Jump to content

Probleme cutie viteze automata (Tiguan AD1)


Catta83
 Share

Postare recomandată

Salutare,

 

De aproximativ o saptamana am inceput sa primesc mesajul de eroare: "Error: Workshop! Only leave vehicle in position P". Eroarea apare pentru cateva secunde la pornirea la rece de obicei si dispare de la sine. Am cautat un pic pe net si se pare ca problema este la selectorul DSG 7, mai exact un switch care in timp nu mai functioneaza in parametri. Bineinteles, din comoditate reprezentanta cel mai probabil va solicita inlocuirea selectorului (pe banii mai, masina e ieșită din garantie de cateva luni) desi inteleg ca se poate schimba separat doar switch-ul cu probleme. Intrebarea mea e daca a mai patit cineva recent si cunoaste vreo reprezentanta dispusa sa schimbe doar switch-ul? Din ce am gasit, s-a discutat si pe forum aici, doar ca pentru DSG 6:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Doomy changed the title to Probleme cutie viteze manuale & automate (Tiguan AD1)

Daca stii tu ca se poate repara mai ieftin si mai usor in alta parte, de ce mai mergi la reprezentanta in acest caz? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca se poate mai ieftin si mai usor intr-adevar, dar din pacate nu stiu unde e acel "in alta parte". Am scris reprezentanta in ideea ca e mai probabil sa poata face o astfel de interventie acolo versus un service multi-marca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca si in aria de servicii se pe forum , sigur gasesti pe acolo colegi cu experienta care  posibil sa mai fi facut astfel de operatii.

 

My 2cents ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Revin cu detalii, dupa 3 luni, dar se pare ca in sfarsit voi reusi sa rezolv problema.

Cu ajutorul lui @F l o r i n (caruia tin sa ii multumesc inca o data pentru efort) am gasit si comandat pe rand ambele KIT-uri de reparatie OEM existente pe piata, pentru problema cu switch-ul buclucas (sau Microcomutator CVA - cum i se zice in reteaua de service VW) insa nu am avut norocul sa se potriveasca la masina mea.

Astfel, am ajuns la PBV pana la urma unde ma asteptam sa imi recomande direct schimbarea selectorului.

Insa spre surprinderea mea, in urma unei diagnoze am primit confirmarea ca pentru problema mea exista in sistem: TPI 2056143 si este necesara inlocuirea Microcomutatorului CVA.

 

Las mai jos o poza cu devizul (piesa + manopera) - Total: 853,19 RON

 

Sper sa ajute informatia, pe mine cu siguranta m-ar fi ajutat acum 3 luni, as fi scutit ceva batai de cap.

SW.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salut, ieri pe autostradă în timp ce mergeam cu viteza regulamentară ;) mașina mi-a zvâcnit și mi-a apărut eroarea: gearbox in emergency mode. You can drive on.  Practic nu mai intra in vitezele impare 1-3-5-7 ci doar in 2-4-6. Am reușit să merg așa până acasă (mai aveam 20km) unde după ce am executat manevra Bill Gates (oprit/pornit mașina) eroarea a dispărut. Mașina e din dec 2019 și 33k Km, are garanția extinsă, motor 1.5 TSI, DSG. Din ce am citit pe net ar fi mecatronica din cutie și deși eu bănuiesc că e un senzor ceva, cică vw nu se complică și înlocuiesc cutia cu totul. Menționez că bateria are tensiunea ok, nu a dat semne de uzură (unii ziceau că ar fi bateria) iar problema s-a întâmplat la 30 de minute de mers. Asta e a doua oară când am problema asta. Data trecută nu am avut alertă în bord dar nu schimba vitezele...se tura în 4000 maxim. La fel, după oprire și pornire problema a dispărut.

A mai pățit cineva chestia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o scanare cu VCDS sau Odis, sa vedem ce erori ai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e in garantie de ce mai intarzii ? 

direct la reprezentanta te opresti . de ajutor este sa filmezi manifestarile, sa nu aiba motive sa te trimita la plimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Andrei_72 changed the title to Probleme cutie viteze automata (Tiguan AD1)
  • 2 weeks later...

Salut, am făcut o scanare. In ultimele zile mi-a dat de 2 ori eroarea respectiva si mai nou a apărut si becul de check engine pe bord ...cred ca de la clapeta de pe evacuare...

 

3 coduri de defecte:
19305 - Clapeta gaze evacuare
P0475 00 [032] - defect electric

10341 - Modul cutie
U1026 00 [032] - citeşte codurile de defecte
[Transmission control moduleRead out DTC]

17324 - Solicitare lampă de defecte MIL activă
P1624 00 [040] - activ
 

vcds.txt

Modificat de eutavi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Clapeta de pe evacuare, nu recirculare gaze. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 26.04.2022 at 10:17, eutavi a scris:

Salut, ieri pe autostradă în timp ce mergeam cu viteza regulamentară ;) mașina mi-a zvâcnit și mi-a apărut eroarea: gearbox in emergency mode. You can drive on.  Practic nu mai intra in vitezele impare 1-3-5-7 ci doar in 2-4-6. Am reușit să merg așa până acasă (mai aveam 20km) unde după ce am executat manevra Bill Gates (oprit/pornit mașina) eroarea a dispărut. Mașina e din dec 2019 și 33k Km, are garanția extinsă, motor 1.5 TSI, DSG. Din ce am citit pe net ar fi mecatronica din cutie și deși eu bănuiesc că e un senzor ceva, cică vw nu se complică și înlocuiesc cutia cu totul. Menționez că bateria are tensiunea ok, nu a dat semne de uzură (unii ziceau că ar fi bateria) iar problema s-a întâmplat la 30 de minute de mers. Asta e a doua oară când am problema asta. Data trecută nu am avut alertă în bord dar nu schimba vitezele...se tura în 4000 maxim. La fel, după oprire și pornire problema a dispărut.

A mai pățit cineva chestia asta?

Acceasi problema mi s a întâmplat și mie astăzi... Spune mi te rog dacă ai aflat care ii cauza și o posibila rezolvare. Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Manu, fa o scanare cu Vcds sau Odis, pune erorile stocate pe modul 02- Auto trans.... cutie adică. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut programare la service, probabil acolo o sa-mi șteargă erorile si aia e... si o s-o tina așa pana iese mașina din garanție :)   - eu  cred ca e un senzor ceva care o ia razna pentru ca de atunci nu mi-a mai făcut probleme. Pe forum-uri băieții spun ca e bateria (ma îndoiesc), mecatronicul, un senzor de la mecatronic sau mufele de la mecatronic oxidate. Ca rezolvare ar fi înlocuirea completa mecatronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Atunci scaneaza tu masina inainte sa le stearga ej.....vcds, odis, etc... macar asa vei afla despre ce e vb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am scanat, am pus mai sus rezultatele.

 

Am fost azi la Midocar - trebuie schimbat "calculatorul care comanda mecatronic-ul"....eu stiam ca mecatronic-ul este partea electronica care comanda cutia. Ori s-a exprimat gresit omul de acolo ori nu stie, ori l-au informat prost. Astept sa vina piesa si ma suna sa ma duc sa o schimb. Stiti cumva, inlocuirea este o operatiune intruziva sau se face pe sub masina?

 

Parerea mea - e un defect cunoscut la ei din moment ce imediat dupa diagnoza m-au programat la inlocuire - probabil un buletin intern ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Clar. Mecatonicul....atat. nu-l comanda alt calculator 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecatronicul este compus din bloc valve hidraulic si calculator. Se va inlocui doar calculatorul.

Modificat de bysus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin cu detalii, după programare...am fost, am lăsat mașina (inițial mi-au zis că durează o zi, a durat 5 zile). Probabil au făcut ce trebuia, nu știu pentru că nu mi-au dat absolut nici un act, hârtie, nimic...când am cerut mi s-a spus că așa e procedura...a fost ceva de genul "n-ai tu treabă".

La fel, am cerut istoric de service și mi s-a spus că mi-l poate arăta dar nu scris.... WTF?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Dovada că au schimbat ceva :)

Piesa montată e produsă în 2020, mașina e din 2019

PXL_20220820_142339686.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu da quote la postul anterior , este impotriva regulamentului !

 

Salut. Piesa schimbata e " calculatorul care comanda mecatronicul"? Cat a costat toată treaba? Tocmai m-am pricopsit și eu cu aceeași eroare🙄

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Am si eu o problema la cutia de viteze (DSG) care imi strica tot cheful cand merg cu masina.

Cand trebuie sa dau in marsarier (din "P") se aude un "clank" !

Cand retrogradeaza (de obicei in oras) din treapta 3 in a 2-a si din 2 in 1, se aude tot un sunet metalic (clank , dar mai scurt). La fel si cand urca in treapta a 2 si a 3-a. Daca accelerez mai in forta cand plec de pe loc parca nu se mai simt. 

Erori in bord nu am avut. Am scanat si cu OBD11 si nu au aparut erori.

Ma tot gandesc ca la inceput (cand masina era noua) nu se comporta astfel. Era silentioasa...

Cand am dus-o la revizie in reprezentanta i-am rugat sa verifice un pic si i-am descris inginerului problema. La finalul reviziei mi-a zis ca nu sunt probleme. 🤔Probabil asteapta sa iasa din garantie si apoi sa vezi ce de probele identifica !!!

A mai avut cineva astfel de sunete la cutia de viteze ? Or fi in regula dupa abia 30.000 km ?

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e de la sine inteles ca trebuie sa mearga cum mergea de noua sau macar sa functioneze fara zgomote mecanice.

Ar trebui sa fii o idee mai insistent, sa ceri o proba de drum, sa ii demonstrezi ce si cum face, si daca nu si nu, ANPC, cu toate ca ei pot zice foarte simplu ca masina functioneaza.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa zica ca e normal, zgomot tehnologic si te speli cu ANPC-ul pe cap ... in cazul asta esti practic la mila lor. Pe de alta parte, DSG-urile au obiceiul sa mai scoata diferite zgomote in special la retrogradare fara sa preconizeze vreo iminenta defectare, acum depinde si cat de sensibil e soferul. Daca schimba bine, eu zic sa te obisnuiesti cu zgomotul ... daca nu crapa sau macar sa ai erori stocate, dealarul nu va face nimic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Vă salut!Detin un VW Tiguan, 2.0 TDI 4 Motion Dsg 7 și am următoarea problemă.După câțiva km parcurși, atunci când motorul se încălzește, in timp ce accelerez, mașina trepidează pentru câteva secunde.Cu cât accelerez mai puternic, cu atât trepidatia se simte mai tare.Are o accelerare “sacadată”, se observa și turometrul cum urcă “sacadat”.Mașina pleacă de pe loc fără probleme, trepidatia se simte de la treapta a 2 a în sus.Menționez ca nu am nicio eroare pe cutie sau vreo alta problemă. Am înlocuit tripoda de pe partea dreaptă, care avea joc și am făcut și o readaptare a ambreiajelor cu vcds, dar fără succes.Am fost deja la 2 service uri, dar nimeni nu mi poate spune care este problema.Poate s a mai confruntat cineva cu aceeași problemă.Vă mulțumesc pentru eventualele răspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil ambreiaje uzate. Trebuie verificat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!