Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

le verifici la mana. Parca mai era metoda cu fum bagat prin admisie cu motorul oprit. Ignora chestia cu relantiul fluctuant, era valabil la focus 1 (benzinar foarte sensibil pe partea asta de relanti).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul poate tremura de la tampoane uzate.Verifici vizual la imbinari si coturi fara apa si sapun ca nu ai presiune ca la butelie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat azi sumar (atat m-am priceput) tot ce intra sub clapeta de acceleratie si nu am gasit nicio problema de vacuum leak. O sa mai astept cativa km sa vad apoi ce mai zice sonda.

Cred ca o sa schimb si suportul motor pentru a vedea daca mai reduce din tremuratul la relanti. Cel de la transmisie l-am schimbat deja pt ca se simtea foarte tare tremuratul pe locurile din fata si schimbator. Cel de sub motor il al deja nou in portbagaj, dar nu am avut timp si rampa sa il montez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca voi analiza mai bine problema LTFT-ului pozitiv mai degraba din pespectiva "cantitate mai mica de benzina: filtru benzina/sorb infundat, Injectoare infundate, pompa de benzina nu furnizeaza 4 bar, regulatorul de presiune defect (membrana sparta), sonda lambda defecta". Asa cum scris si intr-o postare anterioara mi se oare foarte putin probabil sa am vacuum leak fara ca MAP sa nu observe o presiune mai mare(el fiind infipt in galeria de admisie, nu ca MAF care este inaintea clapetei) si implicit sa determine o turatie mai mare sau fluctuanta la relanti. La mine turatia este stabila si normala. 

Pompa de benzina si filtrul sunt relativ noi, asa ca voi incepe cu regulatorul de presiune. Tragand azi un ochi in fuga, mi s-a parut ca este umed un furtunas ce intra in el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca regulatorul de presiune este cel din prima poza ? Am incercat sa gasesc un cod, dar un vanzator de la un magazin online mi-a spus ca piesa nu se gaseste decat originala si e 610 RON :). Mi se pare ca este cam umed un furtunas care iese din ea.

20190416_090708.thumb.jpg.968c1c214171153cb8f23dfcd065dcde.jpg

20190416_090735.thumb.jpg.30e47e524cdf973ae55122fe78b183bd.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala este...si din el iese decat un furtunas care intra sub map in galeria de admisie.Tie iti curge ori turul sau returul din rampa la injectoare.Regulatorul este prins cu surub in stea de rampa il dai jos si vezi dar mai usor ar fi sa dai rampa jos cu totul.Il poti demonta sa vezi daca sita este murdara sau rupta.

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca intradevar curge benzina pe acolo , probabil aia e cauza. Presiunea scazuta in rampa da amestec sarac.

Numai sa nu fie ulei ca vad ca joja e aproape.

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul regulatorului este 037133035A si se gaseste doar pe original. Cand umblu la regulator/rampa trebuie depresurizat sistemul de alimentare, nu (gen scos siguranta de la pompa sau deconectata bateria) ?  

Pentru a masura presiunea trebuie sa urmez instructiunile de aici ? (adica am nevoie de un manometru?).Se poate masura/interpreta cu VCDS ? 

Daca scot furtunasul de vacuum de la regulator ar trebui sa creasca presiune in rampa (daca nu o fi rupta membrana regulatorului). Asta inseamna ca ar trebui sa scada si valorile LTFT, nu ? Azi aveam 24% la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoti ori bateria ori siguranta la pompa de benzina(scoteam doar bateria).Ar trebui un manometru si daca scoti furtunasul ala creste nitel ralantiul din cauza aerului fals.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu manometru masori presiunea da. Un manometru pus pe un T pe tur, ca in workshop manual.

Unele masini au stutz special pentru manometru pe linia de alimentare...daca masina ta e echipata cu asa ceva treaba e mai simpla.

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scot furtunasul din regulator si il infund cu ceva ca sa nu am aer fals :D. Oricum trebuie sa merg la cineva sa masor si presiunea.

Presiunea se poate vedea pe group 106, dar motorul meu nu are senzor pt asa ceva :((

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da :). Trebuie senzor in rampa. Dar nu orice masina are acest senzor :). Ma rog un manometru pus pe linia de alimentare nu da gres.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana ajung sa masor presiunea in rampa, am scos furtunul de vacuum din regulator si l-am infundat ca sa nu traga aer fals in galerie. Am testat cu MAP si presiunea la relanti creste de la 320mbar la 360mbar cand las furtunasul ala sa traga aer (deci MAP functioneaza). Sa vedem dupa cativa kilometri cum stam cu LTFT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar trebui dat afara rampa de injectie si sa cureti si injectoarele daca tot esti acolo. La varsta care o are masina te astepti sa fie orice.

Daca ai un injector sau mai multe infundate aceeasi treaba ,. amestec sarac.

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curatarea asta se face cu scule speciale ? Adica e scumpa ? Daca da, mai bine cumpar injectoare noi, 90 lei bucata Bosch

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, nu cheltui bani. Iti spun cum am curatat eu la ford.

Prima oara vezi la ce tensiune se alimenteaza injectoarele, de obicei 12V, dar mai sunt unele comandate pe 5V din ECU. Daca sunt la 12V,  scoti fiecare injector in parte, faci 2 fire cu papuci in capat, in capatul de sus a injectorului pui un tub cu spray de curatat carburatoare si alimentezi injectorul la tensiune in reprize scurte in timp ce pe sus bagi cu sprayul sub presiune.

Ai sa vezi ca injectorul trebuie sa pulverizeze produsul la iesire din duza. Daca e infundat nu se intampla sau iese foarte putin. De altfel e posibil ca astfel sa iasa gunoiul si sa lucreze pe urma cum trebuie.

Nu merita cumparat ceva pana nu identifici piesa ca defect.

 

daca vreunul din ele e infundat tare sau scapa benzina (nu cred ca e cazul ca ar da amestec bogat si ai avea probleme de pornire la rece), acesta se schimba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si hai sa recapitulam : pe partea de benzina la amestec sarac: pompa defecta sau filtrul infundat (astea zici ca le-ai schimbat), injectoare infundate sau presiunea in rampa mica, regulator de presiune. Acum, cum ai scos tu vaccumul din regulator ar trebui sa ai presiunea maxima debitata de pompa in rampa din pacate e necesar de masurat aceasta presiune. Injectoarele doar scoase si testate , un injector complet infundat ar da cod de misfire pe cilindru P1301, 2,3,4 sau echivalenta VCDS-ului...se intelege, cel care nu pulverizeaza destul iti baga un amestec sarac.

Eu tot cred ca e pierdere de vaccum undeva, in momentul cand la relanti ai ltft de +20, +30 si pe accelerare se duce spre 0, de exemplu in jurul la 3000RPM ai 0  (parca asa am vazut la tine) , asta e clar un caz de vaccum leak.

Aaa.. Cu frana cum stai? Ceva ciudat la franare la pedala?  Mai poti face ceva : cu motorul pornit la relanti si cu diagnoza in fata , scoti furtunul de vaccum de la tulumba de servo, astupi gaura de vaccum de la motor cu palma sau cu ceva si vezi daca in 1-2 minute ai modificari a ltft-ului pe diagnoza.

Tulumba aia de servo e ca o diafragma care se mai sparge la un moment dat si se pierde masiv vaccum pe acolo fara macar sa stii, dar se simte la pedala.

 

Un alt loc unde se mai poate pierde vaccum fara sa fie vizibil, garnitura de la clapeta de acceleratie sau garnitura dintre galeria de admisie si motor, se coc la un timp....testul cu motorul oprit si masina de fum ar arata daca e o problema de vaccum sau de unde

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am scos furtunul de vacuum si am mers putin parca masina tragea mai bine si nu se mai inneca la decelerare, dar dupa vreo 20 km ia trecut binele. La ltft aveam +34 cu +12 inainte de oprire. De ce imi da ltft valorile astea asa mari daca pe stft valorile nu depasesc +/-12% atat la relanti cat si in turatii.

Nu ma ajuta nici ecu pt ca nu imi da nicio eroare.

Cu frana stau bine. O sa testez totusi si treaba cu tulumba. 

O recomandare de mecanic/service din Iasi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi punand diagnoza si in mers am observat ca voltajul sondei este tot timpul in jur de 0.4xx indiferent ca sunt in stationare sau in mers. Asta inseamna sonda defecta(nu e cazul) sau firele de semnal si impamantare cu probleme (sau chiar impamantarea ECU).

Care din firele cablajului sondei ar trebui sa fie impamantarea (NGK 1842) ?

Cum pot testa/verifica impamantarea masinii in general ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa fac voltajul sa iasa din intervalul 0.4xx. Stationand, cand accelerez brusc la peste 3000 rpm voltajul scade pentru cateva fractiuni de secunda pana la 0.3xx si apoi creste pentru cateva fractiuni pana la 0.7xx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sonda buna trebuie sa aiba tot timpul variatie intre 0.1V -0.9V, la relanti. De obicei se face grafic care e mai elocvent.

Stationarea sondei tale e din cauza amestecului sarac, produs de altceva  si sonda incearca sa faca corectia.

Trebuie vazut cauza amestecului sarac si rezolvata.

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vineri am programat o vizita la mecanic. Revin cu rezultatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca furtunasul de la regulatorul de presiune nu era tocmai ok si mi-a pus unul nou. Am schimbat si suportul ala de sub motor in speranta ca nu va mai "da in nas" la decelerare, dar nu s-a rezolvat .

 Despre mersul de tractor la relanti similar cu cel de aici se pare ca sunt de vina tachetii. Cu ocazia verificarii tacheti/culbutori voi schimba si distributia ca are aproape 3 ani.

M-am cam lecuit de masini imbatranite, mai ales din grupul VAG. Urmatoarea o sa fie un Logan cu gpl sau o electrica :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
supernova86

Revin cu un update dupa 2000 de lei :))care a insemnat schimbat distributie, tacheti si culbutori care erau uzati si aveau joc. Nu mi se pare ca s-a redus foarte mult tremuratul la relanti si smucitul la decelerari bruste, dar macar acu am LTFT -  group 032 am 4% si 0%. Poate voi inlocui si suportul motor de langa distributie, dar ma gandesc ca unul nou este mai teapan si tremuratul motorului se va transfera mai tare in caroserie/habitaclu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!