Jump to content

Zgomot enervant tacheti


Greuceanu
 Share

Postare recomandată

Buna oamenilor!

Se da una bucata VW Polo Variant motor 1.6 ALM cu fix 100.000 km la bord. In ultima vreme, se aude din ce in ce mai pregnant un zgomot de tachet (tacheti). Dinamica nu s-a modificat (cel putin nu sesizabil), doar zgomotul e enervant.

Acum, intrebarile mele sunt:

1. poate genera ceva probleme in functionare chestia asta?

2. are cineva idee cam cit ar costa inlocuirea lor? Trebuie schimbati toti? E o operatiune migaloasa? Comporta ceva riscuri?

3. merita abordata ideea de a il/ii schimba?

Multumesc tuturor pentru sprijin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, pe termen lung se pot uza prematur lobii axei cu came. Cat despre tacheti, cel putin la A80 erau destul de ieftini (vreo 200k/buc). Poti incerca sa schimbi si uleiul - ce folosesti acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as raspunde asa:

1. de acord cu s_c poate uza prematur axa cu came..

2. daca tot demontezi axa cu came chiar daca ar fi doar unul stricat totusi la 100.000 km mai bine ii schimbi pe toti.. riscuri nu sunt daca te duci la cineva care totusi stie sa stranga axa cu came la loc. Iar ca pret

eu la un A80 cand am schimbat tachetii m-a costat la midocar vreo 5M operatiunea acum 2 ani ( parca )

3. bineinteles ca merita daca de la tacheti provine zgomotul..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manualul de reparatii spune cam asa:

La pornirea motorului un zgomot neregulat sau o functionare usor neregulata este normala.

Testul care trebuie efectuat este urmatorul:

1.Se porneste motorul si se lasa sa functioneze cel putin pina cind porneste electroventilatorul.

2.Se ridica turatia pina la 2500rot/min si se mentine la aceasta valoare aproximativ 2 minute.

3.Daca tachetii hidraulici sint in continuare zgomotosi, atunci se demonteaza capacul chiulasei si se roteste axa cu came pina cind fiecare lob al axei este orientat in sus respectiv coada supapei nu este atacata.

4.Cu o bucata de lemn sau plastic se comprima ansamblul cama-tachet.Daca distanta dintre tachet si cama este mai mare de 0,2mm masurati cu lera,respectiv daca aceasta intra intre cele doua piese, atunci acel tachet este uzat si trebuie inlocuit.

Aceeasi masuratoare trebuie facuta pentru toate cele 8 ansambluri tachet-cama.

Daca gasesti cel putin un tachet uzat, este de preferat a se aplica punctul 2 din postul lui thheo.

4.Oricum, sincer sa fiu o uzura a tachetilor la 100000 km nu mi se pare foarte normala. Asta ar putea sa sugereze si o presiune de ungere putin cam mica rezultata ori din uzura liniei arborelui(Doamne fereste...) ori din utilizarea unui ulei neconform ori un interval de schimb de ulei cam lung.

Sper ca punctul 4 sa nu fie aplicabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasi masina, acelasi nr de km, acelasi zgomot. S-a dovedit ca era pompa de apa si nu tachetii, desi initial aia de la service au zis ca nu se mai incarca tachetii.

Stiu ca am sunat la magazin la vremea respectiva si erau destul de scumpi (oricum parca peste 400k/bucata).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Actualmente folosesc ulei ELF Excellium semisintetic 10W40, standard VW 505.00/500.00. Zgomotul se aude de la un singur tachet, cred, si tinde sa se atenueze cind turez motorul (oare pentru ca e mai mare presiune de ulei?!)

@Fanatic: din nefericire, se pare ca nu pompa de apa e problema. Capacul ei a fost schimbat odata cu cele legate de distributie, dupa cum solicita manualul.

Daca am inteles bine, orice interventie la tacheti implica in mod obligatoriu si operatiuni in zona curelei de distributie. E o informatie corecta? Daca da, imi poate spune cineva un loc bun unde s-ar putea face aceste operatiuni? Pina acum, principiul meu a fost acela ca tot ceea ce ridica ceva riscuri majore in caz de manopera/piese defecte (ex: distributie) sa prestez doar la Porsche (si cu piesele lor), pe ideea garantiei asociate. Lucrarile curente normal ca le fac in alta parte, dar am dubii daca si chestii mai complicate pot fi executate de un atelier standard, oricit de buni ar fi oamenii de acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am inteles bine, orice interventie la tacheti implica in mod obligatoriu si operatiuni in zona curelei de distributie. E o informatie corecta?

Da, e corect. Trebuie desfacuta chiulasa si implicit data jos cureaua de distributie.

Ar trebuie vazut daca nu cumva este uzat si culbutorul corespunzator acelui tachet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg.. de ce sa umbli la chiulasa? nu vad de ce sa demontezi chiulasa de pe bloc.. daca ajungi lasa ceva apoi trebuie sa ii faci si rectificare ..etc. Axa cu came este in cap! ce culbutori?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca m-am exprimat eu gresit. Ma refeream la "carcasa" axului cu came. Poate la motoarele mai noi e diferit sistemul de distributie, iar eu am in cap schema pentru cele mai vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La mine este putin diferit. La pornirea motorului nu se aude nimic anormal. Un zgomot de tacheti (de 1 tachet) se aude cam dupa 10 minute de mers in trafic. Daca il turez la vreo 3000 rpm, zgomotul dispare, dar reapare la ralanti. Dupa ce temperatura motorului trece de 50-60 grade C zgomotul dispare brusc, definitiv. Cum se poate explica asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danrzc: completeaza semnatura cu masina pe care o conduci.

Acel zgomot (tzacanit) apare si la mine in cam aceleasi conditii. Din cate am aflat nu e de la tacheti, ci de la nu-stiu-ce supapa sau ceva de genul asta si e normal sa faca asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un zgomot de intensitate mare, total diferit de cel scos de supapa de recirculare a gazelor (la asta cred ca te referi). Zgomotul supapei de care vb este de aceeasi intensitate si cadenta indiferente de turatia motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scurta informare: la Porsche un tachet e fix 1 milion. Are cineve habar de ceva alternative, sau piesa e atit de "sensibila" incit nu merita sa ma risc?

Thanks Again!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca poti sa iti iei si de la alti producatori.. verifica la Paneuro, Al Padrino.. sa fie aceeasi dimensiune conteaza. Mai important e ca cel care iti schimba sa stie sa stranga la loc axa cu came ca poate plezni daca nu o strange usurel de peste tot..( adica e casabila )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru A80 gasisem la BAD.

thheo... e "casanta" :scratch: "casabila" devine dupa ce plezneste :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi de corectura.. adevarul e ca dupa ce citesti din nou si mai tarziu suna ciudat :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!