Jump to content

Ajutor, ca-s incepator !


Profy
 Share

Postare recomandată

Am de cam 2 saptamani o broscuta di 67' cu motor de 1300, si gasesc lucruri care nu stiu la ce folosesc.

Deja am aflat tot de aici de pe forum la ce fol. levierele de langa frana de mana dar nu sunt lamurit cu chestia aia de linga pedala de ambreiaj, care arata ca un buton intrerupator . Se intimpla ca atunci cand calc ambreajul sa apas cu talpa si butonul, dar nu stiu ce se intimpla , n-am observat nimik de-ocamdata.

Stie cineva la ce fol . ?

Si-apoi mai trebuie sa ma obisnuiesc si cu schibbatorul ca ciuda mere...

Modificat de Profy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Butonul de linga ambreiaj este pentru schimbat faza lunga/faza scurta.

Ceea ce este ciudat este ca acest buton nu s-a mai pus pe brosac din 64, iar tu spui ca masina ta este din 67.

Niste poze mai detaliate cu exteriorul si interiorul ar fi foarte bune pentru a te ajuta.

Din ce oras esti? Completeza si tu profilul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am de cam 2 saptamani o broscuta di 67' cu motor de 1300, si gasesc lucruri care nu stiu la ce folosesc.

Deja am aflat tot de aici de pe forum la ce fol. levierele de langa frana de mana dar nu sunt lamurit cu chestia aia de linga pedala de ambreiaj, care arata ca un buton intrerupator . Se intimpla ca atunci cand calc ambreajul sa apas cu talpa si butonul, dar nu stiu ce se intimpla , n-am observat nimik de-ocamdata.

Stie cineva la ce fol . ?

Si-apoi mai trebuie sa ma obisnuiesc si cu schibbatorul ca ciuda mere...

Mersi pt. precizare la butonul ciudat.

Pai in talon asa scrie ca e di 67, si la model scrie 1300 ...

Cand ajung acasa completez si profilul ( acum sunt la servici ) , sunt din Oradea, Bihor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pesemne ca e montat acolo din fabrica dar n-are fire trase - exact asa e si la mine, aveam butonul respectiv in podea dar fara vreun fir si contactele in capacele de plastic, din fabrica. Faza lunga era la locul ei, pe bratul semnalului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine este acolo schimbarea fazei lungi, in podea. Maneta semnalelor nu permite sa tragi de ea spre volan (spatele masinii) in intentia de a schimba faza....

ma mir ca la masina lui Radu (aceeasi generatie cca) sa existe din fabrica un alt model de comutator de semnalizare....este oare posibil sa fie o serie de granita in trecerea spre noul model? sau este montat ulterior?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea e alt model decat a ta, e model 65. Presupun ca le-or fi ramas pe stoc in fabrica sasiuri model 64. Nu se misca maneta cu totul, e un push-buton pe dos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns acasa si am incercat butonul fermecat si... nimik , nici o schimbare la fazele farurilor, probabil si la mine e de forma , uitat de constructor...

Dar am o alta problema si mai mare, adica nu am ancarcare de la dinam, si nu stiu ce sa fac.

Trec pe la o cunostinta care se pricepe tare la masini si i-i cer sftul dupa ce cer sfatul vostru... , la releu m-am uitat, desi habar n-am la ce e bun dar are toate firele pe toate bornele intregi, cam ruginite dar intregi.

Dar este un fir care atarna din dinam exact in fata langa fulia pe care fuge curaua, dar nu am gasit nici un loc unde sa fie posibil sa fif fost cuplat, n-are nici papuc nici nimik. poate e din interior.

Clara e treaba ca curent nu scoate pt ca am incercat cu mototrul la relanti, si cand decuplez firul de la baterie, motorul moare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baga o poza cu dinamul si firul ala, poate se prinde vreunul tare in fire dintre noi

ps: cu butonul fermecat: ridica covorul si vezi ca lateral ala are 3 borne - daca n-au fire pe ele, atunci e uitat din fabrica, cum a fost si la mine :vaidecapulmeu: (eu pana la urma il folosesc, am mutat faza pe el)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, dar o sa ramana pe maine ca mobilu' meu saracul nu prea face poze clare noaptea... :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AHAAAA !!!

Am dat si eu scrol-ul de la mouse-ul meu si am gasit rubrica " TEHNIC"

Maama ce m-am bucurat... Macar va las in pace cu intrebarile pe care le explicati de fie care data cand da pe-aici un incepator ca mine ... :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off ce suparat is.

Ieri seara cand am ajuns acasa de la serviciu, m-am coborat la masinuta si am inceput sa curat cu smirglu papucii si bornele de la chestia aia la care sunt conectate firele ce vin de la dinam, adica la releul de incarcare. Nici o schimbare. Tot n-am incarcare.

Am frica in mine ca trebuie sa schimb releul si dinamul, pt. ca la niste borne de la dinam am cuplat un bec de 12 v ( de semnalizare ) si am sperat sa se aprinde, sa se arda sau sa se sparga de la tensiune , ori ce numai sa aflu daca se genereaza curent de la dinam , dar nimik.:angry:

Acuma tot tremur ca cred ca e scump un dinam daca ub releu e pe la 100 ron sau cat :D...

Deci tre sa aman si plecatul la pescuit in week-end :D, si alea alea...

Apoi si tipul asta la care am vrut sa duc broasca ma tot amana ca tot pleaca de acasa...

Intrebare : Cam cit timp sau cati km pot sa circul cu acumulatorul incarcat la transformator ??

Ca tot m-as duca la pescuit , in zona macar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clara e treaba ca curent nu scoate pt ca am incercat cu mototrul la relanti, si cand decuplez firul de la baterie, motorul moare.

Buna ziua,

Desi nu fac parte din comunitatea dvs (a broscarilor) sunt un simpatizant al dvs, asa ca imi permit sa imi dau cu parerea:

cum adica s-a decuplat firul la baterie si sa mearga ? Broscuta merge in acest regim ? Hm, eu stiu ca nu e voie sa faci asta (se ard bobine la alternator, ...), si nici nu as incerca, dar parerea mea este ca nu prea are cum sa mearga (curentul de incarcare sa duca tot consumul motorului).

Cred ca o alta posibila abordare este urmatoarea: incarcarea functioneaza (caci altfel din cauza consumului la bujii bateria s-ar fi descarcat demult), iar testul facut este neconcludent.

Sugerez pentru verificarea incarcarii testul clasic: se masoara curentul pe bornele bateriei, si atunci cand merge motorul sa fie pe la 14 V.

In ideea ca la broscute nu se aplica ce am spus eu, pur si simplu ignorati postul meu.

Modificat de Cristian_F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vedeti ce-nseamna sa fii incepator... :angry: !!!

Dupa ce am incercat testul am ajuns si eu la topicul ala unda scrie ca de ce nu e voie sa-ncerc as, da am tacut ca porcu-n porumbis...

Acuma daca s-a dus ceva asa si merit . Numai sa nu coste prea mult...

Mersi oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adica s-a decuplat firul la baterie si sa mearga ? Broscuta merge in acest regim ? Hm, eu stiu ca nu e voie sa faci asta (se ard bobine la alternator, ...), si nici nu as incerca, dar parerea mea este ca nu prea are cum sa mearga (curentul de incarcare sa duca tot consumul motorului).

Da. Nu cred ca e neaparat o caracteristica a broscutei sa mearga 'si' in acest regim. Atita vreme cit nu ai ecu, sint suficiente citeva scintei ca sa pornesti motorul ... Chiar si dacia - o poti porni de la manivela / impinsa , conditia totusi fiind sa ai ceva curent in baterie. Eu de exemplu am un excentric montat pe una din fuliile broastelor cu care pot porni masina fara baterie ...

Nu cred ca se arde nimic - bine, in cazul de fatza e vorba de dinam - dar la alternator e la fel. Doar daca se strica releul de incarcare, sau pui in scurt iesirile de pe dinam/alternator, cred ca se poate arde bobina dinauntru.

Cred ca o alta posibila abordare este urmatoarea: incarcarea functioneaza (caci altfel din cauza consumului la bujii bateria s-ar fi descarcat demult), iar testul facut este neconcludent.

Sugerez pentru verificarea incarcarii testul clasic: se masoara curentul pe bornele bateriei, si atunci cand merge motorul sa fie pe la 14 V.

In ideea ca la broscute nu se aplica ce am spus eu, pur si simplu ignorati postul meu.

a nu se pune ampermetrul direct pe bornele batriei, si numai in SERIE cu bateria ! (se strica orice ap de masura ...)

Legat de post, cred ca e desfacut firul de excitatie al dinamului - fara el nu functioneaza dinamul !!! Firul de excitatie are rolul de a creea cimpul magnetic al statorului pentru ca dinamul sa poata produce curent electric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu voltmetrul. Pe borne. Dar mi-a scapat ... io vroiam sa zic ca dupa ce masori tensiunea (cu firul de excitatie conectat) masoara si amperajul - in serie, NU pe borne, cu ampermetrul sau cu '*metrul de masurat pe pozitia ampermetrului :angry: - asa iti dai seama daca incarca si nu e bulit releul de incarcare. Vezi schite adaugate in topicele dedicatee de la tehnic ... nu are rost inca un topic.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa fac cu firul de excitatie ?

Ca este un fir atarnat din dinam in partea dinspre fulie, e un fir grosut dar foarte flexibil care arata ca si ceva care s-a desprins de curand . Adica nu e ruginit sau nici macar prafuit... dar e destul de scurt. Si nu am gasit pe el papuc sau ceva , de parca ar fi fost smuls...

Adica unde sa conectez firul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu spun sa lasi aceste testuri la cineva care se pricepe, un electrician :icon_redface:

uitate ce face si asa inveti si pe viitor o sa stii cum se face

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Asa ma gandeam si eu dar inca n-am gasit electrician, care sa aibe rabdare si timp. Oricum ma gandeam la faptul ca ceva fire iesite le pot si eu recupla sau smirghelui cateva contecte, ca la treburile alea mai serioase nu ma bag sa nu fac mai mult rau...

Totusi pun fotografiile cu motorul meu cu tot cu firul ce atarna...

Mersi pt. sugesti :)

Sper sa se vada la ce ma refer :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Asa ma gandeam si eu dar inca n-am gasit electrician, care sa aibe rabdare si timp. Oricum ma gandeam la faptul ca ceva fire iesite le pot si eu recupla sau smirghelui cateva contecte, ca la treburile alea mai serioase nu ma bag sa nu fac mai mult rau...

Totusi pun fotografiile cu motorul meu cu tot cu firul ce atarna...

Mersi pt. sugesti :D

Sper sa se vada la ce ma refer :)

Firul care atarna singuratic pare a iesi de la carbuni, cam pe acolo sunt. nu ar trebui sa ai nici un fir in zona aia. Ori e o legatura desptinsa din interiorul dinamului, ori, mai grav (vad ca releul nu e la locul lui, adica sub bancheta ori prins pe dinam) o modificare mioritica care cere a fi indreptata.

Cel mai bine e sa faci o vizita la un elecrician.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru raspuns.

Am sa caut un profesionist in domeniu.

Sper sa nu fie foarte grava problema, sau problemele, si sa nu trebuiasca sa schimb dinamul ca tare as dori sa am cat mai multe parti originale in broscuta.

Intrebare : daca tot tre' sa schimb dinamul si releul,in caz ca sunt duse, sa le schimb pe alternator sau nu? Releul poate sa ramana daca se monteaza alternator, sau trebuie ceva specific... ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca schimbi pe alternator trebuie si un releu de alternator. exista si anunite alternatoare care au releul incorporat in ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!