Jump to content

Probleme martor / nivel lichid racire / apa / antigel


lory_mika
 Share

Postare recomandată

Pompa de apa sau chiulasa fisurata.Asta ramane in ultima instanta daca spui ca nu sunt scurgeri datorate de la :furtune,radiator,calorifer incalzire,termoflot..etc..etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 292
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    18

  • F l o r i n

    17

  • gHapciu

    10

  • eugend

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dar daca e de la chiulasa nu ar trebui sa imi creasca nivelul la ulei? Tot lichidul ala unde se duce? De cand am schimbat uleiul adica de o luna nivelul e la fel. Sapt asta am bagat o cantitate mare de lichid si nu am vazut nici o pata nici p scut nici pe sub masina. Furtunele sunt curate. Nu exista urme. Ma gandesc ca lichidul ala trebuie sa ajunga undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ies din localitate tine cam 3 sapt antigelul. Scade foarte putin. Garnitura de chiulasa e buna. A fost primul lucru pe care l-am verificat.

tocmai asta-i problema si cea mai elocventa proba.... eu o tin pe a mea si in timp, o sa vedem daca a fost asa sau nu... nu esti singurul, asa e la toti care au probleme la garnitura de chiulasa sau chiulasa - doar la turatie crescuta - sustinuta, iti baga compresie in sistemul de racire.

Unde se duce antigelul ? afara din vas - curge pe la supraplin - pe sub borcan - s-ar putea sa gasesti cateva pete albe - uscate - ala e semn de antigel uscat.

Nu e obligatoriu sa amestece lichidele, atata timp cat garnitura nu e suficient de distrusa incat cele doua circuite - lichid racire si ulei - nu se intalnesc.

Daca era pompa de apa, se incarlzea si in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca e de la chiulasa nu ar trebui sa imi creasca nivelul la ulei? Tot lichidul ala unde se duce? De cand am schimbat uleiul adica de o luna nivelul e la fel. Sapt asta am bagat o cantitate mare de lichid si nu am vazut nici o pata nici p scut nici pe sub masina. Furtunele sunt curate. Nu exista urme. Ma gandesc ca lichidul ala trebuie sa ajunga undeva.

Daca e BKD si cumva iti face presiune mare in vas eu iti sugerez sa verifici si radiatorul de racire al gazelor care este situat deasupra turbinei. Daca este asa lichidul ala ajunge in capul pistonului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era busonul de la vasul de expansiune. Era defecta supapa si nu facea presiune. 50 de lei a costat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cred ca am aceeasi problema la o Jetta 2008 BXE. Lichidul e curat, nu am pierderi, temperatura constanta in bord, totul perfect mai putin afisarea eroarii.

Confirma-mi si mie simptomele si te rog spune-mi daca dupa schimbarea busonului eroarea a disparut sau a trebuit sa mergi la service sa resetezi calculatorul.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact aceleasi simptome le-am avut si eu. Am pus si alt racitor egr dar degeaba.Am schimbat si busonul la vasul de expansiune.

Pana la urma nu a fost ala dar am dat jos termostatul si am scos tot antigelul de pe instalatie dupa care am umblat 2 zile fara termostat.

Am pus termostatul la loc si de atunci nu mai am probleme.

Daca e defect termostatul e 45 de lei unu.

Daca nici asa nu isi revine probabil e infundat vreun furtun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o problema si suspectez termostatul blocat pe "deschis". Dupa un drum lung de vreo 60 de km, ajuns in fata blocului am lasat masina pornita 2-3 minute, ca de obicei sa se raceasca turbina etc. Afara erau 2.5 grade C - am observat ca acul de la temperatura lichidului de racire nu mai era "bat" la 90 de grade, ci putin inclinat spre stanga. In mod normal nu ar trebui sa se raceasca, corect? Problema am observat-o de anul trecut, dar la -15 sau -20 de grade cat am apucat anul trecut la ultimele drumuri din iarna mi s-a parut un pic normal. Dar acum, la 2.5 grade afara este usor suspect...

Vreo idee?

Modificat de Catalin_AC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca inainte in mers aveai acul pe 90 inseamna ca nu este termostatul,pe acea vreme daca era blocat pe deschis nu urca la 90 in veci.Este normal la ralanti sa scada mai ales daca functioneaza ventilatia baga caldura si scade temperatura,se raceste radiatorul de caldura si este normal sa scada acul in ralanti. la 2 grade cat este afara radiatorul de caldura face sa scada temperatura intregului circuit.In ralanti motorul nu face atata caldura pe cat raceste acest radiator de clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

am o problema precum cea a initiatorului insa eu am preferat sa nu las masina sa mearga, ci am oprit-o dupa ce a aparut mesajul pe bord:coolant level, check manual.

Am verificat nivelul, este intre minim si maxim si nici motorul nu era supraincalzit ca nu pornise de cateva zile(aceste 2 variante fiind oferite ca si cauze in manual), dar, miscand masina am observat ca este destul de vascos, in sensul ca a trebuit sa o agit bine de tot pana am vazut ca lichidul roz se misca in vas.

Sa o tin pornita pana se"inmoaie" si apoi sa corectez concetratia care evident este incorecta sau sa nu o mai pornesc decat la temperaturi pozitive si atunci sa profit si sa corectez concentratia?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit. Problema de mai sus am sesizat-o aseara si acum am zis sa incerc dinnou, cat parca e putin mai lejer(-2grade).

Am deschis capota, am introdus un pai in lichidul de racire si nu era deloc vascos cum imi parea aseara, ci era asa cum este mereu.

Am incercat sa o zgaltai dinnou si la fel, abia se misca. Am facut 3 pasi in spate si am observat ca nu reuseam sa o scutur ca lumea pentru ca "vecinii" de parcare, atunci cand si-au curatat masinile, au dat zapada pe langa a mea, si era pana la genunghi zapada de jur imprejur.

Citind aseara si pe vwforum si pe cele din afara ca senzorul de la vas mai face figuri, am scos acum mufa ce intra in vas, am curat-o putin(desi nu parea nici murdara, nici cu depuneri pe ea) si am introdus-o inapoi. Am pornit pentru prima data masina azi si nu a mai aparut nicio eroare.

Modificat de medley
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mufa trebuie curatata, ci cei 2 electrozi din vas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

de 3 zile dimineata cand pornesc masina imi apare martorul nivel urmat de stop..in primele 2 dimineti zapacit de cap am crezut ca imi apare cel de ulei sa completez..opream motorul si mai completam cu 100 ml ulei..si apoi nu imi mai aparea.A 3 dimineta se pare ca am fost mai treaz si am realizat ce m-i se aprinde.M-am uitat in vas si e la fel ca in ultimii 3 ani intre max si minim nivelul antigeului. aseara am parcat-o dreapta si nu cu o roata pe bordura(nu am loc de parcare in bucuresti) si tot m-i s-a aprins a 2 zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai inainte am fost sa o incalzesc pe ziua de azi. si la al 3 contact nu mi-a mai aparut martorul .. oare de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nivelul e la max, curata cele 2 tije din vas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si azi de dimineata . i-am dat o cheie si la fel.cu un cutit?s-o fi depus pe ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vin si eu cu o problema asemanatoare, numai ca e cam invers.

Cum urcam un pic mai sprinten Oituzul, tocmai cand ajungeam in varf mi-a aparut in bord mesajul " stop check coolant service manual" sau ceva de genu. Am tras pe dreapta am ridicat capota si nivelul din borcan era sub minim, iar de undeva din dreapta motorului ieseau aburi. Am completat cu apa distilata si cu antigel si mi-am continuat drumul. M-am gandit ca este vreun furtun fisurat, dar partea ciudata este ca din momnetul cand am completat si pana acum, am mai facut vreo 300 km, timp in care nu a mai pierdut antigel deloc, sau ma rog aprope deloc( din cei 300, 200 i-am facut legat deci motorul a avut timp sa se incalzeasca si antigelul sa isi faca circuitul).

Care ar putea fi cauzele? si solutiile pt mine? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
pupaza_cristian

Salutare. Si eu am avut problema cu consumul de antigel , imi scadea foarte repede nivelul la antigel si se aprindea martorul din bord "Nivel scazut" - am dus masina la un service si cei de acolo mi-au spus ca s-ar putea sa fie nevoie de furtunul care duce lichidul la calorifer, fisurat(lichidul se scurgea si in garaj, am observat cateva pete)pret 380 lei. dupa ce au desfacut furtunul au constatat ca era doar un oring fisurat , l-au inlocuit mi-au completat cu antigel si de 2 saptamani nu mai am probleme cu nivelul antigelului. Toata afacerea 65 de lei cu manopera cu tot . Bine ca am scapat cu bine ca putea sa fie si chiulasa fisurata sau alte probleme . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut!

 

Detin un golf 5, 1.9 diesel, 105cp. Masina nu a mai fost pornita de 2 zile, interval in care temperaturile de afara au scazut foarte mult. Problema este urmatoarea: astazi am pornit masina iar dupa 5-10 secunde mi s-a aprins martorul de la lichidul de racire + atentionarea de a opri motorul si de a verifica nivelul lichidului de racire.

 

Am oprit motorul si am verificat nivelul antigelului care este putin sub nivelul maxim. Antigelul este unul roz pe care l-am schimbat acum cateva luni. Vreau sa precizez de asemenea ca a intrat foarte multa zapada la motor, cam tot ce este sub capota este acoperit de zapada.

 

Multe persoane mi-au spus ca aceasta zapada/gheata ar fi afectat senzorul si nu ar trebui sa-mi fac probleme atat timp cat nivelul antigelului este in regula. Ce pareri aveti? Nu as vrea sa plec cu masina la drum si sa se intample altceva mai grav.

 

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

curata ansele senzorului - cele doua tije de metal - din vasul de expansiune. Dupa aceea vei scapa de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Florin pentru raspuns dar nu a mai fost nevoie. S-a mai incalzit putin afara si vad ca problema a disparut, cel putin momentan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

 

Cred ca am o problema de natura electrica legata de nivelul lichidului de racire la golful meu.

 

Prima data am observat-o in urma cu un an, cand imi afisa mesajul acela "stop! check coolant" si nu mi-am facut griji, citind ce s-a scris pe forum, ca ar fi sarmele din vasul de expansiune oxidate. In ultima vreme, frecventa aparitiei mesajului a crescut simtitor, de la o data la trei luni, la de doua, trei ori pe saptamana. Mi-am facut timp sa curat un pic sarmele alea cu o pila micuta, insa eroarea a supravietuit.

 

Cand am observat-o ultima data, eram pregatit cu o sarma sa fac scurt pe contactele mufei vasului si surpriza: eroarea nu a disparut...

Intrebarile mele ar fi:

1) Ar fi trebuit sa dispara acea eroare in clipa in care am facut scurtul?

2) E posibil sa fie o cablajul intrerupt? Are idee cineva pe unde sunt rutate firele de la senzorul vasului, ca sa incerc un scurt mai spre radacina? Sau poate aveti idee unde e cel mai probabil sa se intrerupa la 2.0 tfsi, cum sunt firele pentru g62 si g83 in zona bateriei, de exemplu.

 

Multumiri! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiind ca inca mai am probleme cu firul intrerupt de la senzorul de temperatura al lichidului de racire (cel de pe radiator, G83), care a picat la scurt timp dupa ce l-am reparat pe cel pentru G62, am incercat sa mai colectez informatii si am dat peste tabelul din SSP319, care in dreptul pictogramei de nivel al lichidului de racire explica: "Low coolant level / excessive coolant temperature". Cred ca exista o sansa nenula sa citeasca temperaturi haotice si sa flashuiasca martorul in bord pe motiv de temperatura prea mare...

 

Mai vedem ce se intampla dupa ce imi fac timp sa refac cablajul pentru G83.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca e de la senzorul din vas - daca are vb de temperatura mare la lichid racire, atunci acul de la ceas trecea bine de 90 de grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, de o saptamana sunt posesorul unui G5, 2005, 2.0 tdi, bkd, 240k km. Spre ghinionul meu, am observat ca a scazut nivelul de la antigel din borcanul de expansiune. Cand am cumparat masina, nivelul lichidului era peste max, undeva in zona unde se imbina vasul de expansiunea. Azi cand am reverificat e cu 2mm sub nivelul de max. In aceasta perioada am parcurs in jur de 300 km. In vas , lichidul e putin murdar, pe busonul de la motor, nu am spuma deloc, aveti vreo idee cam ce poate fi ? la ce costuri sa ma astept ? 

 

Fostul prop. mi-a zis ca inainte sa-mi vanda masina, in aceea zi a schimbat senzorul de temperatura apa, probabil ca nu i-au mai facut aerisirea si sa fie acesta un motiv pt care a scazut ? El mereu sustine ca nu a avut prob. de completare antigel, dar mie greu sa-l mai cred.

 

Mersi si astept orice sugestie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!