Jump to content

Bujii incandescente - la ce interval se inlocuiesc , tipuri de bujii incandescente


vw intermediar
 Share

Go to solution Solved by Ionut_T,

Postare recomandată

@andreineamtu1995, @jiji2

 

CLHA este cu bujia nr. 3 cu senzor de presiune.

 

Producatorii care faceau bujii OE pentru CLHA, cele fara senzor de presiune, au fost Bosch, NGK, Hidria si Beru.

NGK nu mai produce pentru modelul acesta, deci daca s-ar fi ars una din bujiile 1, 2, 4 si ar fi fost NGK, trebuiau inlocuite toate 3 pentru ca se precizeaza in ETKA ca NU este permis sa se foloseasca bujii de producatori diferiti (nu afecteaza bujia 3).

 

- 03L963319D - bujie incandescenta Bosch ~120Lei

- 04L963319D - bujie incandescenta Hidria ~120Lei

- 059963319AB - bujie incandescenta Beru ~75Lei la magazinele online

 

- 03L905061K - bujie incandescenta cu senzor de presiune ~460Lei la magazinele online.

In foto este bujia cu senzor de presiune.

image.thumb.png.ba7b4004b24bca18c6a6af56849ce4e8.png

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreineamtu1995

Am schimbat saptamana trecuta bujiile(Beru). Am avut pe ea bujii de la BOSCH. Nu am observat ca vreo una din bujii sa aiba senzor sau ceva, au fost toate patru la fel. Am pus si un tester sa verific daca imi mai da vreo eroare. Nimic. Deci sigur aia nr. 3 ar trebui sa fie cu senzor la mine? Sa fi gresit oare ala care le-a schimbat inaintea mea? 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate pune bujie normala in locul celei cu senzor.

Deci la tine toate bujiile au fost si sunt normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. Aveți idee la câți km se schimbă bujiile la un passat b7

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand cade prima bujie, schimbi tot setul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum asa?Eu am gasit doua arse,le am inlocuit iar celelalte doua sunt cele originale,le am demontat,verificat cu multimetrul si montat la loc pentru ca erau precum cele noi,bujiile incandescente daca lucreaza in parametri nu necesita inlocuire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se inlocuiesc la fiecare aprox 100.000 km deoarece

-nu se ma incalzesc cat trebuie si cand trebuie

-se rupe varful ,cade in motor si afecteaza supapele (am avut doua cazuri)

-dupa multi ani se “sudeaza”  in chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu le am demontat dupa 14 ani si 238tkm,cele doua vechi se incalzesc cat celelalte doua noi-am facut proba pe baterie, electrodul nu prezenta deteriorari si rezistenta masurata la cele vechi a fost 1 ohm iar la cele noi 0,92. In concluzie eu sunt de parere ca nu putem generaliza, trebuie verificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul unei bujii este de aprox 40-50 lei / buc.

Acum fiecare sa calculeze daca merita sa-si asume  riscul de a strica supapele si/sau chiulasa.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, EEXCALADE said:

Se inlocuiesc la fiecare aprox 100.000 km deoarece

-nu se ma incalzesc cat trebuie si cand trebuie

-se rupe varful ,cade in motor si afecteaza supapele (am avut doua cazuri)

-dupa multi ani se “sudeaza”  in chiulasa.

 

E valabil si pt B8 2.0TDI (CUAA) de ex? Ai idee ce fel de bujii sunt pe BiTDI (cu senzor/fara?!) si cam cat ar costa bujiile?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valabil pt orice diesel. Afli pretul de  la orice magazin de piese auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare, am vazut si eu , pentru prima data, motorasul galben in bord. Am verificat, bujia de pe cilindrul 2 defecta, am sters eroarea si a reaparut dupa 5 zile cand a fost mai frig dimineata. Intrbare: pentru Passat B7, 2012, 1.6 tdi, CAYC am gasit BERU cu lungime totala diferita 126.3 si 130 mm. Care este cea normala pentru motorul meu? La Autokarma unde comand piese de obicei (dupa VIN) nu au BERU sau OEM pentru 1.6 tdi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am găsit 059963319AB la căutare, în secțiunea de piese originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se potriveste, eu am gasit codul original pentru 1.6 tdi - 03L 963319 simplu sau cu A, B, AB etc. Multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dolfin Pe octavia CLHA nu are bujia 3 cu senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum a recomandat mai sus un coleg de forum, pe baza de VIN se identifica exact.

Sunt CLHA cu bujie cu senzor de presiune pentru EU6+, dar n-as putea spune ca exclusiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate CLHA au bujie cu senzor de presiune, cablajul motor la 1.6/2.0 d dupa 2013 nu difera la partea de conectivitate bujie (logic ca bujia 3 este cu senzor), majoritatea clientiilor care a plande service la reprezentanta au primit posibil notificare ca piesa cu cod vechi nu corespunde uni anumit standard si urmeaza sa se inlocuiasca contracost.

bujie.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

putin offtopic, CLHA un motor de care si cei de la service/reprezentanta fug... euro 5 carpit cu probleme grave la normele de emisii Nox, multi colegi au schimbat 2-3 egr-uri in 100kkm, doamne-ajuta cum au ajuns la euro 6+ cu un motor declarat defect de fabricatie din prima zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe a mea toate 4 bujiile sunt la fel. Mai jos e un extras din manualul service pt CR-urile de pe Octavia 3.

Capture.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreineamtu1995

@AndreiZi Eu am schimbat bujiile la Golful meu CLHA 1.6 TDI, si au fost toate 4 normale ( fara senzor). Nu am vazut sa fie vreo diferenta intre cablajele de la mufe. Nu cred ca s-a gresit la service, ca altfel nu se potriveau. Si alea vechi care le-am dat jos (Bosch) au fost toate 4 la fel. Dar mentionez ca asta este doar in cazul meu. Poate ca exista ceva diferente in functie de anul de fabricatie sau ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( mda, i've been digging, este o adevarata surpriza cum sa facut acest motor dupa 2013, nu insir multe detalii, cert este ca totul este de noroc cand achizitionezi masina, unele vin cu 3+1 bujii si altele cu 4 identice taierea de cost in productie este alocata strict pietelor sarace la achizitie.  

bujie clha.PNG

fisa bujie.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am avut si eu probleme cu bujiile. Am masurat si  pe cilindrul 1 bujia era arsa. Am comandat la un magazin online bujii Beru(10x Dolfin) si am apelat la un service agreat. M au informat ca s ar putea sa fie probleme. Au reusit sa scoata una(sambata trecuta) si pana azi am dat cu degripant  dar nu au reusit. Mai mult de 25 nm nu au vrut sa incerce. Am ajuns la Urziceni la un nene si in 15-20 min eram in drum spre casa. Prima, cea arsa , s a rupt , 3 si 4 au iesit. S a curatat, dat cu unsoare. La cea rupta nu m a lasat sa ma uit, secret profesional. In rest pastrat distanta. Halatul ? 280 ron. 200 cea rupta, 40x2 cele doua bujii.

In ordine bujiile 2 , 3, 4.

 

Tiguan 2013, ÷ 150000km, bujii originale Bosch

received_135188551324678.jpeg

received_368835697518257.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca vrei sa spui ca bujia arsa este cea de pe cilindrul 2 si este bujia care s-a rupt.

Daca ne uitam in foto vedem ca nu este rupta nici una.

 

Inainte sa comentez mai mult, confirmi ca aceea afumata este cea declarata "rupta"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Aia rupta nu apare in poza pentru ca a rupt o meseriasul. Prima din poza, cea mai curata, de la stanga la dreapta, e cea scoasa in service, cilindrul 2. Cea neagra a iesit si ea foarte greu, de pe cilindrul 3, a doua din poza.

Intrebarea este de ce doua bujii, cilindrul 1 si 3, au asa de multa calamina, una s a rupt iar una a iesit foarte.greu, iar celelalte doua nu ? Ma refer la corpul bujiei nu la varf.

Modificat de john_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil nu au fost stranse suficient la montaj iar astfel gazele au patruns intre bujie si chiulasa. 

Modificat de BadGrandpa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!