Jump to content

Cupra Formentor 1.5 tsi dsg


Eugen B

Recommended Posts

tavitara

Esti funny

Si masina

Drumuri bune :Driver:

Link to post
barqqsanu

Salut. Imi place masina! Sa o stapanesti sanatos!

 

Ai avut ceva probleme de soft pana acum? Citeam pe forum in UK, si cei de acolo se plang de acest tip de probleme...

 

Multumesc

Link to post
Eugen B
Posted (edited)

@barqqsanu Nu cred ca am parcurs mai mult de 350 de km de cand am cumparat masina, nu am observat nimic suspect; pe de alta parte, cred ca am mai scris, cateodata am senzatia ca porneste windows de pe un hdd normal, dureaza cateva secunde pana cand se incarca totul pe tableta principala, trebuie sa ai putina rabdare ,plus ca eu nu prea folosesc toate optiunile (o pot conecta la internet via date mobile de pe telefon, dar pentru asta trebuie un cont cupra, aplicatie cupra ce vine la pachet cu transmiterea datelor autovehicul, deplasare in serverele seat, asa ca nu ma pasioneaza).

Edited by Rave
Quote-ul inutil este pedepsit de regulament! Foloseste, te rog, tag-uri, asa cum am facut eu!
Link to post
  • 2 weeks later...
Eugen B

Astazi am facut si primul drum mai lung , 200 km, cu medie orara de 102 km/h (traseul meu include 90% autostrada si sosea de centura), consumul indicat in bord a fost de 8%, cu mult peste masuratorile wltp; sunt dezamagit, asta e consum de motor 2.5 litri aspirat, in conditiile in care conduc absolut legal, fara acceleratii bruste.

Sper ca dupa perioada de rodaj consumul sa mai scada, ca daca ascutitoarea (accelerat, are un sunet destul de ascutit dupa parerea mea) asta de 1.5 mananca benzina in halul asta, inseamna ca puteam sa il cumpar linistit pe cel de 2 litri si 190 cp (masina nu este neaparat foarte aerodinamica, ca este inalta, dar nu este grea).

Ce nu imi mai place este ACC-ul, chiar setat pe distanta maxima, tot franeaza prea repede, incetineste masina desi cel din fata schimba banda, practic aici e setat prea safe si ineficient; dezactivarea cilindrilor intervine destul de rar la viteze de autostrada, la cobarari pante, in oras parca vad martorul mai des in bord.

Nu stiu de ce masina , desi este livrata in 2021 a venit cu niste variante de harti din 2018, zone in care s-a schimbat circulatia nu sunt updatate, trebuie sa vad daca se poate face un update (sper sa nu aiba legatura cu faimoasa aplicatie cupra connect).

Link to post
Marius N

Salut @Eugen B,

 

Curios legat de ACC, mie nu mi s-a parut ca franeaza prea repede. Ce-i drept l-am tinut tot timpul la distanta minima (linia cea mai apropiata de volan sa zic asa) si da, franeaza ceva mai repede decat as frana eu dar nu exagerat. Mi se pare ca tine o distanta corecta fata de masina din fata. Sa fie versiunea de soft?

Link to post
adrian001

Daca vrei consum mic nu iti iei SUV, parerea mea. La viteza mari constante, greutatea masinii conteza foarte putin ... aerodinamica masinii face totul. Iar WLTP ca si fostul NEDC iti ofera o valorea obiectiva pentru a compara masinile intre ele, nu reprezinta consumul real pe care o sa il aiba masina in orice conditii. 

Link to post
zidanne

@Eugen B masina inalta, garda mare la sol, relativ grea (1.4t) si forma de SUV/CUV (nu foarte aerodonamica).

Adauga anvelope de 245.

La 130km/h, cu AC si briz-briz-uri ON necesarul de putere e acelasi si la 2.0 190CP si la 1.0 115CP (eu am in jur de 55CP). 

Tu ai Vmax 203km/h in timp ce Leon IV se duce spre 220km/h. Asta inseamna rapoarte mai scurte pentru a compensa rezistenta mai mare la inaintare, deci turatie mai mare -> consum putin crescut. 

 

ACC daca ai driving mode selection, in functie de modul in care esti reactioneaza diferit.

In mod normal la 200m (la 40m/s - pentru usurinta calculelor - cam atat inseamna treapta 5 - fiecare bat o secunda) e destul de inexact. 

Nu este destul de promt dupa ce masina elibereaza banda pentru siguranta. Daca vrei sa il calareasca pe cel din fata pune semnalizarea stanga ;)

 

Link to post
emihai90

@Eugen B Felicitari pentru achizitie, sa te bucuri de ea!

Kodiaq-ul meu imparte aceasi platforma cu Formentor si Tiguan, in cazul nostru particular, impartim si motorul 1.5 tsi cu DSG. 

Astfel, aproape sigur ai pe masina o cutie DQ381, cu interval de revizie la 60k km(sau 40k mile), nu sunt sigur de intervalul de timp (4 sau 5 ani, info sunt diverse).

Legat de consum, am reusit cu masina mea sa obtin pe drumul Bucuresti-Constanta, valori de 6.2% 7.4% ,8.2% sau 10% si am ajuns la concluzia ca in cazul motorizarii 1.5 pe masini de forma SUV cosumul este puternic inflentat de factorii externi, unii independeti de vointa ta precum: vant,ploaie, stare carosabil, marimea, tipul si presiunea anvelopelor, temperatura exterioara, setarea climatizarii interioare. In cei aproximativ 7000 km pe care i-am parcurs 50-50 drum lung-oras, un consum de 8-8.5% este considerat de mine ca normal.

DA, este un consum similar cu 2.0 tsi, poate uneori chiar mai mare in afara orasului. Totusi intru-un context fara restrictii eu merg peste 70 % din km in oras, iar aici 1.5 obtine un consum mai bun decat 2.0. Personal in oras nu depasesc 10.5%.

Drumuri bune!

Link to post
b94uri

Pot confirma și eu cele de mai sus referitoare la consum. Rezistența la înaintare la care se adaugă și niște vânt, influentează foarte mult consumul, mai ales in regim de autostrada. Însă, pot obține consumuri foarte bune pe segmente de drum național, unde viteza medie de deplasare este pe la 65 km/h (puțin sub 6 litri la suta de kilometri). 
Așadar, nu te aștepta la minuni in ceea ce privește consumul înregistrat dupa terminarea rodajului. 
 

 

Link to post
Eugen B

Hai ca mi-ati infrumusetat ziua :)

 

Ideea e in felul urmator: am mai schimbat multe masini, pana acum, iar la asta mi se pare diferenta cea mai mare intre cifrele oficiale/brosura oficiala si ceea ce am realizat ca si consum, pe un traseu(spre munca si inapoi) pe care l-am facut de mii de ori; plus, masina e intre un suv si un break inaltat; mi se pare ciudat, pentru ca ateca 2.0 tsi  4x4 pe acelasi traseu reuseste (probat de mine o saptamana) un 8.7%, in conditiile in care este mai puternica, mai grea, si mai inalta. Ca sa nu ma zic ca poate in oras, da, reuseste consumuri bune, insa in exterior nu o vad deloc evoluata fata de o CX-5, de exemplu, motor aspirat si cutie clasica cu convertizor de cuplu.

 

Legat de ACC, voi incerca si cu semnalizarea, nu sunt genul sa se apropie prea tare de cel din fata, insa mi se pare ca franeaza un pic prea devreme, si cateodata prea tare/brusc, dar poate e si vorba de obisnuinta

 

Nu sunt aici doar sa laud ce smart buyer sunt eu, sau ce achizitie mirobolanta am facut, e bine sa fim obiectivi, asa ca daca cineva doreste sa cumpere masina, eu l-as sfatui sa se orienteze catre motorul de 2 litri, diferentele de consum, extraurban, cred ca sunt insesizabile.

Link to post
yeeeeman

Bun, dar si 2.0 TSI are un alt pret.

De regula pe SUV-uri merge foarte bine diesel ca are cuplu din plin si scoate consumuri foarte foarte bune.

Link to post
zidanne

@Eugen B ACC nu am retinut daca ai  Driving Mode Selection.

Daca da, vezi ca ai o sectiune “Personalizat”. Acolo, la ACC poti alege    Normal, Confort, Eco, Sport…

Vezi care ti se potriveste. 

 

Consum benzinarele turbo sunt foarte eficiente cand sarcina nu depaseste 30% (in jur de) din maxim. Peste incep sa apara probleme cu racirea internelor si autoaprinderea. Una din rezolvari este cresterea cantitatii de benzina injectata. 

Cumva, 1.5 TSI pare gandit cam cum era acum vreo 10 ani 1.6 TDI. Relativ OK prin oras si suburbii, super pe DN-uri si destul de limitat si de gurmand pe autostrazi.

 

Cum am spus si @yeeeeman 2.0 TDI e/era o alegere mai buna din punct de vedere al consumului. 

2.0 TSI este intr-o clasa a lui deja. 

 

Legat de consumul din brosura 5% extraurban, nu se refera doar la mers pe autostrada. Wikipedia zice asa:

 

The WLTP is divided into 4 different sub-parts, each one with a different maximum speed:

Low, up to 56.5 km/h

Medium, up to 76.6 km/h

High, up to 97.4 km/h

Extra-high, up to 131.3 km/h.

These driving phases simulate urban, suburban, rural and highway scenarios respectively, with an equal division between urban and non-urban paths (52% and 48%)

 

Fiecare intelege ce poate.

Link to post
Dolfin

Formentor n-a fost gandit sa fie echipat cu Diesel, a fost conceput ca un Fun Car la care consumul nu este printre primele criterii de selectie.

Link to post
Eugen B

Haideti sa nu poluam topicul cu discutii sterile, cat consuma, atat va consuma, nu e o drama, soarele va continua sa rasara si in continuare:

 

-diesel e potrivit pentru utilitare (cele cu 6 cilindri si peste mai merita o sansa, poate), insa overall e un motor pe cale de disparitie, asa ca nu ma intereseaza, am avut vreo 3 diesel la viata mea, au avantajele lor , dar nu imi plac; in plus, la revanzare, diesel e moartea caprioarei, asa ca nu aveam chef ca in 3-4 ani sa dau masina de pomana doar ca e diesel

-este o discrepanta destul de mare intre cifrele oficiale de consum si ceea ce realizez la pompa (fata de alte marci, imi pare diferenta cam mare intre cifrele oficiale si ceea ce este real)/mai detin o masina cu motor turbo, de la concurenta(ok, alta caroserie, alta clasa), pot spune ca acolo diferenta intre cifrele oficiale si consumul real este mai mica; WLTP tocmai ca a fost creat ca standard pentru a oferi date mai aproape de realitate, din pacate, cine stie cum testeaza seat masinile-voi astepta sa se adune mai multi utilizatori pe spritmonitor, sa imi fac o imagine completa

-cand achizitionezi un autoturism cu motor de 1.5 litri, nu ai neaparat ca obiectiv sportivitatea sau cine stie ce factor fun, te gandesti si la un consum decent; eu il vad ridicat, comparat cu alte masini de dimensiuni similare, echipate cu motoare mai mari/mai puternice; puterea ma satisface, eu conduc absolut normal/legal, si pentru distractie pe patru roti am alte solutii

-2.0 tsi era cu 2000 euro mai mult, insa plateam si malus mai mare (emisii mai mari), si probabil 30 euro in plus la asigurare, pentru mine pur si simplu nu se justifica alegerea 

- din fericire, inca lucrez de acasa, asa ca teste cu ACC voi face in viitor(am driving modes, gen eco/sport, vad ca ACC este setat sport)-poate e doar feeling-ul meu si am nevoie de adaptare

Link to post
adrian001
Posted (edited)

Modurile de la ACC nu cred ca influenteaza in nici un fel cum franeaza masina, influenteza doar cum accelereaza pana sa ajunga la viteza setata. Sunt curios care sunt cifrele date de Seat cu privire la ciclu extra-high din WLTP, dar idea ramane: un SUV e puternic dezavantajat la viteze mari. Practic rezistenta aerodinamica creste cu patratul vitezei, asa ca intre doua masini identice mai putin partea de aerodinamica, diferente de consum creste pe masura ce cresti viteza de deplasare. 

 

Aproape orice avantaj al unei masini in anumite aspecte se traduce in dezavantaje cu privire la altele. De asta masina trebuie aleasa dupa nevoi si asteptari. 

Edited by adrian001
Link to post
Eugen B

Multumesc de sfaturi, dar chiar nu e nevoie, mi-am mai achizitionat masini la viata mea, deci chiar nu e cazul.

 

Cifrele oficiale sunt pe site, in cartea tehnica sunt si alte povesti, dar eu repet: mi se pare mult pentru cilindreea motorului/putere/greutate masina, comparat cu alte modele similare cu tehnologii mai vechi, sau puteri mai mari

Mixt WLTP min-max

6,6 - 7,0

l/100 km

 

In alta ordine de idei , pentru cine intereseaza, si vrea sa ia in calcul acest model,si nu are sansa unui drive test complet, la mers  204 km (singur, fara bagaje) , un traseu fluid, fara diferente de nivel notabile, fara aglomeratie, de 80% autostrada 133 km/h , 10% sosea de centura mers 100 km/h, 10% drum national/oras,fara acceleratii bruste, pilot automat, masina consuma 8%; in oras nu este relevant, la vale consuma 7% , in aglomeratie consuma 15%.

 

Link to post
halamadrid
Posted (edited)

Eu zic sa astepti sa mai aduni km in bord, apoi sa tragi o concluzie referitor la consum.

Pana in 3000 km si mie mi se parea mare consumul, apoi am facut un circuit de 3600 km prin Europa si concluziile au fost ca motorul consuma  decent spre putin, la chiar si +150 km/h.

Ca idee, 5.4-6.2%.

Atat ca Octavia e mai aerodinamica si cu 100 kg mai usoara.

Sa te bucuri de masina, poate anul asta o sa avem ai multe ocazii fata de anul trecut.

Edited by halamadrid
Link to post
ShadoWzZ

@Eugen B avem aceleasi consumuri 😂

Link to post

Te-ai interesat de unde ai putea cumpara covorase de cauciuc si tava portbagaj cauciuc?

Link to post

Covorase de cauciuc nu cred ca voi cumpara, aici nu imi sunt atat de necesare, nu am avut la nici o masina; in schimb tava de portbagaj din cauciuc este foarte utila, insa nu au aparut (vazusem ceva pe ebay, dar era pe ebay in sua, asa ca mai astept).

Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...