Jump to content

Schimb ulei servodorectie


SilentAssasin
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Te-ai uitat pe o sticla de alcool sanitar sa vezi ce scrie pe eticheta?

Alcoolul sanitar are (asa cum am spus) de la 7 grade in sus, in functie de producator.

Alcoolul rafinat are de la 25 grade in sus iar cel dublu rafinat are 90-96 grade.

Mergi la un supermarket si verifica. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in ultimul timp au aparut "n" SRL-uri care fac atat alcool sanitar cat si alcool tehnic, de aici si varietatea de concentratii. Evident ca se pot realiza dilutii de la 1%-99%.Eu m-am referit la cele care ar fi putut fi folosite in cazul de fata. Adica sa fim seriosi voi ati spala instalatia cu un alcool de 7 grade ( adica 93% apa distilata ) cred ca nici macar nu se evapora ca lumea. :blah_:

Eu unul recomand alcoolul tehnic de 95 de grade pentru ca nu lasa reziduu pe instalatie si se evapora complet. Restul sunt facaturi/carpeli care cred ca fac mai mult rau decat bine, iar cat de curand or sa apara si urmarile: rugina pe instalatie etc.

Sper ca acum m-am facut inteles mai bine :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca Marian a vazut prin magazine alcool sanitar neomologat de ministerul sanatatii pe care era desenta cate o asistenta si o cruce rosie ( la misto)

Alcool-ul rafinat (simplu rafinat) denumit si distilat are 65 de grade

Alcoolul dublu rafinat (se poate obtine numai in instalatii de distilare speciale , cu mai multe etaje de distilare ) are de la 90 de grade in sus si poate sa atinga pana la 98 de grade .

Alcoolul sanitar bun are de la 80 de grade in sus iar ce avem noi in comert are de la 70 de grade in sus .

Ca si comparatie :

Vinul sanatos (care nu se imbolnaveste peste iarna ) are 10 grame alcool pur/litru (adica 10 grade)

Berea - 4.5- 6 grade

Vodca - 40 de grade

Palinca- de la 50 de grade (chiar daca o fierb de 2 ori nu au cum sa ridice la nivelul alcoolului dublu distilat decat daca folosesc o instalatie speciala)

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa va zic ce am patit eu , imi mergea naspa servo iar cand dadeam spre maxim de volan trepida urat. am curatat instalatia de servo am pus lichid nou si nimica .... peste tot mi sa zis ca este pompa de servo stricata . dupa vreo 10000km mers cu masina in nervi ajung la un servis , acolo leam cerut sa-mi verifice daca distributia e bine pusa la punct ca numi placea cum merge motoru, cu toate ca era schimbata de 30mii km .... acolo aflu cu stupoare ca toata problema trepidatiilor de la servo si de la motor, care numi placea cum merge era de la rola intinzatoare a curelei de servo si ventilator ,alternator. rola era la locul ei dar amortizorul acesteia era rupt in 2 si ramasese blocat . acuma merge perfect .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se gaseste alcool tehnic de 96 de grade, albastru, in sticle de plastic de 1 L.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11
Probabil ca Marian a vazut prin magazine alcool sanitar neomologat de ministerul sanatatii pe care era desenta cate o asistenta si o cruce rosie ( la misto)

Alcool-ul rafinat (simplu rafinat) denumit si distilat are 65 de grade

Alcoolul dublu rafinat (se poate obtine numai in instalatii de distilare speciale , cu mai multe etaje de distilare ) are de la 90 de grade in sus si poate sa atinga pana la 98 de grade .

Alcoolul sanitar bun are de la 80 de grade in sus iar ce avem noi in comert are de la 70 de grade in sus .

Ca si comparatie :

Vinul sanatos (care nu se imbolnaveste peste iarna ) are 10 grame alcool pur/litru (adica 10 grade)

Berea - 4.5- 6 grade

Vodca - 40 de grade

Palinca- de la 50 de grade (chiar daca o fierb de 2 ori nu au cum sa ridice la nivelul alcoolului dublu distilat decat daca folosesc o instalatie speciala)

NU are 10 grame de alcool/ litru!! are 100ml de alcool /litru(1000ml pt nestiutori sau cei absolventi a 4 clase). Si nu sunt grade de echer ci procente volumetrice.

In al doilea rand, alcoolul cu apa formeaza amestec azeotrop, adica nu va depasi in conditii normale o concentratie mai mare de 96% alcool prin "rafinare", distilare.

Si inca ceva ,alcoolul tehnic nu e nici albastru nici verde, e incolor. Culoarea e data de un pigment anume intentionat bagat ca sa nu fie consumat de unii oameni decenti.

El continand apa, depinde de cat de slab luati, daca instalatia nu se usuca bine, ai facut o treaba degeaba, chiar mai rau pt ca se vor oxida tevile, pompa samd.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
bbogdanmircea

Vad ca din discutie despre servodirectie s-a ajuns la discutie despre alcool.

Pana la urma se poate strica sau nu servodirectia daca ruleaza prea mult fara lichid cand incercam sa aerisim circuitul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ruleaza la ralanti fara ulei cele 2-3 minute pana il aerisesti aerisesti, nu are nimic. Dar sa nu ajunga in trafic fara ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Aham am inteles, nu se poate oare schimba acest lichid si fara acea pompa de vacuum doar cu niste furtunase sau cu o seringa de 50 ml si un furtun de perfuzie? Daca da, cine se pricepe poate sa posteze un tutorial asa mai pe indelete si care sa fie eventual fara riscuri pentru servodirectie?

La mine lichidul era la nivel ultima oara cand am verificat, pot sa spun ca m-am chinuit oleaca sa deschid capacul ala, deabia cu o dalta de aia subtire am reusit sa incart de busonul ala care mi se pare prost proiectat...intr-adevar si la mine lichidul este negru negru.

Merci!

O intrebare putin offtopic, este influentata servodirectia in vreun fel daca masina este parcata zi de zi cu roata pe bordura?

Cat de mult se forteaza pompa daca se fac manevre pe loc cu bracari maxime stanga-dreapta?

Intreb pentru ca m-au blocat 2 boi in parcari pana acuma si a trebuit sa fac ceva manevre inainte inapoi maxim stg maxim dpt ptr a iesi cu chiu cu vai si as vrea sa stiu care pot fi consecintele?

P.S. : Chiar n-am avut ce sa fac, trebuia sa ies din situatia de rahat.

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astfel de situatii sunt prevazute de fabricant.

Problemele apar cand iti faci un obicei din a vira pe loc. Cand virezi, misca-te oricat de putin in fata sau in spate, iar in timp ce te deplasezi, executa si virajul. Asa ajung multe masini cu sute de mii de km sa aiba caseta de directie si implicit pompa servo in perfecta stare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Incep cu scuze, nu stiu daca am postat corect aici ... dar am si eu o problema referitoare la servo si va rog mult de tot daca ma poate ajuta cineva.

Am fost la spalatorie si un dobitoc care avea presiune maxima la apa tot dadea pe grila fata. Dupa ce am plecat de acolo am mers cca 500m si am oprit.

La scurt timp observ o pata de ulei in stanga fata in dreptul rotii. Desfac la lichidul de servo si acesta disparuse. Completez, pornesc iar motorul ...

si iar curge. Scot grilajul fata de sub numar si ... un mic por la conducta de retur prin cate tasnea ulei (am lasat motorul pornit sa vad daca mai curge)

Nu pot sa'mi explic ...deoarece n'a fost lovita deloc.(am un vw passat variant 2000, 1890, 85kw, tip motor ATJ luat direct din Germany de mine in 2004 si garantat n'a fost lovit, dar acolo unde este porul apare ca si cand ar fi slefuit cu polidiscul, in rest conducta este intacta cu vopseaua neagra pe ea.

Cine ma poate ajuta si pe mine cu o conducta sh , sau daca pot s'o lipesc cu ceva v'as fi tare recunoscator. Multumesc mult.

Modificat de danoprea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am schimbat și eu lichidul la servodirecție, am vrut să fac o treabă bună dar a ieșit nașpa total.....a doua zi nu mai aveam deloc lichid în vas, curge pe la un semering la casetă în partea dreaptă. Mai bine îl lăsam pe ăla vechi că era negru dar mergea fără probleme, acum trebuie să repar și caseta. Nu știu care să fie explicația dar nu mai contează!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai desfacut ceva acolo sa il scurgi si nu ai strans? ai miscat volanul mult pe uscat cu rotile jos?

nu vad motiv pt care cel vechi statea si asta nou curge...ai pus uleiul recomandat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus ulei original vw. Schimbul l-am făcut la service, mecanicul a desfăcut furtunul de retur de la vasul cu lichid, a pus capătul într-o sticlă, am pornit motorul și am virat o singură dată stînga-dreapta. In sticlă a ieșit tot lichidul ăla uzat, avea o culoare de te speriai. Apoi a pus furtunul la loc, a completat lichidul nou din bidon, bidonul era sigilat, lichidul verde, am pornit motorul și am mai făcut un viraj stinga/dreapta, totul mergea perfect. Am circulat în ziua respectivă undeva la 100 km fără probleme. Dimineața când am pornit și am vrut să virez am simțit pompa cum fluieră și volanul nu prea mergea cum trebuie, am desfăcut vasul și șe vedea puțină spumă. Am sunat la mecanic, omul a zis că trebuie să mai completez cu puțin lichid. Am plecat să cumpăr lichid undeva la 30 km distanță, pe drum deja direcția mergea foarte greu, am mai completat jumate de litru....normal că m-am uitat la roți și se vedea cum picură prin partea dreaptă la casetă. Nu știu unde s-a greșit sau pur și simplu acum a cedat, eu chiar mă miram că merg de 4 ani și nu am avut probleme cu caseta!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

a cedat, nu e nimeni vinovat, trebuie schimbata caseta sau reconditionata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

pompa mai e buna dupa 30km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

pai o sa vezi dupa remedierea casetei, dc face galagie si nu mai are putere, alta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca a mai avut ulei in instalatie, ar trebui sa mearga

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...
On 6/8/2013 at 4:37 PM, Muale said:

ai desfacut ceva acolo sa il scurgi si nu ai strans? ai miscat volanul mult pe uscat cu rotile jos?

nu vad motiv pt care cel vechi statea si asta nou curge...ai pus uleiul recomandat?

Am schimbat uleiul pentru care negru , in timpul schimbului s-a tras puternic de volan stanga -dreapta , pe uscat (uleiul a fost scos prin vacum ), cu rotile jos (nu pe elevator) si acum imi curge ulei de motor, dreapta fata. Nivelul uleiului la servo este ok , dar  a celui de motor e praf 1L/100km, face balta sub masina. Vw t5 2006 Ce s-a intamplat ?

Modificat de Genoveva
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum spune si un coleg de al meu, nu avem globul de cristal sa ghicim. Tot la service trebuie sa mergi ca sa vezi care e problema. 

R5 are particularitati destul de ciudate, gen pompa de servo pe carcasa ambreajului si actionata prin pinioane, deci orice e posibil. Dar nu cred ca are legatura cu schimbul uleiul de servo. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 4 masini la care vreau sa schimb uleiul servo si cred ca lucrurile sunt putin mai simple. Returul din caseta trece printr-o teava pe post de racitor si apoi revine in vasul de ulei. Daca se desface furtunul de pe teava de racire inainte de revenirea in vas, tot lichidul din vas se scurge. Trebuie obturat mai apoi acest furtun, umplut vasul cu ulei, pus eventual un furtun transparent pe teava care sa mearga catre un vas de golire. Se porneste motorul, se vireaza usor pana la capetele de cursa, se completeaza ulei permanent EVITAND SA SE GOLEASCA VASUL pentru a nu introduce aer in pompa. Cand uleiul care iese din teava e curat, de obicei dupa aprox 1.5L, se opreste motorul, se reinstaleaza furtunul cu atentie sa nu curga din vas dupa ce se scoate scoate dopul si se completeaza ulei pana la nivelul corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la avd turbo si mi-au spus ca cel mai probabil este stricata garnitura de la turbina ( ca a prins praf  sau cine stie din ce alt motiv...). si ca nu are legatura cu schimbarea uleiului de la servodirectie; nu cred in coincidente dar ...ce poti face. Acum trebuie sa dau turbina jos sau pun alt set de garnituri si sa fac testul. Revin cu info. Multumesc ptr raspuns

 

Revin, am rezolvat problema. Vinovatul a fost calitatea proasta a garniturii de la turbina, cea triunghiulara care vine pe talpa, a fost cumparata de avd turbo bucuresti acum 1 an si un pic si pur si simplu s-a macinat, crapat, tocit, nu era din metal era dintr-un material (ca un carton plasticat). Distractia asta m-a costat 8 L de ulei, pierduti pe drum si manopera montat-demontat turbina 400 Ron. Atentie la calitatea produselor , nu exista controlul calitatii pe piata romaneasca , in general :(

 

NU mai cita postul anterior!

Este interzis de regulament si greu de citit.

Multumesc pentru intelegere.

 

Marian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salutare, golf 4,1.4, la mine cand vine frigul da tot afara din rezervor si face spume, vara n-am probleme, nivelul uleiului din rezervor nici nu urca nici coboara, pompa e cam murdara de ulei, praf, etc; oare se merita aceasta schimbare de ulei? Multumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu a fost schimbat niciodată ar cam trebui. Dacă face spumă probabil că ai lichide amestecate, prinde aer pe undeva, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!