Jump to content

Achizitie auto buget 28.000 euro


mishu999
 Share

Postare recomandată

Buna ziua! In perioada urmatoare doresc sa achizitionez o noua masina. Va pleca vechea Jetta 2016 2.0 Tdi 110 cp si inca nu sunt decis. Ca variante as avea Skoda Superb 2.0 Tdi DSG/1.5 TSI DSG, Passat 1.5 TSi Dsg, Octavia 4 1.5 Tsi mild Hybrid Dsg sau varianta RS 245 cp Dsg sau 2.0 Tdi 200 cp( nu stiu daca imi permite bugetul).

Mentionez ca masina va merge 5/7 zile 150 km extraurban pe DN( face sotia naveta) iar eu in weekenduri si in vacante. De la consumul de 4.5 l/100 km cat consuma sotia acum, as vrea totusi ca urmatoarea masina sa nu depaseasca 6 l/100 km la mersul sotiei ( la mersul meu nu conteaza ca nu o sa o conduc foarte mult)
Ca spatiu sunt suficiente toate variantele mentionate pentru o familie de 4 membri( 2 adulti si 2 copii). Octavia 4 ma incanta ca aduce un suflu nou in gama VAG cu multe elemente noi fata de Superb sau Passat( gen comutator lumini, schimbator viteze, panou climatizare). Ma incanta mult varianta RS dar nu stiu daca dupa toate reducerile s-ar incadra in buget(urmeaza sa iau reprezentantele la pas). 
Ca dotari..cat mai multe cu atat mai bine( faruri matrix, etc)
Daca ar trebui sa alegeti un autoturism nou sau aproape nou( minim 2020, maxim 20.000 km) intr-un buget de maxim 28.000 euro ce ati alege?

Multumesc!

Modificat de mishu999
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In bugetul tau incape doar Octavia 4, ca masina noua.

Asta ar fi alegerea mea.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa zicem ca am fost intr-o situatie asemanatoare, am ales Octavia noua pana la urma.

Tinand cont de faptul ca planuiesc sa tin masina ~5 ani ma interesa un model mai nou aparut, sa nu fiu nevoit anul viitor sa ''intorc capul'' dupa noul model. Passat, Superb sunt la final de serie de exemplu.

Ca varianta SH aveam de exemplu Audi A6 insa urcam bine peste 30K si aveam o masina veche de 2-3 ani deja, la BMW seria 5 este deja imbatranit, Mercedes la fel, Insignia este deja din 2017 pe piata etc.

Un alt aspect important pt mine este si deprecierea, mai ales ca iau masina cash si din experienta de pana acum, un auto cumparat nou non-premium are aceeasi devalorizare in timp ca unul premium cumparat SH, acesta din urma veniind la pachet si cu posibile belele daca nu mai are garantie.

 

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu tot respectul pentru oamenii care raspund pe aici, nu mai comparati mere cu pere.

 

Singurul aspect din care poate fi comparata o masina MQB cu oricare alta masina Premium este pretul. Restul e gargara si can can sau justificare pentru alegerea proprie.

 

Dpmdv 28k sunt multi bani. Daca aia sunt toti banii atunci trebuie reconsiderata cheltuiala integrala pe o masina.

 

Revenind la topic, dintre variantele enumerate, Passatul este masina care, in cazul meu caci d aia ne dam cu parerea, ar castiga concursul.

 

Orice altceva, A4/6, Seria 3/5 sh sunt din alt film si nu trebuie puse in aceeasi oala. 

 

Si, cel mai important aspect, mergi la TD cu masinile pe care le tintesti. Asa se cumpără, nu de pe forumuri sau YT sau alte platforme de genul.

 

Modificat de cristi511
Typo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 11 ore, mishu999 a scris:

Skoda Superb 2.0 Tdi DSG/1.5 TSI DSG, Passat 1.5 TSi Dsg, Octavia 4

 

Un model nou apărut foarte recent (octavia 4 in cazul de față) are un mare dezavantaj si anume „bolile copilariei”. Cine e interesat poate arunca un ochi pe sectiunea octavia 4, golf 8 sau chiar id3 si sa citeasca pe acolo cu ce probleme s-au mai confruntat alti posesori. Din ce am vazut eu pe acolo, bug-urile de software sunt la ordinea zilei, inclusiv la chestii de baza precum climatizarea.

Passat-ul si superb-ul sunt trecute de faza asta, fiind deja la facelift.

Eu personal as merge pe varianta passat sau superb pt ca detin un sedan compact/facut pe platforma de compacta (adica cum e si octavia) si nu se compara cu un sedan din clasa medie cum sunt cele doua, atat dpdv al spatiului, cat si dpdv al suspensiei/mecanicii/antifonarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As merge pe Passat ; consider ca are un pret f bun in raport cu ce ofera, si este o masina care tinde spre premium ; interiorul calitativ, tinuta de drum buna, antifonare foarte buna, eventual in combinatia DSG+ motorizarea 190 cp este ceea ce trebuie ; este ieftina la intretinere, si`a dovedit in timp fiabilitatea. Nu stiu cum este noua octavia la condus, dar avand in vedere ca sunt clase diferite ( octavia vs passat ), nu cred ca se compara ca si tinuta de drum ; daca ar fi sa fiu subiectiv, exteiorul octaviei mi se pare destul de frumos, insa interiorul, il prefer de 10x pe cel al B8`ului. Recomand TD Impreuna cu sotia inainte de a lua decizia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat B8 2.0TDI + DSG ( 150 sau 190cp ) sau, avand in vedere 2 adulti + 2 copii, Superb, in aceleasi varianta ca Passat-ul. Poate chiar variantele break daca e nevoie de mai mult spatiu.

Daca vrei consum cat mai mic, recomand sa ramai la varianta de 150cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ai 28.000 de euro disponibili, nu cred ca merita sa te uiti la sh-uri, fie ele si premium.

Nu se cumpara cea mai mare masina cu mai putine dotari doar pentru ca incape in bugetul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as merge pe Passat tsi DSG. In functie de ce dotari ai nevoie si ce reduceri primesti, varianta de 190cp sau cea de 150cp. Extraurban ar trebui sa consume foarte putin si varianta de 190cp avand ACT si ciclu Budack.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea, doar parerea mea si atat.

 

Nu poti compara Octavia cu Superb-ul, sau Octavia cu Passat-ul. Sunt clase diferite de masini, cine si ce n-ar spune. Din mai multe puncte de vedere.

1. Izolarea fonica e clar mult mai buna la Passat si Superb

2. Superb-ul pluteste ca o barca pe drum. Nu si Octavia. 

3. In Superb ai spatiu peste Passat si desigur peste Octavia.

4. Motoarele TDI sunt tractoare, daca dai atatia bani, cred ca vrei comfort. Cu atat mai mult ca 1.4 tsi si 1.5 tsi nu sar peste 6l/100km pe DN

 

Nu cred ca trebuie sa asculti pasionatii de anumite modele. Dar sa mergi pt un Test Drive cu fiecare.

+ Sunt banii tai si doar tu hotarasti ce sa cumperi. Ideal ar fi sa mergi pt un TD.

 

 

Modificat de johnydriver
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu, Octavia 4 e dezavantajata, dupa cum ti-au spus si altii de faptul ca e o masina noua, cu probleme software.

Ca spatiu, Octavia 4 si Passat B8 sunt asemanatoare. Superbul este peste amandoua.

Ca aspect, Passat mi se pare de persoane trecute de 40 de ani, no offense. Are un aspect business care e placut, insa Superbul sau Octavia arata mult mai spectaculos la design.

Ca platforme, toate 3 sunt pe platforma MQB, toate au McPherson pe fata, diferenta fiind pe spate. La Passat/Superb ai independenta pe spate (mi se pare ca Passat are chiar multilink) comparativ cu punte pe Octavia. Daca o sa mergi pe drumuri proaste, o sa simti diferenta. 

Apoi, la izolare fonica, da, Passat-ul ar trebui teoretic sa fie cel mai bine insonorizat, urmat de Superb si Octavia. Daca iti iei motor pe benzina, o sa simti si mai tare diferenta de insonorizare. 

Cred ca discutia se poarta pentru masini noi. Daca intram in sfera de SH...treaba se complica foarte mult.

Deci daca o iei noua, Octavia o iei cel mai bine echipata in banii tai. Asta ar fi un plus mare pentru Octavia.

Concluzia ar fi ca ar trebui sa mergi sa faci TD cu toate 3, sa vezi care iti place mai mult si pe aia sa o alegi, fiindca per total toate 3 sunt masini OK.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mishu999 Stai la casa? O electrica gen id3 cred ca se preteaza foarte bine la naveta daca ai unde s-o incarci peste noapte. 
Poti face un test drive cand mergi sa vezi Passat-ul.
Ar trebui doar sa regandesti partea de concediu cu masina(inchiriezi ceva mai mare pentru o doua saptamani sau mergi cu avionul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate inca nu stau la casa, deci iese din discutie masina electrica care ar fi fost perfecta pentru naveta sotiei. Dupa cateva analize, am scos din calcul Octavia RS care oricum depasea bugetul si nu merita pentru ce avem acum nevoie. Am primite cateva oferte:

Passat Highline 1.5 tsi Dsg optional pachet exclusive( faruri matrix+ exterior Rline, discover pro cu incarcare si contectare Wifi, digital cockpit  la un pret de 32.000)

Superb Ambition 2.0 tdi 150 Dsg cu destule optionale ( pachet Top Led, interior piele/alcantara, scaun sofer electric+ memorii, portbagaj electric, sistem Kessy, incalzire auxiliara etc) 32.000 euro

Imi depasesc bugetul, nu stiu daca as vrea sa fac efortul asta. Am plecat de la ideea de a inlocui masina sotiei care are deja 5 ani cu ceva nou, mai dotat (Dsg, faruri led) dupa ce am vazut ofertele de la Passat Advance 1.5 tsi Dsg la 24.000 euro si am zis hai sa mai vedem ce am mai putea lua daca tot facem pasul.

In bugetul meu s-ar incadra :

Superbul 2.0 TDI Dsg Ambition cu cateva optionale, cea mai importanta fiind farurile Matrix. (27.000 euro)

Octavia 2.0 Tdi Dsg Style la fel cu ceva optionale :virtual cockpit, faruri Matrix etc. (27.000 euro)

Passat Comfortline /Advance1.5 tsi Dsg cu ceva optionale slabute fata de optionalele de pe Skode.

Am uitat sa specific: masina pe care eu o conduc zilnic este o Octavia 3.5 2019 1.6 tdi 115 manual Amibition ( masina de serviciu), o masina corecta pentru pretul ei de vreo 17-18000 euro cat a costat, fara probleme in cei 100.000 km cat am parcurs pana acum fara sa o menajez deloc( talpa, drumuri proaste saptamanal etc)

Modificat de mishu999
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In configuratia la 32k, as alege pasatul daca esti dispus sa platesti diferenta ( poate poti verifica si la alt dealer unde mai primesti un discount in + ) ; altfel, tine doar de tine si de nevoile tale alegerea intre superb si octavia ; eu as alege superb pt ca imi plac masinile mari, si este alta clasa ce vine la pachet cu toate beneficiile ei ; dar iti inteleg cumpana dintre un model nou lansat, futurist, precum O4, si superb ; ma mira faptul ca motorizarea ( TDI vs TSI ) nu este un factor decisiv pt tine ( nu zic ca este un lucru rau, dar pt majoritatea, este ). As arunca un ochi si in ograda altora, s`ar putea sa te surprinda ce ofera  ̶H̶y̶u̶n̶d̶a̶i̶ alti producatori in bugetul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yeeeeman "Ca aspect, Passat mi se pare de persoane trecute de 40 de ani, no offense." 

Scuze, ai vazut un Passat B8 R-Line cu faruri Led? Nu sunt de acord cu tine in aceasta privinta. Nu am si n-am avut Passat, deci nu ii iau apararea aiurea, dar arata bine.

 

Eu sunt in totalitate de acord cu ce a spus @cristi511.

 

Din ce ai postat mai sus, as merge pe Passatul 1.5tsi cu matrix r-line la 32k. Daca depaseste prea mult bugetul, tu stii. Dar daca ai deja 28k, vezi ce mai poti scoate cu discounturi si poate reusesti sa ajungi la un pret mai bun... parerea mea este ca merita comparativ cu celelalte.

 

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm.. mhh...

Nu stiu altii cum sunt dar eu cand ma gandesc ca ai 28.000 euro dar nu ai alti 3.000 care se considera efort ...

Efort sunt 28.000 nu ... 3.000

Iti iei Superb-ul , TDI , ca faci 40.000 km anual minim si te scalzi in ea cat spatiu are

Iti scoti efortul ala de 3.000 de euro din consumul mai mic , daca e un efort

Daca nu e asa efort mare insa , poti pune 4.000 peste si ptr B8

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu Passatul Rline. M-a luat valul si poate as fi marit bugetul dar totusi 32.000 sunt destui de multi bani tinand cont ca am plecat de la ideea de un Passat Advance 1.5 tsi Dsg pentru un plus de confort, in speta cutia Dsg si farurile Led ( asta isi doreste sotia) si renuntam la Jetta care este o masina ok pentru ce ne trebuie acum tinand cont ca nu are multi km (110.000) din 2016 si un consum mai mult decat decent (4,5 l /100 km la naveta sotiei).

Am uitat sa mentionez un detaliu foarte important si anume, masina va fi achizitionata in sistem leasing, deci e vorba de bugetul ratei lunare care dorim sa fie in jurul a 400 euro casco inclus si asta inseamna un buget de 28000 euro.

Modificat de mishu999
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti garantez ca asta, la 30k, bate orice din lista de mai sus la confort. Defapt, nu bate, este pur si simplu din alta galaxie.

 

Acum, vor fi multi care vor comenta pe langa subiect...dar esențialul este despre ceea vrei si despre cat iti permiti sa cheltui anual cu masina ( casco, intretinere, combustibil, etc).

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul a spus destul de clar ce tinteste si ce buget are ; unii considerati 3000e o nimica toata, dar poate deja s`a facut un efort pana la aia 27k, dupa cum se poate deduce din ultimul post al lui. Cristi, mie mi se pare ca doar tu ai comentat pe langa subiect pt ca 3 ani vechime, 4x4, marca premium in adevaratul sens al cuvantului...presupune niste cheltuieli extra ; cred ca numai diferenta la casco este dubla pt acel E classe ; si eu sunt fan al modelului E pt ca le cam are pe toate, insa cand vorbim de upgrade de la Jetta la un Passat / Superb, chiar si O4, este un upgrade sesizabil ; iar avantajul celor din urma este ca sunt noi cu garantie, premium wannabe si presupun costuri mici de intretinere. Daca introducem factorul SH in aceasta alegere...devine o discutie interminabila, iar nevoile proprietarului cu siguranta nu se muleaza pt acest brand. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

52 minutes ago, tavitara said:

Hmm.. mhh...

Nu stiu altii cum sunt dar eu cand ma gandesc ca ai 28.000 euro dar nu ai alti 3.000 care se considera efort ...

Efort sunt 28.000 nu ... 3.000

 

Pe principiul asta te trezesti ca ajungi la masina de 40 000 de euro. In bugetul lui si legat de faptul ca are deja asteptarile setate avand o O III, cred ca Superb e alegerea logica. In functie de rualaj, as calcula daca nu cumva ies mai bine cu o motorizare pe benzina daca se urmareste stric aspectul economic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de SH si pe mine ma incanta, am detinut doua modele W211 fl si w212 si alte modele mai premium dar s-a dus vremea aia cand nu contau asa mult nr de km, intretinerea etc. Acum sunt altele care primeaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

29 minutes ago, bgd_b92 said:

insa cand vorbim de upgrade de la Jetta la un Passat / Superb, chiar si O4, este un upgrade sesizabil ; iar avantajul celor din urma este ca sunt noi cu garantie, premium wannabe si presupun costuri mici de intretinere

@bgd_b92in principiu ai dreptate. Doar nu legate de costurile de intretinere. Astea sunt costuri de Superb, la 43k kilometri. Cost total pentru revizie, plus placute si discuri fata ( problema comuna la modelul asta) 4.777 RON. 

image.thumb.png.7d78908134d7906181b2d6d3a5c8ccf5.png

image.png

Modificat de Luciosu
adaugire
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei intretinere la reprezentanta, astea sunt costurile... ulei 400+lei, placute 850+lei, discuri aproape 1200lei... astea fara manopera... hilar.

Nu cred ca intretinerea masinii consta doar in preturile de reprezentanta. 

O intretinere ca la carte nu inseamna sa arunci cu banii la preturi duble sau triple :)

Over all, parerea mea e ca in bugetul tau maxim de 28000 sa cauti un Superb sau un Passat, chiar si de max 1 an si pana in 10-15k km, si sigur vei gasi oferte.

Genul asta de masini sunt finantate de multe firme de leasing, fiind aproape noi, daca tot nu vrei sa o iei cu banul jos, si nu esti dispus sa dai 30+k pe o masina nou nouta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 Daca isi ia masina noua, astea vor fi costurile...ca garantie si revizii la reprezentanta.  Asta fiind masina de lucru, acolo ma pune ALD sa o duc. Dar comparat cu BMW F30-ul personal, pe care il servisez tot in reprezentanta la Bavaria sau ProLeasing Ploiesti, preturile sunt aceleasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bgd_b92 masina noua sau fie, de 1 an vechime, inseamna asa:

- casco ( la SA de 30k euro discutam de 4000-7000 ron)

- intretinere la reprezentanta pt a putea beneficia de garantie --> 1200 ron minim/vizita. 

 

In plus, trebuie sa fii cel putin curajos sa mergi in RO fara casco, cu o masina care a avut pret de noua mai mare de 15-20k euro.

 

Exercitiul meu este unul foarte bine tintit. Dupa cum ai putut observa din comentariul initiatorului nu sunt deloc departe de adevar.

 

In plus, la MB poti plati pentru garantie. Iar daca o masina de 20k km este veche...atunci cred ca intelegem si vedem lucrurile diferit. 

 

@mishu999 chiar sunt curios ce vei alege si, daca se intampla sa fie VAG, chiar te rog sa ii faci un topic de prezentare pe forum. Ceva imi spune ca nu vei fi impacat, orice ai alege (superb, passat sau octavia).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!