Jump to content

Pornire mai greoaie in sezon cald - 1,6 TDI


Ciprian Petrescu
 Share

Postare recomandată

Ciprian Petrescu

Intrebare pentru cei care au trecut de 40-50k facuti cu aceste motoare de noi: Ati sesizat ca pornirea este mai greoaie in sezonul cald fata de perioada de dinaintea acestui kilometraj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Vad ca si tu ai CXXB, ca si mine. Eu am ajuns la 93.000 km (din 2016), fara sa observ modificari la modul de pornire. Merg din 2017 cu chip facut la TCM (fisa 3 pusa de Voinea pe topicul dedicat e masina mea). De regula cand se face mai rece pun intai contactu, astept cateva secunde si pe urma pornesc. Cand e extrem de frig afara fac ciclul cu contactul de 2-3 ori. 

 

@calin.g Probabil ca asa e, nu te contrazic - oricum ce am zis eu e mai mult ca o completare, initiatorul topicului era interesat de porniri in sezonul cald.

Modificat de alexh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresit, ciclul nu trebuie repetat, bujiile se activeaza la primul contact sub 4 secunde, oricum raman active o perioada dupa pornire.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu

Eu vorbesc de pornirea fara bujii. Cand se activeaza bujiile (sub 5 grade) pornirea este impecabila si rapida.

Nu apare nicio eroare iar pornirea mai grea este cu toate tipurile de motorine.

Ulei, filtre inlocuite la timp, deci singurele probleme pot fi din injectia de motorina. (presiune scazuta, avans, pulverizare, etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ciprian Petrescu simptomele tale imi suna cunoscute. Daca pui contactul de doua ori si apoi pleci (la prima pornire) e vreo diferenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ciprian Petrescu, erori ai?

 

Daca nu, as face log la turatia cu care invarte electromotorul la pornire, ca sa vedem in cat timp si daca atinge pragul pentru start injectie la cald.

Folosesti SS in mod obisnuit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu
On 09.10.2020 at 16:38, zidanne a scris:

@Ciprian Petrescu simptomele tale imi suna cunoscute. Daca pui contactul de doua ori si apoi pleci (la prima pornire) e vreo diferenta?

Am facut proba acum si se pare ca porneste putin mai repede, aproape de normal. Cand spun normal inseamna undeva la o secunda, fata de doua secunde la o singura cheie.

EM invarte normal. Am urmarit cu atentie indicatorul de bord pentru bujiile de incalzire, care la prima cheie a stat pornit cam 3 secunde, iar la a 2-a cheie doar o secunda.

 

Asta inseamna ca sunt activate si cand este o temperatura ambianta de 20 de grade?

Daca da, probabil ca asta e cauza, una din bujii nu incalzeste bine. Daca ar fi arsa nu trebuie sa apara un cod de eroare la scanare?

 

L.E. Din experienta va spun ca la Renault apare cod eroare bujii arse pe 1,5 dci, dar nu iti da exact bujia arsa.

Ultima scanare am facut-o in iulie si nu aveam niciun cod de eroare pe Skoda. Pornirea era grea si atunci la >30 de grade afara.

Modificat de Ciprian Petrescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe un CAYC am pățit la fel. Doar la prima cheie a zilei ;))

140.000 de km mai târziu am găsit un injector care pierdea mult pe retur si regulatorul de presiune de rampă înfundat. 

40.000 de km după ce am schimbat senzorul de presiune, regulatorul si am reparat 2 injectoare pleacă la prima cheie ;)

Acum am 272.000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu
On 10.10.2020 at 19:04, zidanne a scris:

Pe un CAYC am pățit la fel. Doar la prima cheie a zilei ;))

140.000 de km mai târziu am găsit un injector care pierdea mult pe retur si regulatorul de presiune de rampă înfundat. 

40.000 de km după ce am schimbat senzorul de presiune, regulatorul si am reparat 2 injectoare pleacă la prima cheie ;)

Acum am 272.000.

 

Interesant, confirm ca la prima cheie facea dar pornea intotdeauna la prima cheie. Acum de cand e mai rece nu mai face.

Precizez ca la modelul CXXB pornirea este automata, deci atingi putin cheia si o lasi, iar automatizarea stie exact cat sa tina pornit EM pana porneste.

 

Ce tip de injectoare ai? Ti-au aparut erori, sau cum ai depistat problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CAYC e euro 5 cu injecție Continental/VDO/Siemens - injectoare piezoelectrice.

Pe la 230.000 (aproximativ) începuse sa imi dea "check engine" + plus "limp mode". 

VCDS-ul zicea ceva de "pressure to low".

Corecțiile erau bune, am schimbat senzor de presiune, regulator de rampă (asta era destul de murdar) si tot nimic. 

Pana a rămas nefasta in 3 pistoane.

Am dat injectoarele jos, la recomandarea unui coleg de pe forum le-am dus la Sinaia pentru diagnoză/reparație.  Unul avea elementul piezo dus, altul pierdea prea mult pe retur. 

Le-am primit a doua zi, le-am montat si am trecut de 272.000 de km (ieri am băgat 900 de km cu ea,  ca 2.0 TSI-ul e in service). 

Asta e povestea pe scurt.

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu

Mersi frumos de feedback. CXXB este E6 si are alte injectoare din ce stiu.

Oricum este diferenta mare la multe componente intre cele doua tipuri de motorizari, deci nu pot fi comparate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu

Este diferenta mare de tot si la altele precum DPF-ul activ de la CXXB vs DPF fake la CAYC.

De aici si marile diferente in exploatare, mentinere, tuning, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema aceasta cu pornirea greoaie doar la cald o am și eu pe O3 Combi 5E5 1.6 tdi 105 cp motor CLHA din 2013. Dimineața doar apăs butonul și a pornit, pe când la ora 17 când plec de la munca și temperatura de la 3-5 grd dimineața sare de 15 învârte și 4-5 secunde, uneori chiar și dacă e pornită la 12 și iar la 17. La injectoare am văzut cu vcds ca pe CL 1 ar avea +1.2(nu mereu). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu
On 19.10.2020 at 16:10, zidanne a scris:

Ce înțelegi prin DPF fake?

Adica fals, exact cum e traducerea. Doar nu degeaba este Dieselgate.....

Doar dupa ce a iesit scandal, au inceput si nemtii cu adevarat sa faca motoare nepoluante.

Diferenta o vedeti prieteni foarte simplu. Puneti degetul pe teava de esapament si vedeti care motor este clean si care polueaza.

 

 

On 20.10.2020 at 7:18, Godf4th3r17 a scris:

Problema aceasta cu pornirea greoaie doar la cald o am și eu pe O3 Combi 5E5 1.6 tdi 105 cp motor CLHA din 2013. Dimineața doar apăs butonul și a pornit, pe când la ora 17 când plec de la munca și temperatura de la 3-5 grd dimineața sare de 15 învârte și 4-5 secunde, uneori chiar și dacă e pornită la 12 și iar la 17. La injectoare am văzut cu vcds ca pe CL 1 ar avea +1.2(nu mereu). 

 

Detaliaza te rog ce inseamna 1,2 pe CL 1, cat ar fi normal sa fie si cati km ai facut cu O3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DPF-ul isi face treaba la fel de bine si pe motoarele afectate de dieselgate, nu e nimic fals. Problema cu eimisiile este legate de gazele de tip NOx (oxizi de azot) care nu se pot filtra cu DPF-ul. NOx este poate chiar mai periculos decat funiginea (soot-ul) si este complet invizibil, dar se distinge printr-un miros putin intepator. O masina in stare buna cu DPF are esapementul complet curat indiferent de generatie.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ciprian Petrescu vezi ca esti in offside rau, cum zice si @adrian001 dieselgate are treabă cu NOx nu cu funinginea. 

DPF simplu, fara adblue asta face.

Si nici EA288 nu a scapat (vezi operațiunea 23x4). 

 

Over and out!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, Ciprian Petrescu a scris:

Detaliaza te rog ce inseamna 1,2 pe CL 1, cat ar fi normal sa fie si cati km ai facut cu O3.

 

Eu am luat masina sh anul trecut în noiembrie de la cineva din Pitești la 217k km, acum am 229k km. Injectorul 1 (CL) scapă mai multă motorină și 4 compensează. Am vrut sa le dau jos pentru verificare pe banc special dar mi-au zis ca nu se reglează și mai pot merge asa. 

Toată săptămâna în fiecare dimineața la 2-4 grade a pornit imediat la apăsarea butonului, la ora 17 cand am plecat de la munca în jur de 15-17-20 grade a învârtit câteva secunde bune pana a pornit. Am încercat și motorina de 55,degeaba.

Screenshot_20201023_204206.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut aceeasi problema dar la un 184 CP EA288. S-a rezolvat prin schimbarea injectoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu

Inteleg, la voi e vorba de masini cu sute de mii de km la bord, poate real chiar mai mult, dar eu vorbesc de o masina luata de noua si care nu a trecut de 60k. Una peste alta se pare ca exista o deteriorare a parametrilor de injectie, care determina o pornire mai greoaie cu timpul. Am sesizat si faptul ca daca dai comanda de pornire pe timp cald imediat dupa stingere martor bujii, se face pornirea mult mai ok. Daca mai astepti inca 2-3 secunde pana la stingerea tuturor martorilor, pornirea devine mai grea.

 

ziddane: Eu stiu asa din experienta, la motoarele E5 VAG simti un miros inecacios rau de la evacuare, iar la cele E6 nu simti aproape nimic. VAG facea E6 si inainte de Dieselgate, dar la cele din gama scumpa. Acum e culmea ca unii producatori precum Dacia, au obtinut norma E6 chiar daca nu au un DPF activ pe traseu, de LNT nu cred ca poate fi vorba la dacie...

 

Cum explici toate astea?

 

L.E. O diferenta mare intre motoarele E5 si E6 la VAG este probabil si LNT-ul care isi face treaba la CXXB, dar lipseste la CAYC si nici nu poate fi integrat.

A se vedea mai multe aici: http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/19-diesel/167-catalizator-nox-lnt.html

Modificat de Ciprian Petrescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu

Mda....este oarecum in subiect deoarece s-a plecat de la ideea gresita cum ca intre motoarele E5 si E6 1,6 TDI VAG ar fi o mica diferenta, ceea ce este total gresit.

Este o mare diferenta si orice piesa in plus de la E6, poate afecta pornirea si buna functionare.

 

Se pare ca si diferentele acelea de corectie timpi de injectie pe short time, pot afecta negativ pornirea. Nu stiu insa cat ar fi limitele pentru ele ca sa ne facem o opinie.

Ar fi utila aceasta informatie pentru cei cu injectoare f uzate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Si la mine este prezent "simptomul " cu precizarea ca porneste greu fie vara fie iarna doar la prima cheie,multiple diagnoze,si log, presiuni rampa ok .In cazul meu concluzia este : toate " face " asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!