Jump to content

Trosnitura La Franare


ride
 Share

Postare recomandată

Placutele nu respecta dimensiunile standard si joaca in portetrier. Si eu am patit. Si chiar cu Ate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin,de cand am masina, numai ATE am pus si n-am avut niciodată probleme.Mă gândesc să încerc mâine să mai strang suruburile si culisantele, sau chiar să-i dau câteva ciocane usor în etrier,asa cum fac mecanicii după ce montează plăcuțele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te chinui, uite cauza aici: http://vwforum.ro/topic/11549-pedala-de-frana-devine-rigida/page-24

Te uti la posturile 477 si 479. Strangi arcurile alea sau le schimbi si gata.

Valioglu, te referi la bucatile alea de metal care sunt ca niste agrafe?Cum să le strang?

Am priceput!Multumesc mult pentru pont, Valioglu!Voi incerca mâine să-l îndoi ca să apese mai bine înspre etrier...Nici nu le-am schimbat vreodată, iar la cât costă merită să le cumpăr si să le schimb direct.

Modificat de mishulake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin,de cand am masina, numai ATE am pus si n-am avut niciodată probleme.

Nici eu n-am avut probleme cu ele. Pana s-a intamplat. Pe fata jucau placutele ca erau mai mici, pe spate mi s-au blocat ca erau prea fixe.

Verifica si asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai poate intampla sa fie portetrierii uzati sus sau jos, acolo unde loveste placuta dinspre exterior, nu cea prinsa in pistionasul etrierului.

Modificat de ionutctn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este o intrebare, raspunsul e nu, nu pot fi uzati portetrierii. In mod normal nu loveste nimic, iar placuta la exterior are un adeziv...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astăzi am schimbat acele arcuri(sârme) de la etrieri,dar tot se mai aude când franez, la viteze mai mici,ca o mică troznitura de plăcută în etrier.E acel sunet sec din zona etrierului.Sâmbăta viitoare dau etrierul jos să văd ce e pe acolo.Plăcuta exterioară stă bine in etrier din câte am vazut...Sper să mă lămuresc după demontarea etrierului...E jenant totuși să tacane ceva pe-acolo cu discuri,plăcute si garnituri noi,toate ATE...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Aceeaşi problema am avuto si eu,la frînare usoara se auzea in momentul opririi rotii pe loc o troncanitura.

Am inspectat problema si am constatat ca bucsa de la bratul inferior cea din mijoc e cu probleme.Acel brat are rolul de antirasturnare,adica preia jocurile fata spate ale masinii la plecarea dupa loc.

Alte cauze ar fi vreun pivot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la plecarea dupa loc.

Dupa loc si inainte de... ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei am uitat să mentionez că la mine acele pocnituri care parcă sunt stereo,de la ambele roti,uneori doar de la una sau cealaltă, nu se aud absolut deloc pe ploaie.Chiar si cand este uscat, de ceva vreme, s-au mai potolit zgomotele...Circul rar cu masina in cauza, mai mult in weekend, pe drumuri întinse,avand si altă masină de oras...Nu prea mi-am mai bătut capul întrucât voi schimba absolut tot pe fată cât de curand,inclusiv amortizoare si sper să rezolv problema.Bizar că înainte de schimbarea discurilor si a placutelor, nu am avut nicio troznitura sau alte zgomote la actionarea franei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut ! Am si eu un passat b5 din 1997 si am probleme la franare la viteze de la 40 km/h in sus . Cu cat e viteza mai mare cu atat imi bate mai tare .

Am fost cu masina in service si mi-a schimbat : cap de planetara , brat superior , bieleta directie . Dupa schimbarea acestor piese am acelasi zgomot la franare , poate putin mai redus . As dori sa va intreb daca stiti vreo cauza pentru acest zgomot enervant sau daca aveti vreun sfat . 

Ar putea cumva sa aiba zgomot si datorita faptului ca nu am facut geometria dupa schimbarea pieselor ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

Cand e viraj aproape de maxim spre stanga si pun frana se aude un zgomot destul de tare, metalic, ca de fier pe fier, mai diferit de cel de la franarea normala cand "scartaie" placutele.

Ce ar putea fi?

Modificat de C o s m i n
mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Du-te cu masina pe groapa si incerca sa simulezi miscarea , virezi rotile aproape de maxim stanga si pui pe cineva sa dea masina fata/spate si franeaza iar tu s-au mecanicul stati in groapa si ascultati. Si eu am avut ceva de genu si pe elevator nu s-a depistat nimic, insa pe groapa imediat s-a descoperit un surub de la bratul mare de jos destrans putin, l-am strans la loc si gata, nu mai sunt problem. Sunetul era la fel metal pe metal, credeam ca se rupe masina asa urat facea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut!

Am avut si eu aceasta problema adica cate o trosnitura la franare apoi, la plecarea de pe loc, o alta trosnitura. De vina a fost un surub din cele 3 care tin pivotul si care s-a desfacut iar pivotul a ramas prins doar in doua. Am schimbat apoi cele 3 suruburi si ansamblul de piulite si totul este in ordine acum.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
Adrian Cazacu

Salutare,

 

Aceasta troznitura a aparut si la dupa ce am schimbat discurie si placute(ambele ATE) prin februarie, insa nu imediat ci prin martie-aprilie, cand s-a incalzit afara(cand era mai cald afara se auzea mai tare. acum se aude la fel tot timpul).  Am inlocuit, suruburile de ghidaj(culisantii), bucsele suruburilor si arcul(toate ATE), inca face. Cu aceasta ocazie am verificat daca are joc placuta ATE in etrier, si da are, dar la fel are si cu cele OEM(care au fost montate anterior). Am dat comanda de bucsele dupa punte, sa vedem poate dispare.

Cei care au avut probleme asemanatoare cum ati rezolvat-o?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E diferenta intre zgomotul facut de placute si cel de bucse.

Prima data identifica tipul de zgomot.

La placute am avut si eu joc si s-a rezolvat prin inlocuirea lor. Nu e normal sa aiba joc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Cazacu

Am strans mai bine surubile de la punte si parca s-a redus zgomotul. Urmeaza sa sa le schimb si pe acelea si sa pe pun si saiba aceea.

De la ELSA citire:

Specified torques

Component Specified torque

1) Subframe to body - Use new bolts (2 bucati) *** 70 Nm + 90°

Surubul #16 din figura - spre spatele masinii/subframe-ului

Recomand sa fie inlocuite cu N-908-235-01, care sunt cu 10mm mai lungi decat surubul initial (asta nu afecteaza cu nimic) si au saibe pentru o mai buna fixare.

Totodata, recomand celor care se plang de trosnituri, cand vireaza brusc, sa instaleze si saibele cu codul 7M3-499-349-A. Acestea sunt facute din tabla perforata, cu rolul de a "musca" din cele doua suprafete care au tendinta sa alunece una peste cealalta in cazul virajelor luate brusc. Atentie! Se instaleaza intre subframe si caroserie (body), NU intre bracket (consola laterala) si subframe.

Pentru cei care vor totusi sa stie codul surubului initial, acesta este: N-106-403-01.

2) Mounting bracket to body - Use new bolts (2 bucati) *** 70 Nm + 90°

Surubul #6 din figura - prinde corpul metalic al bucsei mari a basculei (numit "mounting bracket") de caroserie.

Recomand ca si acestea sa fie inlocuite cu N-908-235-01, care sunt cu 20mm mai lungi decat surubul initial (asta nu afecteaza cu nimic) si au saibe pentru o mai buna fixare.

Atentie: bucsa mare a basculei e cea dinspre spatele masinii si are 3 suruburi (doua mici si unul mare). Surubul #6 este cel mare...

Sa nu facem confuzie intre "bracket" (consola laterala a subframe-ului) si "mounting bracket" (corpul metalic al bucsei mari).

Pentru cei care vor totusi sa stie codul surubului initial, acesta este: N-910-398-02.

3) Bracket to body - Use new bolts (2 bucati) *** 70 Nm + 90°

Surubul #7 din figura - prinde consola laterala de caroserie.

Este acel surub accesibil prin gaura din centrul bratului.

Cod: N-910-398-02.

4) Subframe to bracket - Use new bolts (2 bucati) *** 70 Nm + 90°

Surubul #18 - inspre fata masinii

Cod: N-105-286-02

5) Mounting bracket to bracket - Use new bolts (4 bucati) *** 50 Nm + 90°

Surubul #5 - cele doua suruburi mici ale bucsei mari a bratului

Cod: N-105-797-02 ---> lungime 76mm. Atentie: pe Octavia 2 1.9TDI am gasit in ETKA, ca am alte suruburi mai scurte, de 70mm: N-105-607-02. Nu stiu exact ce suruburi trebuie aici. La GTI il arata doar pe cel de 76mm prin toate diagramele, iar la 1.9TDI am vazut intr-o diagrama 76mm, iar in alta 70mm...

6) Swivel joint to cast steel suspension link - Use new nuts (6 bucati) *** 60 Nm

Swivel joint to sheet steel or forged aluminium suspension link - Use new nuts (6 bucati) *** 100 Nm

Piulita #14 - aceeasi piulita se strange la valori diferite de cuplu in functie de tipul bratului

Cod: N-103-320-02

7) Anti-roll bar to subframe - Use new bolts (4 bucati) *** 20 Nm + 90°

Surubul #17

Cod: N-910-734-01

? Steering box to subframe - Use new bolts (4 bucati).

Always renew clamp on 1st and 2nd generation steering boxes (modelele produse pana in 2008 inclusiv) *** 50 Nm + 90°

Surubul #8 din figura cu caseta de directie

Cod: N-105-797-02

9) Piulita #12 - prindere ax pivot - 60 Nm

Use new nuts (2 bucati)

Cod: N-909-429-01

10) Surubul #30 - prindere bucsa mica bascula de consola laterala *** 70Nm + 180°

Use new bolts (2 bucati)

Cod: N-101-410-03

==================================================================

==================================================================

==================================================================

Azi am reusit sa schimb toate suruburile subframe-ului si sa instalez saibele perforate in locul corect. Adica intre sasiu si consola, nu intre consola si suframe cum gresisem prima data. Se observa in poze ca una dintre saibe e mai prafuita. Cea curata e proaspat instalata in locul corect.

Si daca tot m-am bagat in seama, am innoit si cele 3 suruburi de la bieleta anti-basculare (lower engine mount).

Vazusem un TSB in care scria ca s-ar putea sa se fi slabit si aceste suruburi si sa genereze zgomote la schimbarea de sarcina a motorului.

Surubul #21 - N-911-671-01 --- M10x75 - trebuie reinnoit - strangere la 40 sau 50Nm (vezi mai jos detaliile)

Surubul #22 - N-910-661-01 --- M10x35 - trebuie reinnoit - strangere la 40 sau 50Nm (vezi mai jos detaliile)

Surubul #19 - N-105-580-02 --- M14x1.5x70 - trebuie reinnoit - strangere la 100 Nm + 90 grade, dupa ce au fost montate suruburile #21 si #22.

Caution

From model year 08, HeliCoil inserts are installed in the pendulum support connection in the 02Q gearboxes.

Use a bolt with hardness class 10.9 for this and all other gearboxes.

If there is no HeliCoil insert in the 02Q gearbox, use bolts with the strength class 8.8 and the corresponding torque setting.

Bolt Specified torque

M10 x 35 strength class 8.8 Use new bolt 40 Nm + 90° further

M10 x 35 strength class 10.9 Use new bolt 50 Nm + 90° further

-----------

M10 x 75 strength class 8.8 Use new bolt 40 Nm + 90° further

M10 x 75 strength class 10.9 Use new bolt 50 Nm + 90° further

==================================================================

==================================================================

==================================================================

Esti sigur ca le-ai montat cum trebuie si mai ales unde trebuie?

Le-ai strans la cuplul corect? Cele 90 de grade adaugate dupa strangerea la 70Nm m-au cam facut sa transpir si sa fac pipi pe mine...

La 3 luni dupa ce am schimbat suruburile, intamplarea/ghinionul a facut sa nu apreciez corect noaptea marimea unui bolovan (beton facut cu pietre de rau, ca cel folosit la temelii, mare cat un cap de caine) si l-am luat din plin cu subframe-ul la 60 km/h. A zobit bolovanul, s-a zgariat subframe-ul, baia de ulei a scapat la mustata fara sa fie atinsa (e cu 3 cm mai sus decat subframe-ul), si masina tot se comporta exemplar, fara trosnituri, fara sa traga stanga/dreapta.

Daca nu ti-a mers din prima, doar cu saibe adaugate, schimba absolut toate suruburile subframe-ului. Asa am patit si eu initial...

==================================================================

==================================================================

==================================================================

Concluzie: din aprilie 2011 si pana acum nu mi-a mai trosnit deloc.

Va doresc sa aveti cel putin la fel de mult noroc ca si mine in solutionarea problemei. :)

2007.04.02_front_suspension_knocking_noise_ALL.pdf

vw.tb.37-07-18.BPYmotor.mount.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
Adrian Cazacu

Pocnitura care a aparut anul trecut (undeva in mai 2020) la schimbarea sensului de mers si apasarea franei nu a disparut, doar am ignorat-o(dupa ce masina a fost verificata la doua service-uri). Aceasta pocnitura a aparut dupa ce am schimbat, discuri si placute frana fata, bieleta de directie, rulmenti fata, articulatia planetarei spre CV si bucsele basculei. De asemenea pe masina sunt schimbate inceand cu 2019, arcuri, amortizoare, kit flanse si rulmenti, tampon antibalans, tampon motor CV, pivoti, bielete antiruliu, arc si ghidaj etrier. Sunt montate si saibele si suruburile pentru puntea fata.

 

Ce am observat, daca afara este foarte rece sau s-a mers cu masina maxim 10 km acea pocnitura nu se manifesta. Cel mai rau se aude dupa ce am mers cu masina foarte mult timp(si s-a incalzit bine), in marsarier in viraj maxim si doar cand apasa frana. Din cate imi dau seama se aude mai mult pe partea dreapta.

 

Am atasat si un clip. pocnitura se aude la sec 3.

Credeti ca acea pocnitura este din jocul placuterlor in portetrier?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu esti in aria potrivita, dar da, exact despre placute voiam sa spun.

Eu am patit, exact din cauza lor. Aveau acelasi joc indicat de tine in clipul al 2-lea.

Am mai spus asta in postarea mea de mai sus, daca te uiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
Adrian Cazacu

Nici acum dupa 2 ani, acea pocnitura din cauza jocului  placutelor de frana in portetrier nu a disparut...Voi cu ce marca de placute de frana ati scapat de pocnitura? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvat jocul cu doua afturi de sudur în capetele placutelor.

Just now, EDY-23 said:

Rezolvat jocul cu doua afturi de sudură în capetele placutelor.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!