Jump to content
Andi TDI

Adaptarea senzorului de rotire a volanului

Recommended Posts

savy2703

Buna seara ! am si eu problema la masina personala ( passat b6 2008 2.0 tdi, 140 cai, cod motor CBAB) .Azi cand am pornit masina mi s-a aprins in borc martorul ( stering limit stop ). am bagat o pe tester si mi a dat eroarea 02546- stering limit stop - no incorect basing setting/ adaptation MIL ON . Am vorbit cu mecanicul si mi a zis ca ar trebuii calibrat unghiul. maine o sa ma intalnesc cu el. Mi a explicat ceva de genul ca trebuie sa mearga cu masina virata maxim stanga drepata 50-100 metri si e posibil sa dispara eroarea. Asptept pareri. O seara placuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Da, fa exact asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Turbocip

iata procedura corecta:

 

Make sure the Ignition is ON and the Engine is Running.

Center Steering Wheel (±10°) and hold it centered for about 5 Seconds.

Turn Steering Wheel completely to the Left and hold there for about 10 Seconds.

Turn Steering Wheel completely to the Right and hold there for about 10 Seconds.

Center Steering Wheel (±10°).

Switch Engine and Ignition OFF.

Switch Ignition ON.

Wait about 5 Seconds.

Steering Assist Warning Lamp should turn OFF (If it doesn't, perform a short Test Drive).

Share this post


Link to post
Share on other sites
savy2703

am inteles eu bine ? deci pornesc motorul, tin volanul drept 5 secunde. dupa care virez maxin dreapta stanga 10 sec, dupa care revin in pozitia initiala ?? dupa opresc motorul si pun contactul ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Turbocip

Cam asa

Poti sa faci asta fara mecanic :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
savy2703

acum am venit de la masina . am incercat dar degeaba 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Turbocip

Mai incearca.

fa pasii exact ca in procedura - ai fi primul la care nu merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites
savy2703

o sa mai incerc. mentionez ca becul respectiv care se aprine e galben. nu rosu. servo imi merge cam la 50 % din potential

Share this post


Link to post
Share on other sites
MyKe

Recent am făcut și eu asta și n-a mers cu 5 și 10 secunde.

Mărește timpii, eu am ținut volanul drept 30 de secunde, maxim stânga 30 de secunde, maxim dreapta 30 de secunde. Când te apropii din nou de centru, se va înmuia servodirecția și se va stinge martorul portocaliu. Oprești și repornești motorul și ești gata de drum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

dupa ce pornesti motorul trebuie sa mi si mergi vreo 50-100 metri si dupa aia te opresti si faci procedura. tii de volan dreapta pana auzi 3 beepuri, la fel si stanga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

cu o mica completare - la 2008, nu se aud beep-urile - ca nu face. Doar tine 5 sec la stanga....5 secunde la dreapta, pune pe drept si merge un pic

Share this post


Link to post
Share on other sites
savy2703

am venit acum de la un alt mecanic. mi a pus vreo 3 testere pe masina si nu a putut reseta eroarea si nici nu a putut sa o calibereze. Nu il lasa calculatorul.

am incercat acum si varianata sa tin mai mult timp de volan virat gen vreo 30 de sec dar degeaba

Share this post


Link to post
Share on other sites
Turbocip

Mergi la cineva care stie exact

Share this post


Link to post
Share on other sites
gheta.gabi

Exact aceeasi problema am avut la B6 ... Am fost peste tot, inclusiv la Florin, si pana nu am schimbat caseta cu una SH, nu s-a rezolvat.

Edited by gheta.gabi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aly97

Buna seara! Am si eu la un golf 5 o problema! Uneori cand merg, mi se aprinde volanul+ esp-ul , daca repornesc masina, imediat dispar!(de vreo 2 ori opream motorul , ramanea activa servo directia, deconectam bateria si totul revenea) . Am o singura eroare 00778 - Steering Angle Sensor(g85) - 014 - Defective- Intermittent !! Am tot incercat cu recalibrare, am intrat sa vad valorile reale si totul parea ok! Ma gandesc ca ar putea fi de la baterie ca am mai observat noaptea, daca virez pe loc imi scade intensitatea luminii! O parere va rog ! Va multumesc !

Edited by Aly97

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

nu are treaba cu bateria. Verifica cu alt G85 sau calculator de coloana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
savy2703

salutare ! din pacate nici acum nu am scapat de acel martor in bord. mai nou acum se aud niste sunete ciudate cand misc volanul. am impresia ca o sa rupa ceva din moment in moment

Share this post


Link to post
Share on other sites
Turbocip

Ceva nu e in regula, desfa si verifica manual - fara volan

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabriel20

Salut, 

Am un G5 iar pe sosea mașina o ia usor ba stânga ba dreapta fără sa se miște volanul eu trebuie sa o corectez mereu mai tot drumul de parca nu are punctul 0, vechiul proprietar a luat ori o bordura ori o groapa mare pe partea dreapta și nu știu ce sa ii fac nu are joc nimic, am recondiționat și caseta am făcut și geometria, singura chestie este ca este decalibrata căderea cu 1 grad (mi-a spus ca nu are treaba sa afecteze 1grad)

Am și schimbat bascule-le și pivoții după direcția s-a îngreunat, după am învârtit repede eu stânga dreapta de volan și s-a înmuiat, dar tot se mai întărește câteodată dar nu asa de tare mai ales când sunt 4 - 5 persoane 

Am observat ca când accelerez parca nu oscilează direcția mai mult la mers constant. 

Sa nu fie calibrata caseta?/coloana? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

se poate verifica cu VCDS-ul, eventual facuta o setare de baza la G85

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muskă
On 27.04.2004 at 10:51, Andi TDI a scris:

Un lucru scapat cu vederea de foarte multi mecanici (aprox99%) se refera la adaptarea pozitiei de mijloc a senzorului de rotire a volanului G-85 care este necesara ori de cate ori:

- unitatea de control ABS/ESP, senzorul de rotatie G-85, sau coloana de directie sunt inlocuite

- dupa recodarea unitatii de control

- cand se ajusteaza geometria directiei

- cand codul de eroare storat din unitatea de control cere acest lucru

Proceduri:

- porniti motorul

- rasuciti volanul o rotatie completa dreapta si apoi una stanga

- porniti intr-un drive test scurt pe o suprafata plana neteda. Conduceti in linie dreapta cu o viteza nu mai mare de 20 Km/s. Daca volanul este in pozitie dreapta in timpul mersului atunci opriti vehiculul FARA A MISCA VOLANUL DIN POZITIA DE MERS DREPT.

- NU opriti motorul

- in cazul in care volanul nu se afla in pozitia mediana in timpul drive testului refaceti geometria trenului de rulare si pozitia centrala a volanului conform procedurilor din manualul service.

- conectati VAG-COM-ul si selectati modulul "Brakes/ABS - 03"

- selectati menu-ul "login - 11" si introduceti codul 40168 "Do It!"

- selectati "Basic setting - 04" apoi selectati grupul 001

- daca pe display este afisat Error sau Function Unknown atunci procedura de login nu a fost corect realizata (cod gresit introdus sau controller diferit/varianta software diferita)

- in cazul afisarii mesajului "steer. angle sender compens. OK" atunci adaptarea a fost realizata cu succes, lucru care se verifica in grupul de masura 005.

- daca mesajul afisat este "steer. angle sender compens. not OK" atunci stergeti codurile de eroare storate, scoateti contactul, reporniti motorul si reluati procedura de la inceput.

- daca mesajul afisat este "steer. angle sender compens. Disabled" acest lucru se datoreaza nerespectarii procedurii de rotire a volanului o rotire completa dreapta apoi stanga.

Am verificat aceasta procedura pe masina mea cu succes dupa ce mi-am montat maneta de cruise (si implicit am demontat semzorul de rotire a volanului).

Salut, la vw crafter 2.5 tdi 2008 care sunt procedurile? 

Mulțumesc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiBruno80

VĂ SALUT ! Am o problema legata de spira volan la un passat b6 din 2010. Recent s-a rupt spira(panglica),nu mai mergeau comenzile de pe volan,nici claxonul, am cumparat alta second cu acelasi cod 5KO953569, am montat-o si nu imi merge tempomatul. Acum am desfacut-o pe cea care era pe masina si mi-a lipit-o (panglica) cu atentie sa nu faca contact intre pini, am montat inapoi pe masina si acum merg comenzile de pe volan,claxon,toate, doar ca imi ramane aprins martorul cu volanul si esp aprins. CE AS PUTEA SA FAC SA FUNCTIONEZE? MULTUMESC!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri