Jump to content

E Bine De Stiut


alxrro
 Share

Postare recomandată

8 hours ago, sNaKeyy said:

Ca mergi Buc- Pitesti dimineata si faci 1h30 si 115km sau stai in bara la bara pana in Pipera si faci 1h-1h15min in 10-12km, cum e uzura? :) 

intreaba i pe cei care locuiesc in DE cat stau in STAUri zilnic pe autostrada la ore de varf si cum se circula in orasele mari.

Am trait 2 ani afara si stiu despre ce vorbesc.

Si da, o masina de 75 mii km si 5 ani, nu este acelasi lucru cu o masina de 300mii km si 5 ani.

Nu vand si nu cumpar nimic doar, spun si eu ce stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, sNaKeyy said:

Dap, doar ca unii fac putini km in oras la ore de varf si uzura masinii e aproape ca a unuia care merge 200km pe autostrada.

Uzura ar trebui gandita pe ore de functionare, nu km. Deci nu pot fi in totalitate de acord cu tine.

Ca mergi Buc- Pitesti dimineata si faci 1h30 si 115km sau stai in bara la bara pana in Pipera si faci 1h-1h15min in 10-12km, cum e uzura? :) 

 

Nici nu am spus ca am cuprins toata problematica.

Doar ca orele de functionare nu sunt cuantificate de vreun aparat de bord, nici samsarii nu au ce maslui, ca urmare.

 

Uzura motorului si a anexelor sale se incadreaza cel mai bine in spusele tale.

De aceea, ca exemplu, schimbarea distributiei la nr. de km efectuati implica un risc pentru masinile gen taxi, care stau mult in trafic, avand o viteza medie de deplasare de 15 km/h. Acel motor functioneaza un numar de ore  de 2-3 ori  mai mare  decat cel de pe o masina care circula preponderent extraurban.

 

Oboseala metalului apare in zona solicitarilor dese si intense, gen prinderi motor+cutie, prinderi elemente de franare, prinderi tren rulare.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Muale said:

dauna se stabileste financiar, costa prea mult reparatia in raport cu valoarea masinii asigurate.

nu e vorba de siguranta, daca ai buget si cunostinte o faci "ca noua" atat estetis ,cat si tehnic.

cand nu se respecta anumite proceduri de fabrica, ora de manopera este mai mica si piesele AM sau SH  se repara si vinde cu profit.

Asta o fac de obicei  asiguratorii.

Tu, daca doresti, ramai cu epava si o repari, daca dupa calculele tale merita.

Abia aici incepe problema expusa, ca unele masini merita financiar sa le repari, dar normele de siguranta din alte tari nu permit repunerea in circulatie a masinilor care au suferit anumite avarii structurale. In Romania se merge pe inselaciune si se pune in vanzare masina reparata.

Multe lasa 2 randuri de urme in linie dreapta, cum lasau camioanele vechi.

 

Sunt masini reconstruite din 2 bucati provenite de la masini diferite. Iti dai seama cum se comporta la un impact.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 minute în urmă, cascadoru a scris:

Si da, o masina de 75 mii km si 5 ani, nu este acelasi lucru cu o masina de 300mii km si 5 ani.

Dreptate ai! De multi ori am gasit masini cu multi km care mergeau si se simteau mai bine decat cele cu mai putini km :P . Pentru ca in toata ecuatia asta conteaza soferul si intretinerea. Conteaza drumurile pe care s-a mers si cum te-ai purtat cu masina respectiva. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Dreptate ai! De multi ori am gasit masini cu multi km care mergeau si se simteau mai bine decat cele cu mai putini km

Asta, daca acei km erau reali.

Totusi, putin probabil ca la 2 masini cu km reali dar cu diferenta mare de kilometraj intre ele, sa nu se simta diferenta in favoarea celei cu mai putin km la bord.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Emy DTu vorbesti de exceptii. La fel si de ce ai zis cu samsarii care repara masini si le repara corect. Si de masini cu multi km care se simt "mai bine" decat alea cu mai putini. La masinile samsarite, nu stii care are mai putini kilometri pana nu le iei la puricat. Depinde mult de cum a fost intretinuta fiecare. Insa doua masini, intretinute la fel, una cu 400000km si una cu 150000km reali, nu vor fi la fel. Niciodata. Asta e doar imbatare cu apa rece. Daca reusesti sa gasesti tu exceptia si sa o cumperi, ferice tie :) 

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/14/2021 at 1:30 PM, halamadrid said:

Oboseala metalului nu tine de "varsta" metalului in ani, ci de cate cicluri  de tensionare a suportat.

O masina "ca noua", de 5 ani si 300k nu este acelasi lucru ca una de 5 ani cu 75k la bord.

realist vorbind, nu exista nici o "oboseala a metalului" ca parametru de luat in calcul la cumpararea unei masini :)

E interesant insa ca cineva a lansat si aceasta noua idee :) 

E posibil sa existe diferente intre o masina cu 300k si una cu 75k la "oboseala metalului" dar nu detectabile, nici de tine, nici de altcineva.

Pur si simplu nu e un parametru care merita urmarit. E cam si cum am spune ca un cauciuc cu 500km rulati nu e ca unul nou, asa este probabil, dar nu detectabil in mod rezonabil.

 

Sint masini nu de 5 ani si 300.000km ci de 15 ani si 600.000km. Am cunoscuti cel putin vreo 4 oameni cu passat b5 din 2003 cu peste 500.000km. Audi A6... Audi a4... toate din anii 2002-2003 si oamenii fac cu ele trasee de la un capat la altul al tarii.

 

Sint convins ca toti ar vrea sa stie cat "a obosit metalul".... inca o iau ca pe o gluma

 

9 hours ago, Muale said:

dauna se stabileste financiar, costa prea mult reparatia in raport cu valoarea masinii asigurate.

nu e vorba de siguranta, daca ai buget si cunostinte o faci "ca noua" atat estetis ,cat si tehnic.

cand nu se respecta anumite proceduri de fabrica, ora de manopera este mai mica si piesele AM sau SH  se repara si vinde cu profit.

nu mai poti sa o faci ca noua dupa unii, ca metalul "a obosit"... :) scuze, inca sper ca e o gluma... Ma gandesc la sasiul de la un offroader din ala veritabil de prin 2000 care a fost ruginit, curatat si grunduit de vreo 3 ori si inca metalul nu e "obosit"... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In facultate materia se numeste Rezistenta Materialelor (pentru cine vrea sa citeasca vreun curs sa-si faca o idee) si in orice domeniu in care se contruiesc produse care tin de siguranta exploatarii/circulatiei lucrurile acestea sunt luate foarte foarte in serios.

Inainte erau formule de calcul, in functie de materiale, de solicitari, acum sunt suite de software care fac acest lucru (ANSYS/ABAQUS, NASTRAN, LS DYNA, etc).

 

In mod clar orice vehicul care este in exploatare este supus unor solicitari care obosesc materialele din care este construit.

Care sunt limitele pentru masinile actuale...clar mult sub masinile inainte de 2000, ba chiar si 2009/2010...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricine a indoit o sarma in mod repetat pana a rupt-o.

Simplist, asa se demonstreaza ca metalul oboseste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care parte a caroseriei se indoaie in halul ala incat sa se rupa in timp? Nu ai vazut niciodată cum arata proiectarile de piese in Catia sau programe asemanatoare? Cum sunt calculate in asa fel încât sa nu existe zone supuse la forte prea mari? Daca exista, acestea se reproiecteaza sau se ranforseaza încât sa suporte vreme îndelungată fortele respective. Si oricum sunt supradimensionate pentru ca nu cumva sa existe probleme cu sasiul respectiv. 

Nu mai compara sarma respectiva/ metalul simplu neprelucrat cu sasiul unei masini format din multiple elemente ambutisate, ranforsate, indoite, etc... Inteleg ideea ta de uzura, insa cum a mai zis cineva: nu o sa iti dai seama de uzura respectiva, in cazul cand masinile sunt reparate corect,  la timp si ingrijite. 

 

Ps: nu suntem offtopic? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era vorba de tensiuni diverse in material, indoirea era un exemplu empiric pe care probabil ca l-a experimentat toata lumea.

 

Fortele generate cand masina da in gropi sute de mii de km nu sunt absorbite 100% de suspensie, ci sunt preluate de sasiu, nu e nevoie a se rupa pe loc, dar apar microfisuri care, in cazul unui impact, fac diferenta intre a scapa cu viata si alternativa.

 

Cat despre grija la proiectare, am vazut  la Octavia 2019 cum in punctele de calare e subdimensionat materialul ca sa sustina masina pe cric fara riscul a se indoi buza.

 

De vreme ce si atelajele noastre nu seamana, e clar ca gandim prea diferit ca sa ajungem la un consens.

Te salut si considera incheiata discutia cu tine.

 

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!