Jump to content

Cum am fost pacalit la cumpararea unui PASSAT


newworld
 Share

Postare recomandată

SALUT TUTUROR!

Am deschis acest topic la aproximativ 6 luni de la data la care mi-am cumparat masina....si la 5 luni de cand va tot urmaresc cu interes discutiile...

La inceput am fost extrem de deprimat...am luat tzeapa vietzii mele!

Am cumparat masina de la un parc auto din Baneasa (langa podul Baneasa, in stanga lui cumse vine pe Barbu Vacarescu, vis a vis de blocul Elvira - mai exact str Grigore Gafencu nr. 77). Ei se recomanda ca fiind oameni seriosi si defapt sunt niste tepari, samsari de ce mai joasa speta!

Am avut probleme cu masina...in cascada...una mai mare ca cealalta....Nu imi venea sa cred ca e posibil sa fi mintit in asemenea HAL, mai ales cand cumperi masina de la o persoana care s-a recomandat ca fiind Sef de Cabinet in Parlamentul Romaniei - Comisia de Abuzuri.

Pentru inceput vreau sa cer permisiunea moderatorilor daca este posibil sa expun povestea mea...si sa va descriu cum au inceput sa apara problemele....

...si cum ulterior am descoperit acest forum unde am gasit cateva principii esentiale la cumpararea unei masini precum si unele raspunsuri la intrebarile si temerile mele... :pale:

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-i bataie... daca ceva nu convine conducerii o sa observi usor, dispare topicul in cateva minute :pale:

Ne-ai facut curiosi... !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Multi (chiar si eu) am avut de dezbatut unele necazuri in forum (unele chiar neprovocate) . Cheia in asa ceva este comunicarea. Mai incearca sa comunici cu ei sau sfatuieste-te si cu noi. Tu decizi. Atata timp cat discuti civilizat (iar raspunsurile celor ce vor posta dupa tine sunt civilizate) topicul poate sa ramana pentru a trage un semn de exclamare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa mentionezi si cum se numeste exact acest SAMSAR - adica cum se numeste firma. Sa stim si noi ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initial am fost fericit ca am cumparat masina, an bun , din 2005, arata bine la stiinta mea de atunci, era prima mea masina mai noua. Pana la acea data am avut un batranel - mercedes w124 din 1987- adik , cu totul altceva.

Am avut si garantia verbala, la acel moment a celor de la care am cumarat masina, care m-au asigurat si s-au jurat (cu schimb de carti de vizita, etc ), ca este o masina fara probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca stiu despre ce parc auto este vorba, daca nu ma insel este cel in care e in curte si un Porsche 944 (sau 924) pe care scrie ca nu este de vanzare. In general au masini scumpe.

Despre acest parc auto este vorba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ziceti mare mai cu LITERE MARI SI BOLDUIT cum se numeste firma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa va spun cum se numeste si firma...dar trebuie sa cau acasa factura sa vad denumirea...am retinut-o inital dar dupa 6 luni ....am uitat-o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa intelegem ca de fapt masina a fost o dauna totala reconstruita , si ca te-au lasat rand pe rand multe piese care costa bani foarte multi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rvf_rachiteanu - nu ne mai tine in suspans, chiar vrem sa stim cum se numesc nesimtitii aia.Imi pare rau de problemele tale.Am fost si eu intr-o situatie asemanatoare, dar s-a oprit totul la faza cu "masina usor atinsa intr-un colt".Numai ulei si motorina i-am bagat in rest...

l.e. : nu credeti ca un moderator ar trebui sa mute topicul, de necaz saracul om nici nu a vazut unde a postat.

p.s. : dragos, nu-ti mai place golfuletul(ultimul) sau vrei totutsi gti? :pale:

Modificat de liviuxp2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum am cheltuit 700 E cu masina si nu am rezolvat nici 10% din probleme + 100 E care au fost chletuiti doar pe reincarcari de freon.

Prima problema a aparut in ziua imediat urmatoare achizitionarii, dimineata, un zgomot ciudat la motor, parca rasufla galeria, parca era sparta. In final s-a dovedit a fi o supapa in spatele motorului era desprinsa de motor si tragea/pierdea aer fals. Si cu aceasta a fost o zi de munca la masina.

Probleme urmatoare descoperite:

Cutia de viteze sparta si picura, (o saprtura de dimensiunea podului palmei)

Pe burta masina era jumulita de parca a incalecat borduri (catalizator, toba finala)

Aerul conditionat nici la ora asta (dupa 6 luni) nu merge cum trebuie desi am fost la 3 service-uri. Porneste 3 minute apoi se poreste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mama lor de tepari cred ca ar trebui facut pe internet un site cu totpul firmelor vanzatoare de masini in fuctie de serviciile oferite fata de clienti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca totusi poti face ceva si pe cale legala.

Ai Cartea de Identitate cu numele fostului/fostilor proprietari? Poate poti merge pe filiera asta...

Pastreaza toate chitantele de la reparatii. Du-te cu masina pentru o expertiza tehnica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum am cheltuit 700 E cu masina si nu am rezolvat nici 10% din probleme + 100 E care au fost chletuiti doar pe reincarcari de freon.

Prima problema a aparut in ziua imediat urmatoare achizitionarii, dimineata, un zgomot ciudat la motor, parca rasufla galeria, parca era sparta. In final s-a dovedit a fi o supapa in spatele motorului era desprinsa de motor si tragea/pierdea aer fals. Si cu aceasta a fost o zi de munca la masina.

Probleme urmatoare descoperite:

Cutia de viteze sparta si picura, (o saprtura de dimensiunea podului palmei)

Pe burta masina era jumulita de parca a incalecat borduri (catalizator, toba finala)

Aerul conditionat nici la ora asta (dupa 6 luni) nu merge cum trebuie desi am fost la 3 service-uri. Porneste 3 minute apoi se poreste

Modificat de energizer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai condus acea masina vreun metru inainte sa o cumperi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce e culmea am verificat masina

cat se putea verifica cu ochiul liber fara sa o sui pe o rampa....

Ulterior am descoperit ca , cutia era lipita cu poxipol sau poxilina si pe moment nu curgea,

am facut o tura prin parc cu masina si nu parea nimik suspect, dar bineinteles la experienta mea era o masina ok

dar am constatat pe pielea mea ca a fost facuta sa reziste pana iesea pe poarta

Am discutat direct cu o persoana care s-a recomandat (mi-a dat si carte de vizita) ca fiind Sef de Cabinet la Comisia de Abuzuri in Parlament si parcul era al tatalui. Nu ma asteptam sa ma insele in asemenea hal o astfel de persoana!

Si la 13.000 Euro nu cred ca e o suma de neglijat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun ne zici FIRMA? Haide sa sesizam impreuna autoritatile competente. Ai facut contract cu ei. Ce scrie in el....

Ai avocat? Ii dai lejer in judecata sa constate nulitatea contractului si-i obligi sa-ti restituie banii ( repunerea in situatia anterioara.) si asta cat mai repede. Mergi la un test si vezi ce hartii iti dau aia. Verifica masina la Porsche pt eventuale reparatii. Vezi cine a fost proprietar si ia legatura cu el. Incerci sa faci ceva. tot iti va cadea cate o piesa la ea. Decat sa bagi bani in ea mai bine platesti un avocat. Nu stiu daca la ANPC merge facuta sesizare. Vino la o intalnire cu ea si cu actele sa ne consultam. Maine seara la Polivalenta, daca poti.

si zi-ne FIRMA aia nenorocita.

trebuie sa mearga la ANPC ca tu esti cumparator si ala e vanzator.

Fa reclamatie la ANPC.

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vad ca ai scris ca masina e din 2005? Nu te incadrezi in perioada de garantie?

Modificat de lau090
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ce ar fi trebuit facut in astfel de caz cu ANCP

Dar mai e o problema,

Ca daca e sa te traga pe sfoara astfel de oameni o fac ca la carte

Ei stiind de problemele masinii m-au pus sa semnez pe factura de achizitie ca stiu ca "masina a fost accidentata".

Desi ei m-au indus in eroare....

(si eu fiind convins ca se refera la problema aceea minora cu putin aripa si putin capota)

am semnat ca fraierul ca am luat la cunostinta de acest lucru! :))

firma se numeste "CORNELIUS COMPANY"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

pai ACul are cum sa intre la faptul ca e accidentata ? (poate aripa, cutia de viteze sa intre la ce ai semnat dar ACul ??)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt atat de dezamagit in acest moment

mai ales ca la inceput eram incantat ca am cumparat masina de la un parc auto si imi prezenta mai multa

siguranta tranzactia deoarece nu stiam multe despre masinile mai moderne.

sfaturi pentru cei care doresc sa cumpere masini second hand

NU MAI CUMPARATI O MASINA FARA TEST CAP COADA (de referat la reprezentanta)

NU MAI CUMPARATI MASINA CARE A FOST ACCIDENTATA

SI ULTIMA REGULA DOAR A MEA....CARE LE ANULEAZA PE CELELALTE

NU MAI CUMPAR MASINA SECOND HAND PENTRU CA LA BANII ACESTIA FACEAM O RATA SI IN LOC SA DAU BANI PE PEISE, II DADEAM PE O RATA LUNARA SI STIAM O TREABA FARA NERVI SI AER CONDITIONAT!!!

VA ROG SA IMI DATI SI MIE SFATURI CUM AS PUTEA SA VAND O MASINA IN STAREA ASTA FARA ???? SI MAI EXACT LA CE PRET??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cumparat masinile sh e cam ca la femei: adevaratele defecte se vad dupa un timp. :)

Cand cumperi o masina e normal sa te uiti cu macar 1 omulet care are habar ce e aia o masina. Adica sa stie la ce sa se uite.

Si cel mai sigur e sa incerci sa cumperi masina de la proprietar. Insa daca le luati de la proprietar sa nu aveti pretentii de interioare curate , motoare spalate si restul.

Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebastian stefan

Asa am patit si eu cu un Lupo luat din Harghita de la o persoana particulara,am cumparat masina Duminica si nu aveam unde sa fac teste,masina parea OK,dar era murdara(omul statea la curte pe un drum neasfaltat).Totul bine pana ii fac prima baie cu jet sub presiune si in unele locuri incepe sa se exfolieze lacul,si daca priveai f atent observai ca masina stralucea ciudat(de ce oare ? prietenii stiu de ce)fusese chituita si revopsita complet!!!!!!!!! Apoi dupa baie apa in dreapta si in portbagaj,geamul nu se inchidea complet,portbagajul trebuia izbit cu forta.Asta e desfac usile si surpriza nu mai exista izoprenul de pe interior,asta e,dar cea mai mare surpriza ,hai sa reglez haionul sa se inchida bine si sub balama vopsea verde,cand masina era argintie.Stupoare,verific stalpii si constat ca fusesera mascati cu material,de ce?Erau suduri la greu,fusese schimbata cupola.Apoi capota era plina de chit farurile nu se puteau regla f bine si multe altele.Cred ca masina fusese rasturnata.Alte lucruri suspecte caietul de service cu o modificare discreta a nr de km,apoi dupa un drum la Bucuresti in forta 130-140km/h in mijlocul bucuresiului nu mai intra in nici o viteza o las vreo 8 h cat am avut treaba si functioneaza din nou dar scoate un zgomot ciudat la debraiere,ajung acasa cu greu si mecanicii schimba rulmentul de presiune dar zgomotul doar se amelioreaza.Despre ulei ce sa zic dupa 100km de la schimb arata mai rau decat cel din masina de servici (120000km) care avea cam 10000 km lupo avand 37000.Si multe altele dar asta a fost,pana la urma am vandut-o cu 1000E mai putin decat am dat eu fara sa mai pun la socoteala banii deja cheltuiti.Apoi alta masina o alta MINI TEAPA masina luata in aprilie cu un zgomot ciudat la cuplare Ac,mecanicul meu zice ca patineaza ambreiajul nimic foarte grav dar vine vara si aer rece ioc si la un moment dat dupa umpleri reumpleri diagnoze si altele se opreste motorul brusc in mers la 80km/h stupoare se blocase compresorul de AC cumpar altul dar macar acum functioneaza.

Dupa atatea povesti din care sper sa invete si altii morala e:

NU CUMPARA FARA O TESTARE LA UN MECANIC PRICEPUT DAR NICI IN ALA NU AVEA INCREDERE 100%

(am mai patit sa dau de mecanici de reprezentanta care povesteau ca masina e ok nu fusese lovita chiar daca eu ca neprofesionist ii aratam alta nuanta a vopselei urme de inlocuire,dar asta e alta poveste care poate am s-o scriu alta data.De fapt cred ca ar fi bine sa povestim toti cum am luat teapa si cum am descopert ca poate nu se mai frig si altii.

Modificat de sebastian stefan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asta ar fi de verificat, am luat asta de pe un alt forum , mi-am permis sa fac copy-paste pentru ca am vazut ce ai patit cu masina asta , daca ar citi toata lumea care vrea sa isi cumpere o masina sh si ar face ce scrie aici , sansele de a lua teapa sunt minime.

Sper sa nu se supere nimeni si ca va fi de real folos ceea ce scrie aici.

In primul rand insistati sa vedeti masina nepornita si nemiscata.

- verificati vizual exteriorul de lovituri, zgarieturi, etc care daca nu au fost mentionate va pot da indicii asupra exploatarii masinii.

- pentru a detecta eventuale urme de accidente: cu capota ridicata se verifica lonjeroanele daca sunt drepte, prezinta urme de lovituri, indoituri, etc. se verifica linia aripilor la imbinarea cu contraaripile, suruburile din fabrica vin vopsite si se poate vedea daca a fost umblat la ele. atentie - unii fabricanti nu vopsesc fusta fata a masinii in culoarea caroseriei deci este bine de stiut ca nu reprezinta neaaparat un semn ca masina a fost lovita in fata.

- se deschid usile. in functie de kilometrii declarati de vanzator pot functiona mai bine sau mai rau. cu usa deschisa (se repeta la fiecare usa si portbagaj) se trage chederul (cateodata este greu) si se verifica stalpii masini. avand o forma mai complexa daca acestia au fost avariati nu se pot indrepta foarte bine, iar daca au fost schimbati se pot astfel vedea urme de sudura. totodata daca masina a fost revopsita, pe sub cheder vedeti acest lucru deoarece acela este un loc unde vopsitorul si tinichigiul nu isi dau prea mare osteneala tocmai pentru ca este acoperit de cheder.

- la portbagaj ridicati si covorase sau aparatori de plastic pentru a observa tabla.

- la interior verificati daca kilometrii din bord reflecta starea interiorului. (o masina cu 50.000 la bord si cu volanul ros pana la sarma treuie sa ridice semne de intrebare). se verifica volan, schimbator, pedalier, starea scaunelor, a fetelor de usi, a butoanelor din bord. verificati sa functioneze toate sistemele masinii. (semnale, clima, muzica, stergatoare, plafoniere, becuri in bord, etc.) daca ceva nu functioneaza intrebati de ce.

- sub capota: nu va lasati pacaliti de expresii gen: motorul e capsulat domle. nu e capsulat de loc, are doar o aparatoare de plastic sub care este si un insonorizant. unele din ele sunt prinse cu suruburi care se desfac relativ usor, altele intra pur si simplu fortate in camasi de cauciuc, deci pur si simplu se trag afara. verificati scurgeri de lichide. intre _chiulasa_ si motor nu are voie sa fie nimic lichid. (daca motorul este spalat intrebati de ce, cel mai bine este sa vedeti un motor nespalat). ridicati joja. daca este prezent un ulei f gros nu prea e bine deoarece poate insemna aditiv in motor sau punerea unui ulei gros pentru a "astupa" eventuale batai ale motorului iar la primul schimb de ulei sa aveti surprize.

la motoarele turbo este posibil sa gasiti urme de ulei pe langa intercooler. nu este o tragedie. de obicei pe la 100.000km se stringe ulei avand in vedere faptul ca turbina are ungere iar vaporii de ulei trec si prin intercooler. pur si simplu se spala. dar atentie este vorba de urme si ceva depuneri nu trebuie sa gasiti acolo juma de kil de ulei. turbina se verifica si ea vizual de ulei. nu trebuie sa fie nimic pe ea.

nu trebuie sa existe scurgeri la nici un lichid. (conducte de frana, furtune de servo, furtune de racire, etc)

-porniti motorul.

la unele motoare mai vechi care nu pastreaza uleiul in rampa este posibil sa fie mai zgomotoase in primele rotatii. la fel si dieselul "rontaie" un pic mai tare cand este rece.

motorul trebuie sa porneasca repede mai ales cand este cald. la diesel lasati bujiile incandescente sa isi faca treaba.

ascultati motorul si identificati eventualele sunete suspecte.

cu motorul pornit scoateti joja si verificati daca scoate fum sau compresie.

miscati masina din loc. verificati pe locul unde a stat (daca tineti minte am specificat ca este de preferat ca masina sa nu fie miscata inainte de vizionare) daca sunt urme de lichide pe jos. singurul lichid care are voie sa curga sub masina este condensul de la clima, dar acela are un furtunas si este usor de identificat.

verificati daca da fum pe toba si ce culoare este acela. (negru este fum de combustibil, alb este fum de ulei).

evitati accelerarea in "blana" cu motorul rece. nu face bine nici motorului nici turbinei (pentru motoarele turbo).

rotiti de volan stanga dreapta si verificati functionarea corecta a servodirectiei.

totodata verificati si uzura pneurilor. aceasta trebuie sa fie uniforma pe toata latimea cauciucului. verificati si pneurile spate. daca acestea sunt mai uzate poate insemna ca au fost schimbate cu cele de pe fata.

-test-drive-ul

nu bruscati masina pana nu se incalzeste motorul.

verificati daca se incalzeste pana la nivelul indicat de fabricant si daca ramane acolo. (la unele masini este chiar mijlocul gradatiei, la altele este hasurat cu verde la altele sunt indicate gradele).

dupa ce s-a incalzit motorul si totul este ok puteti deveni mai brutali in acceleratii pentru a vedea raspunsul motorului. totodata la acceleratii mai bruste puteti vedea daca bat planetarele(la cele cu tractiune fata) sau prin accleratie-frana de motor daca exista jocuri in transmisie.

schimbatorul de viteze nu trebuie sa opuna rezistenta la schimbarea treptelor. si nici sa transmita foarte tare vibratiile motorului. dupa citiva kilometrii puneti mana pe tija schimbatorului si observati temperatura acesteia. daca este calda spre fierbinte poate indica lipsa uleiului in cutie.

testati franele. nu trebuie sa se auda sunete ciudate(gen harsait) sau sa vibreze volanul sau pedala. pedala va impinge in sus doar daca ajungeti la limita si intra ABS-ul. este recomandat sa verificati ABS-ul pe o portiune cu nisip pentru a nu brusca masina f tare.

pe o portine de drum dreapta si nu la viteza f mare luati de volan stanga dreapta si observati comportamentul masinii. daca masina este dotata cu ESP si manevra este violenta se va observa daca ESP-ul mentina masina pe traiectorie si se simte daca "lucreaza" franand rotile.

nu va luati dupa consumul dat de computerul de bord. pot exista diferite scenarii si el sa nu indice corect consumul . am vazut dieseluri cu consum de 40% doar din cauza ca era resetat consumul mediu si fusesera pornite si plimbate cu motorul rece 10 m. acum aveti ocazia sa verificati si turometru, kilometraj si toate celelalte componente electronice care se pun in functiune cand masina este in mers. verificati absolut tot. inclusiv claxonul sau bricheta.

la motoarele turbo dupa ce veniti din calatorie lasati motorul pornit 2-3 minute sa ajunga si turbina la temperatura. trebuie stiut ca turbina are piese in miscare care pot ajunge si la 190.000 rpm (daca tin bine minte) si se incalzeste f tare iar daca motorul este oprit f imediat o fortati sa se raceasca mai repede.

am uitat sa mentionez dar unele masini sunt dotate cu indicator al temperaturii de ulei si voltmetru. temperatura de ulei sta pe la 80-90 de grade iar voltmetru pe la 13,8 - 14,1. Daca aceste date nu sunt exacte rog pe cei ce stiu mai bine sa ma corecteze.

se ridica iar capota si se verifica daca sunt scurgeri de lichide dupa ce motorul a fost in sarcina (mai ales daca avem de-a face cu un motor care a fost spalat inainte de vizionare)

mai dati un ochi si pe la teava de esapament si acum puteti verifica fumul (ochiometric bineinteles) si calcand acceleratia.

am uitat sa mentionez dar este bine de stiut ca daca motoarele aspirate "trag" liniar, cele turbo este normal sa traga mai prost in plaja joasa de turatie (1000-2000 ture) si sa devina mai violente cand intra turbina si motorul incepe sa produca caii care ii declara fabricantul. este iarasi bine de stiut ca un motor turbo care are turbina defecta este foarte lenes. nu are putere de loc. Ex: un motor 1,9 SDI de 60 de cai de la VW este mai vioi decit un 1,9 TDI de 115 cai tot de la VW dar care are turbina defecta.

acuma daca totul a fost bine la test drive, ridicati masina pe o rampa.

este indicat sa o ridicati pe o rampa care are brate ce se pozitioneaza in locul in care se pune cricul decat o rampa pe care se urca cu rotile.

ridicati rampa pana rotile ajung la nivelul pieptului si inspectati vizual amortizoarele. acum e mai usor decat pe sol pentru ca ansamblul arc amortizor se extinde nemaiavand greutatea masinii. amortizoarele nu trebuie sa prezinte urme de scursuri iar arcurile nu trebuie sa fie rupte (evident asta nu?). invartiti roata cu mana. aceasta trebuie sa se invarta usor si nu trebuie sa se auda nici un huruit de la rulmenti. trageti de roti cu mainile pozitionate la ora 12 si la ora 6 (cunoasteti expresia de la scola de soferi laugh.gif ) astfel se verifica daca exista joc in pivoti si cu mainile la ora 9 si la ora 3 vreificati jocul in bucse. inutil sa spun ca cel mai bine este sa nu puteti misca cu mana de loc.

ridicati elevatorul astfel incat sa puteti intra sub masina.

sub masina .....iar lichidele alea nenorocite....dar trebuie sa verificati daca sunt scurgeri. atentie ca poate fi o urma de ulei pe cutia de viteze dar uleiul sa fie scurs de la motor si din cauza miscarii masinii sa se prelinga mai in spate.

verificati urme de lovituri. cele mai importante sunt pragurile, lonjeroanele, baia de ulei si cutia de viteze.

vizual inspectati si bucsele. la unele masini care stau de mult timp nepornite trebuie stiut ca bucsele se pot deteriora prin imbatrinirea cauciucului. este perfect normal asa ceva.

se inspecteaza si traseul esapamentului si starea tampoanelor de la motor, cutie si esapament.

la masinile cu tractiune spate se verifica si scursurile de ulei din diferential. bmw-ul meu are 26 de ani si nu pierde nici un gram de ulei din diferential. deci daca nu cumva va luati ARO la fel trebuie sa fie si acolo.

totdata verificati si starea podelei. se observa daca a fost inlocuita vreo parte din ea. daca da ..de ce?

cand lasati masina jos de pe elevator este posibil ca rotile sa nu se aseze perpendicular cu solul. nu este o problema si vor reveni la pozitia initiala imediat ce veti misca masina, dar in momentul acelela ea revine de pe o pozitie pentru care nu a fost proiectata.

acum ceva aspecte teoretice referitoare la procesul de vanzare cumparare in sine si negociere.

ascultati ce are de spus vanzatorul. nu il intrerupeti cu fraze de genul "las domne ca stiu eu la ce sa ma uit" in functie de ce defecte observati si ele nu sunt semnalate de vanzator va veti da seama cat de mult va minte si astfel trageti un semnal de alarma....poate sunt si alte defecte nedescoperite.

orice defect descoperit si nesemnalat de vanzator poate deveni o "arma" in negocierea pretului.

nu va incredeti in cartea de service. in vest se vand cu 10 euro bucata.

VERIFICATI CU MARE ATENTIE SERIILE DE PE ACTE SA CORESPUNDA CU CELE DE PE MASINA. daca seria de motor este ilizibila, asigurati-va ca in cartea de identitate a masinii este mentionat "fara serie" sau ceva de genul asta.

verificati talonul. aveti grija la ITP. se vand in targ abtibilde pt ITP. cele originale trebuie sa prezinte ceea ce se cheama holograma. adica privita dintr-un anumit unghi se vede inscriptia RAR. (parca....eu nu am pe talon asa ceva....ori cine mi-a facut ITP-ul mi l-a facut pe naspa ori pe vremea aia nu se puneau abtibilde. acum am inteles ca da).tratati cu proprietarul din acte nu cu altcineva.

daca nu va pricepeti la masini (nu e nici o rusine nimeni nu s-a nascut invatat si poate unii dintre voi aveti alte veleitati) luati cu voi o persoana de incredere care sa va ajute la identificarea problemelor.

mergeti cu masina la testare electronica daca aveti posibilitatea. nici asta nu va spune toate problemele masinii dar este bine de facut.

nu in ultimul rand va rog sa constientizati ca veti cumpara o masina uzata.

are probleme ei si va trebui probabil sa investiti in ea. (impropriu spus investit pentru ca daca nu scoti bani cu masina nu se cheama investitie si cheltuiala)

schimbati consumabilele. TOATE

schimbati distributia la masinile cu curea indiferent de numarul de km si daca suspectati in jur de 300.000km la cele pe lant.

bineinteles ca am uitat sa mentionez ca trebuie verificate si discurile de frana si placutele si ........frana de mana.

totodata daca vi se spune ca masina are vopseaua originala uitati-va si la chedere. e posibil sa gasiti pe acolo urme de vopsea. nu toata lumea da jos geamurile si chederele la revopsire. mai ales daca este una partiala.

trebuie sa mentionez ca eu NU am facut nici una din aceste verificari cand mi-am cumparat masina.

vopseaua - cel mai simplu de verificat daca o masina a fost lovita si reparata cu chit si revopsita este sa testati vopseaua cu un mic aparat care se poate purta in buzunar. din pacate nu stiu cat costa, de unde se cumpara si cum se cheama.

aparatul indica grosimea vopselei in microni. adica grosimea a ce este intre senzorul aparatului si metal.

daca nu este aparatul respectiv..este cam greu de explicat.

in principiu verificarea vizuala se face afara cu masina curata si in timpul zilei la lumina naturala.

in principiu sub stratul de lac nu trebuie sa se vada bule de aer, impuritati, vopsea scursa, etc.

mai uitati-va atent si la alt aspect. o masina de cativa ani (din 2002 sa spunem) daca observati ca are un far nou si vanzatorul spune ca nu a fost lovita, naste semne de intrebare. (ca exemplu am avut un passat din 2001 la vanzare, negru, echipat bine, 130 de cai, 6 trepte care arata impecabil....pana cand ne-am intrebat de ce o avea geamurile, farurile, stopurile, lucasurile si cam tot ce inseamna accesoriu nou pe masina. pana am luat-o la puricat si am gasit ca masina fusese distrusa, reparata si revopsita...destul de prost as putea spune, dar la prima vedere masina parea impecabila)

Cartea de Identitate - daca luati masina din Romania si este sa spunem din 1998 si pe carte apare doar un proprietar, este bine sa verificati CAND a fost emisa CIV. de ce spun asta? - pentru ca in Romania dupa 6 proprietari se schimba CIV si poti spune ca iei masina de la primul proprietar cand ea de fapt este la al 7-lea.

vreau sa constientizati un lucru. daca starea generala a masini este reflectata in pret, chiar daca are probleme minore, negociati-le la pret si nu refuzati o masina care este 95% buna si 5% defecta sau cu probleme. adica nu ratati o masina care poate fi excelenta pentru ceea ce vreti doar pentru ca are placutele de frana uzate, sau un stop spart. (astea au fost doar exemple dar limitele le stabileste fiecare in functie de ceea ce vrea, ce vede si ce limita are la bani)

sfat hotarare diesel vs. benzina

multi dintre voi poate aveti deja in minte ce vreti cu motivele voastre.

dar doua chestii pe care le-am aflat cu timpul.

1 - un diesel este mai scump de reparat si chiar si intretinut. (vezi filtrul de motorina care pt unele masini costa de ordinul milioanelor)

2 - daca nu faci cam 40.000km pe an nu prea iti scoti investitia in diferenta de bani pe o masina diesel.(se stie ca aceeasi masina este mai scumpa diesel decat benzina)

cei care pot si vor sa completeze LA OBIECT ii rog sa o faca. poate am gresit pe ici pe colo. nu sunt atoatestiutor, poate unele aspecte le-am omis de aceea e bine sa existe si intrebari. unii dintre voi sunteti mecanici, unii poate chiar la reprezentante si puteti completa cu date utile. sunt multe care le-am uitat dar puneti intrebari.

si nu uitati inca un lucru. dati multi bani. foarte multi. unii dintre voi economiile de-o viata pe un vis, altii poate ii considerati doar bani de seminte. dar sunt bani multi si nu va sfiiti sa intrebati vanzatorul despre orice si cereti sfaturi.

nu uitati - luati pe cineva care se pricepe si in care aveti incredere cu voi. platiti-l, datii de baut ce o vrea dar luati-l cu voi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am patit si eu cu un Lupo luat din Harghita de la o persoana particulara,am cumparat masina Duminica si nu aveam unde sa fac teste,masina parea OK,dar era murdara(omul statea la curte pe un drum neasfaltat).Totul bine pana ii fac prima baie cu jet sub presiune si in unele locuri incepe sa se exfolieze lacul,si daca priveai f atent observai ca masina stralucea ciudat(de ce oare ? prietenii stiu de ce)fusese chituita si revopsita complet!!!!!!!!! Apoi dupa baie apa in dreapta si in portbagaj,geamul nu se inchidea complet,portbagajul trebuia izbit cu forta.Asta e desfac usile si surpriza nu mai exista izoprenul de pe interior,asta e,dar cea mai mare surpriza ,hai sa reglez haionul sa se inchida bine si sub balama vopsea verde,cand masina era argintie.Stupoare,verific stalpii si constat ca fusesera mascati cu material,de ce?Erau suduri la greu,fusese schimbata cupola.Apoi capota era plina de chit farurile nu se puteau regla f bine si multe altele.Cred ca masina fusese rasturnata.Alte lucruri suspecte caietul de service cu o modificare discreta a nr de km,apoi dupa un drum la Bucuresti in forta 130-140km/h in mijlocul bucuresiului nu mai intra in nici o viteza o las vreo 8 h cat am avut treaba si functioneaza din nou dar scoate un zgomot ciudat la debraiere,ajung acasa cu greu si mecanicii schimba rulmentul de presiune dar zgomotul doar se amelioreaza.Despre ulei ce sa zic dupa 100km de la schimb arata mai rau decat cel din masina de servici (120000km) care avea cam 10000 km lupo avand 37000.Si multe altele dar asta a fost,pana la urma am vandut-o cu 1000E mai putin decat am dat eu fara sa mai pun la socoteala banii deja cheltuiti.Apoi alta masina o alta MINI TEAPA masina luata in aprilie cu un zgomot ciudat la cuplare Ac,mecanicul meu zice ca patineaza ambreiajul nimic foarte grav dar vine vara si aer rece ioc si la un moment dat dupa umpleri reumpleri diagnoze si altele se opreste motorul brusc in mers la 80km/h stupoare se blocase compresorul de AC cumpar altul dar macar acum functioneaza.

Dupa atatea povesti din care sper sa invete si altii morala e:

NU CUMPARA FARA O TESTARE LA UN MECANIC PRICEPUT DAR NICI IN ALA NU AVEA INCREDERE 100%

(am mai patit sa dau de mecanici de reprezentanta care povesteau ca masina e ok nu fusese lovita chiar daca eu ca neprofesionist ii aratam alta nuanta a vopselei urme de inlocuire,dar asta e alta poveste care poate am s-o scriu alta data.De fapt cred ca ar fi bine sa povestim toti cum am luat teapa si cum am descopert ca poate nu se mai frig si altii.

Incredibila si povestea ta....

Oricum la cate probleme am avut cu masina aceasta, acum consider ca merita un pret mai ridicat cum este cel practicat de cei de la second hand Weltauto precum si alte firme similare dar iti asigura garantie 1 an de zile la masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!