Jump to content

scade temperatura apei


ingerul_danutz
 Share

Postare recomandată

ingerul_danutz

eram pe soseaua bucuresti - alexandria, prin vaile mari dintre comune ...la 150 km /h la coborarea unei pante mi-a scazut temp. apei cu 10 grade apoi si-a revenit .....am inteles k este ceva normal.

la mie problema a fost termostatul desi atc cand l-am scos era inchis

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare tuturor,

Sunt nou pe acest forum. Masina mea are aceleasi simptome cu cele mentionate mai sus:

1. La drum intins temperatura apei scade la 65-75 grade

2. O data ajuns in oras si oprit masina dupa cateva secunde cu motorul la relanti temperatura revine la 90 grade si nu mai scade de-a lungul drumului prin oras.

Daca de vina e termostatul atunci m-am mai linistit. Totusi nu m-am lamurit in privinta a doua lucruri:

A. care e cauza pt care simptomele apar numai in conditii de mers intins (variatii mici ale treptei de viteza)?

B. care sunt neajunsurile ce pot aparea la functionarea motorului la 65-75 grade?

Multumesc anticipat

Modificat de CosminM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca termostatul e blocat pe deschis atunci datorita faptului ca lichidul de racire trece prin radiator si se raceste .

Daca schimbi termostatul rezolvi problema. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La un drum intins masina are o racire mai buna. Din acest motiv se raceste mai mult.

Problema consta in faptul ca antigelul nu are temperatura optima de 90 de grade, fapt pentru care ECU comanda sa se trimita mai multa benzina spre ardere, ceea ce duce la cresterea consumului. Alt aspect ar fi ca s-ar putea produce o uzura mai mare a motorului, dar cred ca doar teoretic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin cu impresii la 2 saptamani de la schimbarea termostatului:

1. Temperatura apei continua sa scada dar de data aceasta mai mult la mersul prin oras. Ieri am facut un drum in afara de 350km iar temperatura apei a stat la 90 grade. In schimb, in oras aceasta continua sa scada mai ales atunci cand conduc economicos (cu motorul la 2000-2200 RPM).

2. Ce ma sperie este lichidul de racire. Am verificat toata instalatia si nu se scurge pe nicaieri. Totusi, atunci cand am schimbat termostatul am completat cu lichid de racire pana la nivelul "mediu". Am facut cativa km cu ea iar in dimineata urmatoare lichidul era sub "minim". Am mers 4km si dupa aceea l-am verificat iar - nivelul a crescut la un nivel intre "minim" si "mediu". Observ acelasi comportament de cateva zile incoace. Incepe sa ma obsedeze. E normal comportamentul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut.Am si io o problema la un Seat Arosa,motor de un litru.Acul la apa nu mai ajunge la 90 de grade cum statea inainte.In oras scade temperatura pina pe la 70,dupa cum indica bordul.Daca merg cu ea,e motorul cald si trag pe dreapta pentru 5 min,dupa ce pornesc acu sta imediat la 90,dar dupa o perioada de mers,scade iar la 70.In afara de asta se mai aude si un fasait in bord parca,sau la motor...Ce poate sa fie?

Modificat de stevee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostat blocat pe deschis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok,si fasaitul se aude din cauza aceleiasi probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine stie. Intai identifica de unde se aude - verifica capacul de la vasul de expansiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare,

Vi se pare normal ca in conditii de temperaturi de vara( afara 27 grade) la cobraraea in frana de motor, sa zicem 4 km aproximativ sa scade temperatura indicata jumatate de gradatie iar iarna o gradatie pe ceas? Sau este termostatul de vina? ms

De incalzit se incalzeste masina ok, nu fluctueaza la drum, decat in frana de motor. Iarna sa zicem ca este normal dar vara?

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca e mai mult decat ok sa ti se raceasca motorul; ce-ai vrea, sa iti fiarba ??? chiar este indicat sa se mearga pe frana de motor la coborare, pt a se raci motorul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

In primul rand, verifica G62-ul. Vezi daca pe Instruments si Engine, are valori apropriate. Daca da, atunci schimba termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se pare normal dar nu vara la 30 de grade.

@Florin:Am facut checkul rezultatele sunt in felul urmator:

La instruments pe canalul 03 am doua campuri de temperaturi, nu stiu exact care se refera la apa, dar pe baza faptului ca unul este mai mare decat celalalt am presupus ca este apa si nu uleiul.

Diferenta fata de cea de la engine este de 2/3 grade. Pana la un momenta dat pe la 80 grade ambele area asemanatoare dar dupa cel de la engine era mai mic.

In bord cand apa a ajuns la 90, in vagcom inbstruments era la 84. Este ok asa?

ms

Modificat de golf416
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

e ok - G62-ul e bun. Trebuie sa iti schimbi termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha. Dar care este explicatia acestui test daca imi poti da un pic de detalii? Daca diferenta ar fi mai mare atunci ar fi problematic G62? ms

Totusi este interesant ca motorul se incalzeste ok, atat si iarna. Nu scade acul de pe bord decat in frana de motor indiferent de anotimp. Ar mai fi vreun test sa vad daca ternmostatul este pe inchis sau deschis?

Modificat de golf416
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

da, pune mana pe furtunul de sus din radiator, cand apa e pe la 60-70 de grade. Daca e cald, inseamna ca termostatul nu inchide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sunt off-topic!!! Am patit si eu sa mi se buleasca termostatul pe timp cald deci nu stiu ce s-ar fi intamplat iarna. La viteze mari si in frana de motor scadea temperatura undeva pe la 70 grade dar i-am pus ceva cartoane la radiator si nu mai scadea asa mult - maxim 80 grade. Oricum ar fi, daca termostatul merge normal si ai destul antigel + apa distilata in instalatie nu are voie sa-ti fluctueze vizibil temperatura apei, indiferent daca e vara sau iarna deoarece termostatul mentine temperatura la ~87 grade, temperatura ideala pt functionarea motorului. Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Clar....ca doar asta e rolul termostatului - sa tina temperatura optima a lichidului de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, deci mai mult ca sigur la mien asta este problema. Culmea ca doar in frana de motor scade si nu la drum lung sau oras.

Pt cei cu benzinare si citesc acest topic, voua va scade acul acum vara in frana de motor de 3-4 km?

Modificat de golf416
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

e greu sa gasesti pe cineva care sa tina masina in frana de motor...3-4 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) atunci macar 2:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

golf416 - Si eu am avut problema asta in iarna ce a trecut. Imi scadea temperatura in mers. E clar termostatul blocat pe deschis. La tine e posibil sa fie intredeschis doar si sa nu dea simptome asa clare ca la mine. La mine se incalzea pana la 90 la semafor si pana la urmatorul deja scadea o [cenzurat], de... era si frig afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ma gandeam si eu. Blocat pe deschis total nu cred sa fie ca nu se manifesta mereu. Este greu de schimbat la acest motor AUS, eventual unde il gasesc pozitionat? Seama cu AZD?ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa iti arata termostatul ,iti intra in flansa care se prinde pe cupla cu 2 suruburi.Grija mare cum desfaci cele 2 suruburi ..sunt piese de plascic si sa nu se crape.Un termostat bun te costa in jur de 50 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explicatia ca temperatura apei scade in frana de motor este ca se taie complet alimentarea cu combustibil in frana de motor, iar daca se merge mult asa este ca si cand motorul ar fi oprit, deci se raceste. Ia mergi la coborare scos din viteza,(cu motorul pornit desigur) sa vezi ca nu se mai raceste apa. La masinile vechi, cu carburator, in frana de motor fara acceleratie, mai intra benzina in cilindrii la ars prin jiclerul de relanti dar la astea moderne din fericire se taie complet alimentarea.

Eu nu am calculator de bord care sa arate consumul instantaneu, dar cine are poate sa-mi dea dreptate sau nu. La relanti de exemplu arata consum de 0.6 L/ora. In frana de motor prelungita arata 0?

Nu pot verifica daca la mine scade temperatura apei in frana de motor ca locuiesc la campie. Nu am unde sa o incerc. Poate daca merg la Cluj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!