Jump to content

 Funcționarea acestui site este susținută de cele 3-4 firme ce afișează bannere între posturi. Ar fi o plăcere pentru noi dacă ar fi adăugat site-ul nostru în lista de excepții ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult susținerea acestei comunități. Promitem și veți vedea că nu avem reclame intruzive și nici deranjante. Mulțumim! :) 

Lucionix

Turbina: cum stim ca e defecta?

312 postări în acest subiect de discuţie

Lucionix

Aceasta e a patra mea masina si prima pe motorina. Am citit cu atentie topicurile legate de viata turbinei, schimbarile de viteza corecte(turatii, temperaturi, accelerari bruste, surge), curatarea turbinei, ...

Imi cer scuze daca pun intrebari ciudate, dar fiind nou in divizia turbo-diesel...

1. Cum ne dam seama ca turbina e defecta? Inafara cazului cind se rupe si face prapad, se poate ca ea sa nu functioneze si totusi masina sa mearga fara probleme(adica fara turbo, eventual cu o diferenta de putere vizibila) ??? Sau daca turbina nu merge, atunci nu merge nici masina?

2. Legat de curatarea turbinei...din ce am citit, inteleg ca ea se poate face doar la service. Banuiesc ca demontarea , curatarea si montarea la loc sint treburi pt profesionisti si nu ceva ce putem face noi insine???

3. O intrebare oarecum colaterala referitoare la filtrul de aer. E usor de demontat si verificata curatenia lui? La masinile anterioare cutia in care se gasea filtrul se deschidea usor (cleme simple cu "click"). La Bora am observat doua suruburi...asta e tot, le desurubez si gata, am acces la filtru? Nu as vrea sa stric ceva.

Am cumparat masina acum doua saptamini(are 169.000 km) si am schimbat uleiul de motor si cel din cutia de viteze (6 viteze). Acest forum mi-a fost de mare folos in alegerea uleiurilor. Initial am gresit si am introdus ulei de cutie Mobil VS200 75w90. Informatiile de aici si cele de pe alte forumuri straine m-au facut sa inteleg ca norma GL-5 ar putea face rau cutiei(coroziunea metalelor galbene), asa ca am comandat urgent uleiul indicat de VW pt cutiile in 6 viteze: VW G 052 171 A2. E foarte scump, au intrat 2,3 litri (la 940 mii lei/ litru), dar ma simt mai linistit :Driver: .

Va multumesc si astept cu interes raspunsurile dvs.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
cipos

1. se fac niste teste cu vag-comul

2. daca dispui de nidte chei adaptate(speciale) se poate face si acasa

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
codatel

3. dai suruburile jos si in stanga are niste cleme.. e simplu ca buna ziua. umbla fara frica acolo.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
sebica79

1. In primul rand, iti pot da seama foarte usor daca nu mai merge bine turbo in momentul in care simti o lipsa de "vlaga" a masinii in anumite condtii. Ca si Germania sau mai stiu eu pe unde, masina este dusa la verificari , din momentul in care nu mai trage sau are anumite comportari pe care nu le-a mai avut niciodata pana atunci.

2. Curatarea turbinei, se facea, si la service-le autorizate VW, insa datorita faptului ca, diagnosticul, cateodata, nu era pus corect (in sensul ca limp-mode-ul nu era cauzat numai de mizeria din interiorul turbo-lui), s-a renuntat pentru ca multi oameni reclamau ca probleme nu dispareau + politica de marketing.

3. Iti recomand, cum mi s-a mai recomandat si mie, de catre alti colegi de forum, sa obisnuiesti sa schimbi filtru de aer daca ai desfacut cutia. Guma de pe margine "capata" o anumita forma de la prima strangere a cutiei. A doua oara risti sa nu mia fie perfect etansa + pretul unul filtru de aer nu este asa de mare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Lucionix

Cum spuneam, abia am cumparat masina. Inca nu am facut nici un test computerizat, insa as putea sa va spun ca masina pare sa traga foarte bine. Senzatia ca "te baga in scaun" e cea mai evidenta in treapta a 2-a dupa 2000 turatii.

Ca road-test personal ...la iesirea din Turda catre Cluj exista un deal cunoscut de cei din zona ca fiind o "piatra de incercare", un "raspuns" la intrebarea "cit de bine trage masina?". Panta e lunga si destul de inclinata. Sigur, nu stiu ce relevanta are, dar masina a accelerat frumos pe deal in sus, ajungind rapid in viteza a 6-a(apoi constant 130km/h pina in virf). Probabil ar fi putut si mai mult, insa m-au incetinit alte masini. In concluzie, inclin sa cred ca am facut o alegere buna. La bord imi arata un consum mediu cam de 6,6-6,7 in oras(scade simtitor afara). Suieratul turbinei se aude si la mine, dar pare a fi in limitele normalitatii din cite citesc in alte postari.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
cristian1975

Daca ai urcat feleacu si ai ajuns la 130 in varf iti merge turbo :D

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Lucionix

Mda, nu e chiar Feleacul ca ala e la iesirea din Cluj, nu din Turda si e foarte sinuos (in primele 5 zone periculoase din tara declarate de politia rutiera). Oricum, banuiesc ca te refereai la dealul de care vorbeam eu, la iesirea din Turda catre Cluj...cred ca se numeste Dabagau, dar nu sint sigur...e o panta solicitanta, in linie dreapta, fara curbe. Multumesc tuturor, forumul asta e foarte util.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
mihaign

daca in viteza a treia la 4000 de rotatii scade puterea, inseamna ca s-a intrat in limp mode si cauza cea mai frecventa este mizeria din turbina si functionarea incorecta a actuatorului... daca nu, e ok! sa stapinesti masina sanatos.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
LaurentiuD

Lucionix, salutare si bine ai venit pe forum. ;)

Pentru intrebarile tale legate de turbina cel mai bine este sa faci o testare cu vag com-ul, acolo iti va arata clar daca turbo si MAF-ul functioneaza la parametri normali

daca maf-ul este uzat - i-l schimbi! (costa in jur de 100 euro, marca Pierburg)

daca turbina nu functioneaza la parametri normali - o cureti!, daca vrei sa o schimbi te costa in jur de 500-600 euro.

Apeleaza la un forumist din Cluj pt. aceste testari, poate este si alta cauza: furtun crapat, tija blocata, etc...

Tija se poate verifica manual, furtunele de vacuum la fel, cum am mai spus, apeleaza la cineva care stie

In legatura cu filtrul de aer, polen - se poate verifica si schimba foarte usor, vezi ca sunt niste filmulete pe forum foarte explicite.

iti recomand sa citesti cam tot ce se scrie pe aici, vei afla multe si vei economisi multi bani. Crede-ma!!!!

PS: intra pe www.cincitdi.com

bafta si spor la treaba :D

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
andREI
daca in viteza a treia la 4000 de rotatii scade puterea...

Nu cred ca ai vrut sa zici 4000. Acolo oricum scade natural curba de putere a TDI-ului si a Diesel-urilor in general.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
MIGUEL

A vrut sa spuna ca la 4000 de ture in vit a 3-a puterea scade brusc , ca si cum cineva ti-ar pune frana.

La fel se intampla si in vit 4-a la 3000 de ture.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
cabuzzi
A vrut sa spuna ca la 4000 de ture in vit a 3-a puterea scade brusc , ca si cum cineva ti-ar pune frana.

La fel se intampla si in vit 4-a la 3000 de ture.

e vreun forumist din constanta care poate sa imi testeze si mie turbina? am impresia ca nu trage prea bine in viteza a1a si a2a...am si cutie tiptronic ce'i drept...dar totusi..130 de cai. multumesc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
hbogdan

Vino sambata la 12 la On Plonge jr. la intalnirile din Constanta si se gaseste cineva sa te ajute; poate sa fie si de la MAF.

Modificat de hbogdan

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
cabuzzi
Vino sambata la 12 la On Plonge jr. la intalnirile din Constanta si se gaseste cineva sa te ajute; poate sa fie si de la MAF.

:D(( intalnirile astea's saptamanale? ca am o problema, io's la facultate la bucuresti, si weekendul asta nu vin acasa, vin cel viitor. scuze

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
audi_fan

pai sunt intalniri si in bucuresti. saptamanale in poli. duminica de la 11. :D

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
cabuzzi
pai sunt intalniri si in bucuresti. saptamanale in poli. duminica de la 11. :D

a, nu nu, ma intereseaza cele din constanta, pt ca nu iau masina in bucuresti...oricum mersi

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
hbogdan
:)(( intalnirile astea's saptamanale? ca am o problema, io's la facultate la bucuresti, si weekendul asta nu vin acasa, vin cel viitor. scuze

Da, sunt saptamanale. Urmareste te rog topicul http://vwforum.ro/index.php?showtopic=19673

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
nutzuXXL
daca in viteza a treia la 4000 de rotatii scade puterea, inseamna ca s-a intrat in limp mode si cauza cea mai frecventa este mizeria din turbina si functionarea incorecta a actuatorului... daca nu, e ok! sa stapinesti masina sanatos.

nu stiu daca a mai zis cineva asta , da' oricum o zic si eu :P : daca se depune mizerie in turbina (asta din cauza schimbarii treptelor la turatii mici ) , atunci cand este turat motorul( km 4500 ture ) se opreste . punct . se porneste din nou si merge normal . daca se tureaza din nou , se opreste si asa mai departe .... cum rezolvam acest lucru : daca bnu e grava problema , incercal sa schimbam treptele la turatii mai mari(3500-4000 ture) , daca nici asa nu isi revine , mergeti cu masina la un service si o curatati . foarte simplu . daca e grava de tot problema , se schimba turbina :P :) :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
MARGIK

Am patit de 2 ori pana acum.....in decurs a...6000km parcursi de mine......efectiv nu mai tragea;am oprit motorul ,l`am pornit inapoi...si nu am mai avut nici o problema(inca 1000km..pana la mare si inapoi).Daca e cineva in Piatra Neamt care ma poate ajuta...sau macar cu un raspuns

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Rapier

MARGIK, ia legatura cu Cipos. El este mester in turbine si este din Piatra Neamt. Din pacate pentru tine, sta mai mult in Bucuresti din ce am vazut, dar trece si pe acasa. Cel mai bine vorbesti cu el si vezi cand te poate ajuta

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
MARGIK
MARGIK, ia legatura cu Cipos. El este mester in turbine si este din Piatra Neamt. Din pacate pentru tine, sta mai mult in Bucuresti din ce am vazut, dar trece si pe acasa. Cel mai bine vorbesti cu el si vezi cand te poate ajuta

Cum as putea lua legatura cu CIPOS...ca sunt nou pe forum?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Acidutzul

Da-i un mesaj privat aici.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Rapier
Cum as putea lua legatura cu CIPOS...ca sunt nou pe forum?

Sau te uiti in sectiunea "membrii" si dai de profilul lui, ASTA. Are telefoanele trecute acolo

Bafta

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
MARGIK

Mersi mult, m`amdescurcat, i`am trimis un mesaj

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Shoby

Am vazut mai sus(adica pe prima pagina) ca unii vorbeau despre suieratul turbinei la TDi... Pai masina mea e nou si suiera de zici ca-i marmota. L-am intrebat si pe un prieten care are Passat cu 180 mii km si tot asa face... ASa ca nu va faceti griji...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×