Jump to content

scadere turatii decelerare si throttle body


flman
 Share

Postare recomandată

Salut!

De cateva luni nu reusesc sa rezolv urmatoarea problema la masina din semnatura:

Cand ridic piciorul mai brusc de pe pedala de acceleratie turatia motorului scade sub turatia de relanti. De regula scade in jur de 500 - 600 de turatii dar sunt si situatii cand motorul se opreste. O vreme am crezut ca este vorba de clapeta de acceleratie pe care doar o calibrasem, nu o curatasem. Dupa ce am curatat clapeta si am si calibrat-o comportamentul persista. In aceste conditii o posibila concluzie ar fi ca este clapeta defecta, la partea electronica.

Dar... m-am tot uitat pe diverse forumuri si nu am gasit vreo situatie in care faptul ca exista o defectiune la clapeta ar duce la ceva asemanator cu ce mi se intampla mie. De regula vad ca defectiunile clapetei sunt asociate cu variatii de turatie la relanti, iar mie la relanti turatia nu imi variaza.

Asadar, credeti ca ar fi totusi de vina clapeta (partea electronica) sau mai trebuie investigat si in alta parte? Mentionez ca Vag-com-ul nu imi gaseste alte erori la motor.

Inca un lucru care pe mine ma deranjeaza si care se intampla tot la ridicarea piciorului de acceleratie, este un zgomot, un harjait la motor, in partea stanga, in zona filtrului de aer. Mecanicii care s-au uitat pana acum la masina nu au reusit sa il coreleze cu scaderea turatiilor, parerea unuia cel putin, a fost ca este produs de trecerea aerului prin filtru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica supapa ai de vacuum pentru servofrana. E posibil sa fie defecta . Sau furtunele si restul care intra in galeria de admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica supapa ai de vacuum pentru servofrana. E posibil sa fie defecta . Sau furtunele si restul care intra in galeria de admisie.

nu cred, am vorbit si cu un mecanic si concluzia e ca daca ar fi defecta supapa atunci as avea probleme cu frana, ceea ce nu se intampla. e posibil insa ca zgomotul sa fie de la "cut-off valve".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
nu cred, am vorbit si cu un mecanic si concluzia e ca daca ar fi defecta supapa atunci as avea probleme cu frana, ceea ce nu se intampla. e posibil insa ca zgomotul sa fie de la "cut-off valve".

nu am rezolvat nici pana acum problema. am schimbat clapeta de acceleratie si debitmetrul (cu altele noi). inainte de asta schimbasem turbosuflanta si sonda lambda. furtunele care intra in adminie sunt ok. am inteles ca "cut-off valve" este actionata electronic si daca ar fi fost ceva in neregula as fi avut erori in vag-com. mai aveti vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate mai e cineva care urmareste acest topic sau care o sa aiba in viitor aceasi problema...

cred ca am descoperit cauza zgomotului si a scaderii de turatie.

mi s-a sugerat pe alt forum din afara ca zgomotul ar putea fi produs de Diverter Valve (DV).

am comandat aceasta valva, de fapt una aftermarket - Forge, cele stock am citit ca sunt mai slabe calitativ.

ulterior am dat peste urmatorul link: http://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate

la finalul paginii, la - "Wastegate chatter myth" este o explicatie care cred ca priveste si problema mea.

Zgomotul ar fi produs de ... turbosuflanta, mai precis de aerul comprimat de turbo, care se intoarce in turbosuflanta atunci cand se inchide clapeta de acceleratie si franaza brusc rotatia turbinei. Cauza este intr-adevar Diverter Valve, care in ETKA este numita cutt-off valve iar in documentul mentionat blow-off valve. Atunci cand aceasta este functionala si clapeta de acceleratie se inchide, aerul este dirijat in partea nepresurizata din admisie. Deci zgomotul este produs de turbina dar cauza este DV.

Cand o sa imi parvina DV comandata am sa revin cu rezultatul practic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am inlocuit DV. Zgomotul este mult diminuat - abia se mai aude iar caderea turatiilor este mai rara si pana in 750.

Totusi masina nu functioneaza normal. Inainte sa schimb DV m-am jucat cu MAF-ul, l-am inlocuit cu unul nou cu care am avut numai probleme: pornire grea, erori, etc. Dupa ce l-am pus la loc pe cel vechi am observat o scadere a puterii masinii. Va rog sa va uitati pe excel-ul atasat care are si un grafic, generat de VAG-COM. Albastru - rpm, galben - requested power, rosu - actual power @Intrercooler, verde - MAF.

Ce mi se pare este ca "Actual Pressure" este prea mica. Este mult mai mica decat "Requested Pressure". Ce am mai observat este ca daca apas brusc pedala de acceleratie am si RP si AP. Daca apas gradat acestea tind sa ramana in jurul presiunii de relanti.

Am vazut ca au mai fost discutii pe forum legate de pierderi de putere dar era vorba despre motoare pe motorina. Ce credeti despre cifrele din log? Nu sunt cumva valorile MAF prea mici? Care ar fi niste valori normale? Care ar putea fi cauza pentru care aerul masurat de debitmetru sa fie insuficient (in afara de eventualitatea ca debitmetrul este defect)?

LOG_01_115_003_xxx.xls.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!