Jump to content

Cat incarca alternatorul?


mmneg
 Share

Postare recomandată

Depinde foarte mult de acumulator. Normal e sa fie in jur de 14.2V iarna, cu consumatori, si pana in 14V (13.8) vara, la temperaturi de peste 30 de grade.

Daca n-ai vazut aceste tensiuni, ori e obosit acumulatorul, ori releul de incarcare nu e reglat bine din fabrica. Dar cele mai mari sanse de dereglaj le are tot releul (chiar daca e nou).

Pe langa asta, mai conteaza si tehnologia in care a fost fabricat acesta (releul). Modelele mai noi au cu totul alte scheme interne si algoritmi de lucru, mult mai eficienti si care ofera mult mai multa stabilitate tensiunii debitate de alternator. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A venit vremea rece si bineinteles primele semne. Despre capacitate, volti, amperi m-am lamurit, as fi interesat daca a pus cineva baterie cu gel. Am inteles ca ar fi mult mai durabila dar si mai scumpa. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu merita investitia

de banii aia iei 2 baterii si le folosesti consecutiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La automobilele care au climatronic exista posibilitatea de a verifica on-board incarcarea.

La Leonul meu, spre ex, pe canalul #20, arata tensiunea pe ambreiajul compresorului de A/C. [A/C Compressor (A/C clutch) voltage (volts)]

Aceasta este si tensiunea pe baterie, toate echipamentele electrice ale automob. fiind legate in paralel.

Inca nu am verificat valoarile cu un multimetru, dar pun pariu ca o sa arate la fel.

Numai bine!

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tensiunea pe ambreiajul compresorului de A/C.

What? Probabil ai vrut sa spui "tesiunea curelei" eventual, ca tensiunea pe ambreiajul compresorului nu are cum sa ti-o arate.

Sau poate vrei sa spui ca iti arata tensiunea pe electromagnetul ce cupleaza ambreiajul de la compresor. Asta e total irelevant. Poate fi mai mult sau mai putin diferita de tensiunea din acumulator. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NORMAL ca tesiunea electrica, voltaj, diferenta de potential, ...

De ce ar fi diferita? Si electromagnetul asta de actionare, nu e tot pe instalatia eletrica a masinii? Si cu engine on, ar avea aceeasi tensiune ca orice alt echipament electric... Tensiunea aia afisata variaza functie de consumatori.

Numai bine!

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un test: masoara tensiunea in diferite puncte ale instalatiei si o sa vezi ca poate diferi chiar si cu 0.5V. Tensiunea la bornele unui consumator e data de rezistenta interna a acelui consumator si de rezistivitatea conductoarelor ce-l alimenteaza.

In mod ideal, da, asa ar trebui sa fie. Aceeasi tensiune in toate punctele instalatiei.

Dar in realitate nu e nici pe departe asa. Apare si rezistenta cablurilor de alimentare, rezistenta aparuta intre contacte, rezistenta interna a consumatorilor, etc...

Deci cel mai potrivit loc de verificare a incarcarii ramane tot acumulatorul. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amy, cum se face ca eu am 13,9 cu motorul pornit, indiferent de temperatura ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La atat a fost reglat sau mai bine zis, la atat s-a nimerit releul de incarcare sa fie reglat din fabrica. Dar daca nu scade sub aceasta tensiune e bine. Prin inlocuirea lui, poti ajunge si la 14.4V. Dar nu ai de unde sti cum il nimeresti si pe cel nou. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cu Polo nu am probleme :icon_thumright: .

In schimb pot sa spun ca la Passat-ul pe care l-am dat am avut o problema cu releul.

Era dus - adica becurile ( far ) palpaiau. Incarcarea era de 12.7 / 13.4 V. Erau carbunii dusi. Norocul meu ca nu era rotorul defect.

Tot cautand ce sa cumpar am gasit pe site-ul producatorilor doua tipuri de releu pentru modelul meu de alternator.

Unul era 13.8/14.1 V al doilea era de 14.4/14.6 V. Recomandarea vanzatorului a fost sa-l iau pe cel cu tens. mai mare. Si a fost OK. In final incarcarea se facea 14.0/14.2 V turata sau nu. Daca as fi cumparat pe cel de tens. mica probabil ca si incarcarea ar fi fost cu un prag mai jos.

De ce exista doua relee diferite pentru acelasi alternator ? Exista o explicatie ? Poate sa fie pentru tarile nordice si pentru cele cu clima calduroasa ?

Modificat de mihai60
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare

Cum se verifica pe vag daca functioneaza normal alternatorul, care ar fi pasii si ce valori ar trebui sa am? Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la alternatorul care nu incarca pana nu este turat motorul si nici martorul din bord nu se aprinde. S-a discutat in aria Skoda: In primul rand trebuie verificat mufa de pe alternator. Poate ca nu face contact, si atunci se manifesta astfel. Sunt cazuri cand doar o curatare bune a mufei respective, sau infigerea ferma la loc a rezolvat problema lipsei de martor in bord si implicit a incarcarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

As vrea eu sa fie asa simplu...doar o curatare de mufa.Din pacate cred ca este dus releul de incarcare,deoarece eu am fost la un atelier de reparat alternatoare:l-a demontat,l-a verificat,curatat,gresat si la probe pe stand a fost ok.....dar..... pe standul de probe nu poate comanda si verifica releul de incarcare,doar ce cupleaza alternatorul la un motor electric si la o anumita turatie masoara tensiunea de iesire,care bineinteles este buna(14.4 V).Pana la urma o sa caut un alternator complet(second hand) sau un releu de incarcare nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu cele spuse de jogoman. Daca nu este mufa pusa pe alternator sau nu face contact nu o sa apara nimic pe bord, pur si simplu se descarca bateria, in ultima instanta se observa ca se aprind beculetele pe bord si sistemele din masina devin nefunctionale.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La passatul din semnatura, care nu are consumatori in plus fata de cei standard, la o verificare cu vag-ul am descoperit ca imi incarca 13,3 l aralanti si pana in 14 turata . ce poate fi de vina sau ce trebuie schimbat. Mentionez ca bateria are cel putin 3 ani (bosch). Incarcarea bateriei poate fi conditionata si de vechimea ei? Realizez ceva daca schimb bateria ?

Modificat de galeshu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi fost dusa bateria, ai fi avut probleme cu pornirea la rece. Valorile de incarcare nu sunt chiar ingrijoratoare, insa totusi nu se incadreaza in limitele normalului 13,8- 14,2 V. Posibil sa fie dusa vreo dioda din puntea redresoare a alternatorului.

Insa daca ai ocazia, poti face o proba si cu o baterie mai noua sa vezi ce valori de incarcare ai. Nu cred totusi ca are rost sa dai banii aiurea pe alta baterie daca nu ai probleme cu pornirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La passatul din semnatura, care nu are consumatori in plus fata de cei standard, la o verificare cu vag-ul am descoperit ca imi incarca 13,3 l aralanti si pana in 14 turata . ce poate fi de vina sau ce trebuie schimbat. Mentionez ca bateria are cel putin 3 ani (bosch). Incarcarea bateriei poate fi conditionata si de vechimea ei? Realizez ceva daca schimb bateria ?

Cind masori daca si cit incarca alternatorul , trebuie sa ai ceva consumatori pe masina si de aceea se fac masuratori cu consumatorii opriti si cu consumatorii porniti ( farurile pa lunga) . Ideea este ca la masuratorile cu farurile pornite valorile sint mai mari decit in cealalta situatie , cind o baterie incarcata nu necesita ,,curent'' si atunci releul taie drastic alternatorul . Eu zic ca valorile tale nu sint de alarmat de loc . Masoara bateria cu un voltmetru seara cind ai parcat masina (cu totul oprit pe ea ) . Masoara si a doua zi dimineata , fara sa umbli la masina . Vezi care e scaderea de tensiune pe baterie - daca de la 13v si ceva seara a scazut pina in 12 volti e bine , cu cit e sub 12v cu atit e mai consumata bateria .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Florin
Subscriu cele spuse de jogoman. Daca nu este mufa pusa pe alternator sau nu face contact nu o sa apara nimic pe bord, pur si simplu se descarca bateria, in ultima instanta se observa ca se aprind beculetele pe bord si sistemele din masina devin nefunctionale.

eu sunt patit, am dus masina in service pentru a schimba fulia de la alternator si electricienii lu peste au uitat sa puna mufa la loc, si am avut ocazia sa vad cum imi moare masina in plin trafic si in plina ninsoare, asa ca pentru cei care nu vedeti semnul de baterie aprins pe bord verificati mufa respectiva sau cablul in sine.

PS legat de problema mea cu service-ul, dupa ce ca nu au stiut cum se scoate mufa de pe alternator si au taiat-o si au pus fire legate cu izolier aiurea, logic ca a aparut alta problema, masina se tura si mergea neregulat :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salutare. Dupa ce am citit tot topicul am o foarte mare nelamurire.De 3 saptamani ma chinui cu alternatorul. Am pus unul uzat care la masurarea cu voltmetru imi indica 12.5V fara consumatori, iar cu consumatori scadea sub 12 chiar sub 11V. Acum l-am pus nou si masurandu-l imi arata 12.8V fara consumatori , si intre 12.7 si 13v cu toti consumatorii porniti. Am fost la 3 electricieni care mi-au spus ca e buna valoarea asta ca 14V e prea mult .inca ceva: am verificat la alte 3 masini si valoarea nu trece de 13V .care o fii cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14.04 fara consumatori

13.8 cu toti consumatorii posibili

Asta dupa ce am schimbat releul de incarcare de pe alternator.Inainte aveam 13.6 fara consumatori si 12.9 cu toti consumatorii porniti

Se simte mult dupa ce am schimbat releul,nu mai am pierderi de putere(foarte mici dar le simteam) la decelerare si retrogradarea treptelor de viteza.Bateri e mult mai bine incarcata si dimineata (astazi de exemplu) porneste mult mai repede ,la -11 grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valorile astea le-am vazut de 1000 ori, dar de ce aici in italia toti zic ca valorile mele aproape 13V sunt bune si ca 14V e prea mult??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari la toti!eu am pe golful meu baterie de 75 de Ah si alternator bosch de 45Ah scrie pe el,acum intrebare:nu este alternatorul asta subdimensionat pentru bateria asta? valorile de incarcare stau cam asa :14v si in 4,5 minute de mers in relanti urca pana la 14,2v astea sant fara consumatori,cu toti consumatorii porniti la mine faza lunga,caldura in treapta 2 stergatoare,cd,dezaburire, coboara incarcarea pana la 13,6, este suficient pentru a avea o baterie pentru cat mai multi ani? bateria este topla si de la cine am luat masina a spus ca nu are nici un an,ar fi necesar de alternator de 65 Ah? am pus si alt releu de pe un alt alternator care avea sparta carcasa si am aceleasi valori .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca e bun alternatorul si ca putere si ca tensiune de incarcare

cand mi-am pus pe o masina baterie noua, cei de la garantie mi-au masurat tensiunea pe baterie la relanti doar cu faza scurta pornita si mi-au spus ca trebuie sa am undeva la 14v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masinile diesel de generatie mai noua sunt acumulatoare de 74Ah si alternatoare de 120Ah. Evident, nu au incarcare 100%. Undeva pe la maxim 40% uzual. Dar au o viata foarte lunga.

Deci daca ai posibilitate, pune unul mai mare. Macar 90Ah.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!