Jump to content

Suspensie Si Articulatii - Golf 5 / Jetta


cipus
 Share

Postare recomandată

e adevarat ca un golf sportline nu se preteaza pentru oras ?

am auzit ca are suspensiile destul de rigide si creeaza un disconfort destul de mare

deci, daca ar fi sa-mi achizitionez un golf ce ma sfatuiti, sportline sau comfortline (din punctul de vedere al suspensiilor) ?

PS : merg mai mult prin oras (90%)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nadir@boosted.ro

salut !

pt a te putea sfatui cineva trebuie sa stie mai multe despre tine

nu conteaza atat de mult pe unde mergi cat conteaza foarte mult cum iti place sa mergi !

ideea e ca nu o sa iti clantene dinti la sport`line dar este mai rigida decat cea de serie, asta nu inseamna ca cea de la confort line este "american style" (barca) sunt si alea foarte bune putin mai moi si parca mai pt romania asa sa se onduleze/muleze pe craterele de la noi !

respect

nadir

p.s. acum conteaza si pt ce vrei tu sa cumperi masina pt familie sau sa simti "adrenalina" la volan!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uitandu-ma in semnatura ta si observand ca esti din Iasi iti recomand comfortline sau chiar trendline.Strazile din Iasi nu sunt printre cele mai grozave(in afara de vreo 2 bulevarde restul lasa foarte mult de dorit, si stiu ce spun ca de 3 ani imi bat capul pe aici).

Dar daca totusi esti un tip mai sportiv iti dai seama ca sportline e alegerea potrivita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai sunt chiar foarte sportiv...

nu stiu cu ce m-ar avantaja un sportline. e chiar asa mare diferenta in curbe (cu stabilitatea) fata de un comfortline ?

adica daca ar fi sa imbin utilul cu placutul cred ca este mai bun un comfortline 2.0 tdi (putere + comfort)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nadir@boosted.ro

da, tu ai dreptate, dar incearca sa nu omiti ca diferenta dintre sportline si confortline nu sta doar in amortizoare, ci si in elemente "sportive" de design interior si putin in exterior

Modificat de nadir
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nadir a pus punctul pe i, nesanatosu a atras atentia asupra strazilor din Iasi (si subscriu de asemeni pt ca in Iasi circul si eu cu SL de peste un an), dar daca iei un 2.0 tdi si vrei sa te mai plimbi si la drum intins (fie si numai pe centura) ar merita un SL care ofera ceva mai mult fun as zice eu dupa ce m-am plimbat destul si cu un CL la drum intins.

Daca totusi confortul primeaza ia linistit un CL, diferenta nu e "zdrobitoare" :)

P.S. Acum vad ultimul reply al lui nadir. Asa e, uitasem sa mentionez, look-ul interior si exterior conteaza si ele si parca aici inclin si mai mult spre SL.

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate un drive-test ar fi mai potrivit decit prea multa vorba;

Daca as fi pe serpentine as dori sa fiu in sport-line; daca as vrea sa merg prin oras pe piatra cubica - confortline;

Dar cel mai important este cum te simti tu bine

PS: Suspensia cind masina e noua e mai rigida decit la >20.000 Km

Pe la 30.000 Km e mult mai "amabila" suspensia pe Sport-line;

Si eu vreau sa-mi cumpar un Break(Octavia) desi 95% din drumuri le fac in oras singur (si sotia are masina) - nu cred ca este un criteriu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-adevar razdan, conteaza si pentru mine celelalte optiuni de la sportline, in special scaunele...1. Apropo, esti multumit de g 5 al tau ? merita banii ?

2. in hopuri diferenta e mare sau aproape insesizabila ?

ps : sa-l conduci cu placere si fara evenimente....(sper sa apuc si yo in primavara)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur, de la drive-test am plecat si eu si m-am hotarat imediat pentru masina pe care o am.

Drive-testul a contat mai mult decat 1,5 ani de studiu a literaturii auto, inclusiv de pe net !

Cipus, vezi ca la dealerul local au un G52.0TDI CL (cred ca nu TL) negru cu care se mai fac drive-teste ...

1. Sunt realmente f. multumit de masina. Sigur ca pretul e mare pt. noi in general, si un SH (de acelasi tip) din D ar fi o achizitie mai buna dpdv al raportului calitate pret, dar in cazul meu asta a fost si nu regret.

2. In hopuri e cam incomod cu jante de 17" si suspensie SL, poate er fi mai indicat cu 16" prin Iasi, dar va fi putin afectata tinuta de drum la drum intins. Totusi cred ca insesizabil pt. noi soferii obisnuiti. Si sa nu uit, scaunele oferite la SL fac intr-adevar toti banii si ca sustinere laterala si ca aderenta.

Multumesc pentru urari :) , si tie toate bune si succes in achizitie...

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spui ca mergi cam 90% prin oras si dupa aia ne intrebi daca sport-line sta mai bine in curbe...pana la urma vrei sa mergi?... prin oras cu 200 si sa vezi daca sta bine cand virezi pe stradutze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bineinteles ca ma refeream la curbele din afara localitatii, la drum intins

mergesi prin oras, doar pe vro 2 strazi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cipus, vezi ca am modificat intre timp postul precedent si vezi ca mai sunt multe posturi pe forum pe teme similare; da si tu un search ...

Oricum pana in primavara mai ai timp sa te decizi .. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar daca ar fi sa-mi iau dup-aia alte amortizoare ce-mi recomandati ?

care ar fi cele mai tari amortizoare si arcuri care s-ar preta la golf, in afara de cele originale ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca nu-ti trebuie o suspensie mai dura decat are G5 SL, poate doar daca duci motorul peste 200 CP ;) si vrei sa alergi pe circuit ;)

Daca vrei sa montezi suspensii sport dupa ce iei un CL, cred ca e cam costisitor si nu inteleg de ce ai face asa ceva.

Daca tousi vrei sa obtii un raspuns principial la "cele mai tari ...", incearca sa cauti site-uri de tuning pt. G5 cu google, asta daca nu gasesti raspunsul mai repede pe forum la asa ceva; da si tu un search ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cite stiu eu suspensia sport (care echipeaza SportLine) e foarte dura. De asemena, garda la sol e coborita. Tinind cont de faptul ca traim in Romania unde strazile nu se preteaza la garzi joase si suspensii ultratapene, eu zic sa mergi pe suspensia obisnuita de pe CL.

Mai ales ca 90% mergi in oras. OK, suspensia sport si garda joasa o fi buna in Germania unde strazile sint perfecte insa la noi mi se pare ca nu se potrivsc cu specificul strazilor. Stai linistit ca poti merge cit de sportiv vrei tu si cu suspensia obisnuita care este dealtfel reglata separat si diferit pentru fiecare motorizare a masinii.

Si cipus, de ce ai schimba amortizoarele unei masini noi? Nu vad nici un motiv logic.

razdan, spui tu ca scaunele de pe SL merita banii pentru sustinerea laterala sporita. Din cite stiu eu scaunele de pe SL sint identice cu cele de pe TL si CL, doar materialul care le imbraca fiind diferit. Deci nu exista sustinere laterala sporita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o nedumerire mare : ce e pachetul asta "drumuri grele", ce cuprinde ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ahile "razdan, spui tu ca scaunele de pe SL merita banii pentru sustinerea laterala sporita. Din cite stiu eu scaunele de pe SL sint identice cu cele de pe TL si CL, doar materialul care le imbraca fiind diferit. Deci nu exista sustinere laterala sporita."

Greseala, nu sunt identice.

uite-te in oferta G5 (44.pdf) si ai sa vezi:

- la TL: Scaun sofer cu reglare ...

- la CL: Scaune fata confort cu reglare ...

- la SL: Scaune fata sport cu reglare ...

- la GTI: Scaune sport specifice GTI cu reglare ...

Daci fiecare model are scaune diferite.

Eu am mers cu CL cu aceeasi motorizare si in viraje sustinerea e sensibil mai redusa ca la SL.

Diferenta se vede si numai daca te uiti la scaune pe viu ... incearca si o sa te convingi mult mai repede decat daca citesti ce scriu eu. ;)

@Cipus uita de suspensia drumuri grele daca iei SL; nu se pot combina "organic" cel putin pt. faptul ca SL are garda mai jos cu 15 mm, iar suspensia drumuri grele presupune o garda mai inalta cu 15 mm (sper ca nu gresesc ca valoare, dar oricum mai inaltata).

In plus suspensia drumuri grele mai are parca un scut intarit, dar nu stiu precis ca nu m-a interesat.

Mai da si tu un search ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nadir@boosted.ro
Am o nedumerire mare : ce e pachetul asta "drumuri grele", ce cuprinde ?

<{POST_SNAPBACK}>

pachetul de drumuri grele cuprinde urlatoarele

SCUT DIN METAL (aluminiu) la baia de ulei (daca nu il aveam schimbam cel putin 3 bai)

inaltaroare pe spate si 2 distantiere (inaltaroare de 2cm pe fata)

La varianta fara pachetul de drumuri grele scutul este din plastic asa ca :Va recomand pachetul de drumuri grele !

Eu unu l-am comandat doar pt acest scut magnific!

Singura chestie care nu imi convine ca e putin mai cocotata de fund masina (vizibil) dar se poate lasa mai jos eliminand inaltatoarele ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

Astra H are un pachet cu suspensie ajustabila ( sport si "normala"), deci ofera convenienta a 2 tipuri de suspensii in aceeasi masina. suspensia Astra la nivel sport nu este insa asa de reusita ca cea a Golf5.

suspensii sport la fel sau dupa unii chiar mai reusite au pe compacte Grupul Ford: Focus 1 ( primul model care a pioneirat acest tip de suspensie adoptat din 2003 si de VAG), Focus 2, Mazda3, Volvo S40.

cel putin de la A3 pot spune ca stabilitatea in curbe ( chiar la viteze joase, ca nu fac raliu) este semnificativ mai buna la varianta sport. desigur ca e si mai dura si pe drumuri mai proaste este mai putin confortabila, dar este totusi mai putin rigida decat suspensia sport pe care am avut-o pe Golf4 GTI 1.8T... in acelasi timp este si mult mai stabila. sunt chiar incantat de comportamentul A3. Nu e serie3 dar e printre cele mai bune suspensii pentru o masina FWD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Iulian HondaFan, spune-mi te rog daca ai incercat si G5SL cum ti se pare comparativ cu A3 ca tinuta de drum. E chiar o diferenta semnificativa ? M-ar mira, dar vreau sa aflu parerea unora care au mers cu ambele variante ale acestei platforme. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

nu am mers cu Golf5, dar am probat o Jetta5 GLI ( echivalentul GTI pt. Jetta5 care e pe aceeasi platforma si cu acelasi motor 2.0TFSI) care are tot suspensie sport. comportamentul e similar fara diferente notabile. singurul plus la A3 fata de Jetta GLI este ca e mai silentioasa... si, ma rog, pentru cui ii place designul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt. raspuns. Imi confirma ceea ce stiam din literatura.

Cat despre silentiozitate si design le agreez si eu, dar la 4.000 EUR in plus ... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu consider diferenta asa mare (A3 G5) Exista o diferenta privind silentiozitatea dar aproape trece cu vederea; Nu acelasi lucru il poti spune comparind passat cu A4 sau A6; Acolo diferentele sunt palpabile ca sa zic asa...Aici as da 4.000 euro fara sa clipesc; La A3 am rezerve (merita fara indoiala bani in plus dar parca nu atit de mult)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!