Jump to content

Debitmetru


manud
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor,

In primul rand felicitari pt. acest site si pt. inform. care le furnizati referitoare la vw.

Am un vw passat PD, an 2000, 115CP, motor AJM si ieri am fost la Autoclub Timisoara la teste

cu masina pt. ca mi se parea mie ca am probleme cu MAF-ul si intr-adevar din teste a reiesit ca MAF s-a cam dus.

Mai mult am scos si mufa de la MAF (asta dupa ce am citit pe-aici cum se poate testa fara tester) si vreau sa va spun ca la fiecare schimbare de viteza masina ma brusca, fiind obisnuit sa tin pedala la fund sa nu-mi moara motoru', aveam o putere mult mai mare.

Problema mea este ca as vrea sa achizitionez un MAF Pierburg. Imi poate spune cineva daca asa ceva pot sa gasesc prin Timisoara la un pret asemanator celui de la Ausburg Bucuresti.

Si inca ceva: daca ati avea de ales intre un MAF Bosch si unul Pierburg si nu v-ar interesa pretul care l-ati cumpara?

Merci mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ati avea de ales intre un MAF Bosch si unul Pierburg si nu v-ar interesa pretul care l-ati cumpara?

Eu am MAF Pierburg din fabrica, are 5 ani si 120.000 km si este inca in parametri. Altii in acest interval au schimbat 2-3 Bosch.

Poti lua codurile la ambele modele (vezi topicul cu "MAF Saga sau cum l-am invins pe Bosch") si apoi sa treci cu ele pe la mai multe firme de piese auto sa intrebi pretul (majoritatea firmelor chiar daca nu au pe stoc aduc la comanda).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare din nou,

Mi-a luat mai mult timp pana am gasit MAF-ul Pierburg ( codul de la Mercedes) prin zona Timisoarei la un pret accesibil, adica 70 Euro. Pana la urma l-am gasit tot la Ausburg, cei din Buc. au o reprezentanta si in Arad si daca mai vreti sa vedeti si alte locatii in afara de cea din Buc. vizitati site-ul lor www.ausburg.ro , sper ca n-am facut nici o greseala punind site-ul lor aici.

Comanda dureaza 4 zile si o sa va scriu cum imi merge "tirul" ( ca asa ii zic la PD-ul meu) dupa ce imi schimb MAF-ul.

O mica intrebare: mai trebuie setat ceva cu Vag-Com in cazul in care pun acest tip de MAF? din cate am citit pe aici nu trebuie facut nimic, dar pt. siguranta eu va intreb...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu mai trebuie setat nimik cu VAG-Com-ul, in schimb sa te pregatesti cu o surubelnitza securitorx sau cu un cleste mai fin pentru desfacerea senzorului din carcasa (MAF-ul Pierburg vine fara carcasa de fixare mare din plastic).

Atentie si la pozitia in care il montezi (gaurile suruburilor te obliga la o singura pozitie dar ca sa eviti eventualelel neplaceri urmareste pozitia vechiului senzor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am vazut acele suruburi ciudate la care nu prea merge un inbus normal.

In plus imi trebuie si o pila mai mica sa sterg de pe carcasa MAF-ului unde scrie Bosch :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde pot gasi informatii referitoare la acest MAF.Cred ca am si eu o problema cu el.Unde se gaseste mai exact?

Sunt cam nou pe aici si imi prind urechile in forum :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Dupa cum am mai scris intr-un topic mai vechi, masina mea numai trage dupa 3000 ture. Cum in oras la mine nu stiu pe cineva care se pricepe asa de bine, cred ca o sa schmb maf-ul. Acuma nu stiu de care sa iau. Cum sa cer la magazin cand il comand?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF-ul Pierburg pentru Mercedes cod 7.22684.07.0 dupa ultimele informatii si-a schimbat putin designul si nu mai asigura protectie la masurarea back flow-ului (fluxului invers de aer ce trece prin debitmetru). Nu am auzit sa fie probleme dar exista sanse mici ca in unele conditii de functionare sa furnizeze informatii eronate (respectiv sa apara fum in cazul acceleratiilor puternice din zona turatiilor mici)

Daca diferenta de 100 euro intre MAF-ul Pierburg si cel OEM cu piesa la schimb nu te deranjeaza ia-ti originalul VW - Bosch de la PoRo (cu piesa veche la schimb), altminteri mergi pe Pierburg !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF-ul Pierburg pentru audi/seat/skoda/VW cod 7.22684.08.0

si are acelasi pret ca si cel pt mercedes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codul bun pentru debitmetru aer la masina ta este cel dat de energizer (7.22684.08) si costa in jur de 4 mil. Este mai scump cu 20% decat un Bosch ( pe varianta cu carcasa la schimb) dar e mai bun. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am acelasi tip de masina si acelasi defect.Ce MAF ti-ai luat si de unde?Cit a costat?S-a remediat defectul?Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Am acelasi tip de masina si acelasi defect.Ce MAF ti-ai luat si de unde?Cit a costat?S-a remediat defectul?Multumesc.

<{POST_SNAPBACK}>

am eu un MAF de passat an 2000 de vanzare.. pretz super!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

Am o problema cu masina (A4 Avant an 2000 TDI 116CP) la turatii superioare (>3000rpm) si as vrea sa-mi dati un sfat.

Am schimbat debitmetrul acum 3 luni pentru ca nu reuseam sa sar de 150Km/h si in plus masina era lipsita de vlaga. Dupa schimbarea debitmetrului (si a filtrului de aer) am fost super multumit de masina o perioada ... descoperisem si eu in sfarsit adevaratul TDI. :beerchug:

In schimb acum vreo 2 saptamani, undeva pe Turda, am dus-o pana la 3500rpm in treapta a 3-a moment in care am simtzit cum mi s-a taiat puterea si masina iar nu a mai vrut sa traga. :offtopic: A doua zi dimineatza si-a revenit.

Sunt zile in care nu vrea sa traga dar daca opresc iau contactul si repornesc isi revine. Nu cred ca este debitmetrul terminat din nou pentru ca nu ar mai avea putere deloc niciodata or ea isi revine din cand in cand?! Este posibil sa fie ceva pe partea electrica?

Daca puteti sa-mi dati un sfat as avea un punct de plecare.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar trebui sa incepi cu o testare! Debitmetrul nu avea cum sa crape asa repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Sunt zile in care nu vrea sa traga dar daca opresc iau contactul si repornesc isi revine."

E aproape sigur ca intra in limp mode. Cauzele sunt multe, dar daca ai rabdare gasesti multe informatii pe forum.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neatza!

@cc_seat

Ai dreptate ... nu este debitmetrul. :D

Am fost in dimineatza asta cu ea in service si am pus laptopul pe ea.

Nu este debitmetrul terminat dar cica ar trebui curatzat ceva (e o valva care nu face fatza la turatzii mari) pe la turbina. Inginerul de acolo m-a intrebat daca isi revine dupa ce iau contactul si cand a primit raspunsul meu afirmativ a dat diagnosticul destul de repede numai ca eu nu prea ma pricep.

Costul curatzarii s-ar ridica pe la 3-4mil.

E mult e putin?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Costul curatzarii s-ar ridica pe la 3-4mil.

E mult e putin?

<{POST_SNAPBACK}>

Pretul poate fi ok sau enorm (in functie de defect). Din cele spuse de tine pot fi doua defecte. Daca esti din Bucuresti, ai un PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neatza!

@cc_seat

Ai dreptate ... nu este debitmetrul. :P

Am fost in dimineatza asta cu ea in service si am pus laptopul pe ea.

Nu este debitmetrul terminat dar cica ar trebui curatzat ceva (e o valva care nu face fatza la turatzii mari) pe la turbina. Inginerul de acolo m-a intrebat daca isi revine dupa ce iau contactul si cand a primit  raspunsul meu afirmativ a dat diagnosticul destul de repede numai ca eu nu prea ma pricep.

Costul curatzarii s-ar ridica pe la 3-4mil.

E mult e putin?

Multumesc

<{POST_SNAPBACK}>

Inainte de a da turbo jos, verifica tot ce poti pe vaacum. Orice furtunas ce merge la N75, ce merge la clapeta de recirculare gaze, la ciuperca de al turbo - TOT. Si asta se face in paralel.

Ce erori ai ? Posteaza tot ce poti si verifica, la fel, tot ce poti inainte de a incepe curatarea turbolui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea e ceva de genul "charge presure...positive/negative deviation".

Nu am reusit sa vad foarte bine textul erorii adica daca era negative/positive.

Daca este din furtunashe si-ar mai reveni dupa ce iei contactul?

Oricum masina trage bine cand merg prin oras. Problema apare in afara orasului cand am peste 3300rpm in treapta a 4-a ... in momentul respectiv are o cadere (simti cum ai pierdut puterea) si pana nu iei contactul nu-si revine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea e ceva de genul "charge presure...positive/negative deviation".

Nu am reusit sa vad foarte bine textul erorii adica daca era negative/positive.

Daca este din furtunashe si-ar mai reveni dupa ce iei contactul?

Oricum masina trage bine cand merg prin oras. Problema apare in afara orasului cand am peste 3300rpm in treapta a 4-a ... in momentul respectiv are o cadere (simti cum ai pierdut puterea) si pana nu iei contactul nu-si revine.

<{POST_SNAPBACK}>

Din ce ai scris ar reiesi ca intr-adevar problema este la comanda turbo-lui, sau chiar fin interior.

Ideea este ca la tine sunt prezente amandoa erori, si pt negative values si positive values. Asta inseamna ca ori nu are destula presiune cand ECU cere, ori prea multa.

Problema cu furtunasele apare de ex cand regimurile tranzitorii se realizeaza pe o perioda mai mare de timp. Adica in momentul cand urci o rampa ... cu a 5-a, venind de pe un loc drept, fara sa calci brusc pedala de acceleratie, presiunea ceruta de ECU creste automat, dar vaacumul existent nu face fata, din cauza unei fisuri (se realizeaza pierderea). Dupa vreo 5 sec, ECU taie turbo. Daca la momentul urcarii, calci agresiv acceleratia, s-ar putea sa ai noroc sa se miste geometria, sa fie suficient vaacum, cu o mica intarziere, sub 5 sec, si nu mai apare limp mode-ul.

Rezumand, daca masina a ajunsn limp mode, nu mai conteaza cauza care l-a genrat, pt ca dupa un ciclu de oprire-repornire, isi revine.

De aceea ti-am sugerat sa verifici tot ce se poate pe vaacum prima data.

Da, poate fi si senzorul de presiune de pe intercooler. Poate fi plin de ulei, datorita vaporilor ce sunt pe acolo. Oricum, inainte de a schimab senzorul (merge si cu un spray pt inca vreo 1o-15k km), eventual sa mai verifici tija de la turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea de positive deviation si limp modul pot aparea si din cauza unor gauri fine in furtunul gros care intra in intercooler sau doar din cauza furtunaselor subtiri din jurul N75?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum se poate verifica debitmetru?(fara a pune testaru )

fara tester mai greu... pui alt debitmetru ;) sau daca e dus rau de tot, scoti mufa de la debitmetru si-ar trebui sa traga ceva mai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!