Jump to content
enricco

Ventilator racire radiator climatronic

58 postări în acest subiect de discuţie

enricco   
enricco

:( Am urmatoarea problema :

Clima baga aer rece cu intermitente, am fost la un specialist care a verificat instalatia si a constatat ca presiunea in inst. este prea mare ..... 22 Atm.

Ma sfatuit sa ma duc sa curat radiatoarele de insecte si mizerie cu jet puternic de apa . Am revenit dupa aceea la specialist a verificat si a scazut la 15 - 17 atm.

Masina este echipata cu doua ventilatoare , unul porneste odata cu climatronicul , iar celalalt ar trebui sa porneasca cand presiunea trece 12 - 13 atm.... dupa explicatiile specialistului. Mentionez ca ventilatorul acela nu porneste deloc. (constatare vizuala)

Am facut test Vag Com si nu mi-a dat nici o eroare.

Intrebare : Cum se poate verifica functionalitatea celui de al doilea ventilator?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ManiacuV6   
ManiacuV6

Poti sa verifici prima data daca pe mufa din instalatie

vine curent. Daca nu vine incearca sa alimentezi ventilatorul cu 2 fire de la 12V.

Cred ca ventilatorul sigur are probleme cu carbunii. Asa ca merita desfacut si schimbat carbunii, gresat, etc. Si sa speram ca merge.

Bafta!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
vioelectric   
vioelectric

daca ai vag-com intri pe (8) clima si dai test actuatori e mai simplu decat sa te curentezi pe acolo :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
iuliane   
iuliane

aceeasi problema am intalnit-o la un Peugeot 406...din cauza ca nu pornea ventilatorul se crea presiune foarte mare in instalatia AC.ventilatorul era ars...asa ca mare grija la spalatorie,sa nu mai insiste baiatu ala cu jetu in zona ventilatoarelor ca nu e submarin.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
cipos   
cipos

enrico a rezolvat problema dupa ce am batut un pic cu ciocanul in ventilator, dar in prealabil am verificat dac ajunge curent la el

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
iuliane   
iuliane

bun asa...bine ca s-a rezolvat

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
enricco   
enricco

dupa ajutoarele date de CIPOS ( MAre baiat ...mare caracter) ventilatorul a mai mers 3 saptamani ... (cipos mi-a spus ca nu va merge mult) ... si m-am hotarat sa il desfac bucati.

am constatat ca , carbunii erau dusi rau de tot....am luat grupul de carbuni la mine s m-am dus la ALpadrino.

Carbunii au dimensiunile de 7X8 , iar ei aveau 8X8 .,...i-am cumparat asa 8X8 , i-am pilit si m-am dus la un electrician sa ii lipesc....dupa care m-am dus la un service auto sa imi dea 6 afturi de sudura la capacul ventilatorului in locul niturilor de etansare........SURPRIZAAA .... merge ca nou....

cost : 10 ron carbunele X 4 + 10 ron electrician + 5 ron sudor = 55 ron ..... fata de 985 ron cat este la audi....................(intelegeti ..... injuraturi) :wub:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bruno   
Bruno

Hai salut!

Am o nelamurire, si va cer ajutorul ....

Am un Audi A4 1.9 TDI (2000) , si am observat ieri in caldura de 30 grade C ca cel de-al doilea ventilator ( cel electric ) nu porneste deloc... Ba mai mult , stand in ralanti, aerul conditionat decupla si se recupla la care 20 de secunde.

Electricianul meu ( cel care are grija de masina mea :-) ) mi-a spus ca ventilatorul trebuie sa porneasca odata cu cuplarea aerului conditionat ( Klimatronic )...

Acum vine partea cu intrebarile :

1. Este adevarat ca acest ventilator trebuie sa porneasca odata cu cuplarea aerului conditionat, sau doar daca creste f. mult temperatura motorului?

2.Cunoaste cineva un troubleshooting, pot mesteri ceva pe acasa ? ( fara VAG-com ) Mentionez ca electricianul meu nu e disponibil o perioada de timp

3. Se intampla ceva daca circul asa cu masina cu aerul conditionat ?

Multumesc !

G.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
elenic2000   
elenic2000

Salut!

Si la mine elctroventilatorul pleaca automat odata ce pornesti aerul conditionat. E normal! Un fel de autoprotectie la temperaturi ridicate.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Barbarul   
Barbarul

Electroventilatorul este ars, cred. Am inteles ca ar fi o problema des intilnita la masinile din grup, poti verifica decuplind mufa si alimentind ventilatorul direct de la baterie cu doua fire. Nu-ti recomand sa mai pornesti climatronicul pt ca pina la urma s-ar putea sa fiarba motorul. Problema ar trebui remediata cit mai repede.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
cataaaa   
cataaaa

[

Hai salut!

Am o nelamurire, si va cer ajutorul ....

Am un Audi A4 1.9 TDI (2000) , si am observat ieri in caldura de 30 grade C ca cel de-al doilea ventilator ( cel electric ) nu porneste deloc... B

Acum vine partea cu intrebarile :

salut Bruno!

Am un A4 exact ca al tau si chiar ieri am rezolvat aceeasi problema. Eu am inlocuit electroventilatorul cu unul nou cumparat de la volksman (gasesti anunt pe aria cu prestari servicii). La mine erau carbunii dusi si facusera si un "sant" in rotor, deci nu mai aveam ce sa ii fac. Daca rotorul e ok poti scapa doar cu schimbatul carbunilor. Daca bugetul iti permite cel mai sanatos cred ca e sa cumperi un electroventilator nou (nu e f scump; 300RON).

Acum vine partea cu raspunsurile: :(

1. Da, electroventilatorul tb sa porneasca la cuplarea aerului conditional - eu am climatronic, la mine asa e.

2. Daca esti destul de priceput si ai mai facut/vazut cred k poti mesteri si acasa, dar iti tb scule si e mult de lucru - tb bara data jos si desfacute suruburile de la tragger (cred ca asa se cheam chestia aia de fier de care sunt prinse radiatoarele, farurile, etc) pt a-l pute departa de motor sa poti ajunge la electroventilator, plus ca iti tb sa umbli si pe sub masina (scut dat jos) ca sa poti trage cablul mai usor. Daca iti cumperi electroventilator nou tb sa fii atent la prindere sa fie la fel cu cel vechi; la fel mufa e de mai multe feluri, dar asta nu e o pb asa mare ca se poate folosi si aia veche - dar la prindere tb sa vina la fix ca nu ai ce sa ii faci. Baietii la care ma duc eu cu masina au garajul in Otopeni. Daca te intereseaza da-mi un PM si iti dau un nr de telefon.

3. Eu nu puteam sa circul cu aerul pornit. Pur si simplu cand se incalzea motorul nu mai baga rece si incepea sa urce acul de tempertara lichidului de racire peste 90 grade. Daca o mai lasa probabil ca incepea sa fiarba. Cu aerul oprit era ok.

Sper ca te-am putut ajuta! :screwy:

:(

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
calin_bm   
calin_bm

stiu pe vineva care nu a trebuit sa cumpere altul,desi rotorul era cu santuri in el pana la ebonita,si nici nu a dat bara jos ca sa il schimbe,eu zic ca se poate repara(reconditiona)cu 15 lei(daca o faci tu)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
piticu   
piticu

acum 2 zile am remediat aceasta problema ajutat de un prieten(el a facut cam tot),inlocuit carbuni si acum merge super.din ce mi s-a spus oprirea aerului rece este tocmai pentru a proteja atunci cind tu nu ai racire din cauza ventilatorului.eu pina sa il repar am mers cu el asa ,nu stiu daca e normal sau nu dar mie nu mi-a crescut temperatura motorului mai mult de 90* .ideea este ca trebuie reparat cit ,mai curind mai ales pe caldurile care vin.succes

p.s. nu trebuie data bara jos se scoate pe linga motor,lamine la v6 asa l-am scos la tine trebuie sa mearga mai usor.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bruno   
Bruno

Buna tuturor!

Va multumesc de raspunsuri... intr-un final am gasit "buba". Era arsa siguranta.. Insa nu e o siguranta normala plasata in cutia de sigurante, ci una care este ascunsa sub bord, astfel incat a trebuit sa dau jos masca de sub volan. Aici am gasit o siguranta "imensa" ( cam de 5 ori cat cele normale ) de 40 Amperi, care a fost prajita....

Imediat ce am inlocuit siguranta si am pornit AC-ul , ventilatorul a inceput sa se invarta, insa avea un zgomot ciudat, si masina vibra :D .... Buba? Ventilator descentrat, ba mai mult avea si palete rupte ( am schimbat radiatorul de Clima la Tess - probabil acolo s-a intamplat ceva)...

Asadar am gasit la un prieten o paleta noua si am schimbat-o singur in 30 minute, fara sa mai dau jos bara, faruri, etc... Este o operatiune extrem de usoara, ai nevoie doar de 2 surubelnite si de 2 chei tubulare.....

Sunt extrem de cool acum !!! :)

Puteti considera topic-ul inchis..

B !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
GeCkO   
GeCkO

Am aceeasi problema la un A2 1,4i, se ridica temperatura cand stationez cu motorul pornit si cu climatronicul pornit. Am verificat ventilatorul se invarte(functioneaza). Care credeti ca este problema ??? A patit cineva la fel?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
GeCkO   
GeCkO
Am aceeasi problema la un A2 1,4i, se ridica temperatura cand stationez cu motorul pornit si cu climatronicul pornit. Am verificat ventilatorul se invarte(functioneaza). Care credeti ca este problema ??? A patit cineva la fel?

Am remediat problema. Avea doi carbuni blocati la motorasul de la ventilator. Acum merge ceas !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Jony_Iuhas   
Jony_Iuhas

La masina la mine ca si la oricare masina dupa radiator are doua ventilatoare unu mare si unu mic. Ala mare cred ca raceste motoru si ala mic cred ca ii de la clima. Intrebarea care ii ala mic nu se invarte de fel nu ar trebui atunci cand dau sa imi bage aer rece in masina sa se invarta? Bineinteles ca mie aer rece nu imi intra in masina defel degeaba pun eu clima pe "LO". De precizat ca la mine la masina nu am pe climatronic fuctia acea "ECON". Si ce e de facut? Nu am destul freon in istalatie?Multumesc!

Modificat de Jony_Iuhas

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mad79   
Mad79

nu iti pornesta pentru ca nu iti merge compresoru de clima, daca nu ai presiunea necesara in instalatie nu merge, ceea ce este probabil la tine, daca dadeai searh dupa clima gaseai raspunsuri.du-te si fa o verificare a instalatiei.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Rapier   
Rapier

Dupa cum zicea si colegul Mad79, foloseste cu incredere "search"... Am postat si eu datele unei firme ce face verificari de instalatie AC si gasesti multe topic-uri pe forum despre asta...succes. Aaa..si incearca, oricat de repede scrii, sa recitesti textul postului pe care tocmai l-ai terminat INAINTE de a posta. Asa vei avea posibilitatea sa adaugi literele lipsa, semnele de punctuatie si va rezulta un text inteligibil... Pentru ca mie mi-a trebuit sa-l citesc pe al tau de vreo 2 ori (ultima parte) pana sa inteleg exact depre ce-i vorba. Si completeaza orasul la profil ca sa stim cine te poate ajuta

La masina la mine ca si la oricare masina dupa radiator are doua ventilatoare unu mare si unu mic...

WRONG! Uite ca la mine e numai unu' :icon_cheesygrin: Si indeplineste ambele functii.

Modificat de Rapier

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Jony_Iuhas   
Jony_Iuhas

Da si ce e de facut?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Rapier   
Rapier

Ia vezi, te ajuta topicul ASTA? Daca nu, da si tu "search" dupa "probleme climatronic", "ventilatoare clima"...sper ca stii sa folosesti cat de cat un search...faci ceva asemanator cu cautarea pe Google

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Barbarul   
Barbarul

Mai poate fi si ventilatorul stricat, carbuni uzati sau el sa fie ars. O problema aproximativ asemanatoare, am avut si eu , ceea ce inseamna ca: pe loc nu facea deloc rece, dar pe masura ce maream viteza de deplasare, aerul venea din ce in ce mai rece. Pe loc, daca stateam cu climatronicul pornit, temperatura sarea repede de 90 grade. Problema era ca electroventilatorul nu functiona deloc. Inlocuind-ul am rezolvat problema, deci verifica daca si ventilatorul. Multa bafta. :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
reader   
reader
WRONG! Uite ca la mine e numai unu' :) Si indeplineste ambele functii.

si la mine sunt 2, dar la fel de mari ambele. Si am bagat de seama ca lucreaza in paralel, adica in mod normal nu se invarte niciunu, cand pornesc AC pleaca amandoua pe viteza mica. Pe viteza mare nu stiu cum merg, dar dupa sunet parerea mea e ca amandoua pleaca deodata pe viteza mare. Data viitoare cand am sa le aud ca functioneaza, am sa strag capota sa vad daca merg ambele pe viteza mare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Rapier   
Rapier

Am unit cele trei topic-uri din aria Audi, care tratau aceeasi problema, "ventilatorul de clima". Astfel informatiile vor sta toate la un loc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
bogdan   
bogdan
acum 2 zile am remediat aceasta problema ajutat de un prieten(el a facut cam tot),inlocuit carbuni si acum merge super.din ce mi s-a spus oprirea aerului rece este tocmai pentru a proteja atunci cind tu nu ai racire din cauza ventilatorului.eu pina sa il repar am mers cu el asa ,nu stiu daca e normal sau nu dar mie nu mi-a crescut temperatura motorului mai mult de 90* .ideea este ca trebuie reparat cit ,mai curind mai ales pe caldurile care vin.succesp.s. nu trebuie data bara jos se scoate pe linga motor,lamine la v6 asa l-am scos la tine trebuie sa mearga mai usor.

Salut,Cum ai reusit sa-l scoti? Prietenul meu are aceeasi problema, dar acolo e un spatiu de nu-mi incape mina ;) si are tot V6 de 2,5 . Daca poti, te rog sa-mi raspunzi cat mai urgent ca afara e moarte de om :icon_thumright: si fara clima e tare greu. :wub:

Multumesc :lol:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×