Jump to content

Enyaq 80


tucson

Postare recomandată

La un drum atât de lung tot faci opriri, mai ales dacă ești cu copii în mașină deci dacă le sincronizezi cum trebuie nu e chiar așa dramatic.

Link către comentariu

@acidone773 ore fara a lua in considerare timpul necesar pentru incarcarea bateriei la plecare. Situatia putea fi si mai nasoala daca statiile erau ocupate si trebuia asteptat sa se elibereze. Dar daca iti poti planifica traseul si opririle/pauzele astfel incat sa nu astepti ca masina sa se incarce, ci sa mananci/vizitezi/ etc, e ok. Daca in schimb te grabesti si ai de parcurs des distanta asta, electrica nu e o solutie.

 

@tucson In Cluj erau alternative mai bune decat statia unde ai incarcat tu, chiar si statii de 75 si chiar 150 la iesire din oras, care ar fi redus mult timpul de incarcare. 

De acord cu tine,  infrastructura trebuie sa se dezvolte rapid mai ales ca doar in luna noiembrie au fost inmatriculate ~1200 de Spring-uri. 


Pana una alta, e superba masina! Sunt convins ca in continuare esti multumit de ea si acum stii la ce sa te astepti de la orice drum.

 

 

 

Link către comentariu

@acidone77 vezi ce a zis @cj.Paul, asta ziceam și eu: daca incarci în timp ce mananci/vizitezi sau un opreai oricum pentru pauza (deci nu pierzi orele) nu mi se pare atat de dramatic la un drum atat de lung în România. Și eu sunt reticent din același motiv ca tine când vine vorba de electrică dar postările asta mă fac sa văd partea plină a bateriei 😀 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am stat cam mult la încărcat și in teorie, chiar cu ce stații exista astăzi, cu o planificare mai buna probabil scurtam timpul cu vreo 45min. Adică ~11h in loc de 9h40m cat estima Waze la plecare. Cum astfel de drumuri fac de maxim 2-3 ori pe an… nu ma deranjează absolut deloc electrica. 
 

As vrea sa dedic câteva rânduri experienței de condus pe zăpada cu propulsie ( tracțiune spate). Am tot căutat informația și nu am găsit nimic despre Enyaq sau ID4 pana sa încerc pe pielea mea. 
Am avut înainte, ~4 ani, un kodiaq 4x4. Și trecând direct la Enyaq 4x2 - spate + poveștile prietenilor cu BMW, simteam o oarecare anxietate. 
Mașina însă m-a impresionat placut. A tras fără nicio problema pe zăpada si polei, in rampa, in niște condiții de drum foarte rele. Unde TIR-urile nu mai puteau urca si opreau sa pună lanțurile. Chiar de pe loc, in rampa, nu am avut absolut nicio problema. Am simțit ESP o secunda si apoi am urcat fără sa patineze sau sa fuga spatele. Cu anvelope Continental.

La vale, pe aceeași zăpada cu polei dedesubt, s-a descurcat iar foarte bine. Frânarea regenerativă e o frâna de motor excelenta in astfel de condiții.

Link către comentariu
  • 3 months later...
diaconu serban

Buna seara! Domnule Tucson ,vreau sa(comand) cumpar Skoda Enyak iv 80 si la configurator trebuie sa aleg pompa de caldura sau nu ! Eu locuiesc in Bucuresti si va intreb daca este asa de necesara si care este cresterea consumului in kw cand porniti caldura si cum faceti fata fara pompa de caldura ? Va rog sa mi raspundeti cad de urgent posibil deoarece trebuie sa ma hotarasc urgent cu achizitia! Multumesc anticipat de bunavointa! Stima!

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Mașina are aproape un an, fără câteva zile, și m-am gândit sa fac un calcul pentru costurile de încărcare in acest an de utilizare.

 

In prezent am 31.500km, iar calculul este pentru toate costurile de încărcare, adunate din toate aplicațiile folosite plus contorul de acasa. Din păcate, nu am reușit sa notez toate incarcarile gratuite, și au fost destul de multe și acestea, la Lidl, Kaufland, in vizite la părinți (care au panouri foto-voltaice), la diverse hoteluri și restaurante, parcări publice.

 

Asadar, pentru 1 an și 31.500km, am cheltuit din buzunar 3608 lei. Iar kWh încărcați au fost 3097, adică o medie de 1,16 lei /kWh.

 

Media de cost pe 100km, considerând și incarcarile gratuite, a fost deci de 11.45 lei pe 100km. Pentru mine este o scădere considerabila de cost, ținând cont ca Skoda Kodiaq (mașina de dimensiuni, putere și performante similare) consuma 9l/100km in medie…

 

Detaliat pe furnizori, am încărcat așa:

 

image.thumb.png.00719bf3d4d30c8f409ac1677e813d26.png    

 

Link către comentariu

Consumul mediu il stii pe acesti 31k?

Cam cati din ei au fost facuti pe autostrada?  Ai mers cu 130?

Link către comentariu

Consumul mediu este 21kwh/100km. Mai mult iarna, mai puțin vara, 21 in medie.

Mers cam 500-600km pe luna in oraș, ~săptămânal autostrada Bucuresti - Ploiesti cu 120-130km/h si in rest… ca toată lumea: la mare, la munte, la greci, la bulgari… 

 

Link către comentariu

Lasand la o parte consumul, ce probleme notabile ai avut in acest an la masina? 

Link către comentariu

Probleme:

Am avut o problema de soft, cu erori multiple in bord, printre care Travel assist unavailable. Pentru asta a fost schimbat volanul, calculatorul central, modulul SOS call, și in final un cablul + calculator la bateria de 12V. In prezent eroarea apare foarte rar (o data pe săptămâna sau mai rar) și nu mai apar și alte erori cu ea, deci pot spune ca cele ~10 drumuri la service au meritat.

 

O alta problema (minora) a fost cu proiecția luminoasa “Skoda” din oglinzi. Au fost schimbate oglinzile.

 

Și mai pățesc o data la 2-3 săptămâni sa înghețe ecranul central. Dar se rezolva cu un restart (țin apăsat pe butonul Power cateva secunde)

 

Cam astea sunt cele de care îmi amintesc. Ma mai deranjează un greiere in bord, un tacanit pe care îl aud undeva sub volan la viteze de 40-70km/h pe drumuri ușor denivelate (cum sunt toate). Mai tot aplecat sub bord dar nu ma prind ce poate fi :)

 

 

 

 

 

Link către comentariu

Salut...CA fapt divers legat de Travel Assist...problema este VOLANUL...restul le-au schimbat total aiurea. De fapt nu volanul ci modulul KLR. Skoda lucreaza la o noua versiune. Cea pe care o utilizezi acum e fabricatie 2021 - 2022, alt HW alt SW dar tot da eroare (mai rar intr-adevar).

Link către comentariu
On 4/21/2022 at 10:46 PM, tucson said:

Am avut o problema de soft, cu erori multiple in bord, printre care Travel assist unavailable.

Îți apărea cumva din senin mesajul de "Emergency assist is not available" sau "Travel assist is not available" sau ambele una după alta? Rămâneau un pic și dispăreau sau apăreau de vreo 10 ori pe rând și după aia gata?

On 4/21/2022 at 10:59 PM, sabinx said:

De fapt nu volanul ci modulul KLR

KLR as in Kapazitiver Lenkrad? Sau se referă la altceva? 

Link către comentariu
On 4/21/2022 at 10:46 PM, tucson said:

 

 

Cam astea sunt cele de care îmi amintesc. Ma mai deranjează un greiere in bord, un tacanit pe care îl aud undeva sub volan la viteze de 40-70km/h pe drumuri ușor denivelate (cum sunt toate). Mai tot aplecat sub bord dar nu ma prind ce poate fi :)

 

 

 

 

 

Salut,  

Stiu ca unii colegi s-au plans de un asemenea zgomot care venea de la airbagul picioare sofer. Baga-te putin sub bord cu o lanterna poate vezi airbagul si mai aseaza-l putin. Unii asa au rezolvat zgomotul.

Link către comentariu
  • 7 months later...

Salut,

Poți să-mi spui ce probleme ai avut până acum cu mașina electrică.

Când ai fost la revizie cât te-a costat?

Casco la o astfel de mașină cât este ?

Acum după o perioadă mai îndelungată de la achiziție, ce ai putea să ne zici despre ea, bune și rele .

Eu am o Skoda Octavia hybrid plug in.

Mă gândesc foarte serios sa trec complet la o electrică.

Înainte de a face acest lucru, vreau să mă informez cât mai mult .

Adevărul e că atunci când rulez in modul electric, e o plăcere.

 

Link către comentariu
  • 8 months later...

N-am mai scris demult aici...

2 ani si 3 luni are masina acum, 63.000km.

Am facut o singura revizie la 2 ani, cu 800 lei (inclusiv geometrie roti). Se pare ca rotile au venit din fabrica reglate prost si asta m-a costat un set de cauciucuri de vara uzate in doar 35.000km (4800 lei setul nou Michelin).

Alte probleme nu am mai avut ba dimpotriva, cu update-urile recente s-au rezolvat si cele de soft initiale.

 

Parca se simte putin uzura bateriei, care dupa calculele mele se apropie de 10%. Am fost si la Brady pentru o verificare si mi-au spus ca e totul ok, fara sa precizeze vreun procent de degradare. Cert e ca la consumul meu mediu de 20-22kwh/100km, range in bord pare mereu calculat maxim la 350km. Resetat, arata 450km, fata de 500+ cand era noua. 

 

Condusul electric este minunat si nu m-as gandi sa imi mai iau vreodata termica. Am fost in grecia de mai multe ori, in toata romania, si parca sunt tot mai multe statii de incarcare, tot mai rapide. Bucuresti - Constanta ramane din pacate singurul drum mai complicat (de viteza, fara statii suficiente).

 

@Alin-1980 sper ca intre timp ai luat electrica si te bucuri de ea. Casco are acelasi pret ca la orice masina % din valoarea ei

Link către comentariu

Bucuresti Constanta se face fara incarcare , cu un 130 kmh. Am mers eu vara asta, am ajuns cu 22% la Constanta si la intoarcere cu 140 am ajuns cu 14% acasa. Cu ID.3 58Kw

Link către comentariu

Ai avut noroc. Am avut și eu de multe ori. Dar am avut și ghinion, am mers și cu vânt din față 25km/h, și la 0 grade, și tot felul. Alteori am mers Vama Veche - Ploiesti, adică A2 - centura - A3; din nou, fără nicio priza fără sa te abați câțiva km din drum. Ajungi, dar te chinui, mergi încet, înjuri 🙂

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!