Jump to content

Moon White Kodiaq


emihai90

Postare recomandată

Salutare tuturor!

 

Revin pe forum cu o noua masina.

 

Dupa doar cateva saptamani , am decis ca noua masina sa aiba thred-ul sau. Asa ca la experienta mea adaug un nou capitol cu Skoda Kodiaq, lasand in urma :

  • Seat Ibiza (2005 -1.9TDI -101cp) usoara, fasneata si mult prea inghesuita;
  • Ford Focus wagon (2007 -1.6 TDCI – 109CP), spatiul era prost compartimentat (putin pentru locurile din spate), probleme cu DPF-ul, in final eliminat si soft la 131 cp(nu as mai repeta isparava),
  • VW Jetta (2008 - 1.4TSI -140 cp), habar nu aveam de “TSI” iar si bugetul era redus, m-am ales cu o masina cu probleme ascunse(initial) la motor si o avarie ne depistata la inceput; am strans din dinti, am reparat pe cat de mult posibil masina  pentru a fi ok mecanic, apoi am vandut-o, dezamagit de experienta VW;  
  • Chevrolet Cruze (2010 - 1.6.-113cp); acesta a fost probabil una din cele mai bune alegeri pana la momentul acela , fiabil, robust, desing pe gustul meu, costuri minime de intretinere, dar fara multe pretentii la dotari si finisari.
  • Skoda Rapid (2014 -1.2 TSI – 86cp)  o masina low cost precum Chevroletul dar care vine si cu ceva din aerul de masina din grupul VAG, a oferit cate putin din fiecare: spatiu, confort, usurinta in a conduce.
  • Seat Leon ST DSG (2016 – 1.6 TDI -110cp) o evolutie clara fata de masinile pe care le-am  avut pana atunci, dotari multe (ACC, lane assist, front assint, full led, interior alcantara), o motorizare super economica, masina a ramas in familia extinsa (daca pot spune asa). O  singura poza, imi e oarecum dor de el.

1855381318_WhatsAppImage2020-11-19at20_22_53.thumb.jpeg.527604861d897245f88a263cf3521fdf.jpeg

 

Cum am ajuns sa cumpar Kodiaq?

 

Inca din momentul in care am luat Leon-ul, fiind multumit de el, am decis ca aceta va fi vandut doar pentru a fi inlocuit cu o masina noua. In vara, vazand piata auto cum scade ca volum de vanzari si vazand reclame cu discounturi destul de generoase, beculetul s-a aprins. Totusi, cautarea a demarat in momentul in care cineva din cunoscutii a inceput sa caute o doua masina pentru familie, intr-o configuratie ce corespundea foarte tare cu ce oferea Leon-ul, dupa cateva discutii, am decis ca Leon-ul meu la ajunge la ei, iar eu trebuie sa incep  cautarile pentru masina noua.

 

Multa vreme am frunzarit site-urile si configuratoarle majoritatea marcilor din grupul VAG, dar nu numai. Am plecat de la un buget tinta de 20k. Avand informatii tot de la cunoscuti ce au cumparat masini noi, foarte ok in acest buget. Astfel am inceput :

  • Honda Civic 5D 1.5 turbo 182cp – prima masina asiatica care imi place cu adevarat, dotari ok, pret putin peste buget, manuala(am fi vrut automata dar nu CVT), interiorul salbut  calitativ ce nu i-a placut sotiei, eu as fi luat masina, dar am zis mai cautam;
  • Skoda Scala 1.5 TSI DSG 150cp - platforma de Polo, interior asa si asa, dar peste Honda,  prea scumpa in configurarile noastre, intarzieri mari de livrare daca bifai anumite dotari;
  • Seat Leon 4 ST FR 1.5 eTSI 150cp DSG, am tot ezitat datorita mild hibrid apoi am auzit de cateva bucati ca au avut probleme, apoi am citit despre bug-uri pe noul sistem multimedia de la Octavia 4, era favorita sotiei pana acum, dar am mai amanat;
  • Jeep Renegade 1.3 turbo 180cp AT 9 trepte 4x4 – pret similar cu Leon 4, am fost la test cu Jeepul. am ramas fara carnet, pistol radat XXX la limita de XX (este prima data cand am carnetul suspendat pentru viteza). Absolut greseala mea. Ok, am sters Jeep din lista, semn ca nu trebuie sa il iau, sotia tot Leon 4 ar fi vrut, dar prefera Jeep vs Honda si Scala.
  • VW Passat Comfortline 1.5 TSI 150cp DSG dotari slabute pentru genul asta de masina, ma ducea cu gandul la flota, sotia agrea Passatul, dar era prea scump parca, livrare... cu noroc in ianuarie. 

 

Timpul trecea, eu eram fara carnet deja, nu vedeam o varianta clara la orizont. Apoi am ajuns din greseala/noroc la Kodiaq, cel ce a luat Leon-ul de la mine a zis citez: "Imi place ala mare de Skoda...", 3 zile mai tarziu aveam comanda pentru masina.

 

In prezent maretul urs aka KODI se prezinta astfel : STYLE – 1.5 TSI 150cp DSG 4x2 Moon White cu extra:

  •   Duze stropitoare parbriz incalzite
  •   Incalzire stationara cu telecomanda
  •   Intelligent Light Assistant
  •   Parbriz incalzit si senzor de ploaie
  •   Parking Assistant
  •   Side si Lane Assist
  •   Pedalier sport
  •   Sound System Canton
  •   Roata de rezerva dimensiuni reduse
  •   Scaune fata/spate incalzite
  •   Virtual Cockpit
  •   Jante aliaj Triglav 7jx19

 

Pentru ca sezonul rece a venit deja :

  • Presuri cauciuc aftermarket 
  • Jante Denzent SF Dark  7x17 et38
  • Anvelope iarna 215/65/17 99H Falken Eurowinter HS01 SUV
  • Capac cu palnie integrata pentru alimentare lichid parbriz
  • Folie portectie faruri si proiectoare
  • Pachet protectie ceramica Gyon Q2 pentru caroserie, jante(aplicat pe cele de vara), elemente de plastic, tratament hidrofob suprafete vitrate si o protectie pentru plasticele interioare, toata operatiunea facuta la un detailer. Aici este defapt un pachet pentru masina noua, nu neaparat pentru sezonul rece, dar s-a potrivit perfect.

 

Primele impresii in cei 292km rulati  cu un consum 10.1l/100km de la prima si singura alimentare, distanta parcursa doar in oras.

 

Pozitive:

  •   Motorul este foarte silentios
  •   Spatiul este enorm
  •   Materialele si calitarea asamblarii este (cu mici exceptii) peste vechile masini detinute,
  •   Virtual Cockpit este un must have, sunt foarte incantat de el, desi nu am navi.
  •   Wireless Car Play super fluid si elegant fara cabluri
  •   Skoda Connect  cu multe informatii si setari utile, dar cu un timp relativ mare de raspuns.
  •   Pielea de pe volan /schimbator prin faptul ca este mata(in final si desingul volanului este placut)
  •   Puddle lights sunt o surpriza,  nu am regasit dotarea in lista de optiuni standard pentru Style

 

Negative:

  •   Anvelope de iarna foarte zgomotoase la rulare fata de cele de vara (Pirelli Scorpion Verde Seal) insa acest aspect nu are legatura cu masina, poate doar antifonarea putin slaba.  
  •   Luminile led din interior si portbagaj foarte slabe ca intensitate (compar cu iluminarea interioara de la Seat, ce era tot led
  •   Canton slab ca putere, dar fidel in privinta sunetului (nu stiu daca sunt tentat sa umblu la el)
  •   Lipsa footrest aluminiu, atunci cand comanzi pedalierul sport, dar asa devine un item pe lista de to do,
  •   Capacul motor din plastic chior, la care deja am pierdut o bucsa de cauciuc pentru prindere, chiar daca ma desfacut capcul de doar 2 ori, pentru o inspectie amanuntita imediat dupa livrare, moment in care capacul a iesit fara acea bucsa,  a doua data sa constat ca bucsa lipseste, desi am repozitionat-o corect prima data.
  •   Alte setari ciudate dpmdvd : scaunul electric la sofer din motivul pentru care trebuie sa tii apasat continuu butonul de memorie, pentru a se ajusta, Air Care se reseteaza la fiecare plecare in pozitia OFF; oglinzile nu se pot plia doar la nevoie din telecomanda, exista doar o bifa in sistem; 

 

Planuri:

  •   Nimic concret, probabil mici accesorii precum footrest-ul si eventuale codari, atunci cand OBD11 va devenii 100% compatibil.

 

PS: iertati-mi postul foarte lung

WhatsApp Image 2020-11-19 at 20.07.37 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-11-19 at 20.07.39.jpeg

WhatsApp Image 2020-11-19 at 20.07.40.jpeg

WhatsApp Image 2020-11-19 at 20.07.41 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-11-19 at 20.07.47 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-11-19 at 20.07.48.jpeg

WhatsApp Image 2020-11-19 at 20.07.49.jpeg

WhatsApp Image 2020-11-19 at 20.07.52.jpeg

WhatsApp Image 2020-11-19 at 20.08.23 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-11-19 at 20.08.25 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-11-19 at 20.08.27.jpeg

WhatsApp Image 2020-11-19 at 20.08.29.jpeg

WhatsApp Image 2020-11-19 at 20.08.31 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-11-19 at 20.08.32.jpeg

WhatsApp Image 2020-11-19 at 20.08.33.jpeg

Modificat de emihai90
Link către comentariu

Bine ai venit. Ma bucur ca suntem mai multi acum dupa valul anterior de banări asupra kodiaq-ilor 😆

 

Ce este "Puddle lights"?

 

Celelalte le poti "corecta" in mare parte:

- lumini slabe portbagaj - fie schimbi ledurile fie activezi luminile stopuri spate la ridicare hayon (se pot coda)

- Canton ul se poate si el parametriza astfel inca sa redea sunetul la intreaga capabilitate.

-oglinzile se pot la fel coda sa se plieze doar la apasare lunga pe butoanele telecomenzii sau pe senzorul de pe manerul masinii.

 

Estimarile sunt ca obd-ul va deveni compatibil in primavara anului viitor.

Link către comentariu

Sa o stapaniti sanatosi! Nu's eu mare cunoscator Skoda, dar masina asta sigur nu a fost 20 de mii :))

La Skoda, cum e cu incalzirea stationara? Ai aplicatie sa o butonezi din telefon? Merge pornit si motorul?

Link către comentariu

Din aplicatia de pe mobil Skoda Connect se pot porni incalzirea stationara sau ventilatia (nu și ac-ul). Motorul nu!

Pentru incalzirea stationara exista si telecomanda separata.

Link către comentariu

@emihai90Sa o stapaniti sanatosi si sa va plimbe fara probleme sute de mii de km.Masina arata foarte bine pe alb, insa subscriu la ceea ce a zis bebeee,cu rotile de iarna arata putin ciudat.(dar e vorba de 3-4 luni de zile)

@yanqPuddle lights sunt becuri in oglinzi care lumineaza in fata usilor fata cand deblochezi masina.Si a mea a venit cu ele.

Link către comentariu

Multumesc tuturor pentru gandurile bune!

 

@Rave Scala pentru a ajunge sa se compare cu Civic la dotari, are nevoie de optionale de 8-10k, astfel depaseste pretul Civicului si devine cam scumpa.

@Bebeee @Yasmin si eu sunt dezamagit de rotile de rotile de iarna, le-am cumparat inca din septembrie, de pe net rotile arata ok, in realitate arata ok. Insa cand le-am vazut pe masina.... 😕 , ma consolez cu pretul foarte bun de achizitie.

@yanq urmaesc atent subiectul OBD11, speram ca la primavara ne apucam de treaba. Legat de Puddle lights a lamurit colegul mai sus.

B84E4D1C-AE56-4179-A03D-FEF6822E62FA.jpeg

@tudy_cnu functioneaza cum descrie yanq mai sus. dar aplicatia are un lag destul de maricel. Find prima masina cu incalzire stationara oricum imi pare super tare.

Modificat de emihai90
Link către comentariu

Foarte interesanta alegerea motorizarii, ma bucur sa se mareste clubul 1.5 TSI cu DSG pe astfel de masini. 

Ne-ai lasat in ceata cu pretul, ar fi interesant sa ne spui cat a fost pretul de lista si discount-ul. Sau macar pretul final.

Personal as fi interesat care este greutatea masinii trecuta in cartea de identitate (in momentul in care vei primi cartea, bineinteles). 

 

Sa te poarte mii de km fara probleme!

Link către comentariu

@b94uri discountul total a fost 12.5% la care adaug si tichetul rabla.  Pretul final a fost putin sub 30k .

Am ales acest motor si am limitat din dotarii tocmai pentru ca pretul sarea destul de mult.

Am primit cartea chiar la momentul livrarii, a fost emisa de RAR Arad, asa explica de ce dureaza livrea 2-3 saptamani din Arad la Bucuresti

Legat de greutate in COC sunt 2 valori:

  • masa in ordine de mers : 1582kg
  • masa reala : 1664kg  

Nu stiu ce sa semnifica fiecare dar cred ca cea din urma este  de luat in calcul.

 

Modificat de emihai90
Link către comentariu

Am inteles ca nu mai au voie sa livreze masinile fara predarea si a cartii. Eu la Octavia am asteptat  o zi in plus pentru a ajunge si cartea la Buzau.

Link către comentariu

Prima spalare de cand am masina 😍, protectia ceramica isi face simtita prezenta, in momentul asta pot spune ca investitia a meritat.
Vom vedea daca imi pastrez opinia dupa 6 luni -1 an.


PS: ma poate sfatui cineva cum ar trebui procedat astfel incat masina(kessy) sa nu se inchida/deschida de n ori la spalatorie?

8267E1A9-89BA-4C42-A53A-A07F82087F9B.jpeg

Link către comentariu

Pai cum se inchide/deschide? Odata deschisa/inchisa usa, masina nu se inchide singura decat daca pui degetul pe manerul usii.

Modificat de stryder
Link către comentariu

@stryderDaca masina este deschisa, cheia este la tine cand treci cu jetul de la spalatorie pe la manere se inchide. Asa este si la mine.Masina o tin deschisa sa pot sa dau cu jetul de la spalatorie intr-un mod adecvat si pe oglinzi.Cred ca aceeasi problema are si @emihai90.

Eu la urmatoarea spalare incerc cu cheia in masina.

Link către comentariu

In plus fata de ce spune @Yasmin in momentul in care spal masina, infunctie de gradul de murdarie folosesc o manusa din fibra, cand treci peste zona manerului(zona la care in mod normal insist pentru ca aduna mizerie), masina se icuie /descuie, uneori se incuie singura pentru ca nu am deschis usa(aspect perfect normal).

Folosesc doar spalatoriile selfwash, sa tin cheia la distanta de masina e clar imposibil,  voi incerca sa o las in masina. Am ezitat sa o las in masina tocmai pentru a nu ramane cumva pe afara. 

Modificat de emihai90
Link către comentariu

Masina se incuie si dupa o perioada in care ai descuiat-o din telecomanda sau mâner dar nu ai deschis si portiera. Si eu o mai pățesc din cand in cand la spalatorie, inclusiv alarma declansata.

Link către comentariu

Daca ai DSG si nu o pui in P nu se mai inchide ... eu de obicei asa procedez. Ori las cheia in masina, ori o las in N si am scapat de griji. Oricum foarte putin probabil sa se inchida cand ai cheia in masina, dar nu exclus. 

Link către comentariu

Este DSG masina, dar sa o las in N, nu imi pare cea mai buna idee. 

Voi mai analiza.

Link către comentariu

Cheia se inchide in masina doar in scenariul urmator: cheia nr.1 in masina cu bateria telecomenzii descarcata (mesaj in bord..) si inchuiat cu cealalta cheie.

 

Legat de incuiatul si descuiatul la spalatorie cand ajunge jetul de apa pe maner...la fel face si la Golf6, Golf7....

 

In alta ordine de idei sa stapanesti sanatos masina si sa te bucuri de ea, fara probleme si evenimente.

Link către comentariu

Ai sesizat vreo diferență de confort între jantele de 19” și cele de 17”?

Link către comentariu

@drign am mers putin cu primul set de jante, cel pe 19, aproximativ 200 km, cu cel pe 17 aproximatv 550 km. 

Pot spune ca nu exista o diferenta de confort intre cele 2 dimensiuni. 

Tinand cont si de dimensinile anvelopelor 235/50R19 si 215/65 R17 rezulta o difenta efectiva de talon de la 117.5mm pentru R19 la 139.75mm pentru R17 .Deci o creste de doar 22.25 mm 

Insa pot spune ca zgomotul facut de anvelopele alese de mine pentru iarna este foarte perceptibil in comparatie cu cele de vara, desi conform etichetelor diferenta nivelului de zgomot este de 2db 

Din perspectiva dinamicii masinii cred ca este un minus, generat de latimea cam mica de doar 215 pentru cele de iarna.

Link către comentariu

Este normal sa fie mai zgomotoase anvelopele care au "doar" +2 db, pentru ca un + de 3 db inseamna practic dublarea zgomotului anvelopei, deci tu esti pe la un +de 75% diferenta de zgomot, care, da, deja este foarte perceptibila.

 

Modificat de DDoc
Link către comentariu

@emihai90 lasa cheia linistit in masina la spalatorie, n-ai cum o sa inchizi daca este inauntru. Incearca in parcare acasa sau unde vrei tu de oricate ori vrei si vei vedea ca nu se incuie. N-are nici o legatura cu selectorul de viteze. 

Referitor la anvelope de iarna, e normal sa fie sesizabil zgomotul, dar se misca mai usor volanul :)) 

Link către comentariu
  • loghy a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!