Jump to content

AXR - detalii , intretinere si exploatare


nyk

Recommended Posts

bbogdanmircea

Schimba mecanicii cu unii care nu confunda TDI PD cu motor de Dacia 1310 :P

Acolo parca verificai segmentii cercetand daca este presiune la busonul de ulei :P

Kilometrii e posibil sa fie reali, al meu are 300000 din 2003 martie si inca mai merge.

Poti sa faci o scanare sa vezi deviatiile la injectoare, poti sa scoti furtunul ala gros care vine de la turbina si intra in EGR

deasupra la capacul curelei de distributie si sa vezi cat ulei este la intrarea in EGR.

Poti sa te uiti de sub masina la turbina sa vezi cat ulei este la furtunele care ies din ea.

Cam asta sunt checkurile care pot sa iti zica cat de bine a fost intretinut motorul.

Care este consumul la masina, si asta e un indice bun daca sunt ceva probleme.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 249
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bbogdanmircea

    21

  • Roger

    15

  • andrei_221

    10

  • msn2

    9

Top Posters In This Topic

Popular Posts

am fost 1 an de zile posesorul unui golf 4 2003/axr si am fost foarte multumit .este un motor foarte fiabil.punctul slab al acestei masini cu tip motor AXR este volant care se duce mai repede decat l

da cam mult. sigur ai masurat exact? mie pana acum la 29mii km nu mi-a consumat aproape deloc

ai grija ca la consum am patit si eu la fel;arata pe bordconsum de 6,55%LA 90 KM/h,de nu mai stiam ce sa_i fac;am schimbat si filtre si degeaba;pana cand un prieten a spus sa pun vagul pe masina,pe co

Posted Images

Consumul la relanti cu toti consumatorii opriti este ce 0.7- 0.8 l/h. Iar mediu este in jur de 5 pana in 6% depinde cum merg.

Link to post
Share on other sites

Buna,  revin cu cu scan la injectoare :

                Address 01: Engine  (038 906 019 KP)
 
12:33:30 Group 013: Idle Speed Smooth Running Control
  -0.45 mg/str  Cyl 1 -2.8 to +2.8 mg/H
  -0.09 mg/str  Cyl 2 -2.8 to +2.8 mg/H
  0.00 mg/str  Cyl 3 -2.8 to +2.8 mg/H
  0.52 mg/str  Cyl 4 -2.8 to +2.8 mg/H
 
12:33:30 Group 015: Fuel Consumption
  903 /min  Engine speed rpm
  6.0 mg/str  Inj Qty (actual) 
  0.80 l/h  Fuel Consumption 
  0.0 mg/str  Inj Qty requested (accelerator)
 
 
Am vazut ca oscileaza destul de mult, mai ales la injectorul 4 la care creste pana la 1.5 cand pornesc clima , dupa care revine la 0.7.
 
Nu cred ca aest lucru este tocmai in regula. La consum am intrat apasand pe reset pe modulul 2 si de cand a fost resetat ultima data am media 6.5 .
 
Ulei nu consuma deloc, dar tot nu sunt foarte sigur ca merita sa pastrez masina.
Edited by vwfan2014
Link to post
Share on other sites
andrei_221

sunt in regula injectoarele. nu ai de ce sa iti faci griji.

Lasa segmentii in pace.

 

Verifica uzura la axul cu came , tacheti si cam atat.

uite aici detalii

http://www.myturbodiesel.com/wiki/camshaft-lobe-wear-inspection-and-replacement-on-tdi-pd-engine/

Edited by andrei_221
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Salutare, am un Golf4 101cp și vreau sa.mi schimb distribuția (tot chitul inclusiv uleiul și filtrele), întrebarea e dacă exista ceva amortizor la distribuție?

Edited by Mateutzw
Link to post
Share on other sites

Exista!

Kitul contine 1 rola de ghidaj,una intinzatoare,curea,amortizor vibratii si evident pompa de apa+ 1 surub,o piulita si un abtibild.

Am schimbat recent pe fabia....kitul hepu complet a fost 950 lei cu pompa de apa defecta de noua...

Edited by Akos09
Link to post
Share on other sites

motorul ATD are intizator hidraulic. MOtorul AXR are intinzator doar pana la un anumit numar. Deci trebuie vazut ce motor ai tu.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
Cioban Marius Florin
On 11/10/2006 at 9:51 PM, seba said:

Eu am Golf din 2002 cu motor AXR si e E3.

Un amic are Golf din 2004 cu motor AXR si E4.

Diferenta cred ca provine de la catalizator, motorul fiind acelasi.

am si eu o Bora 2002/08 tot axr 101,problema e alta cand am fo la RAR dupa noxe 142co2 si in talon era 145 deci clar e euro 4 dar mia zis  inginrul de la RAR ca cei de l bucuresti au trimis raspunsul cueuro 3 ca e din 2002 daca era din 2004 era E4

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
Iulian Scortanu

sal am un axr 2006 am fost la ceva meseriasi dar nimeni numi da defectul ceea ce se intampla e ca masina nu mai fuge [adica cred ca nu mi mai intra turbina in functiune ] de mers merge dar parca as avea un benzinar cu motor de 1 4 poate are cineva o ideie meseriasa sau poate a mai auzit de acest defect

 

Edited by Iulian Scortanu
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

normal ca am auzit de acest defect ... completeaza toate datele la profilul tau si pe urmai mai vedem la cine te trimitem meserias.

Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...

Salut colegii. Am si eu o intrebare, ale voasatre AXR-uri in treapta a4-a in cate secunde ajunge de la 80 la 120km/h? La 80 in treapta 4 am 2200rpm

Va intreb pentru a putea face o comparatie ca sa pot sti daca am probleme la masina sau mi se pare mie ca nu trage. Multumesc. A mea scoate aproximativ 9-9,5 secunde.

Link to post
Share on other sites

Pare in regula. Publicatiile care au testat golf cu motorul de 1.9 100 au scos 8.4 secunde in tr3, 9.1 in tr 4, 11.9 in tr.5. 

Eu la a mea tin minte ca am testat in tr3 cu viteza luata pe gps. In loc de 7.3 am scos 8.3. In tr4 nu imi aduc aminte.

Uite aici fisa.

Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru ajutor. Nu stiam ca exista o asemenea fisa cu vitezele. Deci pare a fi în parametri, doar ca vreau eu prea mult de la masina.

Pe mine doar consumul ma omoara, sub 6% nu vobor oricum as merge....acum am 7,2 mediul. 

Link to post
Share on other sites

Daca extraurban iti consuma mai mult de 6 la mers 100-110 atunci ai putea incerca sa reglezi avansul. Daca ai schimbat distributia, cel mai probabil nu a fost reglat.

Uite aici detalii: 

Si mie imi consuma mai mult decat altora, dar eu conduc la un ritm mai alert si mi-l asum. La mers lejer am scos si 5%.

Link to post
Share on other sites

Am incercat toate variantele de avans de la -3 la +3,  pe la +2 mai scade consumul. La mers lejer 90-100 nu scad sub 5,7. Eu mai am si un injector cu valoare 0,8 banuiesc si de acolo o crestere a consumului

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Am o Skoda Octavia 2008, motor AXR, 101CP, eu am luat-o de noua. 252.000km la bord.

S-a defectat valva EGR, am fost la magazin si s-a oferit Whaler la ~230RON, Piersburg ~350RON, OEM la ~450RON.

Am cumparat Piersburg si sa vezi surprize dupa aceea:

Cea originala de pe masina era Whaler, si cea din cutie Piersburg era tot Wharer, cu scrisul "Whaler" polizat de pe ea ... vedeti pozele de mai jos, cel polizat este cel nou, celalat originalul de pe masina.

 

 

 

IMG_1714.jpg

IMG_1715.jpg

Link to post
Share on other sites

@David1Ce ai cumparat, e un EGR OEM (Whaler), reconditionat de Pierburg. Asta nu e o problema, singura componeneta reutilizata fiind carcasa. NU inseamna ca e aceeasi piesa. Aceiasi procedura se foloseste si la casete de directie, etriere etc.

Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...

Salut un golf 1.9 axr 101 cp ce trb modificat ca sa  o duc in 150 cp ?

Edited by R_a_z_v_a_n
Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Stie cineva daca pe toate axr-urile s-a pus acelasi ecu motor? Vreau sa-l schimb si nu stiu daca e nevoie doar de ecu sau si de alte minuni si cu ce se progameaza, e suficient vcds ?

Link to post
Share on other sites

Daca ai pin-urile, da.

Daca nu le ai, atunci e mai problematic, trebuie o interfata sa le extragi. Vag commander, etc

Link to post
Share on other sites

Cumpara exact codul care il ai, daca nu te pricepi sau nu ai sculele necesare. 

Link to post
Share on other sites

E suficient sa ma conectez pe engine si sa iau de acolo informatiile sau trebuie dat jos ecu sa ma uit efectiv pe el?

Link to post
Share on other sites
11 hours ago, opleistul23 said:

Daca cumpar pe acelasi cod, tot am nevoie de o scula pentru a extrage pin-urile, nu?

 

On 6/10/2021 at 7:17 AM, F l o r i n said:

Daca ai pin-urile, da.

Daca nu le ai, atunci e mai problematic, trebuie o interfata sa le extragi. Vag commander, etc

Una este o interfata pentru a extrage prin urile din eeprom ecu motor si alta este o interfata pentru a rescrie hartile motor, flash, etc

Da, daca iti cumperi aceelasi cod, ai nevoie sa extragi pin, ti-am scris mai sus cu ce. 

Sa rescrii hartile, alta interfata, alte softuri, alte discuții. 

 

La acest model de ecu,  eeprom-ul il citești via obd, e usor

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...