Jump to content

Cutie Tiptronic


Florin_A4
 Share

Postare recomandată

Salutare. Eu am un Passat cu tiptronic doar ca eu nu am S-ul de la sport. Eu am P R N D 4 3 2 si +/- daca din D dau spre dreapta. Stie cineva la ce folosesc pozitiile alea 4 3 2 ? In ca ceva....am luat masina din Germania si cartea masini nu e pe romaneste. Stiti cumva unde pot gasi pe net o carte a masini sa mi se potriveasca la modelul meu ? Am un Passat B5.5 (3BG) 2003 1,9 TDI 131 CP si cutia v-am explicat-o mai sus.

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ciudat cu faza asta . triptronic sau multitronic .... eu am dotariel de fabrica cu 0G7 - TIPTRONIC

cod GWW in etka zice ca ste constantly variable automatic gearbox with 7 plate cluch adica multitronic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa fac astazi o diagnoza si o sa pun aici ce SW are si ce HW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata am facut

Address 02: Auto Trans

Part No SW: 8E2 910 155 L HW: 01J 927 156 HT

Component: V30 01J 2.5lTDI RdW 3271

Coding: 0000001

Shop #: WSC 10190

No fault code found.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Component: V30 01J 2.5lTDI RdW 3271

Este multitronic.

LE: este suficient ca, despre o problema sa scrii intr-un singur topic (ai mai scris si AICI)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

exista mai multe variante de cutii automate pe lumea asta...

dar toate denumirile care se termina in ***TRONIC sunt cutii manuale chioare (cu trepte, cate vrea producatorul) la care se ataseaza niste servomecanisme hidraulico-electrice comandate de un calculator. Calculatorul asta este cel care pe baza unor senzori stie cand sa apese sau sa dea drumul la ambreiaj, sa schimbe vitezele, mai are si autoblocant pentru diferential uneori (butonul cu steluta de zapada) si/sau butonul S (sport) care schimba la turatie mai mare (si in kick-down, si in mers normal). problema e ca cu cat se invecheste incepe sa o ia razna si cel mai bine e daca auzi ceva zgomote ciudate in mers (la plecare de pe loc, franare sau oprire) e sa ii faci masinii vant cat mai repede :icon_thumright:)) nu de alta, dar in Romania nu gasesti electronisti si programatori in servisuri capabili de a repara asa ceva. si nu sunt singurul incercat, intrucat am fost si sunt un fan al automatizarii.

mai sunt cutiile hidramate.... generatie pe moarte, nu se mai fabrica, foarte greoaie, dar are raspuns instantaneu (in ciuda la tot ce se povesteste pe forumuri ca automatele sunt lente pt. ca schimba foarte greu... FALS ! (asta e valabil pentru cutiile ****TRONIC, si nici aici pentru toate). avantajul acesttor cutii este ca sunt de sine statatoare, nu au calculator aferent, totul se face automat dintr-un circuit hidraulic cu supape dublusens care lucreaza pe diferente de presiune. se strica cutia, dai banul, o schimbi si mergi in continuare. asta a fost bucuria mea pana mi-a murit, macar am tras de ea la maxim :) acum o sa trec pe manuala, nu de alta, dar are mai multe trepte. Dezavantaj : pentru a face circuitul hidraulic de comanda la mai mult de 4 viteze cutia devenea prea complicata. asa ca nu se putea face o masina si de oras si de drum intins (cu avantaje de cuplu si consum in ambele regimuri de mers). Alt avantaj e lipsa completa a ambreiajului, acesta fiind inlocuit de o pompa de transfer a energiei de la motor la cutie. Orice s-ar spune despre pierderile acestui convertor, eu personal l-am gasit cel mai smooth si fin controlabil ambreiaj incercat vreodata.

CVT (cutia fara rapoarte cu transmisie continua) e alta inovatie deja larg utilizata. in loc de roti dintate foloseste niste conuri rotative care in functie de unghiul dintre ele schimba in permanenta raportul fara a pierde contactul. uzura cam rapida, dar constructia usoara si deja multe jucarii ATV pe langa masini au inceput sa o utilizeze.

Motorul Electric : asta nici nu mai are nevoie de cutie, doar de circuitul de comanda care ii da curent mai mult sau mai putin, are cuplu maxim la orice turatie si nu trebuie intrerupt contactul cu roata niciodata pe durata accelerarii. Foarte controlabil si eficient, dar inca nu sunt acumulatori pe masura lor ieftini pe piata. (((vezi www.teslamotors.com)))

daca vreti sa aflati cate ceva despre ce nu stiti va recomand www.howstuffworks.com. Acolo am aflat multe si daca urmezi linkurile sunt bine documentate... atata sper sa stiti engleza.

hai, bafta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
bogdannovaceanu
Lipsa de putere in treptele superioare pot indica uzura in convertizorul de cuplu din cutie. Ia legatura cu Samer, la tine in Timisoara, am fost la el de curand si avea convertere pentru Tiptronic pe stoc, noi.

Dar poti sa ai lipsa de putere in treptele superioare si din alte motive, intai fa o testare.

apropo, la cit duce un convertor de cuplu pentru o masina ca ale noastre? la samer? si cum putem lua legatura cu el? multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numarul lui Samer e pe mai multe topic-uri legate de cutii automate: 0722620339.

Nu stiu pretul pentru un convertor de cuplu, eu am schimbat alte componente prin cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut de curand doua cutii de A6 desfacute complet: una era o cutie manuala, plina de roti dintate, pinioane, alta era o cutie Tiptronic ( e mea, era defecta ), nu are nici un pinion sau roata dintata, are doar pachete de discuri si toate sut comandate in presiune de ulei de blocul de valve. Cam mare diferenta intre ele, n-as spune ca Tiptronic-ul e tot o cutie manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
. Stie cineva la ce folosesc pozitiile alea 4 3 2 ?

Va multumesc

Limiteaza functionarea cutiei in modul automat la max. 4 3 2 trepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba viteza pana la nr. respectiv a 2-a, a 3-a, a 4-a. E bine doar 2-3 sa folosesti in pante sau drum greu. Eu de 2 ani am Tiptronic si am folosit 2 pe un drum cu gheata si polei si a fost ok, se tura fara sa schimbe. In rest e bine pe D. Atentie mare la ulei. Trebuie obligatoriu schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Salutare. Eu am un Passat cu tiptronic doar ca eu nu am S-ul de la sport. Eu am P R N D 4 3 2 si +/- daca din D dau spre dreapta. Stie cineva la ce folosesc pozitiile alea 4 3 2 ? In ca ceva....am luat masina din Germania si cartea masini nu e pe romaneste. Stiti cumva unde pot gasi pe net o carte a masini sa mi se potriveasca la modelul meu ? Am un Passat B5.5 (3BG) 2003 1,9 TDI 131 CP si cutia v-am explicat-o mai sus.

Va multumesc

cu 4-3-2 poti sa faci frana de motor super bine. daca in mod manual nu te lasa sa schimbi a 2-a pt ca viteza ar fi prea mare, aici nu se intampla acelasi lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

va rog sa ma ajutati cu o lamurire imi ramine blocata in viteza a4 la o cutie tiptronic ce sar putea face sau ce poate sa fie isi revine doar daca scot cheia din contact si o iau de la inceput dar nu se intanpla in tot deaunamai rar dar se intanpla

Modificat de calutu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai facut o scanare sa vezi daca-s ceva erori?cand ramane blocata intr-a 4-a,doar 4 e aprins sau toate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Salut am si eu un AUDI A8 2005 d3 4e 3.0tdi stage 1 

As vrea sa resetez cutia si throttle aligneament daca stiti despre ce vorbesc fara VCDS se poate? stie careva toata operatiunea? am vazut gen ceva pedala la fund contactu 10 secunde si asa mai depararte! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai nevoie de vcds, asta cu pedala mi se pare ceva empiric care nu cred ca are vreun efect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!