Jump to content
Sign in to follow this  
crassh

Problema Cu Acumulatorul

Recommended Posts

crassh

de ceva vreme stiam ca am acumulatorul descarcat insa nu m-am grabit sa-l schimb. azi, temperatura de afara -0.5 grade, urca in masina, ii dau cheie si surpriza... ciuciu pornire. s-a descarcat de tot. am vazut ca s-au resetat ceasul si data (cand se reseteaza data se reseteaza la cea la care a fost fabricata masina?), iar acul de la turatii facea un zgomot urat si vibra aiurea. de asemenea martorul esp era aprins. e normal sa faca asa? mi-e frica sa nu se fi stricat vreun sistem, sa-l dau peste cap sau cine stie... si daca tot am facut acest topic sa va intreb si ce acumulator imi recomandati. masina e un audi a4 1.9 tdi din 2002 si are acumulatorul original pe ea. este de 80Ah BOSCH parca... am cautat pe net si am ajuns la concluzia ca BOSCH silver sunt cele mai bune, si am citit ca au garantie 5 ani. nu stiti aceasta garantie e valabila si pt diesel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
d-rive

NU lua Bosch Silver, am in familie 3 baterii din astea, toate 3 au picat in 2 ani

Share this post


Link to post
Share on other sites
crassh

pai si cu garantia aia cum ramane? atunci ce altceva imi recomanzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
horgarban

Rombat Bistrita. Sunt baterii f bune si ieftine. Alege din seria Pilot/Diesel/Calciu, pe cea care iti ofera cel mai mare curent la pornire. Merita banii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inginerul
Rombat Bistrita. Sunt baterii f bune si ieftine. Alege din seria Pilot/Diesel/Calciu, pe cea care iti ofera cel mai mare curent la pornire. Merita banii.

Parerea mea e ca degeaba combati problema daca nu cauti si cauza. Viata medie a unei baterii indiferent ca e pe diesel sau pe benzina motorul este de 3 ani. Daca se fac parcursuri medii zilnice mici, gen mers de acasa la servici la ora 8 si inapoi acasa la ora 4, sambata si duminica la cumparaturi, este normal ca bateria sa se descarce. Trebuie acordata o importanta deosebita depunerilor de acid de pe bornele bateriei, precum si verificarii concentratiei acidului din baterie, nivelului din camere samd. De asemenea eu recomand o incarcare completa a bateriei o data pe luna, mai ales in anotimpul rece.

Este foarte important ca la pornirea motorului sa fie opriti toti consumatorii electrici (radio, cd, pozitie, plafoniera). De asemenea trebuie asteptat pana cand toti martorii luminosi de pe bord care in mod normal se sting au facut-o :) (scuze de exprimare).

Daca prima tentativa de pornire esueaza, nu incerca imediat sa pornesti din nou. Puterea bateriei dupa prima incercare este la o valoare minima, ea crescand la o valoare apropiata de momentul primei tentative intr-un interval de timp cuprins intre 1 si 5 minute, depinzand de temperatura.

Inca un lucru foarte important. Nu frigul este cel care descarca bateria ci fortele ce se opun miscarii de rotatie a motorului sunt cele care fac ca bateria sa se descarce mai rapid iarna, si aici vorbim in principal de vascozitatea uleiului care creste considerabil iarna fata de vara. Din contra bateriile se descarca mai mult vara cand temperaturile sunt mari si se poate produce si fenomenul de evaporare a apei din baterie.

Sper ca ti-am fost de folos. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
l.u.v

Interesante si pertinente informatii la Domnul de mai sus..

Omul cit traieste invata..eu imi inchipuiam ca din cauza frigului bateriile au randament mai scazut!

Revenind,eu unul am pus numai Varta de care am fost foarte multumit.

Luigi Vicol

Share this post


Link to post
Share on other sites
DragosR

io recomand caranda :Driver:

au tehnologie de fabricatie mai noua, iar de rombat am mai citit/auzit si de rau

Edited by DragosR

Share this post


Link to post
Share on other sites
crassh

da... pentru "inginerul" : daca mi-ai fi spus o marca de acumulatori mi-ai fi fost de ajutor, dar asa ce zici tu acolo stiu si eu. bateria e descarcata, moarta, abia se mai aprind si martorii aia. de ceva vreme imi dadea un avertisment ca nu merge abs'ul cand porneam, tocmai din cauza ca nu primea destul curent. am crezut ca vremea va fi in continuare asa calda si ca nu voi avea probleme, dar cum a scazut temperatura s-a dus... ah si am uitat sa mentionez faptul ca bateria care este acum pe masina este cea originala, si am impresia ca este bosch....

Edited by crassh

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inginerul

Nu pot sa-ti spun nici macar ce baterie am eu pe masina pentru ca n-am scos-o de pe masina. Cert e ca o incarc in fiecare luna cel putin o data. Pe borne am aplicata o solutie antiacid, e ceva de culoare rosie despre care nu stiu nimic, cert e ca nu face acid. Stiu ca sunt acum pe piata o generatie de baterii de acumulatori auto fara intretinere. Asta inseamna ca e sigilata bateria si nu trebuie sa verifici nimic la ea. Am auzit ca ar fi si niste baterii uscate, bazate pe alt principiu decat cele cu acid, a caror principiu sper ca-l stie toata lumea.

Nasoala problema cu bateria la tine, nu inteleg totusi de ce te-a lasat asa dintr-o data. Ar trebui sa verifici daca nu cumva se scurtcircuiteaza pe undeva. Daca ti-a dat semne de "oboseala" si n-ai schimbat-o atunci esti cam vinovat :lol:.

Ai grija ca si bateria noua ar trebui incarcata inainte de montaj, sau sa faci un drum mai lung cu ea dupa montaj. Bafta multa ! :Driver:

Share this post


Link to post
Share on other sites
GOLFISTUL

Nu pot sa-ti spun nici macar ce baterie am eu pe masina pentru ca n-am scos-o de pe masina. Cert e ca o incarc in fiecare luna cel putin o data.

Sal,

m-ai facut curios cum procedezi cu incarcatul bateriei????

Edited by GOLFISTUL

Share this post


Link to post
Share on other sites
horgarban

Si frigul (temparatura scazuta) afecteaza puternic capacitatea bateriei. La -20 grade, capacitatea bateriei scade pana la 50%. Asta fin simplul fapt al modificarii densitatii electrolitului si scaderii agitatiei termice. La -35 grade, capacitatea bateriei este pe undeva la ..... 30 maxim 40%. Asa ca nu numai "rezistenta opusa la miscare" scade capacitatea bateriei, ci insusi frigul. Chestia cu bateria sus la caldura, pe frigul ala napraznic nu era chiar .... moft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DragosR

desi nu era prea frig si nici nu aveam consumatori sau scurturi, peste noapte bateria si-a dat obstescul sfirsit: cind sa dau la automat a avut o tentativa de "clanc" si gata.

Nebanuite is caile bateriilor :hainoroc:

Share this post


Link to post
Share on other sites
horgarban
Pe borne am aplicata o solutie antiacid, e ceva de culoare rosie despre care nu stiu nimic, cert e ca nu face acid. Stiu ca sunt acum pe piata o generatie de baterii de acumulatori auto fara intretinere. Asta inseamna ca e sigilata bateria si nu trebuie sa verifici nimic la ea. Am auzit ca ar fi si niste baterii uscate, bazate pe alt principiu decat cele cu acid, a caror principiu sper ca-l stie toata lumea.

Nasoala problema cu bateria la tine, nu inteleg totusi de ce te-a lasat asa dintr-o data. Ar trebui sa verifici daca nu cumva se scurtcircuiteaza pe undeva. Daca ti-a dat semne de "oboseala" si n-ai schimbat-o atunci esti cam vinovat :).

Ai grija ca si bateria noua ar trebui incarcata inainte de montaj, sau sa faci un drum mai lung cu ea dupa montaj. Bafta multa ! :hainoroc:

Cine a aplicat solutia ... antiacid?

Si sa-ti mai spun ceva ... ala nu e acid care se formeaza pe borne ..... te las pe tine sa ghicesti ce e si din ce cauza se formeaza.

Acumulatorii fara intretinere ..... sunt cam de mult pe piata .... de cel putin 10-15 ani

Nu e chiar fara intretinere. Trebuie si ea verificata din cand in cand .... macar toamna si primavara. La nivel, densitate, etc.

A .... vezi ca si a ta e tot ... fara intretinere ... asa ca fapt divers

Bacteriile uscate nu's chiar uscate au in ele un .. gel-electrolit ... Avantajul ala astea e ca nu degaja gaze la incarcare, si sunt ... pur si simplu fara intretinere. A ... si sunt folosite, in general pe .... tehnica militara supusa la conditii de mediu extreme si .. ghiciti .... pe submarine pt ca nu emana gaze la incarcare (banuiesc ca stii ce gaze elimina bateria la incarcare). Aceste baterii sunt cam de 2-3 mai scumpe decat bateriile normale. Avantajele lor sunt incontestabile: functionare in orice pozitie, lipsa gaze eliminate la incarcare, durata de viata de peste 5 ani, nu necesita incarcare timp de aproximativ 2 ani, in depozitare, variatii foarte mici ale capacitatii bateriei in functie de temperaturile de mediu inconjurator. Se folosesc cu succes pe tehnica militara in desert, in tinuturile arctice, pe submarine si multe altele. Acum pe submarine s-a trecut (la americani ma refer) la baterii pe baza de polimeri, mult mai usoare decat cele cu plumb. Singura lor problema e ca nu dureaza atata de mult fata de una cu plumb. Rezista doar la aproximativ 1000-maxim 2000 incarcari - adica 2-3 ani si sunt putintel cam scumpe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
crassh

ok ok... si totusi ce baterie imi recomandati? n-am nici submarin sa-mi iau dintr-aceea "uscata" si nici clanc nu face, pur si simplu roteste putin electromotorul , chinuit, si apoi moare. instalatia electrica e buna, alternatorul incarca bine, nu exista scurturi sau alte chestii (stiu deoarece am verificat-o cu putina vreme in urma, din cauza unei probleme cu xenonul). pana acum am aflat ca bosch nu sunt bune, iar varta isi fac treaba bine...

Share this post


Link to post
Share on other sites
b10wbd

Salut! Bosch Silver 66 miliamperi pe un Golf 3 1.9 tdi timp de 6 ani (si am vandut masina cu bateria pe ea, cunosc proprietarul si inca nu a schimbat-o - deci merge pe 7 ani!!!). Deci bateria e buna! Fara a vrea sa fac reclama, am cumparat-o de la un service auto Bosch situat pe strada Varful cu Dor din Bucuresti sector 1. Oamenii se comporta foarte corect si in perioada garantiei verifica gratuit starea bateriei si a sistemului de incarcare o data pe luna... Recomand cu caldura mai ales ca nu necesita intretinere!

Share this post


Link to post
Share on other sites
xmacix

Ai vrut sa zici amperi.

Aici gasiti ce vi se potriveste: Search Baterie Varta

Share this post


Link to post
Share on other sites
crassh

am luat pana la urma un acumulator bosch silver de la reprezentanta locala. este de 80Ah si 720A iar cel vechi, din fabrica era de 12V 80Ah 640A ... stiu ca acel 720 A e indicele de pornire si cu cat e mai mare cu atat porneste masina mai usor pe frig, imi poate cauza probleme daca este mai mare decat cel de pe bateria originala?

Share this post


Link to post
Share on other sites
xmacix
am luat pana la urma un acumulator bosch silver de la reprezentanta locala. este de 80Ah si 720A iar cel vechi, din fabrica era de 12V 80Ah 640A ... stiu ca acel 720 A e indicele de pornire si cu cat e mai mare cu atat porneste masina mai usor pe frig, imi poate cauza probleme daca este mai mare decat cel de pe bateria originala?

Exact de 80Ah si 720A am si eu de peste 6 luni, doar ca e Varta, si merge perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zaxas

Bosch Silver 80Ah si 720A din Metro 3,2 mil. Am vb cu cineva si zicea ca Audi tot Varta foloseste.

Si la mine ceasurile au luat-o razna, esp-ul aprins. Dupa 5km de mers cu noua baterie si-a revenit. La mine era nasol pt ca incepeau sa tremure toate acele indicatoare si pur si simplu cadeau la 0 dupa care iar urcau cu trepidatii. Super ciudat. Am sters de doua ori erorile aparute cu vagcom-ul si nu am mai avut probleme. Cand am scanat prima data aveam 1 pagina de erori raportate.

Edited by zaxas

Share this post


Link to post
Share on other sites
Christiy

Salutare.Am un acumulator auto Gigawatt (cam vechi). A stat masina (vw Bora)in garaj aproximativ doua luni si s-a descarcat acumulatorul.As vrea sa o pun pe redresor dar nu stiu daca acest tip de baterie are acele capacele care trebuie date jos in timpul redresarii,eu nu le-am observat.

post-100546-0-11452700-1338229804_thumb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

In continuarea bornelor, se vad capacele - cele dreptunghiulare - care mascheaza capacele. Incearca sa le ridici.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Christiy

Nu se pot da jos .

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Sunt lipite bine ? daca da, asta e... poti incerca sa o lasi o perioada la incarcat, dar cu ochii pe ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
calinu27

buna domnilor.am si eu o problema la baterie.la pornire imi incalzeste f tare penultimul fir din cutia de pe baterie.bateria e noua si am curatat tot pentru depuneri?

va multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri