Jump to content

Catalizator - ramane sau pleaca ?


fuscobal
 Share

Postare recomandată

Astazi, dupa ce am montat toba intermediara si toba finala Borla, m-am gandit ca ar putea si catalizatorul sa plece la plimbare si sa se intoarca inainte de RAR. Am auzit unele zvonuri cum ca motoarele E3 & 4 ( a mea e din 2001) au 2 sonde lambda si ca cea de dupa catalizator ar lua-o razna daca s-ar scoate catalizatorul, facand mai mult rau masinii in loc sa duca la cresterea puterii. Pe de alta parte, Sebastian(legal racing),dupa ce a studiat bine masina, m-a sfatuit sa scot catalizatorul daca vreau sa simt o crestere bunicica de putere ! Voi ce ziceti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

am un client cu un pasat VR6 care a scos catalizatorul, a incercat el sa-mi explice ce a facut la sonda lambda dar nu m-am prins (eram sub influenta virusului gripal). Acum i-am adus si serpisori de la supersprint si omu isi face masina "bomba". Pot sa te pun in legatura cu el daca ai probl. cu sonda si ce sa zic .. el trece rarul fara probleme asa cum e (el a spus-o si il cred pentru ca a fost la proba dupa ce a facut modificarile)

revenind la intrebarea ta raspunsul meu este: SCOATE CATALIZATORUL :)) merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa mi-au spus si astia...ca ma rezolva ei cu RAR-ul. Oricum montarea/demontarea cataliz se face o data la 2 ani si dureaza juma de ora ! Daca afli ce-i cu sonda aia sa ma anunti si pe mine te rog !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevat e posibi sa ai ceva probleme cu a 2-a sonda lambda. Te poti trezi chiar cu un CEL din cand in cand.

Dupa eliminarea cat-ului zgomotul mai mare!

Cateva link-uri despre scoaterea cat-ului la 1.8T si ce experiente au avut oamenii:

http://www.seatcupra.net/forums/showthread...ight=cat+bypass

http://www.seatcupra.net/forums/showthread...ight=cat+bypass la o ibiza 1.8T s-a obtinut +30cp dupa scoaterea catalizatorului si inlocuire evacuarii cu una cu diametru mai mare (masina avea electronica modificata, N75 H si inca cateva chestii dar oricum cresterea e foarte mare)

O modalitate de a evitata problemele date de a doua sonda lambda

http://mkiv.com/techarticles/oxygen_sensor_simulator/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, destul de relevant. Puterea aia mi se pare teribila doar din scoaterea cat-ului si tevi mai groase, da cum el zice ca pe acelasi dyno i-a aratat diferenta, tre sa-l credem. Din cate inteleg io de acolo, a doua sonda nu e chiar asa importanta. Se aprinde martoru de eroare pe bord si cam atat ! Or mai fi si alte implicatii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca apar alte probleme la motor care sa-ti aprinda beculetul galben tu nu o sa stii pentru ca o sa fie deja aprins. E riscant sa mergi cu ala aprins tot timpul.

A doua sonda masoara starea catalizatorului decat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care-i riscu ? Ce se poate intampla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ti se buseasca ceva la motor (nu din cauza de-cat-ului) si sa nu stii din cauza ca vei avea martorul aprins tot timpul. Si poate e problema majora care trebuie remediata cat mai repede, iar tu mergi normal sau dai forja la greu care mai mult ca sigur nu e indicat in acel moment.

Poate ne stie cineva sa ne spuna in ce cazuri se aprinde CEL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

ca sa nu ai dureri de cap, inlocuieste catalizatorul tau original cu unu sport, au si cei de la borla cu 8,5 mil .

eu am motor 2.0i la un golf4, 2 sonde , una inainte si alta dupa catalizator .

acum parerile sunt impartite , unii zic ca dupa eliminarea cat se poate merge fara probleme iar altii spun ca se poate defecta ceva la motor ... cel mai posibil este sa distrugi celelalte tobe (sa le "arzi") , toate flacarile se vor oprii in toba de mijloc ...

parerea mea este sa pui unul sport decat sa mergi fara ... o sa fac eu asta in curand .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) ;)

stai linistit ca de cand e topicul asta, fusco a schimbat si masina... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum gasitii domne sa raspundeti la topic-uri vechi de 2 ani? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 13 years later...

Salutare, se poate trece rar-ul fara catalizator? Masina este un golf 5 gti  cu downpipe.A trecut TUV in Germania acum o luna, nu stiu daca pe bune sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!