Jump to content

ID.4 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

Pentru tine, sincer inseamna care are consum mare, nu?

Cat consuma dieselul din dotare la drumuri scurte prin oras? Cat de repede ajunge la 25º?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am zis de drumuri scurte. Intrebam de 140 km/h, deci autostrada. Vazusem ceva teste relative, unul cu id4, pe atelierul de detailing si altul cu Q4 etron, pe alt canal si ambele aveau peste 40 kwh, ceea ce mi se pare mare.

Intrebam, pentru ca ma intereseaza anul asta o electrica si daca pentru oras, am lamurit ca este in avantaj, la drumuri lungi, gen Buc-Cluj, la stilul meu de condus, tre sa caut ceva, astfel incat sa fac o oprire maxim 2, dar la consumul asta, sunt vreo 4-5: la Pitesti, Rm Valcea, Sibiu si poate chiar prin Alba. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Mai cand am adus ID.4 de la Bucuresti la Cluj am scos consum de 20kWh/100km la vreo 12°, viteza autostrada 125-130 - am facut o singura oprire pentru incarcare de vreo 30-40kWh. Intre Bucuresti si Cluj este o bucata mare de drum European, ceea ce scade tare consumul de autostrada.

 

Testele mele la 130km/h la 0-2° au scos un consum de 28kWh si ceva.

 

As mai zice ca rularea prin frig de -5, -10° e totusi o situatie exceptionala, iar rularea prin ploaie la fel.

 

Depinde cate drumuri ai de facut din astea lungi: ca daca faci saptamanal s.ar putea sa te mai gandesti.

 

As recomanda pompa de caldura ca sa eviti consumul mai mare generat de incalzirea bateriei si a habitaclului. La un drum lung nu vei obtine o diferenta foarte mare de autonomie, testele vorbesc despre aprox 10% diferenta. Ce vei elimina cu siguranta este stresul si un consum mare pe drumuri scurte.

 

Am verificat in ABRP conditiile tale: am setat viteza 120%, maxim 140km/h, vant 5m/s, ploaie sau zapada, temperatura exterioara -10°, as zice ca cele mai negre conditii, rezultatul fiind 32.4kWh/100km, adica tot doua opriri.

 

Vara la aceeasi viteza vei avea o singura oprire.

 

Daca optezi pentru ID.3 cu baterie mare vei avea mai putin de asteptat la incarcat decat cu ID.4.

 

Mie ABRP mi.a dat tot timpul estimari mai pesimiste decat am obtinut la drum real.

 

Ex. Cluj-Balea Lac-Cluj in August cu AC, 500km am incarcat o singura data 28.7kWh (am un post in 3 August pentru detalii)

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ziceam de tine, ci de colegul @Dolfin caruia ii pute tot ce e electric (desi nu scoate fun). Crede ca toti sunt mitomani daca nu zic numai de rau de masinile electrice.

 

Nu stiu care e consumul de autostrada la SUV, dar la ID.3 o sa fie pe la 30 kWh/100 km la viteza aia. Poate putin peste.

Numai ca nu mergi numai pe autostrada, iar viteza medie iti este afectata dramatic de Valea Oltului si restul soselelor patriei.

Așa ca mai bine nu te grabesti pe autostrada, unde nu castigi decat minute, ca mai apoi sa le pierzi cu dobanda la statia de incarcat.

Fa-ti un calcul si vezi cum ar fi mai bine.

 

Pentru drumuri lungi pe autostrada, la tehnologia curenta, intotdeauna e mai rapid cu o termica.

Doar ca, multi, dupa ce isi iau electrica, nu se pot abtine sa o foloseasca peste tot :).

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi dau seama cum ai putea sa tragi de consum sa iasa bine, mai ales daca pui poze cu consumul saptamanal, asa cum se intampla pe electromobilitate.com

VW are o problema cat casa din cauza incalzirii bateriei, iarna, problema recunoscuta de ei, dar nerezolvata inca.

Consumurile vara au fost super decente, pentru o masina de gabaritul lui ID4, dar pana cand voi mai vedea cifrele acelea mai sunt cateva luni.

Mașina mea pleaca dimineata de acasa, din parcarea de afara, ieri, la -7 grade raportat de masina (-10 real), bateria avea 0,9, așa că încălzirea ei sa terminat dupa vreo 22 de minute, timp in care consumul a fost horror.

Am hotarat sa fac testele astea si sa nu mai incalzesc prin aplicatie masina, pentru ca preincalzirea nu este contabilizata in consumul din bord si astfel am avea o vedere mai buna a tuturor datelor.

Ieri pe frigul din Cluj, am pornit masina la fiecare 2 ore, și de fiecare data a trebuit sa se incalzeasca din nou bateria, pentru ca scazuse sub 8 grade, asa ca, consumul de ieri, a fost cel mai mare inregistrat, in medie.

Cat despre temperaturile setate de fiecare, nu cred ca acest lucru face o diferenta foarte mare, bine, daca nu est masochist si vrei 25 de grade in masina, dar intre 20,5 si 21,5 nu este o diferenta mai mare de 0,2 kw/h (maxim)

 Consumul de 46, este consumul pe toata saptamana, mers numai in oras, drumuri de 10 km, aproximativ,pe zi, cu exceptia zilei de ieri, cand am facut cam 20.IMG_20220112_143834.thumb.jpg.007f93578eab07606d6db6192aac6527.jpgIMG_20220112_074427.thumb.jpg.424e06a19983783a71d552cd76471512.jpg 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 minutes ago, balaur said:

IMG_20220112_074427.thumb.jpg.424e06a19983783a71d552cd76471512.jpg 

 

Inteleg ca temperaturile scazute sunt exceptii si sunt putine zile cu temperaturi sub -5%.

Dar totusi, cred ca majoritatea folosesc masinile pentru drumuri de maxim 10-20km pe zi, iar daca aceste sunt consumurile... e logic ca si pentru acelasi drum nici un ICE nu va consuma 5%, dar totusi, asteptarile pentru o electrica la consum cred ca erau altele...

 

In caz contrar, vara, conditii similare de trafic/distanta, temperaturi normale 20-30grd, care ar fi consumul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema nu este neaparat temperatura, ci modul in care VW lucreaza cu ele. La versiunile mai noi de soft, instalate din fabrica, nu mai porneste incalzirea bateriei la temperaturi de peste 0 grade, deci ceva sa rezolvat.

Daca ar fi fost sa platesc  2.5lei/kw, avand in vedere ca ar consuma pe zi, cu bubele spuse mai  sus, cam 11 procente din bateria de 77 ( rezulta 8 kw, aprox) pentru 10 km ar fi cam 20 de lei.

Daca as incarca de acasa cu curent de la Hidroelectrica, ar fi cam 5,5 lei. Dar avand in vedere ca nu prea am bagat pe bani, rezulta 0 lei.

Nu spun ca va ramane 0 la nesfarsit, dar cam astea sunt datele de acum.

Vara, hmmm, mare diferenta, media spre serviciu ar fi cam 13-14.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

31 minutes ago, balaur said:

Vara, hmmm, mare diferenta, media spre serviciu ar fi cam 13-14.

 

Am si eu niste poze de vara trecuta cu consumuri 13-16 pe distante scurte la temperaturi intre 21 si 31.5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul din ultimele zile de rulat in oras cu temperaturi intre -10 si -2°, pornire de la 7-8 grade, e cel mai mare consum prin in oras iarna, ca pana acum nu imi incalzea bateria: 26.1kWh/100km.

 

Fiind in oras si avand posibilitatea sa incarc acasa, nu e problema sa bag in priza. Ca si echivalent pe benzina raportat la pretul curentului de acasa ar fi consum de 2.8L/100km.

 

P.S. Am facut un test cu electrica vs Dieselul - cat de repede incep sa bage caldura atunci cand pornesc de la 8-10°: electrica imi da aer cald in 8-10s, iar Dieselul imi da in aprox 5-6 minute.

20220113_190047.thumb.jpg.51ca7d54664977d1a5d86f8d8cbb2936.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson, daca te referi la diesel-ul din semnatura, consumul este 10-11-12L/100Km in oras zilele de iarna aglomerate, real, fara sa-mi fur palaria, fara rabat de la nimic.

 

Revenind la EV, mentionam persoana cu Enyak (asemanator cu iD4, n-ar trebui sa fie OT), nu scade sub 22kW/h, se invarte in general in jurul valorii de 32-35kWh, a avut si varfuri de 45-50kWh. Astazi 36kWh pe toata ziua (pentru ca l-am intrebat).

Acopera cam 140-180Km zilnic in Bucuresti si zonele adiacente, nu foloseste frana regenerativa, citez "nu m-am obisnuit, oricum parca pierd timp cu ea", caldura 23-24-25 (costum si palton), stil de condus activ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai jos dinamica in oras a consumului cu incalzirea bateriei, pornit de la 7-8 grade si vreo doua opriri rapide:

- dupa 8km - 30kWh/100km

- dupa 11km - 26.9kWh/100km

- dupa 17km - 26.5kWh/100km

- dupa 20km - 25.9kWh/100km

 

1.JPEG

2.JPEG

3.JPEG

4.JPEG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o paralela azi dimineata nu a pornit incalzirea bateriei:

- dupa 3km - 21.9kWh/100km

- dupa 10km - 21.7kWh/100km

20220114_073822.jpg

20220114_075808.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin, mersi pentru consumuri. O sa presupun ca cifrele sunt in kWh/100 km.

 

Prietenul tau si-a cumparat masina recent? Are si niste consumuri de vara?

Drumurile lui sunt scurte, cat sa se raceasca bateria si habitaclul?

 

Ca sa editorializez un pic: daca are astfel de consum, nu foloseste franarea regenerativa si conduce sportiv, este clar ca nu il deranjeaza atat de tare. Din experienta vorbesc: fac drumuri scurte prin oras, des, apoi pun masina la incarcat si o iau de la capat a doua zi.

Si ID.3-ul meu consuma in jur de 30 kWh/100 km in perioada asta. Vara in jur de 20 kWh/100 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are consumuri de vara, doar de iarna timpurie, este un leasing.

Consumul nu-l intereseaza, atat timp cat poate ajunge acasa la sfarsitul zilei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/12/2022 at 9:43 PM, VickEnd said:

Voi face candva un test tot pe autostrada dus-intors cu 139 pe GPS sa vedem ce iese.

 

Test pe autostrada Nadasel-Aiud-Nadasel.

 

Parcurs autostrada:

  • Temperatura exterioara: -2 la 0 grade
  • Temperatura interioara: 22.5 grade, cu incalzire
  • Distanta: 156km
  • Consum: 33.1kWh/100km
  • Consum baterie: 67.2%
  • Autonomie estimativa cu un plin: 232km (doar pe autostrada)

 

Tot drumul de acasa dus-intors:

  • Distanta totala: 200km
  • Viteza medie: 95km/h
  • Consum: 30.3kWh/100km
  • Consum baterie: 79.2%
  • Autonomie estimativa cu un plin: 250km (3/4 pe autostrada si 1/4 drum European si oras)

 

Observatii:

  • Topografia terenului este cu urcusuri si coborasuri, in general in urcare spre Cluj-Nadasel
  • Travel Assist nu pierde deloc banda pe autostrada
  • Pe eco, ACC nu accepta viteza mai mare de 130km/h
  • Drumul nu era uscat fiind dimineata

1642238647349.JPEG

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa spun doar ca sper ca testele nu au fost facute la viteza din quote, pentru ca-mi vine greu sa cred ca ai ajuns pe o autostrada din Germania sau Bulgaria (unde acele viteze ar fi legale), deoarece, dupa cum ar trebui sa stiti, Regulamentul forumului pedepseste orice discutie despre viteze ilegale.

 

Si banuiesc ca nu trebuie sa va reamintesc ca viteza maxima legala este de 130 km/h, si legea nu specifica unde trebuie sa fie citita aceasta viteza, in bord sau pe gps, asa ca orice mentiune a unei viteze mai mari de 130Km/h este considerata ilegala.

 

Dar o sa banuiesc ca stiti cu totii aceste lucruri si ca testele au fost facute respectand legile in vigoare pentru ca altfel nu le-at fi postat aici. Corect?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

139 nu este viteza ilegala in Romania, viteza legala este de 130 dar cu +10 peste aceasta nu esti sanctionat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indicatoarele rutiere specifică clar viteza maximă legală. Regula cu toleranță de 10 km/h o mai fi valabilă prin România din cauza radarelor antice. Dacă radarele nu ar avea toleranță, atunci sancțiunile s-ar aplica de la depășirea vitezei legale chiar și cu 1 kmh.

În Germania toleranța e de 5% din viteza măsurată. Asta înseamnă că intr-o zonă cu limita de 30 esti amendat de la 32 în sus.

Deci depășirea limitei de viteză nu este legală, doar tehnica de măsurare este considerată imprecisă.

La cât se moare pe drumurile din România, nu cred că e indicat să încurajăm încălcarea regulilor de circulație.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt destul de dezamagit de ID 4. Capitolul autonomie mi se pare descurajant. Nu-mi dau seama daca e pe masina mea sau e in general.

La un drum Cluj - Turda/Dumbrava - Cluj pe autostrada cu 130 km/ora era sa raman pe drumuri. Adevarat ca afara erau -7,5 grade dar... Totusi...

 

Incarcare maxima de 80%.

Itinerar parcurs de 181 km. Consum afisat la final de 28.3 kw/100 km. Viteza medie de 61 km/ora.

Ramas disponibil 9% respectiv 30 de km.

A/C oprit. Dupa atingerea confortului am oprit incalzirea in scaune si a volanului. Temperatura interioara de 21.5 grade.

 

Masina e noua cu cca 5000 km parcursi pana acum.

 

Ma ajuta cineva cu o parere?

Modificat de IonutHuma
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A avut si bateria de se incalzit? Daca cumva drumul a fost astazi, au fost vanturi puternice si rafale de pana la 50km/h. Eu cand planific sa merg pe autostrada/drum European la temperaturi sub 0°, estimez un consum de 30kWh/100km. Nu.l ating niciodata, de aceea imi ramane ceva de siguranta. Daca risc sa raman fara curent la drum lung, atunci scad viteza.

 

Topografia terenului este si ea importanta, de la Turda spre Cluj per total se urca, iar la viteza mare asta se simte si mai tare decat la viteze de drum European.

 

De accord cu tine... trebuie sa ne obisnuim cu masina, sa.i stim comportamentul. La drumuri cu risc incarc initial la 85-90% pe AC chiar inainte sa pornesc la drum. Iarna.i crunta...

 

P.S. Acelasi drum la temperaturi intre 12 si 22 de grade l.ai face cu 18-20kWh/100km.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ar trebui sa fie nicio mare problema sa o incarci pana la 100% din cand in cand, mai ales inainte de drumuri lungi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, VickEnd said:

A avut si bateria de se incalzit?

 

Aici nu am inteles exact. Multumesc pentru raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai pornit de la frigul de afara, adica -2° atunci bateria s.a incalzit ca sa ajunga la temperatura "optima" (considerata de VW), consumandu.ti vreo 3-4kWh pentru asta.

 

La intoarcere daca masina a stat mai mult timp afara incat sa se raceasca bateria, atunci iar a luat cativa kWh (poate mai putin daca te.ai intors in aceeasi zi).

 

Sa zicem ca ti.a luat 4 la dus si 3 la intors. La 180km cati ai facut tu, inseamna aprox 3.5-4kWh la 100km in plus doar incalzirea bateriei, de aici si consumul mare pentru perioada asta.

 

Daca ai fi pornit din garaj unde ai avea temperatura optima, atunci ai fi consumat doar 24-25 la acelasi drum, iar daca ai fi avut si pompa de caldura (la consumul asta presupun ca nu ai) ar mai fi scazut consumul.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, VickEnd said:

"pompa de caldura"

 

E echipament optional? Nu-mi amintesc sa fi fost in lista de optionale VW. Se poate lua ulterior sau e din software?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este optionala, da, si cuprinde multe lucruri hardware; nu e ceva ce se poate monta ulterior sau activa din software.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!