Jump to content

Cat incarca alternatorul?


mmneg
 Share

Recommended Posts

traffictours

Iti multumesc pt precizarea cu BMS-u, mi se parea foarte ciudat ca sa fie responsabilizat clientul ca a mers prea putin cu masina. In opinia mea bateria trebuie sa satisfaca si acest ritm, adica n-o sa mergi acuma cu masina chiar daca nu ai nevoie de frica ca-ti imputa bateria...

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Dolfin said:

Asa spuneau inainte cand nu se interoga BMS, acum pot sa "citeasca" coroborat timpi de functionare, tensiuni de incarcare, impedanta - foarte important, curent absorbit, etc.

Fiecare intrare in service inseamna un "protocol" efectuat, o inregistrare in evidenta service, iar revenirea are deja un incident precedent care se pare ca n-a fost rezolvat.

 

Toti timpii astia de service trebuie sa-i deconteze cineva, costul il suporta producatorul masinii si el mai departe cere despagubiri in limitele contractuale producatorului de baterii.

 

In general, o baterie cu probleme din fabricatie se "releva" in primele 6 luni.

nu exista impedanta la DC, e un termen specific AC. La baterii vorbim de rezistenta, nu de impedanta.

 

Bateria cu probleme poate sa nu se manifeste decat iarna. De altfel colegul nu reclama ca ar avea probleme cu pornirea ci doar masoara (nu stim la cat timp de la oprirea motorului) tensiunea la baterie cum se pricepe, IN SARCINA. 

 

Atasat cateva din datele care se pot citi 

battery2.PNG

Link to comment
Share on other sites

traffictours

Pentru mine a fost o postare obiectiva, la obiect, si foarte curajoasa in conditiile in care exista inca la noi o retinere fata de reprezentante... Eu ii multumesc inca o data pt ca intr-adevar la baterii poti fi acuzat ca ai circulat cu ea descarcata, adica des pe distante scurte, tu fiind in garantie cu masina. Adica ce sa faci, sa te duci periodic la reprezentanta ca sa ti-o puna la verificat-incarcat??? Penibil. Mai indicat ar fi ca producatorul sa monteze baterii mai calitative. Insa de la a acuza asta si a-ti imputa bateria e o cale lunga, insa na, reprezentantele incearca. Pt ca tzine. Inca. La unii. 

Legat de impedanta vs rezistenta, ambele sunt raportul dintre tensiune si intensitate, eu nu o consider o eroare in contextul postului, obiectul postului era cu totul altul, si asta e important.

Legat de masurarea tensiunii bateriei, cum s-o masori decuplata? Nu ai voie s-o decuplezi. Nu ai voie sa intervii. E in garantie.

 

Edited by traffictours
Link to comment
Share on other sites

Are dreptate @detinator, este rezistenta cat timp vorbim de curent continuu si asta se vede in BMS.

Exista si impedanta in anumite regimuri dar nu este subiectul de discutie acum.

Multumesc de atentionare.

 

Acumulatorii se defecteaza intr-un procent aproape egal vara pe caldura foarte mare, asta spune statistica service-urilor, anotimpurile tranzitorii sunt cele in care sunt putine intrari pe acest tip de probleme .

Link to comment
Share on other sites

traffictours

Aici este un forum, nu o sesiune de examene sau de examinari, aici vorbim relaxati si bineinteles ca mai facem cate o confuzie, poate ascultai muzica si de la boxe ai bagat-o cu impedanta, mie mi-a placut ca am vazut un moderator cu oule mari si tari... Si nu pt ca vine Pastele...

In general moderatorii sunt cam acizi asa, de multe ori avand dreptate ca se mai sare calu pe aici, insa e o adevarata satisfactie sa vezi un moderator, pe care eu nu-l cunosc, habar n-am cine e, sa fie atat de obiectiv cu niste chestii care sunt sensibile... Adica garantiile si reprezentantele...

Link to comment
Share on other sites

Am spus ca nu stim in ce conditii s-a facut masuratoarea, de ex daca ai oprit motorul si masurat imediat, raman inca multi consumatori.

 

Chiar daca ai avut grija sa actionezi latch-ul de la capota, daca ai masurat imediat dupa, nu e corect, trebuie asteptat o perioada pana se duc la culcare calculatoarele.

 

Daca nici macar nu a fost simulata inchiderea capotei, masuratoarea e destul de aproximativa. 

 

Dar bornele le poti da jos, de ce nu...

 

De unde ideea ca ti-ar imputa reprezentanta bateria, ca ai mers prea putin etc? Pare o idee auto-indusa, o teama auto-creata. 

 

Mai ales ca a mai fost deja una inlocuita pe garantie? Mai sint cazuri prezentate pe forum cu baterii inlocuite 

 

 

Si eu am inlocuit una pe garantie, dar era o baterie aftermarket si nu la reprezentanta.

Link to comment
Share on other sites

traffictours

Daca dai bornele jos, la reconectare sunt ceva reinitializari de facut ?

Link to comment
Share on other sites

F l o r i n

In general,  nu. O sa isi faca singura ce are de facut

Link to comment
Share on other sites

Am pus VCDS-ul ieri si asa arata cateva date ale bateriei. Pana sa pun VCDS-ul 12.1V tensiunea la borne, motor oprit dupa pornire 14.4V a incarcat alternatorul si putin mai tarziu datele din printscreen. Probabil ar trebui sa masor bateria fara niciun consumator (data jos de pe masina) si stiind cat e incarcarea sa imi dau seama daca furnizeaza tensiunea corecta.

Screenshot 2021-05-02 212049.png

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

1. Ce este un alternator? De ce este importanta aceasta componenta?

Alternatorul este o componenta vitala pentru un autoturism deoarece este piesa responsabila de producerea curentului electric si de alimentarea motorului. Acest generator de mici dimensiuni este actionat de cureaua de distributie sau de cea pentru accesorii, aspectul depinzand de la caz la caz. Scopul sau principal este de a coverti energia mecanica intr-una electrica, livrand astfel, un curent alternativ intregii masini.

Fiind principala componenta a sistemului de incarcare si generare de curent electric al unui automobil, alternatorul trebuie verificat constant, trebuind schimbat in cel mai scurt timp de la aparitia primelor simptome de defectare.

 

2. Cati volti trebuie sa incarce alternatorul?

Una dintre cele mai frecvente intrebari ale soferilor este legata de timpul de incarcare al alternatorului (al bateriei implicit). Cu toate acestea, raspunsul depinde de foarte multi parametrii, precum marca, modelul si seria automobilului, dar si de specificatiile producatorului in ceea ce priveste valorile maxime si minime ale capacitatii de incarcare ale alternatorului (implicit ale motorului).

In majoritatea cazurilor, orice alternator trebuie sa incarce cu aproximativ 14 volti, existand o marja de maxim 0.5 volti. Cel mai important factor variabil este motorul, mai specific - puterea sa. Astfel, exista exceptii care pot deruta usor un amator auto.

 

3. Cat poate incarca un alternator?

Fiind considerat o masina electrica pentru producerea curentului alternativ (trifazat), alternatorul este antrenat constant de catre motorul termic, cu ajutorul curelei de accesorii, ori cea de distributie. Sistemul electric difera de la marca la marca, de la model la model, insa in majoritatea cazurilor, consumul maxim de energie ajunge pana la 1,7 - 2 kW, componenta trebuind sa produca suficient curent pentru alimentarea bateriei de acumulatori.

 

4. In cat timp se poate incarca o baterie auto in mers?

In urma unor reactii chimice care se produc in interiorul bateriei motorului, este nevoie, in majoritatea cazurilor, de 12.72 volti astfel incat aceasta componenta sa fie incarcata la capacitate maxima. Cu toate acestea, in mers, o bateria auto nu poate doar sa acumuleze energie, astfel incat alternatorul are rolul de a alimenta constant, continuu, motorul.

 

5. Cat trebuie sa incarce alternatorul la relanti?

Desi valorile energiei date de alternator sunt variabile in functie de anumiti parametrii, este indicat ca atunci cand este in relanti, componenta sa dea curent electric de cel putin 13.5 volti, maximul fiind 15 volti. Cu toate acestea, datele nu sunt obligatorii pentru toate marcile, modelele si seriile de masini, ci pentru majoritatea lor.


 

In cazul in care alternatorul nu mai genereaza suficienta energie pentru ca automobilul sa functioneze la capacitatea sa maxima, este indicat sa faci o vizita la un service auto acreditat pentru a beneficia de o diagnosticare corecta in urma unei verificari amanuntite. Nu ezita sa investesti in piese de o calitate superioara, astfel incat sa eviti vizitele dese la service, dar si sa ai asigurat tot confortul necesar.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
VwAudiGroup

Am verificat incarcarea bateriei si am 14.3-14.2, erorile apar rar si conform logului pare ca imi incarca 17.3 cand apare eroarea. Sa schimb regulatorul alternatorului ? Din pacate e intermitenta si nu-mi dau seama ce ar trebui verificat, pe forum n-am gasit aceasta eroare, ceva similar legat de senzorii abs, dar I-am verificat si inregistreaza bine toti 4 viteza de deplasare.

Log-A63TD.txt

Link to comment
Share on other sites

Al Bundy

Schimba releul.

 

Link to comment
Share on other sites

VwAudiGroup

Sa iau cargo sau sunt pacatoase ?

@Al BundyAti mai intalnit aceasta problema ? S-a rezolvat prin schimbare regulator tensiune?

Link to comment
Share on other sites

In principiu, pentru ca un alternator sa furnizeze tensiune mai mare (de incarcare), nu poate fi alt defect decat din releul (regulatorul) de incarcare.

Orice defect din afara acelui releu (regulator), ar duce la o tensiune mai mica pe iesirea alternatorului.

Ar mai putea fi o problema de contact imperfect, care sa se manifeste cu o frecventa atat de mare incat sa "zapaceasca" regulatorul, dar este foarte improbabila situatia.

Link to comment
Share on other sites

F l o r i n
17 hours ago, VwAudiGroup said:

Sa iau cargo sau sunt pacatoase

Niste nenorociri......

Link to comment
Share on other sites

opleistul23

Atunci ce brand recomandati ? De ce aveti pareri proaste despre Cargo ? Presupun ca ai As-pl sunt in aceeasi oala :))

Link to comment
Share on other sites

Am comparat 2 producatori de relee low-budget, se observa ca Metzger are mai multe componente pe el, ajuta la ceva ? Pot merge pe variant ieftina sau tot imi vor cauza probleme? Alti producatori nu am gasit, decat cum a scris colegul mei sus, Cargo sau as-pl domina.

aspl1.png

aspl2.png

metzger1.jpg

metzger2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Monteaza si verifica incarcarea si consum curent in standby, sa fie in parametrii

Link to comment
Share on other sites

Este in parametrii, ieri stateam la semafor si a facut figura, pana n-am oprit-o n-am mai putut pleca de pe loc.

Link to comment
Share on other sites

On 6/21/2022 at 1:10 AM, opleistul23 said:

Atunci ce brand recomandati ? De ce aveti pareri proaste despre Cargo ? Presupun ca ai As-pl sunt in aceeasi oala :))

Confirm ce a spus Florin despre cargo. Pe mine m-a ținut mai puțin de un an (și era plin de piese:))). Am pus Bosch de data asta. Nu se aprinsese încă becul in bord, dar am sesizat pe voltmetrul de la încărcătorul pus la brichetă că încărcarea nu mai trecea de 12V decât rareori. S-a întâmplat după ce am înlocuit un bec ars la far. Se pare că nu a suportat socul :sick:

Link to comment
Share on other sites

Schimbat regulatorul sa vadem daca mai da supratensiune

 

Edited by opleistul23
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!