Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

salutare tuturor ;) ,de ceva vreme sunt si eu membru si v-am urmarit "constiincios" ,dar nu am post-at nimic pana acum.Am si eu o intrebare: am instalat o alarma scorpion

(cumparata deja de client) mi-a fost mai greu pana am aflat cum lucreaza centralizatul original al masinii (comanda merge pe un singur fir ,cand este pus la masa se inchid usile iar cand este trecut prin rezistenta aprox.700Ohm se deschide )pana aici totul functioneaza bine si frumos,dar dupa 2 zile clientul s-a intors si mi-a aratat ca sta aprins un bec cu simbol de volan si servodirectia merge greu ca la tractor :lol: acuzandu-ma ca precis am stricat eu ceva cand am montat alarma.am scanat si zice ca un modul nu comunica si nici nu am putut sterge DTC,dar totusi clientul sustine ca la anumite gropi se stinge becul si merge servodirectia.as dori sa stiu despre care modul este vorba si unde se gaseste (poate contacti inperfecti?)sau alte sugestii....

Mentionez ca servodirectia este cu motor electric nu pe curea.

In legatura cu forum-ul aceasta varianta parca pare mai atractiva decat cealalta.

Va multumesc.

VAG-COM Versiune: ROJ 404.0-UD

Tip sasiu: 6Y - Skoda Fabia

Adresele de scanat: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

Adresa 09: Electr. centrala

Modulul de comanda cu numar VAG: 6Q1 937 049

Componenta comandata: BORDNETZ-SG. 1S30

Codare: 09362

Atelier: WSC 13765

4 coduri de defecte:

01336 - Bus date confort

80-10 - Functionare 1fir - Intermitent

01309 - Modul comanda asistenta directie(J500)

49-10 - Nu este comunicare - Intermitent

00778 - Traductor unghi volan (G85)

49-00 - Nu este comunicare

01324 - Modul pentru comanda 4x4

49-00 - Nu este comunicare

----------------------------------------------------------------

Adresa 19: Poarta CAN

Modulul de comanda cu numar VAG: 6N0 909 901

Componenta comandata: Gateway K<->CAN 1S30

Codare: 0014

Atelier: WSC 13765

4 coduri de defecte:

01336 - Bus date confort

80-10 - Functionare 1fir - Intermitent

01309 - Modul comanda asistenta directie(J500)

49-10 - Nu este comunicare - Intermitent

00778 - Traductor unghi volan (G85)

49-00 - Nu este comunicare

01324 - Modul pentru comanda 4x4

49-00 - Nu este comunicare

-------------------------------------------------------------------

Adresa 46: Confort

Modulul de comanda cu numar VAG: 6Q0 959 433 A

Componenta comandata: 04 Komfortgert

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut din nou ! nu va mai chinuiti sa raspundeti ca am aflat carei baiu .in motorasul servo este un modul care citeste de pe col volan printrun senzor cu trei fire viteza de reactie a volanului si functie de aceasta ii da turatie la pompa :D mult mia trebuit sa pricep cum functioneaza si sa stiti si voi ce va asteapta mai ales ca costa 19000000 in hu. :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut vio,

este senzorul de unghi de bracaj, costa in jur de 70eur. Atentie mare, dupa montare cel nou trebuie "adaptat" cu vag-com sau alte instrumente specifice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

un alt prietem m-a rugat sa testez masina,avea aprins becul de la servo.

am gasit doua coduri,dar desi scria romaneste n-am priceput nimic:

Data:22.03.2005

Modulul de comanda cu nr.VAG: 6Q0 423 156 E

Componenta si/sau versiune: Lenkhilfe 0001

Codare soft: 00110

Cod atelier: WSC 00000

2 coduri de defecte:

01288 - Clema 30 pentru servodirectie

06-00 - Semnal prea mare

01290 - Tensiune de referinta de la servodirectie

29-00 - Scurt la masa

am cautat in ELSA ceva de la Polo asemanator,dar am constatat ca nu corespunde de loc.daca stie cineva despre skoda si ma poate lamuri ce inseamna aceste defecte.

mersi anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics

Ar trebui sa cureti cele 3 mufe de la J500 calc.servo si sa vezi daca mai reapare defectul.E posibil si sa ai condens sau apa in interiorul cal. de servo iar pt acest caz trebuie demontat calc. cu tot cu pompa si verificat daca are urme de apa sau sare in interior in zona componentelor electronice.Altfel costa vreo 1000Euro la reprezentante......... :D Bafta! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics

)

salut din nou ! nu va mai chinuiti sa raspundeti ca am aflat carei baiu .in motorasul servo este un modul care citeste de pe col volan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am si eu o prima "sperietura". Sambata conducea nevasta-mea si la un moment dat, pe stradute, dupa ce tot invartise de volan ca era aglomeratie si veneau multe masini mi-a spus disperata ca merge f greu volanul. Ma uiti si eu la bord si vad alarma de servodirectie aprinsa. Dupa ce a scos contactul si l-a pus din nou alarma a disparut si totul merge ok de atunci. Are rost sa ma sperii de ceva? Am stat si m-am gandit daca a tinut volanul la maxim stanga/dreapta prea mult (stiu ca nu face bine) dar cred ca nu (eu eram cam pilit atunci iar ea s-a spriat si spune ca nu-si mai aminteste), ca nu pornise de mult. Voi de credeti? A luat-o BC-ul putin in freza si dupa aia si-a revenit? Sau poate fi un semnt de ceva mai grav?

PS: Chestia asta m-a hotarat sa ma programez zilele astea la revizie. Cei de la Bradi mi-au pus revizia la 10k, dar nu m-am dus si voriam sa merg la un an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai rapida chestie: verifica si nivelul lichidului la servodirectie.

A doua: De scanat erorile cu un VAG-COM si vazut ce a aparut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o prima "sperietura". Sambata conducea nevasta-mea si la un moment ......

PS: Chestia asta m-a hotarat sa ma programez zilele astea la revizie. Cei de la Bradi mi-au pus revizia la 10k, dar nu m-am dus si voriam sa merg la un an.

<{POST_SNAPBACK}>

Verifica nivelul lichidului de servodirectie. Aerisirea instalatiei de servo se face invartind de volan maxim stanga - dreapta de cateva ori. Probabil a scazut nivelul lichidului de servo din rezervor....ceva pierderi ai observat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Situatie similara am avut si eu mai de mult cu ABS-ul. Tiiiiiiiiiiiiiiiiiit lumina aprinsa pe bord si ABS nefunctional, repornit si totul ok, eroare in log de controler ABS. S-a intamplat acum 3 ani si a fost singulara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

He he....am uitat ca voi mai aveti si o "cutiuta mica" care mai da si ea erori din cand in cand!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideal ar fi sa treci pe la dealer si sa le spui ce s-a intamplat. Ca ti-a aparut eroare servodirectie, ai oprit si repornit. Trebuie sa scaneze de erori si sa verifice nivelul lichidului (si sa completeze daca este nevoie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta uitasem sa spun. M-am uitat la nivelul lichidului si este aproximativ 0.5cm peste maxim. Asa a fost de cand am luat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am patit chestia asta...se manifesta aleatoriu si isi mai revenea dupa oprit/pornit motorul. De vina a fost senzorul de servo ce a fost schimbat la Avia...e destul de scump, nu-mi mai aduc exact aminte dar e ceva de ordinul milioanelor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta uitasem sa spun. M-am uitat la nivelul lichidului si este aproximativ 0.5cm peste maxim. Asa a fost de cand am luat-o.

<{POST_SNAPBACK}>

De curiozitate, cum ai verificat nivelul lichidului? Ai demontat bateria?

Intreb pentru ca stiu ca nu este prea simplu de ajuns la motorasul de servodirectie care incorporeaza si rezervorul de lichid hidraulic. Oare nu ai verificat altceva din greseala?

In orice caz trebuies citite eventualele coduri de eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai m-am uitat in rezervorul cu lichid de frana. Are un Max si un Min pe el. La mine rezervorul este pozitionat in spatele capacului de pe motor, usor in dreapta (cum ma uit eu la motor, din fata masinii). Este destul de jos, dar se vede nivelul de lichid. Si nu cred ca este o linie de mizerie acolo pentru ca am ciocanit usor in el si mi s-a parut ca tremura.

Nu cred ca am verificat altceva din 2 motive :

1- am fost atent la ce mi-a prezentat dealerul cand mi-a vandut masina si ulei/antigel/lichid de frana le verific periodic

2- asa cum m-am uitat eu este desenat si in manual (am verificat acum ca m-ai pus tu pe ganduri :o )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai m-am uitat in rezervorul cu lichid de frana. Are un Max si un Min pe el. La mine rezervorul este pozitionat in spatele capacului de pe motor, usor in dreapta (cum ma uit eu la motor, din fata masinii). Este destul de jos, dar se vede nivelul de lichid. Si nu cred ca este o linie de mizerie acolo pentru ca am ciocanit usor in el si mi s-a parut ca tremura.

Nu cred ca am verificat altceva din 2 motive :

1- am fost atent la ce mi-a prezentat dealerul cand mi-a vandut masina si ulei/antigel/lichid de frana le verific periodic

2- asa cum m-am uitat eu este desenat si in manual (am verificat acum ca m-ai pus tu pe ganduri :o )

<{POST_SNAPBACK}>

@stefan_ieu: Ai incurcat borcanele ! Rezervorul de lichid pentru servodirectie este langa baterie si are un buson negru. Vezi nivelul daca bagi o tija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, deci ai verificat nivelul lichidului de frana. Este bine, dar nu te ajuta cu nimic....

Servodirectia are propriul circuit, separat de cel de frana. Pentru a verifica nivelul lichidului trebuie demontata insa bateria pentru ca recipientul si motorasul se afla exact sub baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS: s-ar putea ca la motorul de 1.2 sa nu fie necesara demontarea bateriei pentru ca e mai aerisit compartimentul motor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica ce au zis si colegii. Dar faptul ca eroarea a fost singulara ma face sa cred ca e vorba de un contact imperfect undeva. S-ar putea sa ai liniste sau sa te mai sacaie din cand in cand.

La dealer din pacate vor scana, vor gasi eroarea si probabil vei avea ceva de genul: "mai asteptam, sa vedem daca mai face".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, am incurcat borcanele! Sorry. Dupa cum va spuneam, eram cam pilit :P in seara aia si am verificat si eu ce mi-a venit la mana :P. Iar azi de dimineata aveam in cap ideea ca am verificat si m-am uitat in manual la acelasi lucru. :P

Cum verific nivelul? Exista o "joja" pentru lichidul de la servodirectie care sa-mi dea nivelul minim/maxim? Asta doar ca idee, ca oricum intr-o saptamana maxim ajung la service la revizie.

@Akebono : sincer si mie mi-e teama de asa ceva. De-aia am vrut sa va cer parerea, poate aveti niste sfaturi sa-i impiedic sa-mi spuna asta.

Deviez putin de la subiect si intreb : oare e posibil sa semnalez niste probleme la masina astfel incat, daca masina mai are probleme dupa ce iese din garantie si abea atunci macanicii sa-i dea de cap (este stiut ca nu-ti prea mai rezolva baietii problemele mai ciudate daca se apropie expirarea garantiei) sa mi le rezolve pe gratis? Exemplu : sa le spun sa "stocheze" undeva eroarea asta si daca dupa expirarea garantiei am probleme de genul asta si ei atunci "se prind" care e problema sa nu o repar pe banii mei, pentru ca defectul era prezent din perioada garantiei. Se poate asa ceva?

Modificat de stefan_ieu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca l-am identificat. Este un rezervor plasat intre baterie si far, sub nivelul bateriei, fiind vizibil de sus doar capacul. Se poate ajunge usor cu mana. Capacul are o tija in mijloc care pare fi o joja. Are ~5cm iar ultima parte (5-6mm) e mai ingustata. Presupun ca ala trebue sa fie nivelul. La mine e umed doar pe 1-2mm, iar din lichid se vad niste capete de clilidrii metalici. Cred e e semn ca e prea putin lichid, nu? Sper sa nu fie o problema ca mai merg asa pana joi-vineri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare a fi nivel scazut. In general se recomanda verificare si completare la 30.000 km. Nu cunosc norma exacta pentru lichidul servo pentru masina ta insa inclin foarte mult sa cred ca este un consum normal si o simpla completare rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va tin la curent cu ce am facut la service (cand ajung).

Orcum, merci pentru informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi problema o intampin si eu.....problema e ca doar la rece si cand are chef se manifesta.....o sa verific si eu nivelul uleiului...si revin cu mai multe detalii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!