Jump to content

 Funcționarea acestui site este susținută de cele 3-4 firme ce afișează bannere între posturi. Ar fi o plăcere pentru noi dacă ar fi adăugat site-ul nostru în lista de excepții ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult susținerea acestei comunități. Promitem și veți vedea că nu avem reclame intruzive și nici deranjante. Mulțumim! :) 

eugenbt

Senzor G72

26 postări în acest subiect de discuţie

eugenbt

am gasit o eroare la senzorul G72, "high pressure". despre acest senzor am citit cate ceva, dar nu m-am lamurit.

"Senzorul pentru presiunea de supralimentare din galeria de admisie (G71) si senzorul pentru temperatura aerului admis (G 72) sunt incluse intr-un corp comun (este cazul motoarelor de pe platforma A4 si B5 cele de pe platforma A3/B4 au senzorul de presiune aer separat, inclus in corpul ECU).

Senzorul de presiune (MAP - Manifold Absolute Pressure - G71) furnizeaza informatii despre presiunea de supralimentare existenta in circuitul de admisie. ECU compara valoarea masurata cu valoarea calculata pe baza inputurilor primite de la ceilalti senzori si comanda valva pentru ajustarea presiunii (N75) astfel incat presiunea sa ajunga la valoarea "dorita".

Semnalul furnizat de senzorul de temperatura (IAT - Intake Air Temperature - G72) este folosit pentru ajustarea presiunii de supraalimentare astfel incat sa fie compensata scaderea densitatii datorate cresterii temperaturii si respectiv continutului mai scazut de oxigen din aceiasi unitate de volum. In cazul defectarii senzorului este folosita o valoare fixa care poate duce la scaderea performantelor/mai mult fum."

trebuie schimbat senzorul sau se poate repara?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
eugenbt

are cineva idee unde se afla senzorul G72?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
I_am_Stealth

Am o presimtire ca daca ii ai impreuna sunt FIX dupa intercooler la tine. Nu stiu cum e la tine.

S-ar putea sa gresesc. Insa uita-te dupa firele electrice care ar putea pleca de la ceva pe circuitu turbina-galeria de admisie si il gasesti. :)

La a mea e undeva pe traseul orizontal in partea de sus. La altii cred ca e un senzor de presiune in intercooler.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
dpolo

@eugenbt:Intake Air Temperature Sensor G72.Amplasarea lui insa o stiu doar pt motorul TDI-PD.Iti trimis un e-mail cu amplasarea lui,la aceste motoare,poate te ajuta.Succes!

Modificat de dpolo

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
eugenbt

multumesc tuturor. am gasit senzorul, l-am scos, l-am curatat, l-am masurat. e bun, cel putin asa cred, pentru ca isi schimba rezistenta odata cu temperatura. totusi, eroarea persista. am inteles ca semnalul de la el intra direct in ECU, dar nu gasesc o schema pt ECU meu. are 55 sau 57 pini, nu mai tin minte exact, iar pe el scrie 8A0 907 051 X. am agsit si echivalentul pt el 8A0 907 401 A dar nici la acesta nu gasesc terminatiile pinilor. unde gasesc asa ceva, pentru a putea masura firele care vin de la el?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
I_am_Stealth

Pana la urma unde era senzorul? ce cod motor ai?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
eugenbt

cod motor 1z. senzorul este pe furtunul care pleaca din intercooler.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ManiacuV6

La motorul de 90 (ALH care seamana cu 1Z ) cai stiu ca G71 si G72 fac corp comun . Deci e o sonda cu 4 fire , find montata pe furtunul ce iese din intercooler si duce la galeria de admisie.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen I

Am si eu o problema cu G72, cel putin asa mi s-a spus (am fost la diagnoza la Dragos). Problema e ca nu stiu sigur unde este sezorul asta. Am inteles ca ar fi undeva pe tubulatura dupa filtrul de aer (tip motor ASZ). Stie cineva unde este sigur ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
cl_claud
Am si eu o problema cu G72, cel putin asa mi s-a spus (am fost la diagnoza la Dragos). Problema e ca nu stiu sigur unde este sezorul asta. Am inteles ca ar fi undeva pe tubulatura dupa filtrul de aer (tip motor ASZ). Stie cineva unde este sigur ?

se afla pe intercooler sub rezervorul de apa pt sprituitor la parbriz

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Laurentiu_LWR

redeschid si eu acest topic....am cumparat de curand un intercooler de pe okazii cu tot cu senzorul pe el...intrebarea mea este...are ceva daca ar fi dupa alt motor?senzorul are abtipildul cu codul luat de pe el(mi s-a parut suspect) in rest arata cam la fel...

teoretic ar fi doar un senzor ce citeste informatiile si ecu stie parametri fiecarui motor...gresesc?

o seara buna

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
mabial

Senzorul pentru presiunea de supralimentare din galeria de admisie (G71) si senzorul pentru temperatura aerului admis (G 72) sunt incluse intr-un corp comun (este cazul motoarelor de pe platforma A4 si B5 cele de pe platforma A3/B4 au senzorul de presiune aer separat, inclus in corpul ECU).

am o nedumerire ...e sau nu senzorul de presiune pentru b4 in acelasi corp cu senorul de temperatura ?

E cel din poza?

cine-mi poate spune va rog ..multumesc.

post-32190-1263489887_thumb.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
mabial

http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18863287

aici arata unde se afla senzorul G71 care nu este incorporat cu G72 pentru platforma A3/B4..este in ECU

..cine ma poate lamuri cum se poate schimba acest senzor(G71)..din ce am citit aici am inteles ca nu se poate ..are cineva o idee ,stie cineva?Multumesc

Modificat de mabial

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
golftdialh

Se poate sa fie defect senzorul g71 și sa nu îmi dea eroare ?problema este ca nu face turbo presiune.n75 și turbo curățat. Și acuator turbo nou furtunele vacuum schimbate noi.debitmetru schimbat.nu îmi da nici o eroare.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
davidalexandru11

Salut tuturor.

Acum 2 saptamani mi-a aparut martorul motor in bord, iar primul simtom care s-a simtit a fost acela ca intra cam tarziu turbina. A 2a zi am facut o scanare si am gasit problema la senzorul de temperatura (care are corp comun cu cel de presiune) ce se afla pe intercooler. Am incercat sa sterg aceasta eroare dar mi-a reaparut instant. Imediat ce am avut ceva timp liber am decis sa desfac acest senzorul si sa verific(ochiometric). La prima vedere am observat ca acel bulb de temperatura era ars...

Initial am zis sa il schimb cum am si facut. Dupa ce am montat senzorul, imediat dupa stergerea erorii mi l-a ars si pe acesta mai ceva ca pe cel dinainte.. Am incercat sa verific toate cele 4 fire pana unde am avut acces daca sunt deteriorate, am curatat mufa respectiva, apoi am verificat daca am scurt sau fir intrerupt cu un multimetru conform: http://forums.ross-tech.com/showthread.php?460-Testing-Open-Circuits-Short-to-Ground-or-Positive-etc . Nimic.

Apoi cu ajutorul schemei electrice atasata mai jos am indentificat cele 2 fire ale senzorului de temperatura(albastru/galben si albastru/maro) la mufa senzorului si repectiv la mufa ECM si am urmat aceeasi procedura ca cea de sus si NIMIC. La un moment dat am realizat ca pinul 2(firul albastru/galben) de la mufa senzorului respectiv avand tensiune, totodata aceeasi tensiune se gaseste si pe pinul 2(respectiv 3 din schema), avand/punand tensiune doar pe firul respectiv(restul masinii fiind deconectata de la baterie). Conform schemei asa ar trebui?

Mentionez ca dupa toate acestea am dus masina la service si dupa toat ce s-a facut/verificat la ea, am mai ars un senzor, apoi am incercat la un electrician ce mi-a fost recomandat si s-a mai dus inca unul...

 Daca a mai intampinat cineva o situatie similara sau daca cineva este in tema , ma poate indruma catre o rezolvare?

 Masina in cauza este un vw polo 9n 1.4tdi bnm 51 kw. 

IAT+EGR.PNG

Log-Log222.txt

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
lupo_bv

Ai spus  că ai tensiune pe pinii respectivi dar nu ai spus ce tensiune. După toate aparenţele în sezor vine o tensiune mai mare decât ar trebui.

  1. Procedează în felul următor. scoate mufa de la senzor şi mufa ECU (toate astea cu borna de la baterie luată).
  2. Pune borna la baterie şi verifică cu multimetrul dacă între borna - a bateriei şi toate cele 4 fire ale mufei de la senzor ai vreo tensiune. Nu ar trebui să ai. Dacă este prezentă o tensiune înseamnă că pe undeva pe traseu este un scurt între firul respectiv şi alt fir prin care trece tensiunea pe care ai măsurat-o.
  3. Verifică cu ohmetrul dacă între fiecare dintre fir şi borna - ai vreo rezistenţă. Nu ar trebui să ai. Se repetă măsurătoarea între borna + şi fire (toate măsurătorile astea se fac cu bornele de la baterie puse). Cu ocazia asta poţi măsura şi continuitatea firelor astfel: între 1-52 (prima cifră este la mufa senzorului, a doua este la mufa ECU), 2-73, 4-71, 3-31 trebuie să ai o rezistenţă foarte mică, cât mai aproape de 0 ohmi
  4. Dacă nu ai nici o tensiune, nu ai rezistenţă între fire şi minus respectiv + şi fire sunt ok, scoate borna de la baterie şi pune la loc mufa de la ECU (cea de la senzor nu o pui).
  5. Faci rost de o rezistenţă cu valoarea cuprinsă între 3,5-4,4 kohmi şi o puni între pinii 1-2 de la mufă.
  6. Pui borna la baterie şi pui contactul.
  7. Măsori cu multimetrul tensiunea între borna - a bateriei şi pinul 1 al mufei, trebuie să fie 0V
  8. Măsori cu multimetrul tensiunea între borna - a bateriei şi pinul 2 al mufei, trebuie să fie 3V, deci căderea de tensiune pe rezistenţă trebuie să fie 3V.

Urmează paşii aceştia şi spune ce ai obţinut.

Am ataşat schemele pe care m-am bazat când am scris cele de mai sus.

schema bnm.pdf

pini ecu.pdf

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
davidalexandru11

Salut.

Revin cu detalii.

Am urmat toti pasii lui lupo_bv pana la rezistenta deoarece momentan nu am reusit sa fac rost. 

Dupa ce am deconectat borna de la baterie, apoi cele 2 mufe de la ecu si cea de la senzor am inceput sa masor. Am reconectat borna la baterie si am masurat toti cei patru pini unde am observat ca pinul nr 2 este singurul care are o tensiune de 11.87V , ceilalti pini avand 0V (am masurat intre fiecare pin si borna plus). Am repetat aceasi procedura cu borna minus si am 0V pe toti cei patru pini. Apoi am repetat  din nou acceasi procedura dar cu borna(masinii) minus deconectata si am masurat intre fiecare pin si borna minus a bateriei unde am regasit doar pe pinul 2 o tensiune de 0.4V.

Apoi am masurat rezistenta pe fiecare pin si am gasit doar pe pinul 2 o valoare de 1560(cu ambele borne conectate la baterie). Tot o data am verificat si continuitatea firelor respective  si toate sunt ok.

In postul anterior am realizat ca am facut o greseala nespecificand in urmatorul paragraf ca este vorba de EGR:

{{"Apoi cu ajutorul schemei electrice atasata mai jos am indentificat cele 2 fire ale senzorului de temperatura(albastru/galben si albastru/maro) la mufa senzorului si repectiv la mufa ECM si am urmat aceeasi procedura ca cea de sus si NIMIC. La un moment dat am realizat ca pinul 2(firul albastru/galben) de la mufa senzorului respectiv avand tensiune, totodata aceeasi tensiune se gaseste si pe pinul 2(respectiv 3 din schema) de la mufa EGR, avand/punand tensiune doar pe firul respectiv(restul masinii fiind deconectata de la baterie). Conform schemei asa ar trebui? "}}

Precize faptul ca am repetat toti pasii de mai sus cu mufa EGR deconectata si am regasit atat V cat si rezistenta 0.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
lupo_bv

Am mutat aici postările ca să nu poluăm topicul cu erori.

15 hours ago, davidalexandru11 said:

Dupa ce am deconectat borna de la baterie, apoi cele 2 mufe de la ecu si cea de la senzor am inceput sa masor. ......

Iar nu ai spus ce ai obţinut (este important să-mi răspunzi exact pt a exclude unele cauze), dar presupun că, cu mufele de la ECU scoase nu există tensiuni şi rezistenţe între mufa şi bornele bateriei.

15 hours ago, davidalexandru11 said:

Am reconectat borna la baterie si am masurat toti cei patru pini unde am observat ca pinul nr 2 este singurul care are o tensiune de 11.87V , ceilalti pini avand 0V (am masurat intre fiecare pin si borna plus).

Nu ai spus dacă cu contactul pus sau nu, dar indiferent de situaţie nu este normal pentru că trebuia să ai aprox tensiunea bateriei între borna + şi pinul nr. 1 nu 2,  pentru că pinul 52 de la ECU care vine la  pinul 1 este conecat la masă (nu apare în schemă dar aşa reiese din al doilea pdf.) Nu ştiu comportamentul cu contactul luat, dar cu contactul pus trebuie să fie cum am spus eu. Te rog să refaci măsurătoarea cu contactul pus şi mufa de la senzor scoasă.

15 hours ago, davidalexandru11 said:

Apoi am repetat  din nou acceasi procedura dar cu borna(masinii) minus deconectata si am masurat intre fiecare pin si borna minus a bateriei unde am regasit doar pe pinul 2 o tensiune de 0.4V.

Asta nu este relevantă, cred că este o tensiune reziduală.

15 hours ago, davidalexandru11 said:

Apoi am masurat rezistenta pe fiecare pin si am gasit doar pe pinul 2 o valoare de 1560(cu ambele borne conectate la baterie). Tot o data am verificat si continuitatea firelor respective  si toate sunt ok.

aici nu-mi este clar între ce ai măsurat rezistenţa (între pinul 2 şi ce anume?). Este important. Şi este important să spui şi unitatea de măsură (ohmi sau kiloohmi în funcţie de scala selectată la instrument). Îţi reamintesc faptul că rezistenţele se măsoară cu ambele mufe scoase şi de la ECU şi de la senzor.

La faza cu EGR nu-mi este prea clar cum ai măsurat, dar momentan nu prezintă interes. Doar cu borna minus luată este posibil ca în mufa senzorilor să apară anumite tensiuni reziduale (chiar şi 12 V) care la conectarea senzorului se modifică sau dispar. De asta am spus să pui o rezistenţă în locul senzorului de tensiune ca să vedem ce cădere de tensiune este pe el  atunci când este conectat.

Te aştept cu măsurătorile conform pct. 5, 6, 7, 8. Asta este cea mai concludentă pentru că o rezistenţă (senzorul ăla este de fapt o rezistenţă termică) nu poate fi arsă decât de o supra tensiune. Eu bănuiesc că ECU este problema, dar trebuie măsurat foarte exact. Ca punct de masă pentru măsurători foloseşte borna care vine la minusul bateriei (toate legăturile la masă sunt conectate la baterie prin această bornă)

Ca să fie mai uşor pentru mine te rog să foloseşti notaţiile exemplificate mai jos:

Tensiune: 2(mufa senzor) - masă = 0V

Rezistenţă: 2(mufa senzor) - 73(mufa ECU) = 1 ohm

Te aştept cu clarificarea rezistenţei pe pinul 2 şi rezultatul măsurării căderii de tensiune pe rezistenţă (cu contactul pus)

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
davidalexandru11

Salut

După ce am urmat pasul 1.

Am trecut la pasul 2 și am măsurat între fiecare pin de la mufa senzor și borna minus(ambele borne ale mașinii fiind conectate la baterie)și am obținut 0V pe toți cei 4 pini. Apoi am urmat exact aceeași procedură dar cu borna minus deconectată de la mașină și am măsurat între fiecare pin al mufei senzor și  borna minus a bateriei și  am obținut la pinul 2 o tensiune  de 0.67V(această valoare obținută este aceeași și  cu contactul pus și nepus). Nu știu  dacă  această  procedură  are vreo  relevanță 

Am reconectat borna minus a mașinii la baterie și  am continuat  cu măsurarea  rezistenței dintre fiecare pin al mufei senzor și  borna minus unde am obținut 0 pe toți pinii.

Toate măsurătorile  de sus le-am efectuat cu mufele ecu deconectate respectiv cea de la senzor și contactul nepus. 

Am reconectat mufele ecu și  am măsurat  între fiecare  pin și borna plus unde  am obținut  12.87V pe toți  pinii, contactul nefiind pus. Apoi am procedat la fel dar am măsurat  între borna minus și  pini unde am obținut  0.4V pe pinul 2, restul având  0.(contactul  nefiind pus)

Urmez  aceeași  procedură  că cea de sus  dar cu contactul pus și  măsor între pini  și  borna minus unde obțin  pe pinul 1 și  4 valoarea 0, iar pe 2 valoarea 11.65 și  pe 3 valoarea 4.85. Măsor  între  pini și  borna plus unde obțin pe pinul 1 valoarea de 11.96, pinul 2 valoarea de 0.17, pinul 3 valoarea de  6.99, pinul 4 valoarea se 11, 74. 

Încă  nu am reușit  să fac rost  de acea rezistență.. mâine  am sa fac tot posibilul să găsesc  una.

Mulțumesc  încă  o dată lupo_bv  pentru tot suportul. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
davidalexandru11

Salut.

Astazi am reusit sa fac rost de rezistente si am urmat pasii 5-8 propusi de lupo_bv.

Masuratorile de mai jos le-am efectuat cu contact si fara contact pus intre borna minus si pinul 1 respectiv 2 al mufei senzor.

Rezistenta 200ohmi = contact pus am obtinut valoarea 10.35V pe pinul 2 si 0V pe pinul 1; fara contact pus am obtinut 0.01V pe pinul 2 si 0V pe pinul 1.

Rezistenta 3.2kohmi = contact pus am obtinut valoarea 11.85V pe pinul 2 si 0V pe pinul 1; fara contact pus am obtinut 0.04V pe pinul 2 si 0V pe pinul 1.

Rezistenta 3.8kohmi = contact pus am obtinut valoarea 11.85V pe pinul 2 si 0V pe pinul 1; fara contact pus am obtinut 0.04V pe pinul 2 si 0V pe pinul 1.

Rezistenta 4.4kohmi = contact pus am obtinut valoarea 11.85V pe pinul 2 si 0V pe pinul 1; fara contact pus am obtinut 0.04V pe pinul 2 si 0V pe pinul 1.

La rezistenta de 200 am observat ca imediat ce am pus contactul a inceput sa se incalzeasca..

Facand referire la EGR in posturile anterioare si sperand sa aiba o legatura cu acesta, toate masuratorile de mai sus le-am efectuat si cu mufa de la egr scoasa obtinand exact aceleasi valori.

Din conversatiile cu lupo_bv pare a fii problema la ECU..

Inainte de a ma orienta catre schimbarea acestuia astept parerea/concluzia domnului lupo-bv si a oricarui coleg care este in tema sau a intampinat asa ceva.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
lupo_bv

Este mare căderea de tensiune pe senzor, ar trebui să fie vreo 3v. Baiul nu este când este motorul rece si rezistenta senzorului este de ordinul kohmilor cu atunci când se încălzește și rezistența scade undeva între 200-300 ohmi. Rezultatul l-ai constatat și tu când ai spus că se încălzește rez.de 200. Un calcul simplu arată că o rezistență de 200 ohmi căreia i se aplica 10V, ca să nu se ardă, trebuie să aibă o putere de disipație de cel puțin 0,5w, iar dacă i s-ar aplica 3V ar avea nevoie de o putere de disipație de 0,045w, iar termistorul din senzor nu prea cred că are 0,5W.

Despre cauza prezenței acelei tensiuni, din ce ai scris nu prea deduc că ar fi vreun scurt pe undeva și nu are de unde veni decât de la ECU. Dar pentru clarificare îți recomand o second opinion de la cineva priceput.

Ce ai mai putea încerca ar fi să te uiți în vcds în grupul 007, a treia căsuța (temperatura aerului),  cu contactul pus si sa spui ca valori indica acolo atunci cand pui diverse rezistențe (cele pe care  le-ai enumerat mai sus sunt ok)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
davidalexandru11
Publicat (modificat)

Salut.

Tocmai ce am verificat  în vcds cu toate rezistențele menționate  în postul anterior și am regăsit aceeași valoare de 135 pe toate rezistențele.

Referitor la ECU, oare acest defect  se poate datora anumitor factori/condiții? Sau se poate întâmplă pur și  simplu? Mașina  în cauză are puțin  peste 280k km.

Modificat de davidalexandru11

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
vlahdacoroman

Da jos ecu,este clar ca are o problema.

Sigur este ars ceva pe acolo....mergi cu el sa-l desfaca si sa-l repare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
davidalexandru11

Salut vlahdacoroman. 

Am să  încerc să  găsesc  pe cineva  priceput în  așa  ceva să  văd  dacă  se merită reparat.

Am văzut că  în dezmembrari este undeva între  290-350 lei.

Vreau să  îi  mulțumesc  încă o dată lui lupo_bv pentru tot efortul depus. Toată  stima!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
lupo_bv

Cu placere! Repararea este tot pe acolo sau mai mult.Acum vreo săptămâna l-a lăsat pe frate-meu ECU de la Opel și l-a costat 400 lei, asta așa orientativ.

Faptul că arată aceeași temperatură indiferent de rezistență indică un scurt, iar defectarea ECU nu are legătură cu exploatarea mașinii. Unele componente mai cedează de bătrânețe.

Oricum vezi cat este și reparația, dacă este  vreun tranzistor ars nu este așa scump, mai mult manopera.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×