Jump to content

AXR - detalii , intretinere si exploatare


nyk
 Share

Postare recomandată

Sunt multi pe forum cu AXR resoftat.

Eu am facut la TCM cand masina avea 85.000 km. Acum am 165.000 si sunt multumit de motor.

Pe testul dyno au iesit 142 CP la motor. Am pus graficele in topicul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cum se simte?

zimi ceva aspecte pozitive si negative

mar interesa mai mult cele negative, as vrea sa le stiu de la inceput, nu sa le observ apoi cu uimire

Modificat de hristash
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg foarte mult pe autostrazi (locuiesc in Belgia) si nu am remarcat decat aspecte pozitive, in special legate de cuplu. Sunt de ajuns 140 de cai, mai ales ca nu am ESP.

De rau nu prea am ce sa zic, nici macar legat de consum.

Ambreiajul daca ma tine pana la 200.000 km sunt mai mult decat multumit.

Fum nu scoate, ulei consuma ca si atunci cand era noua, adica 400-500 g la 15.000 km, turbina nu fluiera, na...e ok,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu am ajuns la 160000 de km, si sunt f multumit de el, in afara de faptul ca mai are tremuratul ala la relanti cate o data, nu am ce sa-i reprosez, acum ceva timp aveam de gand sa vand masina dar duma mai multe incercari pe care le-am facut cu alte masini pe care am vrut sa le cumpar, am decis ferm sa raman la AXR-ul meu , nu prea l-as da pe multe motoare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Se potriveste blocul motor de AXR pe ATD? ca au specificatii identice!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Azi am vazut un Leon identic cu al meu, tot AXR, insa am vazut ca are o piesa in plus la motor si nu stiu ce este.

Este marcata cu sageata rosie.

Am pus si o poza cu motorul meu, unde se vede ca nu am asa ceva.

Stie cineva ce piesa este si ce face?

post-10390-0-26493000-1356542747_thumb.j

post-10390-0-82140800-1356542797_thumb.j

Modificat de Roger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o cutie cu relee pentru cele 3 bujii care se vad in prima poza si care incalzesc apa care intra in calorifer

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu trebuia sa o am si eu?

Masinile sunt acelasi nivel de echipare, aceeasi promotie, aceleasi dotari, acelasi an.

Difera doar tara pentru care au fost facute: a mea Belgia, cel rosu Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca a doua poza e a motorului tau... parca nu ai acele bujii (cumva seat-ul are climatronic si tu nu?)

probabil cel facut pentru Romania are dotari pentru clima rece

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog sa-mi dai mai multe detalii daca esti dragut. Ce fac releele alea, unde sunt bujiile si ce fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe scurt : cand este frig afara ajuta la incalzirea lichidului de racire (implicit motorul se va incalzi mai repede si habitaclul se va incalzi si el mai repede).

Din anumite ratiuni nu s-au montat pe toate motoarele. Posibil datorita standardului de tara (tara cu clima mai calda, etc)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine este umed in zona intercooler la colier si asta inca de pe la 20k km.Acum are ~74k si e totul ok.

Consumul de ulei este sub 1l intre schimburi.Folosesc ulei Motul specific si ceea ce ramane dupa schimb este suficient pana la urmatorul.

Stilul de condus este destul de agresiv,in sensul ca nu ma sfiesc sa-i dau blana ori de cate ori e nevoie.

Consumul este in jur de 6l/100 afara la mers normal cu maxime de 8.6 si min 4l/100 la mers batraneste.In oras cam 9-10 mediu dupa calculele mele.Nu am facut niciodata consumul plin plin deoarece nu m-a deranjat acest aspect,asa ca nu stiu abaterea cb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
Ionut Maruta

Cam asa am si eu consumul de combustibil, dar ulei nu-mi papa deloc. De cand am cumparat masina i-am schimbat uleiul de 2 ori.

Prima data cand am cumparat-o, ca asa trebuie, apoi dupa 12800 km, ca am uiat sa-l schimb la 10000 cum fac de obicei, si de fiecare data cand i-am verificat joja era la fel.

 

In pricina asta sunt multumit, nu sunt multumit cum trage. Adica nu e chiar moarta, dar nici in scaun nu ma baga ca altele la fel.

 

E slabita si pierde din putere. O accelerez, se duce usor spre 2500-3000-4000 RPM, dar simt ca nu are forta si "zvacul" ei la turatii mari. Debitmetrul l-am pus nou si m-a tinut "zvacul" de care vorbesc fix o saptamana.

 

Atunci chiar nu ma mai tineam la volan, chiar la turatii si viteze mici (2-3) si stiu ce vorbesc cand zic "zvac".

 

Nu stiu ce s-a intamplat ca trag de ea asa de atunci (cam 2-3 luni de la schimbarea debitmetrului) + consum destul de mare.(~ 400 km cu 4 gradatii pe bord) :( Stiu ca ultima data am bagat 30 litrii si acum dupa 1 luna am acul unde a fost, adica prima linie alba dupa cea rosie :( Si mai mult de 120 km/h nu i-am dat :(

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

de curand am si eu axr.

care este regimul normal de turatii la acest motor?

eu schimb a peste 2500rpm, doar ca de la trepata 1 la 2 scade pe la 1500rpm, se considera mers subturat?

 

si alta nedumerire:

ca si ulei sa pun aral 50501 sau ulei OEM 50700?

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi pe 505.01 linistit. La treapta 1 nu conteaza...cat s-o misti din loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1500rpm e cam subturata, trebuie sa apesi cu duhul blandetii acceleratia ca sa nu o fortezi.

 

am 76k km in 6 ani si nu a consumat ulei deloc(nu a fost nevoie sa completez) doar o data s-a aprins martoru din bord, se scurgea pe la buson.

ulei exclusiv 505.01 castrol.

bun motor.

Modificat de msn2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata neasteptat de bun motorul asta, sa fie intr-un ceas bun.

Pacat ca din 2003 motorul a fost dat de RAR drept Euro 3, deci masina va ramane la mine forever :D cam greu sa o mai vand cu taxa asta.

L-am luat la 198000, am schimbat distributia si furtunul de la intercooler care este cam cea mai mare problema de la acest motor.

Acum am 274000 cu el si inca mai merge, inca face fata in Germania pe autostrada, dar nu il fortez mai mult de 3000 de ture ptr ca mai am 1000 de km pana la revizie.

O intrebare pentru cei cu motoare din 2003, cand opriti motorul si scoateti cheia din contact se aude un clampanit de la shut-off valve ???

Sau e ceva prezent doar la mine ?

 

A mea papa intre 250 si 750 ml de ulei la 15000 de km, in functie de regimul de mers si temperaturi.

Am mers doar pe Castrol Edge TD 5W40 de la reprezentanta Seat din Romania.

Iarna trecuta am avut niste porniri mai grele cand aveam rezervorul aproape gol ca si cum nu ar fi avut motorina pe circuit, am suspectat pompa tandem sau vreun por pe circuitul de motorina, sa vedem cum se descurca iarna asta, voi ati avut asemenea probleme ?

 

Consumul se poate vedea in semnatura, eu am declar multumit cu acest 6.3 mediu, pentru unii o fi prea mult ptr un diesel...

 

Si ultima chestie chiar si la km si varsta asta, motorul asta inca imi place cand accelerez mai tare, am citit un pic probleme celor cu 1.4 TSI si mi s-a cam luat pofta de la motoarele astea noi, nici nush pe ce o sa merg cand o sa schimb masina ... cred ca tot TDI de 170 CP pana la urma.

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si la mine se aude sunetul ala de la shut-off, asa trebuie sa se auda.

Si al meu a iesit Euro 3, desi al unui prieten e Euro 4 si sunt din aceeasi perioada masinile si au si aceleasi emise trecute pe carte.  :RO flag:

Probleme cu pornirea n-am avut niciodata.Iarna pun contactul 2-3 ori si porneste foarte usor.

 

Consumul de ulei a fost de aprox 500 ml cu Mobil 1 si Castrol TXT. Txt-ul nu se mai fabrica si am pus Edge, iar din asta manca cam 750ml-1l /12-13.000km. Acum am pus Ravenol, o sa vad care va fi consumul. 

Modificat de Alex265
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, ma bucur ca nu e o defectiune faza cu clancanitul cand iau contactul.

Referitor la pornire grea iarna, nu e vorba de aprindere sau de bujii, pur si simplu mi s-a intamplat de vreo 3 ori sa dau la contact la greu pana sa o ia, se auzea

ca si cum nu ar avea motorina pe circuit. Dupa dat la demaror vreun minut a luat-o. De obicei probleme de genul sunt de la pompa tandem care scapa presiune.

Sa vedem iarna asta cum o sa mai fie.

Castrolul il cam mananca asa e, dar nu e neaparat un lucru foarte rau atata timp cat nu se produc alte uzuri.

De la un numar de km in sus la forje mari probabil ca mai scapa si pe la turbina ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan nu trebuie data vina mereu pe piesa cea mai scumpa, o pornire mai greoaie poate avea si datorita celor 2 oringuri de cauciuc de la termovalva de retur ce vine montata pe filtru de motorina.

Sunt anumiti producatori de filtre de motorina ce le pune la pachet cu filtru, deci ar cam trebui schimbate odata cu filtru.

 

Dr sunt de acord si cu ceea ce spui tu pierderi la garnitura pompei tandem pot duce si ele la o pornire greoaie, mai naspa e ca garnitura de la capacul pompei nu se gaseste,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 150-200.000 km e cazul sa fie inlocuita pompa pentru a evita surprize neplacute cauzate de pierderi de motorina pe la axul pompei (si care se scurge in motor.... )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sunt nou posesor al unui golf motor axr 101 cai. De cand l-am luat am schimbat distributie, ulei, filtre,antigel. Problema care o are e ca, dupa ce opresc motorul, la o secunda, se aude o bolboroseala(alta descriere mai exacta nu am gasit)in partea frontala,in zona motorului. Masina functioneaza bine, trage, nu da fum, am deja 3000 km cu uleiul nou si nu papa. De la ce ar putea fi? Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa-ti faci griji cand nu se va mai auzi bolboroseala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!