Jump to content

Recirculare aer


RDI
 Share

Postare recomandată

In primul rand vreau sa urez un calduros La Multi Ani tuturor colegilor forumisti.

Si acum iata problema cu care ma confrunt. De cand a venit vremea rece mi se aburesc toate geamurile, sistemul de ventilatie nu mai vrea sa aduca aer din exterior. Cand dau pe recirculare aeroterma baga aer cum trebuie, cand insa vreau sa-mi aduca aer de afara se aude cum se chinuie sa mearga, parca ceva ar obtura filtrul de la AC si nu are destula putere. Am desfacut capacul acela de plastic, am scos filtrul de polen si am inceput sa fac teste.

Cand dau pe recirculare se ridica capacul ala care astupa aeroterma. Totul perfect pana aici.

Dar cand ii dau sa vina aer de afara, capacul se lasa in jos intr-o prima faza, dupa care (cu sistemul pe auto) in momentul in care prinde viteza (aeroterma) datorita curentului de aer creat capacul se ridica iar obturand aeroterma.

Acum, daca vreau sa folosesc dezaburirea parbrizului pe displayul climatronicului apar multe liniute deci turatie mare, in schimb in interior deabia baga aer spre parbriz.

Prima oara am crezut ca e de la filtrul de polen dar dupa ce am umblat pe acolo am constatat ca de fapt nu mai sta capacul ala jos (cel de la aeroterma care iti inchide circuitul din exterior) decat daca dau pe manual si la viteza mica (o *** doua) cum creste viteza la aeroterma cum incepe sa se ridice. Ala nu trebuia sa aiba vreun opritor? Si daca da, unde il pot gasi (fizic)?

Deja devine stresanta treaba cu aburitul geamurilor si ma gandesc sa merg la service dar poate ii dau eu de cap cu ajutorul vostru.

Va multumesc si astept ceva sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Multi Ani!

Clapeta de recirculare aer nu se misca liber, ci este actuat de un motoras de pozitionare (V113) aflat sub torpedou.

Deci nu cred ca isi schimba pozitia de la fluxul de aer care trece pe acolo.

Unitatea de control al climatronicului citeste pozitia clapetei de cu ajutorul unui potentimetru (G113).

Daca ai noroc e doar decalibrat sistemul si cu ajutorul unui vag-com se poate recalibra (cu basic settings).

Pana ajungi la un service sau la cineva cu un vag-com, te poti juca cu meniurile ascunse din climatronic.

Modul de activarea al meniurilor ascunse si descrierrea grupurilor de masurare le gasesti in topicul Ce secrete ascunde Climatronicul.

Acolo gasesti doua tabele pentru Audi in functie de anul de fabricatie. (Grupurile de mai jos 14/15/41/42 se refera la primul tabel, la al doilea e 15/16/42/43).

Grupul 14 iti arata ce valoare vine de la G113 (trebuie sa fie intre 9 si 251).

Grupul 15 iti arata la ce valoare se asteapta unitatea de control de la G113 (in intervalul 10 si 190 diferenta maxima fata de grupul 14 trebuie sa fie de 3 unitati).

Grupul 41 iti arata valoarea pozitiei G113 la care este calibrat climatornicul la recirculare completa de aer (9 - 71).

Grupul 42 iti arata valoarea pozitiei G113 la care este calibrat climatornicul la aer proaspat maxim (189 - 246).

Concluziile le tragi tu pe baza valorilor citite. Eventual posteaza si aici si incercam sa le interpretam impreuna.

Modificat de hyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, toate valorile s-au incadrat in limite mai putin cea de la grupul 15 care indica valoarea 222.

Dar cred ca nu m-am exprimat eu bine, e vorba de clapeta de sub filtrul de polen cea care inchide circuitul de aer din exterior, nu cea care actioneaza recircularea. Aceea nu mai sta in pozitia deschis cand se mareste viteza la aeroterma, datorita curentului de aer se ridica, cred ca acolo e problema la servomotorul ala care o ridica si o coboara.

Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta de care vorbesti tu estea cea de recircualre aer. Recirculare aer = nu intra aer de afara. Deci vorbim despre acelasi lucru.

Cat iti arata grupul 14 si cat e grupul 15 cand e in pozitie aiurea clapeta?

Motorasul se afla sub torpedou. Sau e defect motorasul, sau tija care misca clapeta are ceva. Sau motorasul primeste comanda aiurea de la unitatea de control.

Si eu cred ca 90% a obosit servomotorul acela.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am o problema asemanatoare:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=21572

Poti sa imi spui unde ai vazut tu clapeta de recirculare aer ca se misca? Daca scoti filtrul de polen parca nu se vede decat un ventilator....

Modificat de badnick
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrat in modul service la climatronic si apareau urmatoarele valori:

10- treapta de ventilatie - 10,7

11- clapeta de temp. - 0

12- clapeta duze superioare - 0

13- clapeta recirculare - 255

14- clapeta parbriz - 0

Climatronicul era setat pe dezaburire, 22 grade, 4 liniute la ventilatie

Eu inteleg asa din asta:

clapeta de temp este maxim cald

duze sup (ma gandesc ca sunt cele dinspre interiorul masinii) max inchise (cu toate ca tot mai iese ceva aer)

clapeta recirculare maxim inchisa????

clapeta parbriz maxim dechisa.

E bine cum interpretez ???

La voi tot asa sunt valorile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hyper cred ca ai dreptate, servomotorul nu cred ca isi face treaba pana la capat. Deschide dar nu mentine deschis, ori primeste vreo comanda aiurea si cand dau pe dezaburire el inchide (ridica clapeta) am vazut cum se ridica fara sa-i dau pe recirculare. Initial am crezut ca e de la fluxul de aer si nu poate s-o mentina pe deschis (ceva fiind defect acolo) dar acum inclin sa cred ca primeste vreo comanda aiurea. O sa incerc sa ma uit sub torpedou pana deschid astia la Augsburg (am dat ieri telefon si nu raspundea nimeni).

Badnick, daca e la fel si la Passat ca la mine clapeta e acolo la ventilator, o gasesti. Aceeasi problema o am si eu, toate geamurile sunt ude pe interior, trebuie sa merg cu geamul deschis ca sa mai scap de abureala.

Am sa incerc sa ma uit azi la servomotorul ala si va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai uitat la clapeta de recirculare? Ai gasit ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am rezolvat-o, am fost la service cu ea si i-au facut o investigatie, motorasul de la clapeta primea comanda de inchidere cand trebuia sa stea pe deschis, atat mi-au zis. Cum a reusit sa se dea peste cap comanda nu stiau nici ei, important e ca am scapat ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost o problema mecanica sau ceva din setarea climatronicului??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred i-au dat doar o recalibrare din tester.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

salut. imi spuneti va rog, exact unde sa desfac sa ajung la clapeta de recirculare, la un passat? va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!