Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

Doar pivotii pot trozni sa se tranzmita vibratia in arcuri, si o spun din experienta fiindca cunosc simptomul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Face mult sens ceea ce spui tu Sergiu, daca andrei_221 si-ar motiva raspunsul poate am avea ceva constructiv pe care sa discutam...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea mai bine sa verifici tu masina, jocul la pivoti se aude daca prinzi sau impingi cu piciorul de zona superioara a rotii si faci balans cu toata forta, sau daca lovesti tare cu piciorul in cauciuc se aude un sunet metalic. Pivotii nu fac zgomot si nu misca daca sunt doar mangaiati.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, sper sa nu fiu offtopic: cand masina mea se balanseaza de pe o parte pe alta se aude o bataie infundata de la roata din dreapta fata, indiferent daca am rotile virate, aveti idee ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost verificata pe elevator la 2 service-uri. La al doilea a luat un ciocan serios si lovea in cauciuc in zona de jos, din interior, si dadea cu ceva sete, si nimic, nici un zgomot. Au tras cu levierul de fiecare bucsa, tras de brate, nimic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca si ce ti-am recomandat, nu te costa nimic. Cateodata soferul e cel mai bun doctor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu intarziere. Pivotii ori au joc, ori nu au. Nu pot sa trsoneasca daca nu au joc. Si in general pivotii nu trosnesc la manevrele pe care le mentioneaza colegul. 

Pivotii fac zgomote similare bieletelor antiruliu, doar ca mai infundate, la denivelari mici si dese. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La denivelari mici si dese nu zice nimic. M-ai intors cu gandul la bielete, candva le banuiam, desi nici alea nu au joc. Insa ma gandesc cand mi-a umblat la rulmentul rotii poate a scos bieleta cu ciocanul si a strambat ceva pe acolo, stim bine ca ciocanul se practica mai mult decat ar trebui...

 

Sergiu am incercat, am tras cu sete, nimic, liniste!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi intr-un viraj de cartier de 90 de grade, luat normal, nu fortat, acelasi zgomot, dar de 2 ori sacadat, odata mai tare apoi mai incet, poate e un indiciu ce naiba ar putea fi... Daca am bagat bine de seama, se aude mai mult cand iau dreapta de volan, stanga cand iau, din ce am bagat de seama, ori prea rar se aude, ori deloc...

Modificat de Austinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil capul de planetară de pe partea stângă, mai ales că zici că se aude mai  mult pe viraj dreapta. Probabil că se duce și cel de pe dreapta dacă se aude sporadic la viraje stânga. Încearcă o plecare de pe loc mai în forță, cu roțile virate stânga sau dreapta, și dacă zgomotul se aude ca un fel de cârâială/pârâială metalică, e de la capetele de planetară. Din ce știu eu și am constatat de-a lungul timpului zgomotul produs de pivot, capătul  de bară, bieleta antiruluiu sau bucșa bară stabilizatoare sunt zgomote care se aud înfundat.

E doar o idee de verificat! Baftă!    

Modificat de sveck78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut plecari la 5-6 mii rpm cu a1a virat in intersectii cu trafic infernal, profitam de o gaurica in trafic cat de mica... Nu a parait/carait nimic niciodata, plus ca a fost schimbat capul de planetara stanga asta iarna de fostul proprietar din cauza unei gropi destul de mari. Se aude ca un trosnet de arc, as putea spune infundat, cred, si persista fara modificari de cel putin 3 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca arcul nu este rupt.

Ai mentionat ca sunetul respectiv il auzi cand cobori o bordura, iar rotile sunt bracate. Ok, de ce nu pui pe cineva sa o coboare, iar tu te uiti sa vezi din ce zona se aude?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am avut ocazia sa prind pe cineva de incredere sa fac testul, pt ca n-as vrea ca un incepator sa scape aiurea ambreiajul :)))

Arcul nu e rupt cu siguranta, s-ar fi vazut asta cand au schimbat rulmentii de sarcina si bucsele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acu ambreiajul... Stai sa imi revin cu banii si ii schimb si pe aia ca nu-s o avere ;)

Modificat de Austinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu verificarea bateriei. Capacitatea este de: 35 %, dupa ce am mers aprox 1 ora. Tensiunea in sarcina era de 13.5 V cu toti consumatorii porniti. 

 

Intermitent se mai intampla fenomenul cu martorul de servo aprins. Cand e aprins cateodata am asistare, cateodata nu. Pentru a "repara" problema, las motorul pornit 1 minut, opresc, repornesc. Asta pare pe moment sa rezolva "ieftin" problema. 

 

E clar ca imi trebuie baterie noua... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba bateria, si daca tot mai face figuri servodirectia, cel mai probabil e senzorul G85 de pe coloana.

SergiuD, am schimbat si pivotul ala, dar tot degeaba. In schimb am nimerit un baiat mai priceput si mi-a zis sa ma pregatesc sa schimb capul de planetara. Deci ai pierdut pariul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nasol, eu ii schimbam pe amandoi sa fiu sigur :D

 

PS - nu cred ca e planetara, aia paraie la curbe sau mers drept, nu trozneste ca un arc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Celalalt e schimbat in iunie, deci ambii pivoti sunt noi. Cred ca stie el ce spune, baiatul de la service, caci capul de planetara de pe stanga a fost schimbat asta iarna, din cauza unei minunate gropi... Acu tipu care a montat-o, m-a facut sa cheltui la service dupa el vreo 500 lei, ca sa repar ce a stricat, asa mana buna ce are... si daca si capul de planetara o fi fost de calitate proasta... 

Modificat de Austinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci te rog sa ne tii la curent cum evolueaza problema... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ehe... Va urma pe mai tarziu, ca momentan m-a uscat financiar ambreiajul... Oricum voi spune aici concluzia cand o fi sa schimb si capul de planetara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

După ce am identificat defecțiunea senzorului G250 citind postările voastre (vă mulțumesc pentru ajutor! :) ) m-am gândit că ar fi corect să postez și eu câteva păreri:

- Nu mi s-a parut chiar "floare la ureche" demontarea/montarea acestuia. Spațiul este destul de limitat pentru acces la senzor, indiferent pe unde.

- După ce am scos mufa senzorului defect aș menționa că este foarte important să se acopere mufa din corpul pompei cu ceva.

- Eu nu am fost prea încântat de felul în care a funționat direcția fără senzor. De luat în calcul doar ca o soluție temporară, cât mai limitată până la remedierea problemei.

 

L.E.

 

Aaaa! Și ar mai fi o întrebare!

Cel vechi era montat cu "scrisul" în sus (cablul spre partea din față) privind de la nivelul roții. Am sta și m-am tot gândit și răzgândit și pe cel nou l-am montat cu "scrisul" normal (cablul spre partea din spate a mașinii). Contează? (sper că m-am facut înțeles :) )

Modificat de JeanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar conta, automat senzorul sau caseta ar fi trebuit sa aiba niste ghidaje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

 

Am o mare problema si cum nu ii dau de cap de cateva luni,m-am gandit sa va cer ajutorul.

Am cumparat o Fabia 1 1.2 47kw din 2006 lovita frontal si cu airbag-ul de la sofer sarit.Am reparat-o,am schimbat airbag-ul,am schimbat calculatorul de airbag si am ramas cu o singura problema : pompa servo care bineinteles este KOYO.

 

Eroarea este urmatoarea:

Control Module Part Number: 6Q0 423 156 KComponent and/or Version: LenkhilfeKYO X908Software Coding: 00110Work Shop Code: WSC 13765VCID: 3701A8DF06551 Fault Found:01309 - Power Steering Control Module (J500)37-00 - Faulty

Prima oara am citit ca problema este cauzata de calculatorul de airbag(avea erori pe pompa si de crash si eroarea care e acum).Am zis ok,am cumparat alt calculator fara crash si l-am montat.Problema e ca nu am fost atent la index,doar la codul calculatorului,si am luat un calculator cu doua airbag-uri.(a mea are doar airbag sofer).Calculatorul pe care l-am montat are alta codare.Cel vechi are 12372,cel pe care l-am montat 12562.Din VCDS am reusit sa dezactivez airbag-ul pasager si au disparut toate erorile,masina ramanand doar cu eroarea de servo.

 

Am incercat sa codez calculatorul de airbag,nu am reusit.La fel si cu pompa de servo,nu am putut sa ii schimb codarea din 00110 in 10140.Am lasat-o balta si am decis ca e pompa stricata/arsa,dar ieri am avut parte de o surpriza,un prieten cu o Fabia 2 a fost lovit in spate,s-au blocat centurile iar pompa servo nu mai functiona.Cand am testat-o avea aceiasi eroare ca a mea.De aici am dedus ca si la mine poate e vreo problema cauzata de calculatoare si nu de pompa.

 

Ma puteti ajuta cu o parere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!