Jump to content

VW - De la Dieselgate la mobilitate electrica


Recommended Posts

doc morelli, daca ai deschis subiectul poluarii, nu ai mentionat grafitul. Daca cauti un pic pe net cum arata zonele din china unde se obtine si prelucreaza grafitul pt bateriile noastre, te ingrozesti. 

 

Aia beau, mananca si respira grafit. E peste tot, in aer, apa sol.

 

Rave, Sparkyson, vad ca v-ati legat fiecare de cate un punct din lista mai lunga postata de mine. Postarea mea a vrut sa dea de gandit unui coleg care dadea impresia ca a incheiat acest proces, considerand ca stie tot ce era de stiut despre acest subiect. Am vrut sa arat ca nimic nu e alb si negru pe lumea asta, ar fi prea simplu. Sper ca am reusit. 

 

Nissan Leaf a vandut peste 500.000 masini electrice, mai mult decat toate Teslelelele la un loc. 

 

Skodele CityGo au fost si 8000 euro dupa subventie. De la VW. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Rave

    8

  • Silviu_7

    7

  • Sparkyson

    7

  • detinator

    7

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@detinator 1. Passatul meu B6 din 2010 "Euro 5", avea soft care truca emisiile de noxe. Degeaba erau cu adblue câteva motoare, că și acelea aveau soft trucat. Plus că Mercedes folosea adblue din

1) VW a avut Passat B6 Euro6 in 2009, cu uree. Asta in timp ce alti producatori abia peste vreo 10 ani au introdus asa ceva pe masina lor. Vezi aici un coleg cu asa ceva:    2) Softul manar

Scopul e clar, dar mijlocele prin care faci profitul ala pot fi puse la indoiala. Sa "otravesti" o planeta intreaga cu buna stiinta ca sa faci profit ti se pare normal ? Ca si in cazul dieselgate, VW

Posted Images

Eu pot intelege punctele de vedere ale ambelor parti. Si cei care sustin termicele si cei care sustin electricele au dreptate in felul lor. Ca exista zone poluate din cauza materiilor prime pentru baterii, nicio indoiala, la fel cum si cele mai mari dezastre ecologice de care nu a auzit nimeni si care se intampla aproape anual se produc din cauza...petrolului, pe mare, pe uscat, unde doriti.

 

Fiecare tehnologie are neajunsurile ei. Dar, totusi tehnologia electrica este la inceput. Desigur, veti spune ca masini electrice exista dinainte de alea termice. Desigur, insa focusul s-a mutat pe masinile electrice de abia 10 ani. In astia 10 ani, densitatea celulelor Li-Ion s-a imbunatatit radical, eficienta powertrainurilor electrice se apropie de 100% si inca suntem la inceput! Bateriile sunt, sa fim seriosi, singurul minus mare al electricelor. Daca se rezolva problema asta, se rezolva o mare parte din probleme. Si se lucreaza intens la solutii noi. Nu am absolut nici cel mai mic dubiu ca peste 5 ani vor exista baterii solid state, cu chimie interna mult mai putin poluatoare. Din punct de vedere chimic nu este imposibil si la ce tehnologie avem la ora actuala, ar fi culmea sa crezi ca nu se vor gasi solutii.

 

Criza electronicelor de la ora actuala are la baza in mare parte Covid. Nu exploatari, nu baterii, nu nimic. Oamenii au stat acasa, altii s-au imbolnavit, samd si desigur ca exista o bula in tot sistemul de productie care se resimte acum. Insa pe viitor, retelele electrice (si nu vorbesc neaparat de Romania aici, care va fi desigur cu cativa ani in urma celorlalti) vor fi aduse la necesarul de consum, casele vor fi majoritatea dotate cu panouri solare si isi vor produce singure electricitate, iar electricitatea este oricum mai raspandita decat petrolul chiar si la ora actuala. O priza de 220v gasesti si in varf de munte. Avem deja exemple de tari care s-au electrificat in mare parte cu succes.

 

Ce vreau sa zic este ca atunci cand iti doresti sa faci o schimbare, gasesti si solutii. Ca bateriile iau foc? Da, si masinile pe benzina iau foc, destul de des, dar nu mai pune nimeni asta la TV. Argumente contra sunt destule si nu le neg. Nu cred ca nici ceilalti le neaga. Insa ideea e ca am ajuns intr-un punct in care stilul nostru de viata accelerat, de consum, nu mai poate fi sustinut de planeta si modificarile se vad. Ca atare, trebuie gasite tehnologii regenerabile pentru a degreva planeta de consum si de a reutiliza mai mult ceea ce folosim, fie ca e vorba de energie, de materie prima, samd.

 

Ca pana la urma tot subiectul asta va fi folosit de moguli si baieti "destepti" sa faca averi, bani, razboaie...totul e posibil. Pana la urma sacali vor fi mereu, la orice ocazie de a profita. Insa tehnic, logic, tranzitia la electrice are sens si daca problema bateriilor poluante va fi rezolvata, atunci masinile electrice sunt o solutie mai avantajoasa decat termicele din toate punctele de vedere.

Edited by yeeeeman
Link to post
Share on other sites

@detinator

1. Passatul meu B6 din 2010 "Euro 5", avea soft care truca emisiile de noxe. Degeaba erau cu adblue câteva motoare, că și acelea aveau soft trucat. Plus că Mercedes folosea adblue din 2005, deci nu e invenție a VW.

2. S-a dovedit că emitea de 20 de ori mai mult NOx decât valoarea declarată, nicidecum că erau înaintea normelor de poluare.

3. Prima mașină electrică cu patru roți, a fost produsă în 1888, deci nici aici nu au fost primii :)

4. Ce credibilitate mai are ceea ce declarau ei? Odată ce au fost prinși cu o asemenea înșelătorie, e foarte posibil să fi trucat testele și înainte.

5. Este un whataboutism. Faptul că au mințit și alții, nu este o scuză.

6. Cea mai ieftină mașină electrică e Renault Twizy. Urmează Smart fortwo și Citroen C-zero.

E și normal ca o companie care inovează un domeniu, să nu aibă la început posibilitatea de a scoate un produs de masă (urmează). Dar meritul de a da un șut în fund producătorilor tradiționali, o să rămână în istoria automobilului.

Normal că lucrurile nu sunt alb și negru, depinde foarte mult unghiul din care privești. Plus că percepția realității este foarte mult influențată de convingerile anterioare.

 

Link to post
Share on other sites

Eu zic invers, degeaba era trucat softul daca emisiile reale erau mai mici decat cele de la alti producatori.

Mai ales in cazul celor cu Euro6, nu prea inteleg cum zici ca degeaba erau cu Adblue. Aveau de vreo 20 de ori emisii mai mici ca un Logan diesel sau orice alta masina de la alti producatori, ca orice masina euro6 fata de una euro5... ma rog. E clar ca interpretam diferit cifrele

Link to post
Share on other sites

Pai asta e si problema, ca nu erau mai mici decat la alti producatori ... erau in cel mai bun caz la fel, dar prin inselatorii software au reusit sa dea mai bine pe hartie decat restul. E destul de logic ca daca erau inantea celorlati pe bune, nu mai aveau nevoie de artificii de genul. 

Edited by adrian001
Link to post
Share on other sites

E ca la radio Erevan: ar fi fost mai mici emisiile, daca nu erau mai mari.

Softul fix asta facea: falsifica valorile reale, cand erau masinile testate. Acel Euro 5 era in realitate Euro ghici cat?

Link to post
Share on other sites
22 hours ago, detinator said:

1) VW a avut Passat B6 Euro6 in 2009, cu uree. Asta in timp ce alti producatori abia peste vreo 10 ani au introdus asa ceva pe masina lor. Vezi aici un coleg cu asa ceva: 

 

 

 

Vw  a avut inca din 2003 pasat b5.5 cu aditiv pentru DPF.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept