Jump to content

Diesel - Probleme reglare avans pompa injectie


Viorel C
 Share

Postare recomandată

Hello

Cred ca ar fi necesara o discutie despre aceasta operatie care se pare ca este o problema prin metropola. Cer scuze, subiectul a mai fost dezbatut , mai mult pe TDI Forum. Totusi, eu zic ca merita un topic si aici, la TD-uri. Sau numai eu am problema asta ? Daca-i asa inca o data iertare.

Din toamna, de cind am schimbat curelele de distributie bashca un pinion, nu am reusit sa mai refac acest reglaj in mod multumitor. La un service, pe linga piata Chibrit, mi s-a facut reglaj cu lampa stroboscopica pentru JR ( al meu fiind SB ! ) pentru ca numai pentru acel tip de motor aveau ei parametrii.

M-am uitat pe o lista de motoare , SB nu suporta VAG COM - nici nu stiu ce este asta, am vazut ca este folosit ( si ) pentru verificare avans .

De curind, am fost si linga Filaret, la "Turcu" care ori nu a inteles ce vreau, ori nu a vrut, dar mi-a facut reglajul meshterind la ralanti si spalindu-mi esapamentul dupa care mi - a zis ca mai mult nu se poate. Eu n-am contrazis omul, mai ales ca pe moment mergea bine (dpv al fumului plus ca aveam si demaraj si chiar si un mers rotund al motorului). Dupa o saptamina deja nu mai indrazneste sa mearga nimeni in spatele meu !!! Fum aproape ca la autobuzele alea vechi.

Sunt convins ca avansul este vinovat pentru ca prezinta toate simptomele : fum (alb pe ralanti, gri / negru pe demaraj ), incalzire mai puternica, consum marit ( aproape 1l / 100km ). De pornit porneste fara probleme.

Voi cum ati reglat avansul la injectie ? Stiti vreun service mai de Doamne-ajuta ( care sa aiba chiar si comparator in dotare ) ??

Pe TDI Forum am citit despre un service de pe Plevnei 61. Stiti ceva despre el ?

Scuze inca o data daca exista deja un raspuns pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme cu pompa am avut si inca am, astept pe cineva care sa-mi zica unde si-a rezolvat el toate problemele de motor pe diesel cu pompa monopunct, ca sincer mi sa ACRIT :-( de nea' Tilica de la Service din coltu' starzi si de meseriasi dastia....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai raspuns odata la problema asta:

Problema: Pompa de injectie prost reglata sau uzata (debit prea mic)

nu scoate fum ... dar nici putere nu ai.

Reglajul e ceva mai greu de explicat. Trebuie marit debitul la pompa din surubul care se afla in partea de sus catre injectoare ...vezi

http://www.cs.rochester.edu/u/jag/vw/engin...fi/injpump.html

este numit "Full load adjusting screw")

Cum se face reglajul mai empiric:

Destrangi contrapiulita (de obicei este capsat filetul din fabrica)

Strangi cate putin surubul de debit ... vei vedea ca motorul se tureaza.

Destrangi surubul de relanti pentru a scadea turatia motorului la o valoare mai normala (surubul de relanti este un filet orizontal deasupra pompei pe care se sprijina parghia de accelerare).

Cand motorul merge normal incerci sa vezi daca scoate fum negru la o accelerare puternica ... ar trebui ca la inceput sa scoata fum negru dar dupa 1-2 sec sa nu mai scoata fum daca mentii aregimul acccelerat

Daca nu scoate fum ... mai cresti putin debitul si incerci din nou.

Daca scoate fum negru ... mai reduci din debit si maresti relantiul.

Toate operatiile se fac cu motorul pornit!!!

O alta problema care am avut-o si eu este curaua de distributie care nu era bine reglata (un dinte avans) ... verifica si asta

Sper sa fie de folos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAG-COM se utilizeaza la motoarele generatie mai noua, in pricipiul de la GIII > 94. Pt utilizare este necesar existenta unui calculator care controleaza motorul, ceea ce nu este cazul la motoarele astea TD si nici la toate GIII fabricate din 92 pana in 94. Eu nu am auzit vreun TD sa fie dotat cu comp, deci doar la TDI te poti ajuta cu VAG-COM.

In ceea ce priveste problema ta, eu zic sa verifici debitul dupa cum zicea si ljian si avansul daca gasesti un service care face asta bine. Cauta prin ziare anunturi de service-uri sau ateliere care repara,centricubeaza pompe injectie. Ar trebui sa poata sa faca si reglajul avansului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve

Cureaua este bine pozitionata. Simbata trecuta am fost pentru inlocuirea semeringurilor de la supape, ocazie cu care a fost verificata si cureaua. Din acest punct de vedere singura problema posibila ar fi poate iar pinionul care vine pe arbore la care am mai avut probleme cu cama - cama uzata care crea un mic joc. Asta se traducea atunci in avans variabil sau dinte plus / minus. Dar pe asta l-am inlocuit in toamna, cind am schimbat curelele.

Nu cred ca un avans nereglat ( reglat incorect ) poate fi compensat din debit. Eu am tot umblat la surubul de debit dar nu am gasit o pozitie convenabila. Daca micsorezi debitul , ajungi la momentul in care nu mai scoate fum negru dar acolo ai trepidatii puternice pe ralanti si nu mai ai putere ( demaraj mai deloc ). Plus ca se incalzeste si mai rau.

Mai este un simptom pe care am uitat sa-l spun. Inainte de a inlocui curelele, cind motorul se manifesta corect, simteam momentul in care intra in functie turbina. Asta se intimpla pe la 2000 si ceva de rotatii. Acum nu se mai simte chestia asta si am senzatia ca turbina lucreaza tot timpul, chiar si la ralanti. Cred asta pentru ca prea este "nervoasa" chiar si la plecarile de pe loc. Este posibil asa ceva ? Mecanicul mi-a zis ca turbocompresorul , momentul sau de pornire, ar fi intr-adevar in legatura ....cu avansul.

Pe mine ma uimeshte faptul ca o operatie elementara dar de baza pentru o pompa nu poate fi rezolvata la un service. N-am vazut sa aibe cineva un comparator amarit, sa aibe un catalog sau ceva asemanator cu parametri de reglaj pentru diferite motoare ( inclusiv al meu !! ) si sa regleze dupa cum scrie acolo.

Oare chiar nu exista asa ceva ?

Iertati-mi va rog posibila naivitate / nestiinta

Astept, poate cineva a dat totusi peste un service .

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept, poate cineva a dat totusi peste un service .
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zici ca se aude turbina asta ? La asta nu m-am gindit...

Abia astept sa verific asta.

Despre chestia cu gazele asa stiam si eu. Oare a vrut sa spuna ca avans mai mare, inseamna ardere mai puternica ( fuel majorat ) care inseamna gaze mai multe care inseamna intr-un final apocaliptic modificarea momentului pornirii turbinei ? Eu cam asta m-am gindit ca vrea sa zica. Are vreo noima asta ?

Oricum nu cred ca la ralanti are aceeasi cantitate de gaze pe esapament ca la 2000rot.

De mutat din orasul asta m-as muta si maine si oriunde daca as fi singur...

Dar nu sunt.

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai turbina porneste progresiv pe masura ce presiunea gazelor de esapament creste.

Avansul este doar momentul cand se face injectia in cilindru... daca rotesti pompa de injectie cu cateva grade poate fi mai inainte ... sau mai tarziu ... functie de sens. Asta poate influenta pornirea si consumul ... dar de obicei nu se modifica si nu se umbla la asta.

Ar mai fi la motoare turbo o valva actionata de presiunea in turbo care mareste debitul in pompa cand turbina e in sarcina ... dar asta influenteaza doar comportamentul la turatii mari ... peste 2500 rpm

Oricum ... spune mai pe indelete care e problema ... simptomele (consum, fum,pornire greoaie etc) si poate te pot ajuta.

Deocamdata tu zici doar ca vrei sa reglezi avansul ... nu cred ca asta e problema adevarata!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve

Hai sa o luam pe etape :

In toamna merg pentru curatare reglare injectoare si pompa la service (scotea fum alb bogat pe ralanti - exista un topic pe tema asta). Baietii constata chestia cu cama pinionului. Asa ca inlocuiesc pinion plus cuzineti ca erau terminati plus curelele de distributie. La final regleaza avansul cu stroboscop dar dupa singurii parametri pe care-i aveau, de motor JR ( al meu este SB scuze ca ma repet ). In plus, au ambitie sa o faca sa consume 5, desi le-am zis sa o lase in pace. Simptomele dupa asta: fum relativ ( nu suparator ), dar puturoasa.....

Dupa un timp, prin iarna, gasesc un baiat mecanic bun care a lucrat chiar la VW. Am zis ca sunt norocos. Cu ocazia unei alte probleme, l-am rugat sa se uite si la avans ca ma lasasera nervii la cum ma chinuiam sa plec de pe loc. Omul a incercat si a facut-o dupa ureche ( mi-a zis ca a marit avansul si a micorat debitul ). De atunci masina are urmatoarele simptome

- consum marit cu 0,5 - 1L.

- trepidatii mari la ralanti ( scad numai daca maresc ralantiul, din surubul lui, undeva la putin peste 1000rot )

- fumeaza : fum alb ( putin ) pe ralanti, gri ( multicel) la 3000rot , negru plus gri ( foarte mult ) la turatie spre maxim.

- incalzire mai mare - la un drum prelungit prin oras acul de la temperatura apa ajunge la 3/4 porneste ventilatorul, scade la 1/2 dupa care se repeta ciclul. Inainte, abia ajungea la 1/2 ( maxim ) indiferent de lungimea drumului, stationari, etc.

- demareaza de pe loc de parca-i turbata. De la semafor, de pilda, ceilalti ramin mult in urma. Eu ma intreb daca nu cumva i-am inecat cu fum ( le-am trezit "respectul"). Eu doar ciupesc acceleratia si ea deja ma impinge in scaun. Asta in conditiile in care eu nu sunt pro rally ca stil de condus, ci mai degraba pensionar.

- de pornit porneste foarte usor. Am mers zilnic cu ea la serviciu inclusiv iarna si nu a refuzat pornirea niciodata. A pornit si porneste de la prima cheie.

Cam astea sunt. Tranzitia catre simptomele astea nu s-a produs lent, ci brusc.

Mie mi s-a pus pata pe avans pentru ca am vazut cum a fost (de)reglat.

Inainte de a banui alte cauze, am zis ca pina nu vad avansul asta reglat ca la carte nu pot banui altceva. Gresesc ?

Imi cer scuze again daca bat cimpii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia ta de viteze e de diesel sau de benzinar? E cumva un benzinar schimbat in diesel?

La a mea de diesel, prima treapta parca e pentru arat ogoarele patriei.

Nu ma pricep prea bine, dar si eu banuiesc avansul. Asta nu se poate regla dupa ureche, oricat de meserias ar fi mecanicul respectiv. In continuare ii las pe altii mai priceputi sa-si dea cu parerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce spui tu ... omul i-a marit debitul cam mult (dupa fum).

Daca ar fi o problema de avans ar trebui sa nu porneasca ... e tocmai invers ... si are putere mare.

Incearca sa-i scazi debitul in pompa (o sa scada si consumul) si sa maresti relantiul (mai este o problema cu bucsa axului de la accelerator la pompele bosch de pe golf) si ar trebui sa fii multumit.

Ca sa vezi daca si la tine bucsa aia are proble me incearca sa apesi in jos parghia de accelerare de pe pompa sau sa o ridici (la ridicat ar trebui sa creasca relantiul si la apasare invers). Se poate schimba dar mai bine ii dai pace.

Chestia cu ciupitul pedalei se poate regla si din cablul de acceleratie ... care are o clema pe rizurile de sustunere ... incearca sa o scoti si sa o pui mai departe de pompa (sa lungesti cursa cablului)

Cred ca e destul pt azi :salut: incearca astea si vezi ce se intampla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca avea cutia de benzinar ar fi avut oare o pornire mai rapida d p loc?????????inclin sa cred ca nu.intr-adevar pare debitul mare si ralantiul mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre cutie nu stiu nimic , in afara faptului ca are 5 trepte si ca m-am chinuit o groaza pina am invatat-o. La inceput ma trezeam mereu cu a treia in loc de intaia, a patra in loc de a doua....

Are undeva vreo inscriptie de identificare tip ?

Pirghia am verificat-o. Se misca foarte putin sus / jos si nu am sesizat vreo modificare a turatiei ( de ralanti ). Cablul sta destul de lejer, nu este tensionat.

I-am mai micsorat debitul, si a disparut fumul negru. Cel gri a ramas.

Reiau intrebarea initiala. Exista in Bucuresti vreun service / cineva care sa regleze acest avans cu comparatorul si exact dupa tipul de motor pe care il ai ?

Sau spuneti-mi cum reglati voi avansul, cum va descurcati.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa spun ca in momentul in care am micsorat debitul, am marit si ralantiul pentru ca scazuse turatia la cca 750rot. Am marit la cca 850rot exact cit ar trebui sa fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

date despre cutie le gasesti 'introducandu-te' sub masina cu o carpa sau o perie d sarma si vei gasi un dreptunghi pe cutie chiar in cel mai jos punct al acesteia(scuze pt exprim.,sper sa intelegi) si acolo vei vedea seria si nr. cutiei.mai departe cauti pe net.succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefan Militaru

Salut Viorel,

Suna-ma la 0744423022 pentru reglajul cu ceas comparator, calibrarea injectoarelor sau alte date tehnice de care ai nevoie.

Daca ai putin noroc, il facem cu stroboscopul.

Stefan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multzam Stefane

Se pare ca abia acum am descoperit si eu adevaratul Golf GTD...

Oameni buni o veste epocala ... : exista si in bucale reglaj ca la carte.

Stefan m-a ajutat si am reglat impreuna amarita aia de pompa. Am reglat-o static, cu comparatorul.

Verificind valoarea initiala am gasit ca era la 1,3 in loc de 0,9 !!!

Ce parere aveti !?!

Acum, dupa ce am reglat avansul pot spune ca merge "parfum" :

- nu mai scoate fum absolut deloc, nici alb , nici gri , nici negru. Mai are f. putin albastru dar nu intotdeauna nici ala.

- trepidatiile au disparut , asisderea zgomotul la ralanti.

- este nervoasa numai cind "zic eu", nu ca inainte , tot timpul.

Acum a ramas sa-i fac consumul, sa vedem daca si-a revenit si el.

Concluzii :

1. Hobby => Arta <> Meserie

2. Service-uri capabile in bucale = 0 (??)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefane :

Intrebare ... unde se gaseste ceas comparator si prelungitor 2066 pt el?

Exista ceva magazine care vand piese de service-uri ... cam care ar fi scorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefan Militaru

Salut,

Ceas comparator se gaseste in targ.

Palpator poti sa-ti faci dintr-o spita de motocicleta (se potriveste pe filetul tijei ceasului).

Lungimea palpatorului ti-o faci in functie de piesa intermediara pe care ti-o faci pe strung in functie de filetul capului hidraulic si ceasul comparator pe care ti l-ai cumparat in prealabil.

Eu asa am facut.

Multumesc pentru vorbele bune, Viorel.

Stefan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Stefane,

O sa incerc sa vad ... numa ca pana dau de un strungar si calibrez palpatorul ... mai bine il intreb pe mecanicul meu daca nu are el!

Ca dupa ce am mai citit ce a-ti facut voi ... parca as verifica si eu avansul ca am dat luna trecuta pompa jos ca sa schimb suportul de motor si parca ar mai fi loc de ceva reglaj (am pus pompa la acelasi semn)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ljian

Comparator sa gasim, ca adaptorul ala poate vorbesc cu tata si poate-l face un meserias de la el de la lucru pe strung, dar trebuie schema/diametre filete/dimensiuni, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut baieti,

Ati dat de capat la problema cu 2066 (adaptorul/prelungitorul pentru ceasul comparator)? Eu am cumparat ceas comparator pentru asta dar nu am adaptorul asta.

Daca aveti ceva desene sau stiti unde se poate procura reperul asta misterios eu as fi dispus sa platesc pentru strunjire/achizitionare. Problema mea este ca nu stiu cum arata pompa de injectie in zona unde se insurubeaza adaptorul si cit de lung trebuie sa fie acul palpator.

Eu am luat un masina de ca jumatate de an si imi este frica sa desfac una si alta pentru ca nu stiu nimic despre pompa de injectie, nu prea sint manuale pe net pentru reglare, nu am gasit nici un fel de documentatie pentru pompa de injectie de pe 1.6D/TD.

Multumesc pentru feedback

Mihail

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 years later...

Salutare baieti... cum sa dau avansu sa porneasca baraca... inspre motor sau inspre tragar? Nu mai porneste batrana... porneste foarte greu acum... adica invarte de 5 6 ori pana o ia. Si iarna deloc nh porneste. Motor 1.6 diesel jp golf 1 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!