Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

[

- inversat bobine si bujii, eroarea ramane pe acelasi cilindru

Ai verificat si comanda bobinei respective? Fir, contacte in mufe...

Eu raman la parerea exprimata mai devreme si anume, sonda lambda nu poate fi cauza erorii de missfire pe un cilindru. Nu stiu...mai verifica si Knock senzorul si comanda bobinei despre care am mentionat.Sa nu ai cumva, depuneri de carbon pe pistonul respectiv.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa iti iei o interfata chiar si un model mai vechi...iesi mai ieftin decit prin service-uri...si mai poti face si altceva cu ea...o adaptare, o activare :)

Sau cauta un forumist cu asa ceva...parca erau si din zona ta...daca nu gasesti alta varianta vb cu Sponsoru ca mai face drumuri la Cluj :)

Ce fel de sonda ai? Daca ai cu 5-6 fire e cam greu de verificat...

Ai o bobina sau cite una pe cilindru?

Daca ai una incerca sa faci o proba cu alta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai o bobina sau cite una pe cilindru?

Daca ai una incerca sa faci o proba cu alta...

Are bobine individuale; da si tu cu ochiu` prin Autodata :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa iti iei o interfata chiar si un model mai vechi...iesi mai ieftin decit prin service-uri...si mai poti face si altceva cu ea...o adaptare, o activare :)

Sau cauta un forumist cu asa ceva...parca erau si din zona ta...daca nu gasesti alta varianta vb cu Sponsoru ca mai face drumuri la Cluj :)

Ce fel de sonda ai? Daca ai cu 5-6 fire e cam greu de verificat...

Ai o bobina sau cite una pe cilindru?

Daca ai una incerca sa faci o proba cu alta...

Da poate ai dreptate cu interfata, decat cate 60 de lei de fiecare data cand vreau sa verific un martor aprins in bord, si asta la cineva care cu siguranta nu stie sa mearga in meniul de care mi-ati spus sa verifice valorile de tensiune de acolo, de asta am agreeat varianta manuala facuta de catre mine. Ai idee cat ma costa cablul cu X pini si softul?

Sonda e cu 6 pini (5 fire+1 blank) a fost greu pana am detectat care ce este dar am scos-o la capat in 2 ore. Daca as avea doar referintele de tensiune la turatii, asa pe net am gasit ca valoare mea de 0,453 V e cea medie dar daca ea trebuie sa varieze cu turatia nu...

Am cate o bobina pe fiecare cilindru, le-am inversat intre ele si acelasi rezultat, eroarea ramane pe cilindrul 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat si comanda bobinei respective? Fir, contacte in mufe...

Eu raman la parerea exprimata mai devreme si anume, sonda lambda nu poate fi cauza erorii de missfire pe un cilindru. Nu stiu...mai verifica si Knock senzorul si comanda bobinei despre care am mentionat.Sa nu ai cumva, depuneri de carbon pe pistonul respectiv.

Dupa ce am inversat bobinele nu am mai verificat si firele si contactele gandindu-ma ca daca ar fi intrerupte ar merge in 3 cilindrii, dar ele functioneaza.

Knock sensorul ar fi o idee de verificat (ar trebui sa ii regleze timingul la valve cand detecteaza ca arderea nu a iesit buna), o sa il caut pe unde e si sa vad ce se poate verifica la el.

Legat de depunerile de carbon, astea stiu ca vin cu benzina proasta, eu folosesc 95 de orice statie de firma mai putin Lukoil. Acum 8 luni am schimbat segmentii de compresie si de etansare, ma gandesc ca pistoanele mi le-a spalat nu le-a pus inapoi cu depunerile respective. Inca o chestie ciudata unul din cei 5 mecanici la care am dus-o legat de missfireul respectiv imi spune ca mai mult ca sigur e un piston deformat, poate si camasa lui in cel mai rau caz..dar asta eu zic ca trebuia sa rezulte dintr-o compresie slaba pe cilindrul cu pricina. Mie mi-a iesit f buna. Cand a vazut asta a zis ca a iesit buna pentru ca era ulei pe undeva deasupra lui. daca era ulei deasupra lui atunci de ce masina nu mananca gram de ulei??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nelu la ce varza e la mine intre neuroni nu mai tin minte toate codurile de benzinare si care cum voteaza...era mai simplu a se uite el in masina :)...pina deschid eu Autodata...si nu am instalate softurile pe toate calculatoarele...

Revenind sonda in 6 fire e mai smechera ...cauta despre sonda wideband/UEGO... nu se poate masura clasic...deabia cu osciloscopul se poate vedea ceva...

Apropo de interfata cauta pe Goagal' "diagnoza VAG-COM"...e bogata oferta... sau PM daca te bate Goagalu' :)...

Intrebare timpita daca nu ai interfaa cum dreacu' ai facut probele cu bujiile etc...? Ai fost in service? Si ai dat bani? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare timpita daca nu ai interfaa cum dreacu' ai facut probele cu bujiile etc...? Ai fost in service? Si ai dat bani? :))

Bujiile sunt schimbate de o luna de mine personal. Am pus cele mai scumpe NGK...Dupa ce le-am schimbat motorul tot meregular mergea la relanti, aceesi trepidatie.

Primul domn ce mi-a facut diagnoza si a detectat rateul de ardere pe cilindrul 2 a zis ca a facut test pe bujii, bobine si injectoare.

Eu ulterior le-am verificat din nou vizual si un alt mecanic le-a si mirosit, dar neregularitatea relantiului nu s-a modificat. Acum ce e drept oricarui mecanic spui ca le-ai schimbat de o luna nu se mai leaga de ele, dar pentru ca si cele vechi cu care le-am schimbat faceau motorul sa trepideze la relanti tot asa eu zic ca le putem exclude. Nu stiu ai vreo alta sugestie cum sa le verific?

Apoi la injectoare le-am verificat eu impulsul de la ECU cu osciloscopul, si e la fel pe toate...doar daca ar fi infundate, cel putin cel de pe cilindrul cu rateul. Cum detectez asta? Vad ca unii se mai leaga si de injectoare cand e vorba de missfire, destul de rar dar gasesti cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba si injectoarele intre ele...

Iar din linkul postat de mine gasesti cam toate cauzele si nici eu nu cred in sonda lambda.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba si injectoarele intre ele...

Iar din linkul postat de mine gasesti cam toate cauzele si nici eu nu cred in sonda lambda.

Merci de link! e foarte sugestiv.

La injectoare e foarte ciudat, initial un mecanic mi-a detectat ca de fapt injectorul de pe cilindrul 2 (cel cu missfire) nu merge, prin scoaterea mufei lui motorul nu facea nicicum, concluzie e stricat. L-am inversat cu injectorul de pe pozitia 1 sa vedem e injectorul sau cablul sau de la ECU. Surpriza, acesta mergea pe pozitia 1, iar cel de pe 1 nu merge ape pozitia 2, deci concluzia era ca e cablul. L-am desfacut, masurat fir cu fir, cablul era bun. De aici va dati seama ca am ajuns la ECU, trebuie sa fie stricat ECU, de aceea missfire tot pe 2. Cu osciloscopul am vazut ca nu e nici o diferenta intre impulsul de pe injectorul 1 si 2...3,4 deci nu e nici ECU. Ca sa se puna capac, a 2-a zi am mers iarasi sa scot mufa de la injectorul cu pricina, care cu o zi inainte o scoteai si motorul nimic, dar de data asta motorul a inceput sa tremure (la fel cum tremura cand scoteai mufa de pe fiecare) concluzie pana la urma injectorul isi face treaba (s-a trezit peste noapte), va dati seama ca tot ce stiam cu o zi inainte si am vazut cu ochii mei nu a mai fost valabil...injectorul azi functiona, de ce nu a functionat ieri?. Cu toate astea trepidatia de la relanti nu a disparut. Nici nu mai stiu ce sa fac, 99% din sfaturile voastre is deja aplicate de mult... Acum va dati seama cum de am ajuns la sonda lambda sa o verific si pe ea si sa imi puna semne de intrebare. Sunt si constient sa existe mai mult de un defect de aceea poate trepidatia de la relanti sa nu aiba treaba cu missfireul si consumul mare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trepidatia de la relanti este legata de sonda lambda foarte posibil dar nu de missfire. Deci ideal este sa scapi de missfire intr-un fel sau altul pentru ca apoi sonda lambda e alta mancare de peste.

Totusi un defect electric poate sa apara si sa dispara random si sa te induca in eroare..Pecilindrul doi ai masurat compresia?

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trepidatia de la relanti este legata de sonda lambda foarte posibil dar nu de missfire. Deci ideal este sa scapi de missfire intr-un fel sau altul pentru ca apoi sonda lambda e alta mancare de peste.

Totusi un defect electric poate sa apara si sa dispara random si sa te induca in eroare..Pecilindrul doi ai masurat compresia?

Trepidatia e de genul un relanti care nu pare totdeauna rotund, avand mici "varfuri". Cateodata masina se sguduie mai tare sau mai incet din suportul motor dreapta (care e nou), vibratiile se simt si in schimbator ca si niste batai, esapamentul nu e rotund, parca trage cate un foc, nu e deloc uniform, se aud ca niste batai (de asemenea aceste batai in esapament dospar dupa un drum lung de min 100 km).

Imi explici te rog cum poate sonda lambda fi cauza trepidatiilor?...avand in vedere ca e circuit deschis, deci ea nu ar trebui sa influenteze relantiul. Circuitul inchis apare cand masina e in sarcina (urca un deal) si apare o necesitate a ECU de a da benzina mai multa pe masura semnalului de la sonda. Eu asa le inteleg ca functioneaza.

Missfireul asta ma omoara, nu mai stiu ce sa verific (poate injectoarele curatate?? asta a mai ramas)...noroc ca de 4 zile nu mi s-a mai aprins martorul in bord sa o duc iarasi sa vad acelasi missfire pe cilindrul 2:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cu injectorul schimbat apare iar pe 2 deci nu mai este cazul de injector. Altceva trebuie sa fie. Poate nu ai conditii optime de ardere din cauza pistonului cu probleme sau poate nu ai o comanda corecta la aprindere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cu injectorul schimbat apare iar pe 2 deci nu mai este cazul de injector. Altceva trebuie sa fie. Poate nu ai conditii optime de ardere din cauza pistonului cu probleme sau poate nu ai o comanda corecta la aprindere.

Dupa ce am schimbat injectoarele intre ele si asa le-am si lasat pana acum, mi-a mai aparut martorul in bord inca odata si s-a stins dupa 2 zile. De atunci au trecut 5 zile si inca nu s-a reaprins sa o pot duce sa vad daca rateul e tot pe 2. Acolo cu conditiile cauzate de piston mi frica sa ajung, dar dupa cum am prezentat si printre primele posturi compresia a iesit buna pe cilindrul cu rateul, a doua ca marime dintre cele 4...consum de ulei nu am pentrru ca segmentii s-au schimbat, la fel si ghidurile valvelor. Ma tot gandesc ca desi injectoarele merg acum, poate curatatul lor ar rezolva trepidatia respectiva...

Legat de comanda corecta la aprindere ce ar trebui sa verific?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia in considerare si clapeta de acceleratie , la mine trepida la relanti,mai ales cand foloseam clima, si mia zis un mecanic ca e pe duca clapeta am facut niste teste si am pus alta in schimb acelasi cod si nu am mai avut probleme.Insa la mine nu erau coduri de eroare

Modificat de skiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RPM-ul la relanti iti tremura sau era constant? Al meu precizez ca e constant, din cate stiu problemele de clapeta de acceleratie murdara se relationeaza cu un relanti neuniform, care urca de la 750 la 950 spre 1000..fara sa fie constant. Mie dimpotriva cand pun clima, trepidatia se omogenizeaza si nu o mai simt

asa puternica in schimbator si volan.

Modificat de xxnelu
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curatatul injectoarelor ar fi ultima chestie...mai ales la niste amatori...

Dar curatatul clapetei si a EGR-ului daca ai nu are ce strica daca ai un meserias cit de cit bun...sa le dea jos si sa le curete finut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curatatul injectoarelor ar fi ultima chestie...mai ales la niste amatori...

Dar curatatul clapetei si a EGR-ului daca ai nu are ce strica daca ai un meserias cit de cit bun...sa le dea jos si sa le curete finut...

Deci sa nu ma leg de injectoare chiar daca la un moment dat din timp am detectat ca unul nu mergea cum am scris in posturile de mai sus? (ca a 2-a zi a pornit...asta e altceva, dar am vazut cu ochii mei ca nu mergea).

Despre clapeta de acceleratie si EGR, nu stiu sincer cine in afara de reprezentanta mi-ar face-o cum trebuie...as incerca DIY-ul de pe forum personal, ce-i drep mi cam frica sa nu mi-o pot calibra singur apoi cu cheia in contact . Oare ce ce s-ar intampla daca merg cu ea asa necalibrata pana la cineva cu interfata sa mi-o calibreze? ca tot aud povesti de la baietii de pe forum cum ca li s-a oprit in mers si facea ca un tractor relantiul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca unul nu a mers eventual schimba-l pe ala...unii dupa curatare la unii "specializati" s-au plins ca motorul mera si mai naspa...cineva dupa o curatare, daca o lasa 15-20min o pornea la a 4-5 cheie :)

Apropo de autocalibrare fa un efort si cumpara-ti o interfata...2-3 ture la mecanicul cu interfata in minus si ti-ai scos banii :))

Daca nu esti atehnic, si ai scule o poti face singur...cu un spray, o pensula finuta si ceva benzina o cureti mai bine decit un mecanic sictirit de viata...

Vad ca esti din Cluj, de ce nu te duci la :

Vad ca au "miscare" destula ...ai sa fii uimit cite chestii utile poti afla, si mai ales ajutor la nevoie...

Nu se poate sa nu gasesti un entuziast cu ceva experienta si o interfata daca stai prost cu "finantele"...nu cred ca te vor fugari baietii de acolo :)

Sa stii ca merita o incercare...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O idee buna, vad tot felul de oferte pe net pentru interfete, imi pti recomanda o versiune anume? cea pe care o folositi voi si sunteti multumiti de ea?

Atehnic nu sunt pentru ca de cand am masina am tot facut-o bucati si am reasamblat-o, cu cate probleme am avut la ea am devenit un mecanic-electrician amator :)

Modificat de xxnelu
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi PM sa nu facem reclama ...

Si du-te la o intilnire...eu unul nu regret ci din contra...mi-am facut citiva prieteni, am fost ajutat si am ajutat la rindul meu...asta pe linga citeva ore de deconectare...la o cafea , o bere ecologica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu precizez ca e constant, Mie dimpotriva cand pun clima, trepidatia se omogenizeaza si nu o mai simt

asa puternica in schimbator si volan.

daca te incalzeste cu ceva, sa stii ca si eu am exact aceeasi problema. (mai putin missfire-ul de pe cilindrul 2 : adica pe vag com nu retine ca eroare pe termen lung niciun missfire. totusi, la masuratori, la relanti, apar cateodata, de la 2-3 missfire pana la 23( !!! ) la un interval de 2 minute. Nu neaparat la acelasi cilindru : e aleatoriu, cand doar pe 2 cilindri, cand pe toti... Repet, la fault code - nimic (in afara de problema cu sonda lambda pe care o stiu si o voi schimba la sfarsitul acestei saptamani). Trepidatiile (ca si numarul de missfire ) se accentueaza (respectiv, inmultesc) dupa ce sterg erorile.

La turatii de peste 1700, nici o problema. Ma gandesc ca am si un por pe evacuare , pt. ca mi se pare ca aud un mic zgomot care se accentueaza la acele trepidatii , la acele neomogenitati de la evacuare.

Nici la tine nu cred ca ar fi de la injectoare, pt. ca eu mi-am pus gaz acum o saptamana (deci folosesc si alte injectoare, noi, cele ale BRC-ului) si face la fel : nu mai tare, nu mai incet. Exista totusi si o variatie de 10-50 maxim rpm la turatia la relanti, din cand in cand ( la 10-20 de secunde). La pornirea climei e mai bine, se reduc trepidatiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca nu retine eroare din cauza sondei lambbda stricate sau poate erorile se incadreaza in cei 5% de missfireuri pe care calculatorul e setat sa dea martor check engine in bord doar cand sunt depasiti. Porul pe evacuare nu are legatura, eu am schimbat tot racordul flexibil si am sudat toti porii si nici o diferenta doar motor mai silentios dar trepidatia ramane. Variatia de rpm de la relanti e dupa ce ai stresat-o prin oras (asa e la mine..cam 10-50 abia se vede si se calmeaza, dar nu mai incepe din nou dupa calmare) sau tot timpul? E bine de stiut sa exclud injectoarele pentru ca mai multi de aici mi-au zis asta. Sonda lambda ce are? de ce o schimbi? cum se manifecta defectul ei?

Modificat de xxnelu
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai io o stresez in oras (si nu numai) cam tot timpul. Poate si de aceea imi raspunde si ea tot timpul asa...

Chestia e ca la mine nu se calmeaza, ca la tine. Adica ii revin nabadaile chiar daca pt. moment se calmeaza. Deci este posibil sa avem cauze diferite. Drept consecinta este posibil ca la tine sa fie injectoarele, cum ti-au spus ceilalti. La mine in mod sigur nu, din 2 motive :

1) injectoarele de benzina nu se infunda cand le folosesti exclusiv intre 3500 si 6000 si

2) cele de gaz sunt noi noute si masina se comporta la fel (nici mai bine, nici mai rau).

Sonda e moarta. (nu curent, nu rezistenta). Cablul este bun. Am scris acum 2-3 saptamani, parca. Becul e aprins tot timpul, si apare 17524 si mai rar 17511.

Am luat alta noua. 450 de lei, BOSCH. Cand voi avea timp, o voi pune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca asa o turezi este normal ca nu pot fi injectoarele, eu nu prea depasesc 4000, schimbatul vitezelor il fac la 2300. Imi este cam teama sa le curat pentru ca mai multi de aici mi-au zis ca nu sunt injectoarele, altii ca nimeni nu le curata cum trebuie si fac un lucru mai rau...Legat de sonda, cu ea "moarta" cam cat iti consuma in oras, dar in afara? A mea inca nu am depistat daca e moarta sau pe moarte, doar ca rezistenta am, cat si tensiune, dar tensiunea ei nu se modifica cand o turez la relanti, astfel ca banuiesc o imbatranire a ei dat fiind faptul ca nu trimite impuls bun calculatorului. Pentru turatia la relanti ai incercat sa cureti EGR si clapeta de acceleratie? cam asta am mai citit ca se face intai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!