui si nu mai poate spune ca am luat piese contrafacute.

De acum o sa cer si coduri pentru ofertele primite sa pot vorbii la concret.

Ai fost de mare ajutor, o sa discut cu el inlocuirea kit-ul cu cel recomandat de tine si daca accepta piese din alta parte discutam pentru o eventuala comanda.

O zi frumoasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Litens nu este subdivizie Ina si nu are treaba cu Schaeffler.Litens produce o gama mare de produse pt multi fabricanti de automobile.Pt Opel spre exemplu e distributiorul de casa la role si intinzatoare.Din pacate nu au voie sa comercializeze produse cu denumirea de Litens si toate produsele lor intra la prim montaj sau pleaca catre alte marci care le ambaleaza.Fabrica principala de componente Litens este in Canada.

http://www.litens.com/abtwho.cfm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabi vvx , ITI DAU MAIL DE CONFIRMARE DE LA Schaeffler , SA VEZI CA ei in sine recunosc ca INA ii detine , este fabrica lor .....am intampinat asa ceva.... si stiu ce vb , daca vrei mail-ul sa vezi de la ei , da-mi adresa de mail.... cu stima,sc efix team srl

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanici de care am avut eu noroc se comporta de parca opereaza pe creier, de parca iti fac un favor(nu ca isi cistiga piinea de zi cu zi). Ghinionul meu.

@lama,pt 1.6 16 valve AUS ai asa;CONTINENTAL CT957K1(480lei) sau CONTINENTAL cu pompa de apa in set CT957WP2(720lei),sau separat pompa apa AIRTEX 1682 (140 lei)sau HEPU P558(210lei).Manopera pt astfel de lucrare 300-400lei deci cu 1000lei ai scapat si cu piese de calitate si cu manopera.

Salut.

Am primit o alta oferta mai umana in aparenta:

Pompa de apa Rouville 163Ron

Kit distributie Gates 612Ron

Kit de accesori?!?!!? 178Ron +84Ron

deci ajung la 1038Ron

Cu 430Ron manopera.

Deci ajung pe la 1500Ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu toate ca deviem de la subiect,cauta o distributie de Toyota pe INA ..o sa vezi ca gesesti in ea role,intinzatoare,si amortizoare de vibratii japoneze.Ina e doar ambalator pt alte marci,in anumite cazuri.In cazut Toyotei piesele de original erau NTN care se fac si la noi in tara pe la Sibiu.In cazul Schaeffler,iti garantez ca daca detineau Litens-ul,iti aparea peste tot si adaugau sigla la grupul Schaeffler.E concurenta prea mare in domeniul auto ca sa nu se speculeze toate treburile ;)

@lama,"Kit de accesori?!?!!? 178Ron +84Ron" cureaua si intinzatorul de auxiliare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!