Jump to content

Skoda Octavia 3 NonFL- DSG-1.4 TSI 150CP


eldyablos

Postare recomandată

Salutare tuturor,

Incepand de azi deschid un jurnal de bord pentru: Skoda Octavia 3 Combi din 2017. A inlocuit tot o Skoda Octavia 1 din 2004 care a fost "predata" mai departe in familie.
Masina a fost cumparata anul acesta la inceput de Iunie de la o firma de Leasing Operational cu ajutorul unui prieten care a lucrat acolo si am putut verifica foarte bine istoricul ei.
Cum am spus mai sus este vorba de o Octavia 3 Combi Style 1.4 TSI, 150CP, cutie DSG 7 trepte, 183.000 KM iar pretul a fost de 10,450 EUR TVA inclus.
Ca sa nu trec aici toate dotarile am adaugat cateva poze dar cele mai importante, zic eu ca sunt:
- Cutie DSG 7 trepte
- Faruri Bi-Xenon adaptive
- Incalzire in scaune fata, parbriz si duze stropitoare parbriz
- Sistem Kessy
- Maxi-Dot color
- Sistem audio Canton
- Volan sport multifunctional
- Senzori parcare spate

Acum masina are 190.000 KM si cu toate ca a avut revizia facuta la 183.000 KM inainte sa-mi fie predata am decis sa-i fac:
- Revizie Ulei Castrol + filtre MAN + Aditiv Ulei Metabond
- Inlocuit Distributia Dayco + Pompa apa Gates + Curea accesorii Dayco
- Schimb ulei si filtru la cutia de viteze - Ulei si fitru OE
In urma verificariilor am gasit:
- un amortizor fata si unul de pe spate umezite - au fost inlocuite toate + flansele de amortizor
- bascula dreapta fata o bucsa avea cauciucul crapat - a fost inlocuita bascula
- la revizia cutiei DSG uleiul din cutie era mai negru ca ala din motor si cu aprox 150-200ml mai putin. La Mecatronic uleiul era OK.
- deoarece am inlocuit amortizoare si bascula am mers si la geometrie.

Cost total piese - 4,579 RON.
Manopera nu este relevanta deoarece mecanicul ma stie si am primit un discount masiv.

In ceea ce priveste masina sunt foarte multumit de acest motor de 1.4 TSI care impreuna cu cutia DSG, zic eu, face o combinatie surprinzator de buna.
La drumul Bucuresti - Grecia-Thasos din vara am scos un consum de aprox 6% iar prin oras undeva pe la 10-11%

Daca doriti alte detalii va stau oricand la dispozitie pe PM.

Mai jos pozele cu dotarile si cateva cu masina 

 

Maine revin cu completare ca intre timp am avut si un accident si am mai facut ceva lucrari la ea

Multumesc

WhatsApp Image 2021-10-17 at 22.47.47 (5).jpeg

WhatsApp Image 2021-10-17 at 22.47.47 (4) (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-10-17 at 22.47.47 (3) (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-10-17 at 22.47.47 (2) (1).jpeg

Lista Dotari Skoda Octavia - P1.jpeg

Lista Dotari Skoda Octavia - P2.jpeg

Lista Dotari Skoda Octavia - P3.jpeg

Aici cateva poze din timpul reviziei1886270720_amortizorfata.thumb.jpeg.c290856915381abbdeab2a9380ad5a0c.jpeg2014364818_amortizorspate.thumb.jpeg.aec80b2a24518ac74386e040cad7b909.jpeg843486361_uleiDSG1.thumb.jpeg.c830c15b511ee7f3850fc7f16ceccf00.jpeg635870961_uleiDSG2.thumb.jpeg.f0f75b8b7e02676e995213c76fb87416.jpeg

amortizor fata nou.jpeg

amortizor spate nou.jpeg

WhatsApp Image 2021-10-01 at 18.59.47.jpeg

WhatsApp Image 2021-10-01 at 18.59.47 (2).jpeg

WhatsApp Image 2021-10-01 at 18.59.47 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-10-01 at 18.59.47 (3).jpeg

Link către comentariu

Luna Octombrie a fost destul de plina :)

 

1 - Sotia a avut primul ei accident in 11 ani de soferie  si au fost schimbate pe CASCO far stanga, aripa stanga fata, spoiler fata, sistem spalare far, rezervor solutie parbriz

2 - Daca pe stanga am primit far nou am mers si am facut polish la farul din dreapta si am aplicat folie de protectie pe ambele faruri.

3 - Planificam de ceva timp sa-i fac un "tratament" cu ceara de la Meguiars - Carnuba Plus.
      Toata operatiunea a durat de la 10:00 pana la 15:00 si a inclus spalat exterior+interior cu atentie la toate detaliile cat si "tratamentul".
       Pozele unde haionul este ridicat sunt facute inainte de aplicarea "tratamentului".

 

WhatsApp Image 2021-09-27 at 15.49.50.jpeg

WhatsApp Image 2021-09-27 at 15.50.22.jpeg

WhatsApp Image 2021-09-27 at 19.06.12 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-09-27 at 19.06.12.jpeg

WhatsApp Image 2021-10-29 at 15.35.48.jpeg

WhatsApp Image 2021-10-29 at 16.01.34.jpeg

WhatsApp Image 2021-10-29 at 16.07.01.jpeg

WhatsApp Image 2021-10-29 at 17.13.52 (1).jpeg

 

5924866_20211030_120237(1).thumb.jpg.5f550bea0021a50f44e7fe0ed83ecbba.jpg1508608606_20211030_120610(1).thumb.jpg.44485cb8493ef86bf57e6fe2ca293dbb.jpg216598008_20211030_122759(1).thumb.jpg.bc114d8ec32d9c13fe3b396cc7c583e0.jpg1557653730_20211030_135531(1).thumb.jpg.72442e04a4b1cb07caf71f9e391c2f2b.jpg997931940_20211030_135522(1).thumb.jpg.378ede767f98ba446be56ed45e5af4b0.jpg

 

 

 

 

Link către comentariu

             Felicitari pt achizitie. Sa te plimbe sanatos ;) Avem masini asemanatoare ca design :P.

 

             Spune-mi si mie, pt ca avem aceiasi cutie, ce filtru ai schimbat la ea ? 

Link către comentariu

@Adria_n Multumesc.

Pentru filtru o sa intreb mecanicul si revin. 

LE - pana primesc raspuns am cautat pe google si pare ca asta este filtrul - https://www.skoda-parts.com/spare-part/0am325433d-oil-filter-dsg-41676.html 

Poate cineva mai tehnic poate sa confirme.

 

@Adria_n LE2 - mecanicul a zis ca cutia DSG DQ200 nu are filtru deci nu a schimbat la mine filtru. Acum nu stiu ce sa zic cu link-ul de mai sus :)

Modificat de eldyablos
extra info
Link către comentariu

@eldyablos aham. Singurul filtru pe care il vad ar fi cel din mecatronic, dar pentru asta ar trebui desfacut mecatronicul ???

 

                        Ma gandeam ca acel filtru se schimba la o reparatie a mecatronicului, nicidecum la o revizie, revizie care si asa nu exista, dupa spusele VW :)) .

Link către comentariu

Probabil asa este dar nici nu ma pricep.

Cu neschimbatul uleiului la cutiile de viteze, eu cel putin, m-am lecuit dupa ce la un BMW 330 am platit 3,050 EUR+ TVA pentru ca m-am luat dupa producator si nu am facut revizie.

EU am vazut la Skoda mea cat de negru era uleiul din cutie si mai aveam si lipsa  aprox 150 ml asa ca lasa sa dau eu banii pe revizii decat sa schimb cutia cu totul.

Link către comentariu

Sambata daca a fost frumos si singur acasa 😎 am facut putina curatenie la motor si un refresh la exterior.

Scule.jpeg

Motor murdar.jpeg

Motor curat.jpeg

spalat ext1.jpeg

spalat ext2.jpeg

Link către comentariu

dupa numarul de inmatriculare initial, cred ca am luat amandoi masina de la aceeasi firma.

dupa suportul de numar, cred ca alta firma de leasing.

 

multi km fara probleme!

Link către comentariu

@Muale Este posibil. Eu am luat masina de la firma care apare pe suportul de numar.

Firma de pe suportul de numar a avut masina data in leasing la compania de care zici.

Link către comentariu
  • 2 months later...

Update:

Inca nu am reusit sa dau de cap la eroarea cu Start/Stop. Chiar si dupa rocada facuta intre bobine tot pe cilindrul 1 apare eroarea "Misfire Cylinder 1". O sa dau comanda de bujii noi si o sa mai vedem, mai ales ca eroarea aparea rar si nu este un capat de tara dar ramane un pitic pe creierul meu care vrea sa stie de unde vine defectul 

Intre timp asteptam vreme calda si mai investim in ceva solutii.

Multumesc

Solutii - 2.jpeg

Solutii - 1.jpeg

Link către comentariu

Am avut si eu o astfel de eroare si s-a rezolvat cu schimbarea mansonului dintre fisa de inductie si bobina (sper ca e clar la ce ma refer).

Un mecanic, mai priceput, a tras de ea la schimbul bujiilor si s-a fisurat. Initial, dadea erori sporadice apoi a cedat complet. A costat 80 de lei. In manualul de intretinere se specifica ca trebuie folosit spray degripant.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Update:

Ieri am profitat de vremea frumoasa si am supus masina unui full detailing la interior.
Eu care credeam ca bag aspiratorul bine de fiecare data cand spal masina am ramas uimit ce am gasit dupa ce am demontat scaunele si banchta din spate.
Las mai jos cateva poze cu operatiunea care a durat (cu tot cu exterior)de pe la 10:00 pana 17:30.

 

 

 

After3.jpg

After4.jpg

After5.jpg

 

Before0.jpg

Before2.jpg

Before4.jpg

Before5.jpg

Exterior3.jpg

Link către comentariu

Salutare. 

 

      Ce este cutia de sub scaunul șoferului? Ține de sistemul audio Canton? 

Link către comentariu

Va salut,

 

Am patit o nefacuta si tind sa dau "vina" pe service-ul unde am reparat masina dupa accidentul de anul trecut.

Cum am zis mai sus Vineri  am facut un detailing interior iar la sfarsit am spalat si exteriorul.

Duminica am observat ca Daylight-ul din farul din dreapta clipea iar farul foarte aburit.

Cand am desfacut capacul de la becuri am observat ca in far era multa apa iar cand am desfacut capacul am avut impresia ca a iesit extrem de usor.

Am scos eu cu un servetel apa dar se pare ca a fost prea multa apa deoarece azi dimineata farul arata cum se vede in poza de mai jos si am primit eroare si in bord.

Acum eu dau "vina" pe service(dar poate chiar asa a fost sa fie) deoarece ma gandesc ca atunci cand au dat bara jos sa o inlocuiasca au dat si farul dreapta jos si poate au umblat si la acele capace si nu au fost stranse corespunzator iar in timp, de la vibratii, unul din capace sa desfacut putin si a permis sa intre apa. Am spalat masina de multe ori de cand a iesit din service si nu am patit asa ceva.

Momentan am lasat capacele scoase ca sa se usuce in timp dar nu cred ca mai am sanse sa-si revina acel LED din far.

Cunosc un nene in Bucuresti (are atelierul in curtea unui dealer de pe Trafic Greu din Bucuresti) unde am mai reparat stopuri dar nu sunt deloc happy ca trebuie sa dau bara jos.

Apa Far Dreapta Octavia 3 - 1.jpeg

Apa Far Dreapta Octavia 3.jpeg

Eroare bord right daytime running light.jpeg

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Update:

 

- Din pacate LED-ul daylight a ramas stins. La cateva zile dupa ce se uscase farul si am pus capacele la loc am curatat cu putina apa un gainat de pe capota, cand am verificat interiorul farului iar am gasit apa. Am dus masina la mecanic sa dau bara jos iar farul dus la testat/reparat. Revin cu detalii dupa ce il ridic Vineri.

- Daca tot am lasat masina la mecanic am schimbat bujiile si am facut un test la baterie care imi spune ca trebuie schimbata. In functie de ce raspuns primesc in topicul dedicat pentru baterii auto o sa inlocuiesc si acumulatorul.

Mai jos o poza cu rezultatul testului la acumulator.

 

 

Test baterie Octavia 3 - 23.02.2022.jpeg

Link către comentariu

Update:

1. Azi am primit poze cu daunele suferite in urma infiltratiilor de apa din far:
- modul calculator lumini de zi LED DRL afectat la mufa - trimis la curatat cu ultrasunete
- mufa care intra in calculator afectata foarte rau - toti pinii au fost inlocuiti.
Dupa ce vine modulul de la curatat vedem daca se mai poate salva/repara.

2. Am inlocuit acumulatorul cu Varta E39 Silver Dynamic AGM 12v 70ah 760A - 635 RON
PS. am uitat sa intreb daca a identificat pe unde a intrat apa in far.

Modul Calculator lumini de zi LED DRL - Spate - 28.02.2022.jpeg

Modul Calculator lumini de zi LED DRL - Fata - 28.02.2022.jpeg

Link către comentariu

Din pacate modulul este foarte afectat de apa si trebuie schimbat.

Aveti vreo recomandare de unde sa pot lua unul SH cu o oarecare garantie? Inca nu stiu sigur pe unde a intrat apa si nu as cumpara unul nou pana nu sunt sigur ca rezolv problema infiltratiilor.

 

 

WhatsApp Image 2022-03-01 at 08.38.29.jpeg

WhatsApp Image 2022-03-01 at 08.38.18.jpeg

Link către comentariu

Sigur nu este farul cu probleme de infiltratii?

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Salut @The_Ego,

Nu stiu de unde vine problema(nu se vad fisuri, sparturi sau urme pe unde putea sa intre apa) si deja ma lupt cu farul asta de aprox 2 sapt. si inca nu am rezolvat nimic.

Ma minunez cum pentru un far stau cu masina in service atata timp. Stati sa va povestesc prin ce am trecut azi si masina sigur sta si saptamana viitoare in service:

 - Electricianul dupa ce a refacut mufa de la modul LED DRL ma astepta sa aduc modulul nou ca sa testam farul

 - azi am fost sa ridic modulul comandat ieri care eu zic ca este cu manevra

 - Modulul este aftermarket produs de Magneti Marelli dar inauntrul cutiei, care era deschisa si cam rupta, am gasit modul DELPHi cu sigla VW si Audi

 - Cand am intrebat receptionerul a zis ca Magneti Marelli fac si pentru celelalte firme 

 - Am luat modulul si am montat noul modul si am mers sa testez farul pe masina sa fim siguri ca totul este ok dar surpriza ca am primit o eroare ca modulul trebuie codat pe masina sau ceva de genul

 - m-am intors la electrician sa faca el codificarea si testarea dar alta surpriza ca la el pe doua diagnoze diferite primeste eroare ca pe traseu avem undeva un scurt.

 - acum pentru ca avem asa multe necunoscute, nu stim daca farul are in interior alte daune sau modulul este cu manevra si defect sau ca scurtul a mers mai departe catre BMC sau ca sa ma ia aghiuta ca nu mai stiu ce si cum.

Acum astept sa vad cand poate un alt electrician. sa vina sa verifice toata instalatia sau macar sa faca un fel de rocada cu farul din stanga si usor usor sa vada unde este buba.

 

Mai jos poza cu cutia modulului si cum arata modulul de fapt.

Cutie Modul Calculator lumini de zi LED DRL - 03.03.2022.jpeg

Modul Calculator lumini de zi LED DRL NEW- Fata - 03.03.2022.jpeg

Modul Calculator lumini de zi LED DRL NEW- Spate - 03.03.2022.jpeg

Modificat de eldyablos
Link către comentariu

in mufa e albastru de la lichid de parbriz sau cupru coclit?

ca daca e lichid, ai o pista de verificare

Link către comentariu

@Muale cu siguranta cupru coclit.

Azi vine electricianul si sta toata ziua pe masina. Sunt tare curios sa vad ce gaseste si unde o sa ma duca totalul :)

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Update:

Dupa 1 luna de zile am reusit sa rezolv problema iar mai jos las etapele care au urmat dupa ce am scris mai sus:

- dupa toata patania cu modulul farului am chemat un alt electrician care a a luat la puricat tot traseul iar la final am concluzionat ca modulul "Magneti Marelli" este defect iar suspiciunea mea ca modulul a fost inlocuit/manevrat a fost confirmata .
- am facut retur la modul si aici am intrat pe scandal deoarece chiar daca la ridicare mi-am exprimat suspiciunile ca este manevra tot a trebuit sa aduc constatare scrisa de la electrician dupa care modulul a fost trimis catre o "comisie" care sa verifice spusele mele.
- intre timp eu am comandat modul original la care trebuia "teoretic" sa mai dau o diferenta cand ajunge comanda. Surpriza ca returul de la primul modul a durat aprox 10 zile iar eu, pt ca nu am mai avut incredre in ei, nu am vrut sa mai platesc pretul intreg pt noul modul si doar diferenta. Drept urmare am putut sa ridic modulul original doar dupa ce au rezolvat returul de la modulul cu manevra.
- in sfarsit ridic modulul Original, ma duc si ridic farul de la cel care trebuia sa etanseze farul si ma duc la mecanic sa montam masina dar surprizaaaaa. Cand am dus farul la reparat electricianul a zis ca o sa-l desfaca si ca o sa identifice pe unde a intrat apa si ca o sa stearga toate urmele din interiro uunde am avut apa si etc. Cand am ridicat farul am observat ca sticla pe interiro era tot patata iar carcasa exterioara era la fel de prafuita ca la inceput cand am adus farul. In jurul sticlei erau urme ca a fost aplicat silicon dar eram f sigur ca nu a desfacut farul.
- dupa ce am ridicat farul am mers la mecanic si l-am rugat sa testeze farul inainte sa-l monteze pe masina ca sa fiu 100% sigur de reparatie deoarece nu mai aveam incredere in nimic . In urma testelor cu apa am avut din nou apa in far iar la verificari mecanicul a gasit unde era carcasa sparta si a facut o reparatie locala cu ceva rasina si nu stiu ce silicon mai bun. O sa las poze mai jos.
- Am luat legatura cu cel care trebuia sa repare farul si ca sa ma duc la el sa-mi arate ca a desfacut farul dar ca nu putea sa stearga petele din interior deoarece acele parti se deterioreaza foarte usor si ca etc. A zis ca o sa-mi dea abanii ina[oi cand ma duc cu masina dar am avut multe vizite pe Camera de Garda la spitale cu Soacra, Copil si Tatal meu ca nu mai vreu sa fac nimic in aceasta privinta. Sa fie cu sanatate.

Concluzia finala este ca 100% problema cu farul a inceput in Service-ul unde am reparat accidentul de anul trecut. Din pozele trimise de mecanic am inteles ca farurile se prind cu suruburi de lungime diferita, 1 surub este un pic mai lung iar cei din service, deoarece mecanicul a verificat si la farul nou de pe stanga, nu au tinut cont de suruburi si au montat surubul mai lung gresit iar acel surub a apasat in carcasa farului si a strapuns/spart acel loc. Noroc ca am verificat si farul din stanga unde aveam aceeasi problema dar poate fiind nou acel plastic a fost mai maleabil iar surubul nu a spart carcasa.

Las mai jos cateva poze:

Loc reparatie Far Dreapta - 1.jpeg

Loc reparatie Far Dreapta - 2.jpeg

Loc spartura Far Dreapta - 1.jpeg

Loc spartura Far Dreapta - 2.jpeg

Loc spartura Far Dreapta - 3.jpeg

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!