Jump to content

VW - De la Dieselgate la mobilitate electrica


Recommended Posts

Sparkyson

Atasez aici conditiile legislative ca sa poata fiecare sa judece dupa mintea lui.

 

Quote

2020-21 target

From 2021, phased in from 2020, the EU fleet-wide average emission target for new cars will be 95 g CO2/km.

This emission level corresponds to a fuel consumption of around 4.1 l/100 km of petrol or 3.6 l/100 km of diesel.

 

Penalty payments for excess emissions

If the average CO2 emissions of a manufacturer's fleet exceed its target in a given year, the manufacturer has to pay an excess emissions premium for each car registered.

Since 2019, the penalty is €95 for each g/km of target exceedance.

 

Super credits

Manufacturers are given additional incentives to put on the market zero- and low-emission cars emitting less than 50 g/km through a “super-credits” system. This already applied between 2012 and 2015 and will apply again for the period 2020-2022.

For the purpose of calculating a manufacturer’s average specific emissions, such cars will then be counted as:

  • 2 vehicles in 2020
  • 1.67 vehicles in 2021
  • 1.33 vehicles in 2022.

A cap on the super-credits is set at 7.5 g/km per manufacturer over the three years.

 

Manufacturer Pools

Manufacturers can group together and act jointly to meet their emissions target. In forming such a pool, manufacturers must respect the rules of competition law.

 

Interpretarea mea: EU vrea sa reduce emisiile medii nivelul intregii Uniuni Europene, de aceea accepta sa se grupeze (pooling) producatorii ca sa arate mai bine. Tot de aceea accepta sa poti sa cumperi credite de la altii care sunt sub. Ideea este ca, in medie, emisiile vor fi sub plafonul de 95 g/km.

 

Acum, sa inmatriculezi masini pe hartie mi se pare ca nu respecta spiritul legii. Despre litera legii nu ma pot pronunta ca nu sunt jurist.

Cert este ca, la finalul anului 2020, masinile VW de pe sosele nu erau sub nivelul de emisii din lege.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Rave

    8

  • Silviu_7

    7

  • Sparkyson

    7

  • detinator

    7

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@detinator 1. Passatul meu B6 din 2010 "Euro 5", avea soft care truca emisiile de noxe. Degeaba erau cu adblue câteva motoare, că și acelea aveau soft trucat. Plus că Mercedes folosea adblue din

1) VW a avut Passat B6 Euro6 in 2009, cu uree. Asta in timp ce alti producatori abia peste vreo 10 ani au introdus asa ceva pe masina lor. Vezi aici un coleg cu asa ceva:    2) Softul manar

Scopul e clar, dar mijlocele prin care faci profitul ala pot fi puse la indoiala. Sa "otravesti" o planeta intreaga cu buna stiinta ca sa faci profit ti se pare normal ? Ca si in cazul dieselgate, VW

Posted Images

In calculul cifrei de noxe nu intra toate marcile pe care VW le detine?

Link to post
Share on other sites
acidone77

Eu am impresia ca aceste cifre de consum si noxe sunt date de niste birocrati care habar n-au ce inseamna sa le poti si pune in practica intr-un timp destul de scurt...

Link to post
Share on other sites
Sparkyson

@yeeeeman Ba da, chiar si alti producatori cu care se pot alia.

@acidone77 Se prea poate, nu zic nu, dezbatem aici daca este legal sau nu. Cu bune si rele, politica Uniunea Europeane este, de multe ori, sa avanseze standardele de protectie a cetateanului (GDPR, ecologie, drepturile omului, etc.) in defavoarea companiilor mari care faceau bani multi abuzand de acele drepturi. 

Link to post
Share on other sites

@acidone77 Oricat timp le-ai da producatorilor sa se alinieze la un nou standard el tot scurt o sa fie. Toti vor trage de timp si vor impinge o tehnologie veche si matura, care si-a recuperat investitia in cercetare si merge pe profit de cativa ani, pana in absolut ultima secunda. Tot ce se intampla acum se putea pune in practica de cel putin vreo 20 de ani, pentru ca tehnologia exista si atunci sau, cel putin, se putea incepe dezvoltarea ei de atunci, nu de acum...

 

Daca nu exista aceasta lege si erau trecute ca recomandari, sau daca timpul de punere in aplicare era de vreo 10 ani, inca aveam la vanzare acum masini Euro3. Pur si simplu nu face nimeni nimic fara sa aiba ceva bagat in coaste. 

 

Si nimeni nu are nimic de pierdut de aici! Bine, in afara de actionarii majoritari ai VW... Industria se dezvolta, apar tehnologii noi, se extrage in continuare materie prima, productia merge in continuare, apar procese tehnologice noi care necesita aparatura noua, economia creste, banii se plimba de colo-colo si noi, oamenii, respiram un aer mai curat!

Link to post
Share on other sites

@SparkysonAtunci, daca cifrele de la VW se cumuleaza cu cifrele de la Audi, Porsche, Lamborghini si ce marci premium cu motoare mari mai au, nu e de mirare faptul ca le este greu sa obtina 95g/km medie. 

@RaveIti impartasesc parerea. Comportamentul firmelor mari este la fel cu cel al individului. Pana nu il frig taxele, el nu renunta la automobil prin centrul orasului. Prefera calea cea mai simpla si comoda. Cat despre tehnologii, consider ca avem suficienta tehnologie la ora actuala sa trecem 100% pe regenerabile. Ce ne tine pe loc este rezistenta la schimbare si interesele grupurilor pro combustibili fosili.

 

Cred ca cel mai graitor exemplu sunt arabii, care fac si au facut bani din petrol si investesc la ora actuala masiv in energii regenerabile. Pentru ca la urma urmei, au realizat si ei ca poti face profituri si mai mari de pe urma energiei regenerabile care necesita investitii mult mai mici (fara exploatari miniere, fara petroliere/platforme, sondari si alte povesti care costa si profitul la final scade) si sa ceri aceiasi bani. Profit mai mare, planeta mai curata (teoretic).

 

Si nu cred ca are rost sa deschidem iar discutia aia cu poluarea, daca e un mit sau nu. O simti in orase, o simti in afara, o simti peste tot. Si sincer chiar si de-ar fi o pacaleala, in orice caz prefer masini electrice cu zero zgomot, zero noxe in oras, decat tractoare diesel.

Edited by yeeeeman
Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc
1 hour ago, yeeeeman said:

In calculul cifrei de noxe nu intra toate marcile pe care VW le detine?

daca e asa....e nasol

Ducati, Bugatti, Bentley, MAN, Scania, Lamborghini... 

Link to post
Share on other sites

Atunci ce parere avem despre avalansa de "Mild Hybrid"?

Link to post
Share on other sites

@Bogdan_wrcdin cate stiu, pentru masinile de productie limitata, cum e Bugatti, nu se ia in calcul la suma totala.

Camioanele, iarasi, cred ca intra la alta categorie. 

Dar oricum, Bentley cu W12, Lamborghini cu V10, Porsche cu V8-uri la greu, Audi la fel. Toate astea trebuie cumva contrabalansate de 1.0TSI-ul mult hulit, mild hybrids si desigur multitudinea de electrice pe care cei de la VW planuiesc sa le lanseze cat mai curand.

 

In principiu, nu mi se pare asa...gresit ce fac ei. Pana la urma, cu cat concernul e mai mare, cu atat e mai dificil sa pui totul la punct si sa te incadrezi in norme.

La fel si cu dieselurile. Da, ei au facut soft masluit pentru 2.0 TDI. Dar e suficient sa te uiti la dieselurile altor marci, unele chiar cu 1-2 ani vechime si te miri ce fumigene sunt. Si de aia nu s-a luat nimeni.

Edited by yeeeeman
Link to post
Share on other sites
Sparkyson

@yeeeeman Despre poluare, desi e offtopic, mi se pare important, ca si tie, ca macar sa nu o respiram in fiecare zi, in oras. Sa nu o auzim in fiecare noapte. Sa nu ne imbolnavim de la ea. Asta e valabil chiar daca nu ne gandim la efectele climatice. 

 

Masinile cu productie limitata par sa fie exceptate de la norme. Oricum nu ar fi ridicat mult media de emisii, deci nu are sens sa ne uitam la ele.

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc
48 minutes ago, yeeeeman said:

@Bogdan_wrc

Porsche cu V8-uri la greu

astea sunt mai putine. la ei e flat-six rege. dar cayenne diesel vinde in draci...

daca Bugatti e scos din calcule, moto Ducati nu, si restul firmelor premium. Lambo, bentley trag rau in jos. Audi inca are V10, W12, in portofoliu. 

Link to post
Share on other sites

@Bogdan_wrcS-au schimbat destul de mult motoarele in grupul VAG.

Porsche nu mai are Diesel. Bentayga FL nu mai are W12. 

 

Va invit sa studiati statistica de sfarsit de an 2020 de la DRPCIV in legatura cu parcul auto din tara.

Link to post
Share on other sites
acidone77

Noxele ii trag pe toti in jos... in ograda vecina de ex, C63AMG va veni cu 4cil 2000cmc supraalimentat + hybrid... deci?

Daca luam in calcul toti factorii poluanti, cel din industria auto ( masini mici ) procentul nu este chiar atat de mare precum se crede... 

Parerea mea e ca se bate calul gresit, pentru poluarea altora... fabrici, vapoare, avioane, etc

Link to post
Share on other sites

@acidone77 Daca abia ai atins prima data mingea de fotbal nu te duci sa joci contra FC Barcelona... mai intai inveti, cat si de unde poti, si dupa ce ai terminat cu astia mici te apuci de aia mari. Solutii eco-friendly nu prea exista pentru vapoare si avioane si din ce in ce mai multe fabrici se indreapta catre o amprenta de carbon neutra. Sa inceapa acolo inseamna ca vreo 20-30-40 de ani sa nu se faca absolut nimic in timp ce masinile polueaza continuu orasele in care traim. Si atunci ce alt punct de plecare am avea?!
 

Acesta este un punct de plecare corect! Macar sa fie astia ok, care sunt fix sub nasul nostru zilnic, si apoi ne putem concentra pe celelalte. Nu, o astfel de masura nu o sa schimbe semnificativ emisiile la nivelul planetei, pentru ca China, dar macar orasele in care traim or sa fie mai curate. Desi vor urma si celelalte, nu-mi fac griji in privinta asta!

Link to post
Share on other sites
acidone77

@Rave inteleg ce zici, si partial ai dreptate, dar nu poti sa-i sugrumi doar pe cei mici, ca vezi Doamne, o sa ne ocupam si de cei mari mai tarziu... nu e fairplay. Daca e lege, sa fie pentru toata lumea, nu diferentiat. Pune masuri drastice si celor mari, masuri implementate in termene scurte, ca in domeniul auto... sa vedem atunci... penalitati si amenzi... dar repet, ca peste tot, se biciuieste calul care "munceste".

Or fi tehnologiile dezvolatate suficient, sau nu, ideea e ca nu poti "peste noapte" sa ai schimbari radicale.

Toti urmaresc profitul, nu doar cei din industria auto :) 

Edited by acidone77
Link to post
Share on other sites

Industria, la modul general, este mult mai greu de mutat catre eco, decat producatorii auto, care de bine de rau fac R&D mai mereu si daca tot il fac, sa il faca incluzand si cerinte de mediu. Tu zici ca sunt alte surse mai mari de poluare si nu te contrazic, insa oamenii traiesc in orase (majoritatea) si sursa de poluare cea mai apropiata de noi sunt...masinile.

Desigur, multa lume astazi nu mai merge pe jos deloc sau face naveta de pe nu stiu ce coclau unde nu este asa mare nivelul de poluare si i se pare ca masina nu e un factor important sau ca poluarea nu exista. De pe scaunul din masina, cu recircularea pornita, cu antifonare super, da, nu exista. Ii invit pe toti cei care au aceasta parere sa lase masina o luna acasa si sa faca totul pe jos sau cu mijloace de transport in comun. Atunci o sa realizeze ce problema mare este masina. Mai mare decat nu stiu ce centrala sau fabrica izolata. Ca exista si exceptii, cum sunt orasele industriale de la noi, desigur. Acolo trebuie intrat cu masuri restrictive peste ei. Insa majoritatea oraselor mari din Romania n-au fabrici puternic poluante pe langa si totusi...pute rau, imi scuzati expresia.

Asadar, aceste masuri, chit ca sunt facute cu un gand bun sau ca sunt facute de niste obsedati care vor sa mai stoarca industria auto de bani si implicit clientii, vor avea si un efect benefic asupra oraselor prin eliminarea noxelor si a zgomotului intr-o mare masura, zic eu.

Edited by yeeeeman
Link to post
Share on other sites

Un experiement usor de facut este sa mergi putin ca si pieton prin oras, mai ales in Bucuresti, pe marginea unui bulevard aglomerat. Este o diferenta intre a avea poluarea la nivelul solului in oras si a avea acceasi poluare intr-o fabrica in exterior cu evacuarea gazelor la o inaltime considerabila. De ce autobuzele au evacuarea in partea superioara si nu la nivelul solului?

Link to post
Share on other sites

@acidone77 Cand aud "sa-i sugrumi doar pe cei mici" ma gandesc ca ar veni maine o lege care ar obliga magazinele de apartament sa-si produca energia electrica prin panouri solare montate pe bloc, ca sa scada consumul de energie din centrale alimentate cu pacura... Zic magazine de apartament pentru ca nu m-ar deranja daca Mega Image, Kaufland sau altii la nivelul asta ar fi obligati sa faca asta... totusi vorbim de corporatii internationale cu profit de zeci de milioane de euro anual. Profit, nu incasari! Marii giganti ai industriei auto si "cei mici" cu atat mai mult nu au ce cauta in aceeasi propozitie. :)

 

Si da, raman la parerea mea! Daca vrei sa ai o tara curata si fara gunoaie, nu faci curat mai intai in zonele nepopulate. Mai intai cureti orasele, avertizezi populatia si comerciantii ca vor plati niste amenzi extrem de mari daca fac mizerie si apoi te apuci sa cureti si zonele mai slab populate.

Dupa cum ziceam, la nivel planetar nu se vor simti prea curand efectele acestor masuri dar la nivel mic, in orasele in care locuim, se va simti foarte repede trecerea de la 50% masini TDI cu DPF Off (pentru ca e greu de intretinut, scump de inlocuit si mai si taie din puterea masinii) la 50% masini electrice... Ar fi diferenta intre a nu putea respira pe trotuarul unui bulevard mare la ora de varf si a putea. Si e suficient pentru mine! Pentru inceput!

Link to post
Share on other sites
acidone77

Se bate apa sus si tare ca un TDI EURO6+ e foarte poluant, si vor fi interzise in marile orase, si la noi rablele si rabele non euro care polueaza cat 50 de masini la un loc, trec ITP_ul... "pe bune"... sa fim seriosi :)

Link to post
Share on other sites
Doc Morelli

In caz ca nu aveati pe cine sa boscoroditi azi, voi fi eu omul negru alb-inchis:

 

- Are cineva de aici idee despre ce inseamna 50% masini electrice din totalul unui parc national pentru sistemele energetice ? Fac fata ? Presiunea suplimentara nu se va traduce in poluare mai mare la centrale ? Exista destui ingineri care sa managerieze cresterea programata din urmatorii ani ? Si sa o faca in siguranta, fara rabat de la calitate, astfel incat sa nu avem Cernobile / Fukusime / 3 Mile ?

 

- Asa, ca fapt divers ... stiti ca incet-incetisor urmeaza sa intre in reparatii capitale foarte multe toate centralele nucleare construite in anii de boom 60/70-2000. Si dureaza 5-10 ani per reactor aceasta operatiune.

 

- Tot asa, ca fapt divers, urmatoarele la rand sunt barajele de la centralele hidro. Incercati doar sa va imaginati complexitatea unei astfel de operatiuni.

 

- Exista destule materii prime pentru bateriile masinilor electrice ? Dar pentru bateriile care vor trebui sa faca tampon pentru centralele eoliene si solare care nu pot produce curent permanent ? Sunteti sigur de asta !? Doar o mica crestere a cererii pentru PlayStation / diverse dispozitive mobile cu ocazia pandemiei plus frecusurile recente US-Huawei au produs dezechilibre majore in industria semiconductorilor, afectand inclusiv productia de masini.

 

- Per total, pentru Gaia, ce este mai bine: 10+ miliarde masini personale/comerciale cu propulsie electrica/carbogazoasa sau  un numar infinit mai mic de trenuri/autobuze/etc ?

 

Nu dati cu parul, dati cu neuronul la ce am spus mai sus !

 

Edited by Doc Morelli
Link to post
Share on other sites

50% din parcul auto sa fie non poluant nici nu trebuie luat in considerare pentru cativa zeci de ani. Dar am putea sa speram macar la 50% din parcul auto sa fie mai nou de 10 ani si macar Euro 5. Si asa cred ca s-ar vedea o diferenta in aerul din oras.

Edited by Silviu_7
Link to post
Share on other sites
detinator
8 hours ago, DiLivio said:

Nemții sunt foarte stricți, atâta timp cât nu e afectată industria lor auto.

Dacă le ăasa cu adevărat de mediu, nu promovau mașinile lor diesel, cu soft mânărit, ca fiind green car. Plus că ar fi putut să bage bani în cercetarea și dezvoltarea mașinilor electrice înainte să-i forțeze Tesla. Numa' ei știu cât îl înjură pe Musk, că i-a scos din confortul lor.

Doar marketing e de vw. Cred că ar renunța fericiți la mașinile electrice și ar reveni la clasicul lor TDI PD, dacă nu ar fi forțați de normele de poluare.

1) VW a avut Passat B6 Euro6 in 2009, cu uree. Asta in timp ce alti producatori abia peste vreo 10 ani au introdus asa ceva pe masina lor. Vezi aici un coleg cu asa ceva: 

 

2) Softul manarit nu schimba faptul ca au fost tot timpul cu 2-3 ani inaintea altora la normele de poluare introduse si la eficienta 

3) Primul golf electric produs de VW a fost prin 1976, vezi aici: https://dyler.com/posts/126/the-volkswagen-elektro-golf-an-electric-car-from-1976

4) VW a lansat mai repede pe piata masini care respecta norme superioare

-          In 1999, Volkswagen was able to offer the Lupo 3L TDI on the market as the first vehicle to meet the strict Euro 4 exhaust emissions standard – six years before the standard was established as a legal requirement in 2005

-          The EU4 standard will come into force in 2005 and will supersede EU3. The consequences are a further reduction in permissible limit values. Even now, more than 65 percent of all Volkswagens with diesel engines newly registered in Germany fulfil emissions standard EU4.

5) Uite niste teste reale la teava, din care rezulta ca Nissan si Renault polueaza de 5 ori mai mult decat o Skoda testata:
 

“The average real-world [NOx] emissions from our Euro 6 diesels that we've tested is currently 0.399g/km. The Skoda is about a third less than the current average.”

I ask him if I've understood correctly. My dad's 2009 car emits less NOx than most new diesels they've tested in the past three years?

 

Here's the tricky bit. The limit on NOx for Euro 6 diesels is 0.08g/km. My dad's Skoda comes in at 0.262g/km.

 

I dig into the Equa Index, produced by Nick Molden’s company, which gives cars ratings from A to H.

Having looked at the data for cars tested in 2016 and 2017, I request the exact NOx figures for some of the more surprising scores. And what comes back is pretty shocking.


Here are two examples:

~ The Renault Megane Experience (1461cc) produces 0.991g/km - 12 times the limit (made in 2016, tested in January 2017)

~ The Fiat 500X CityLook Popstar (1598cc) produces 1.153g/km - 14 times the limit (made in 2015, tested in December 2015)

But the worst is the Nissan Qashqai, which last month overtook the Ford Fiesta to become the UK's most registered car (counting diesel and petrol models together).

The Qashqai N-Connecta DCI CVT (1598cc) produces 1.46g of NOx per kilometre. That is more than 18 times Europe's 0.08g/km limit.

It's almost twice Melvyn's score.

 

Five of my dad's Skodas would produce less NOx than this version of the Qashqai.

 

Asked to comment on this poor result, Nissan replied: “Nissan is committed to upholding the law and meeting or exceeding regulations in every market where we operate. All our vehicles sold in Europe meet the Eur

 

It's true the Mercedes C250 AMG Line Premium produces 0.080g/km of NOx in real-world driving, so it complies with the regulations outside the lab as well as inside.

 

A version of the VW Tiguan (the SE-L BiTDI SCR 4MOTION Blue Motion Technology, to give it its full name) even comes in at 0.076g/km, just below the 0.08g/km limit.

Both cars produce less than a third of the amount of NOx that my dad's Skoda emits. But they are a rarity.

https://www.bbc.co.uk/news/resources/idt-sh/how_toxic_is_your_car_exhaust 

6) Electrice: VW eUp, Skoda CityGo sint cele mai accesibile masini electrice... nu prea avem ceva similar de la competitie. Cu siguranta nu de la Tesla.

 

Lucrurile nu sint chiar asa alb si negru. Chiar crezi ca Tesla rezolva poluarea cu masinile lor de 60.000-100.000 euro?

Link to post
Share on other sites
Sparkyson

@acidone77 Romania este o tara care nu are interesul cetatenilor ca prioritate. Problema cu harburile fara filtru se va rezolva cand ne va obliga UE.

 

@Doc Morelli Nu ne putem imagina viitorul. Zicea Bill Gates ca e foarte usor sa supraestimezi progresul facut intr-un an si sa-l subestimezi pe cel facut in 10 ani.

Eu planuiesc ca in urmatorul an sa-mi incarc masina din energie solara. Eu si altii. Apoi, preturile energiei curate scad, iar la un moment dat, daca este nevoie, se gasesc solutii ca sa crestem capacitatea de livrare/generare a energiei. Nu se va intampla peste noapte, așa cum nici masinile cu motor termic nu dispar peste noapte.

Legat de baterii: se lucreaza la baterii cu tehnologii noi, solid-state, care sa se incarce repede, sa tina mult, cu materiale mult mai usor de gasit. Acum, ca trebuie, se cauta solutii. Cine vine cu tehnologia, face bani multi, deci este interes. 

 

Alt scenariu: tot mai putini tineri cumpara masini. Eu merg cu bicicleta in oras. 

Alt scenariu: tot mai multi oameni participa in "sharding economy". Tesla planuieste un sistem in care sa poti sa inregistrezi masina intr-un sistem de inchiriere ca sa nu stea parcata 22-23 de ore pe zi.

 

@detinator Tesla nu rezolva problema acum. Dar uite ca a scos din zona de confort atati producatori si au aratat ca se pot face masini electrice de 40000 de euro (si in curand si mai ieftine) cu tehnologia curenta, pe care oamenii sa le cumpere. Si lucreaza la a accelera cercetarea. Concureaza sa ramana in fata, in timp ce vin altii din spate. Concurenta duce la imbunatatiri pentru clienti: masini mai bune la preturi mai mici.

 

Inteleg ca nu este o masina electrica solutia pentru toti (eu inca am termica) sau nu pentru toate. 

Dar e ca la televizoare: daca nu gasesti nimic acum, mai astepti 3 ani.

De voie si nevoie, lucrurile evolueaza foarte repede pe piata asta.

Link to post
Share on other sites

@detinator Ok, VW a avut primul diesel cu AdBlue in 2009... Si Nissan lansa Leaf in 2010 si Toyota facea Prius pe vremea cand VW nu depasise momentul 1.9 TDI (PD pe vremea cand altii faceau CR).

Faptul ca primul Golf Electric a aparut in 1976 nu este de aplaudat. Este foarte trist! Este extrem de trist ca zeci de ani am avut masini care au poluat mult mai mult decat daca masinile electrice luau amploare in 1976. Pentru ca de atunci si pana acum nu s-a schimbat decat tehnologia de producere a bateriilor, care se putea dezvolta mult mai repede daca era nevoie de ea. Si aia nici macar nu este prima masina electrica!

 

@acidone77 poate UE sa lanseze 1.000 de legi, unii oameni vor cauta mereu metode sa le ocoleasca si noi, romanii, suntem primii las asa ceva. Se cere nu doar o schimbare de atitudine la nivel legislativ, ceea ce deja se intampla, ci si o schimbare a mentalitatii oamenilor!

Eu pur si simplu nu inteleg de ce unii oameni sunt impotriva unor lucruri care nu ii afecteaza cu absolut nimic ba din contra, le aduce doar avantaje... De exemplu obligarea producatorilor de masini sa respecte un anumit nivel de emisii si sa reduca poluarea are doar avantaje pentru client: aer mai curat in orase, un motor mai eficient ceea ce se traduce printr-un consum mai mic...

Ce nu e ok aici?! Ca exista posibilitatea ca producatorii sa creasca pretul masinilor pentru a acoperi costurile cu cercetarea?! Producatorii oricum profita de orice moment pentru a creste preturile asa ca ma bucur ca acei bani se duc in cercetarea unor tehnologii care sa ne faca viata mai frumoasa si nu in buzunarele unor oameni oricum deja mult prea bogati.

 

1 hour ago, Doc Morelli said:

- Per total, pentru Gaia, ce este mai bine: 10+ miliarde masini personale/comerciale cu propulsie electrica/carbogazoasa sau  un numar infinit mai mic de trenuri/autobuze/etc ?

 

Eu asta il vad ca singurul punct de luat in considerare, celelalte se rezolva in mod normal ca etapa a dezvoltarii industriei in aceea directie pentru ca o sa dureze mult pana vom ajunge ca 50% din masinile de pe strada sa fie electrice.

Si da, sunt de acord cu el! Dar este aproape imposibil de convins oamenii sa nu aiba masina personala. Masina nu mai este un obiect sau un mijloc de transport ci a devenit un gadget, un mod de a-ti demonstra pozitia sociala (sau de a pacali oamenii ca ai o pozitie sociala mai buna)...

Deci nu, nu putem convinge oamenii sa renunte la masina persoanala! Nu in timp ce unii sunt suparati ca exista masini electrice pe strada si ca industria se dezvolta in aceasta directie desi, cel mai probabil, daca nu vor vrea, nu vor fi obligati sa detina o masina electrica pe perioada vietii lor asa ca nici nu-i afecteaza cu nimic!

 

Si apoi mai vine problema banilor! Se fac bani cand oamenii cumpara masini! Si banii nu ii fac doar producatorii ci si o gramada de alte firme, si implicit oameni angajati acolo, care lucreaza in tot procesul asta care merge de la extragerea materiilor prime la productia de piese, asamblare, transport, vanzare, asigurare, modificare, intretinere si reparatie. Traim intr-o societate si intr-o economie bazata pe consum, daca oamenii nu ar mai cumpara masini am intra intr-o criza economica extrem de grava din care ne-am reveni foarte greu si doar cu o schimbare extrema de mentalitate a oamenilor!

Link to post
Share on other sites

- Bilutz este un vanzator / manager inteligent. Trebuie sa citesti prin randuri ce vrea sa spuna.

 

- In realitate, chiar putem sa prognozam viitorul pe partea tehnica cu mare acuratete.

 

- In realitate preturile reale ale energiei curate nu scad. Doar se subventioneaza foarte mult de catre guverne.

 

- "Eu planuiesc ca in urmatorul an sa-mi incarc masina din energie solara. Eu si altii." Exact asta este problema, cresterea exponentiala a cererii de baterii. Ai idee de impactul asupra resursei de materie prima ? Mai mult, crezi ca stie cineva cu exactitate asta ? Analizeaza putin ce se intampla acum cu criza semiconductorilor, au sarit preturile la anumite componente la cer, vezi doar preturile la Placile video cu chip-uri noi, plus impactul in industria auto. Si asta doar de la cererea mare de console si chipuri pentru mobile. Dar cand va creste cererea de baterii de 10+ ori in 2-3 ani ?

 

- Bateriile solid-state sunt in studiu din 1830, chiar si Misu Faraday se juca cu ele. Inca nu avem un produs sustenabil in 2021 cu aceasta tehnologie.

 

- Chiar si la bateriile cu electrolit lichid apar probleme. Hyundai / Kia s-au ales cu peste 70000 de masini care au nevoie de baterii noi. Si vor mai fi si alti producatori in aceasta situatie.

image.thumb.png.1ec97a8c82a912ab0636964480b4d8af.png

 

https://thedriven.io/2021/02/22/hyundai-to-replace-electric-car-batteries-after-spate-of-fires-reports-say/

 

- Si ca sa inchid pe ziua de azi, bateriile actuale se vor recicla la fel ca PET-urile ? Ajung pe camp in landfills ?

 

Mai bagam si nitel litiu in apa si aer, plasticul, smogul si uraniul nu erau de ajuns ! Mendeleev scrie pe noi.

 

 

Edited by Doc Morelli
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept