Jump to content

Reset adapt. ECU - clapeta acceleratie


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

On 31.03.2013 at 21:44, the dog a scris:

ajutatima fratilor ca nu mai iteleg nimic......

 

 

eu am 1.6 SR si cod motor AKL .

 

va intreb deoarece de cateva zile in fluctueaza la relantiu ...undeva intre 1200 si 1400 turatii , turometru urca si coboara la relantiu si motorul se tureaza ca si cum
cineva il accelereaza in gol si ma gandesc ca clapeta de acceleratie ar fi problema .

 

-am curatat clapeta de acceratie de doua ori si am si desfacut motorasul pas cu pas ce-i capsat in clpeta de acceleratie si pare f bine intretinut , am uns rotilele am curatat bine clapeta si tot asa face .

-de fiecare data dupa curatare am calibrato cu Vag com si dupa ce am calibrat adika am resetat valoare 00 ....la prima cheie fara sa apas acceleratie turometru indica indica undeva la 800 de turatii iar in momentu cand apas pedala de acceleratie revine vechea problema oscileaza intre 1200 si 1400 .

-am verificat furtunele si furtunasele si par ok

-pe MAF l-am exclus ca la mine este undeva inmediat dupa filtru de aer si furtunu si clapeta , l0am exclus ca am dat jos furtunul de la clapeta si am vazut efectiv cum se misca clapeta (MAF -u e inainte de furtun)

 

am vazut ca in Engine am doua errori :

=00533-idle speed regulation 19-00 lower limit

=00557 -pressure swich , power steering (F88)  29-10 short to ground - intermitent .

 

am cautat pe net sa vad ce inseamna aceste errori dar nu m-am lamurit ...poate ma ajutati !

 

intrebarea urmatoare ma mananca cel mai tare : clapetele de acceleratie sunt la fel pe orice model de golf 4 ???? ca ma gandesc sa fac o incercare poate gasesc un tovaras sa-mi dea clapeta lui sa o pun la mine sa pot sa exclud clapeta !

 

multumesc

salut si eu am aceias problema dar acest lucru s-a intamplat dupa ce am inlocuit senzorul de presiune servo.Poti detalia in ce consta curatarea senzorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut tuturor, imi poate spune cineva cum as putea masura mufa de la clapeta de acceleratie sa fiu sigur ca ajunge curent la ea?

Este vorba de un golf 4 1,6 16v AUS. Clapeta nu se deschide la pornirea motorului . EPC si Check Engine aprins..motorul face urat.

Eroare pe vag 17953/P1545/005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction

+ eroare la adaptarea clapetei.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , am facut urmatoarele masuratori dupa indicatiile lui Lupo 

2 & 6 - 800 ohm (985 in tabel)

1 & 2 - clapeta inchisa - 1162 ohm(1440 in tabel)

2 & 4 - clapeta inchisa 529 ohm (600 in tabel)

1&2 clapeta deschisa 480 ohm(570 ohm)

2 & 4 clapeta deschisa 1097 ohm (1310 in tabel)

3 & 5  - 3 ohm ( 3-200 in tabel)

Ce parere aveti? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să zicem că astea sunt relativ ok. Acum trebuie măsurate tensiunile. Trebuie să găseşti o metodă să le măsori cu mufa pusă (de obicei se ataşează nişte ace la fişele multimetrului si se introduc pe lângă fire, dacă nu dezizolezi firele şi apoi le izolezi la loc).

  • între 3 şi 5 trebuie să ai timp de 30 secunde tensiunea bateriei atunci când pui contactul  după care tensiunea trebuie să scadă la 3V (asta este tensiunea care se aplică motoraşului)
  • între borna - a bateriei şi 6: 0V (cu contactul pus)
  • între borna - a bateriei şi 2: 5V (cu contactul pus)
  • între borna - a bateriei şi 4: 4,3V (cu contactul pus, pedala de acceleraţie neapăsată)
  • între borna - a bateriei şi 1: 0,7V (cu contactul pus, pedala de acceleraţie neapăsată)
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru indicatii Lupo, azi am reusit sa fac rost de o clapeta compatibila cu codul de motor, am montato si este totul ok ! 

Problema sa rezolvat prin inlocuirea clapetei.

O seara buna si multumesc pentru informatii !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Seatleon1.9110hp

Salutare nu stiu daca am postat unde trebuie la seat ibiza 1.4 16v nu se mai accelereaza da urmatoarele erori 17953 17962 am montat alta clapeta noua si da eroare la adaptare cu vcds si nu se accelereaza. Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici trebuia postat.

Ar trebui să verifici şi cablajul între clapetă şi mufa ECU. Cel puţin aşa scrie pe site-ul ross tech referitor la eroarea 17953

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17953/P1545/005445

A doua eroare se referă la faptul că nu are adaptarea făcută.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineînțeles, dar ar trebui excluse toate cauzele posibile exterioare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Va salut! 

Am un Seat Toledo din 2006, motorizarea 1.6, cod motor BSE. 

Am cumpărat mașina în decembrie 2019 și am montat GPL în ianuarie 2020.

De atunci am făcut cca 16000 km fără probleme. 

În prima fază, acum o luna de zile, au început simptomele, în sensul ca se aprindea EPC și încă un martor (o mașină cu urme de frână șerpuită în spate). În acel moment mașina nu se tura mai mult de 3000..3500rpm și la relanti făcea destul de urat. Mi a făcut de vre o 7 ori în 2 zile, dar când opream motorul și reporneam, sau ștergeam erorile cu un obd și torque își revenea. Apoi 2-3 săptămâni nu a facut absolut deloc. 

Erorile erau:

- P0030 - HO2S Heater control circuit (bank 1 sensor 1)
- P0031 - HO2S Heater control circuit low (bank 1 sensor 1)
- P0037 - HO2S Heater control circuit low (bank 1 sensor 2)

Pana săptămână asta, miercuri, când covid ul s a instalat in sistemul ei imunitar, mi a apărut epc și celalalt senzor și nu și a mai revenit. 

Și s a mai adăugat și eroarea asta. 


- P2101 - Throttle Actuator control motor circuit range / performance..

Bănuiesc ca ar fi trebuit sa se aprindă și check engine, dar nu se intampla. Suspectez vechiul proprietar și unicul de altfel, ca "l a lucrat". 

Acum sa va zic ce am făcut de miercuri, de când n am mai scăpat de problema:

1. Joi am anulat catalizatorul. Nici o schimbare. M am gândit ca gpl + catalizator + mulți km nu e o combinație bună. 

2. Vineri am dat jos clapeta de accelerație, am curățat o cu spray de frâne Trw și cu atenție. (nu era f murdară). Am comandat ambele sonde lambda ngk și bosch (904 RON) ambele bucăți. 

3. Sâmbăta am montat sondele lambda și clapeta de accelerație. (nici o schimbare) 

Mașina tot nu se tura mai mult de 3000...3500rpm și la relanti (1200rpm) tremura toată. 

Am fost la un băiat cu vcds pentru calibrarea clapetei, dar n a reușit. Nu mi a părut prea priceput. Am reținut decât ca funcționează doar la 18% din capacitatea ei. Și ca nu are cum sa o calibreze pentru ca unde trebuia sa fie valoarea de 97% uzata sau 100% noua, ea are valoarea 10000% și ca nu merge calibrata. 

Ideea e ca unde se tura pana la 3000 rpm, acum nu trece de 1500 și tremura toată la relanti (1200rpm).

Am ajuns acasă cu obd băgat, și când plecam de pe loc ii dădeam clear error (deși nu îmi arata nici o eroare). În momentul când dau clear error 5 secunde se tureaza pana la 3000 și reușesc sa plec de pe loc. 

Nu mai am buget disponibil pentru o clapeta noua momentan (de la 600+) , am găsit una second hand la 200, dar o pot lua decât luni după ora 10.

După câte modificări am făcut, fără succes, îmi e teama ca nici după schimbarea clapetei nu își va reveni. 

Recunoașteți simptomele sau aveți vre o idee ce ar putea fi dacă nu clapeta? 

Va mulțumesc! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica clapeta si cablaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut, alta problema cu "rasturnica" mea BSE oct.2007:

1. motor 300.000km pe GPL cu mers regulat, dar putere mica;

2. inlocuit clapeta acceleratie cu noua de pe Ebay.de (Germany-Made in China deh...). Dupa montare puterea a crescut binisor, dar dupa adaptarea clapetei cu o diagnoza cloda Delphi/AutoCom puterea a scazut. Am incercat adaptarea clapetei cu alta diagnoza clona cu aceleasi rezultat (am VAS5054, dar mi-am prins urechile-n el);

3. pentru ca motorul original avea scurgeri si consuma ulei + compresie cam mica, l-am inlocuit cu un alt BSE care arata ca nou, km f. putini, compresie la rece 17/17/19/18, fara scurgeri de ulei, din 2008. Nu am luat clapeta de acceleratie si calculatorul (rau imi pare), dar mare parte din istalatia electrica da. Montat cu clapeta "noua" de pe E-bay, si facut o tura. WOW, alta viata, alta forta, dar dupa adaptarea clapetei de accereratie a scazut rau forta motorului.

4. montat clapeta de acceratie veche si motorul are forta iar, pana am facut adaptarea clapetei.

Undeva imi scapa ceva sau diagnozele clona folosite de mine sunt varza. Daca scot conectorul din clapeta si pornesc motorul merge f.f.prost, dar dupa ce repun conectorul in corpul clapetei motorul isi revine si are forta, dar porneste mai greu, la cheia 2. Dupa adaptarea clapetei de acceleratie pornirea-i rapida, dar scade puterea simtitor.

Inlocuit filtre, bobina inductie,bujii, fise, admisie cu garnituri, injectoare, senzori, instalatie electrica, verificat furtunuri. Pe GPL nici-o diferenta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

salutare! am o eroare la clapeta si nu pot sa o sterg

 


20:58:05 Group 060: Electronic Throttle (Throttle Body Alignment)
  17.6 %  Throttle Valve Sensor 1 (G187)
  81.6 %  Throttle Valve Sensor 2 (G188)
  2  Throttle Valve Steps Counter
  ERROR  Throttle Body Alignment Status

 

 

 


    Address 01: Engine       Labels: 036-906-032-AXP.LBL
Control Module Part Number: 036 906 032 G
  Component and/or Version: ME7.5.10            4433
           Software Coding: 00031
            Work Shop Code: WSC 00000  
           Additional Info: WVWZZZ1JZ3W186200     VWZ6Z0B0130522
                      VCID: 1471BE700760166BC7A-5184
1 Fault Found:

17987 - Throttle Actuator (J338)
            P1579 - 35-00 - Adaptation Not Started

imi apare si epc in bord

 

1 minute ago, golf4champ said:

salutare! am o eroare la clapeta si nu pot sa o sterg

 


20:58:05 Group 060: Electronic Throttle (Throttle Body Alignment)
  17.6 %  Throttle Valve Sensor 1 (G187)
  81.6 %  Throttle Valve Sensor 2 (G188)
  2  Throttle Valve Steps Counter
  ERROR  Throttle Body Alignment Status

 

 

 


    Address 01: Engine       Labels: 036-906-032-AXP.LBL
Control Module Part Number: 036 906 032 G
  Component and/or Version: ME7.5.10            4433
           Software Coding: 00031
            Work Shop Code: WSC 00000  
           Additional Info: WVWZZZ1JZ3W186200     VWZ6Z0B0130522
                      VCID: 1471BE700760166BC7A-5184
1 Fault Found:

17987 - Throttle Actuator (J338)
            P1579 - 35-00 - Adaptation Not Started

imi apare si epc in bord

 

 

ce se poate intampla daca se face adaptarea cu motoru pornit ( ceva din greseala )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU se face adaptarea cu motorul pornit, o faci cu el oprit si contact pus. Dupa asta, poti sterge eroarea.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intra pe 01Engine-10Adaptation-chanel 00 dai test si save, sterge eroarea si apoi fa adaptare la clapeta, daca apare din nou eroarea verifica cablajul, daca este in regula, atunci se rezolva numai cu inlocuire clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

clapeta o poate demonta de pe galeria de admisie si o poate curata mai intai cu spray de carburatoare.Poate rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

va multumesc pentru ajutor ,am reusit pana la urma ,

am scos bornele la baterie ,initial am scos doar borna cu minus . cineva a zis pe un tutorial sa se scoata si plusu si sa il pun la masa la caroserie sa descar tot curentul ,ceva legat de tot felu de senzori inclusiv resetare ecu ,cert este ca a mers

 Demontat clapeta, curatat,montat la loc ,adaptare si totul e ca nou  ( nu am crezut ca poate fi asa murdara clapeta ,parca era un egr de diesel :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna ziua , am curatat clapeta acceleratie , de 2 zile ma chinui sa o adaptez si nu reusesc , am incercat cam tot ce e pe aici pe forum, in vcds la basic nu imi apare label file  mie imi apare NONE , o fi din cauza ca e clona? s-au aprins senzorii  EPC si cu masina antialunecate sau eps cred, ieri am reusit o adaptare dupa care am reusit sa sterg si senzorii respectivi, dar dupa ceva timp au reaparut, concluzia mea e ca nu pot face o adaptare corecta ,de aia nu pot sterge erorile respective :

 

Address 01: Engine        Labels: None
   Part No SW: 03C 906 056 AJ    HW: Hardware No 
   Component: MED 9.5.10       00 7002  
   Revision: 00000000    Serial number: VWZ7Z0E1697245
   Coding: 0000071
   Shop #: WSC 00028 028 00001
   VCID: 6BD5ADCA4A44DA1A65-803E

3 Faults Found:
005443 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187) 
               P1543 - 002 - Signal too Small
005497 - Throttle Actuator (J338) 
               P1579 - 001 - Adaptation Not Started
000406 - Engine Oil Temp. Sensor (G8) 
               P0196 - 004 - Implausible Signal
Readiness: 1110 0101

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 1K0-907-379-MK70.lbl
   Part No: 1K0 907 379 P
   Component: ASR FRONT MK70      0105  
   Coding: 0017025
   Shop #: WSC 00028 028 00001
   VCID: 3F8D299A6EBC96BA99-806A

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 
            013 - Check DTC Memory

 am uitat sa mentionez ca curatarea clapetei am facut-o cu bornele puse ,ceea ce cred ca ar fi o problema,

Va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta are o problema sau conectica/cablaj defecte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Buna ziua. Am si eu o problema cu masina. Golf 6 1.2. Masina se tot accelereaza, am avut aprins senzorul motor si fault stabilization control.. s-a curatat clapeta dupa care a functionat maxim 2 zile, s-a aprins din nou martorul motor, masina tot se accelera la relanti. Pana la urma s-a hotarat sa schimbe clapeta de acceleratie. Dupa 1 zi aceeasi problema. Se accelereaza doar ca acum parca si mai mult si a murit si motorul de vreo 3 ori, nu reuseam sa plec! Deocamdata nu s-a aprins nici un senzor, asta pentru ca am pus-o in parcare mi-a fost frica sa mai merg cu ea. Va rog daca aveti vreo parere m-as bucura, sincer nu vreau sa arunc cu banii aiurea ba ca e una, ba ca e alta…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, CostiP said:

Buna ziua. Am si eu o problema cu masina. Golf 6 1.2. Masina se tot accelereaza, am avut aprins senzorul motor si fault stabilization control.. s-a curatat clapeta dupa care a functionat maxim 2 zile, s-a aprins din nou martorul motor, masina tot se accelera la relanti. Pana la urma s-a hotarat sa schimbe clapeta de acceleratie. Dupa 1 zi aceeasi problema. Se accelereaza doar ca acum parca si mai mult si a murit si motorul de vreo 3 ori, nu reuseam sa plec! Deocamdata nu s-a aprins nici un senzor, asta pentru ca am pus-o in parcare mi-a fost frica sa mai merg cu ea. Va rog daca aveti vreo parere m-as bucura, sincer nu vreau sa arunc cu banii aiurea ba ca e una, ba ca e alta…

Clapeta a fosta adaptata?

S-a verificat cablaj?

S-a verificat sa nu traga aer fals pe undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa intreb mecanicul, eu nu ma pricep de aceea am zis sa va intreb si pe voi.. poate a mai intampinat cineva aceasta problema… este f ciudata treaba…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit cu mecanicul a spus ca a adaptat clapeta. O alta surpriza, astazi am zis sa imi incerc norocul sa merg putin cu masina sa vad daca se mai accelereaza. Nu s-a accelerat dar dupa vreo 20 de minute mi-a aparut eroare cu rosu in bord “stop oil pressure”.. vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!