Jump to content

ID.4 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

  • 2 months later...

Test de consum pe autostrada in Germania cu ID4 Max cu pompa de caldura: 22.4kWh/100km la o medie de 101km/h cu maxime de 110km/h, 25.3kWh/100km la o medie de 110km/h cu maxime de 130km/h

 

 

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Se pare ca daca parcurgi Bucurestiul o ora dupa care mergi la mare cu 130km/h pe cruise control vei ajunge la mare (266km) si mai ramai cu 64km: un total de 330km autonomie si consum de 24.1kwh/100km.

 

Incarcare ID.4 vs eTron vs IX3 vs EQC

 

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Consum pe traseul Cluj- Miercurea Ciuc-Borsec, Cluj, ca sa se stie si diferentele de nivel, 581 km, medie orara 61 km/h, 14,4 consumul, vremea, cel putin dimineata mai friguroasa, fiind necesara pornirea incalzirii bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bun consum pentru o masina asa de mare. Cu cat ai mers pe autostrada? Iar pe europene? Se pare ca nu sunt consumurile asa de speriat cum mai zic unii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut dintr-o bucata? Stii cu cata baterie ai plecat si cu cata ai ajuns?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers doua zile de fapt, am plecat de la Cluj cu 95% bateria,  pe autostrada spre Mures cu 105 km/h maxim, pe europene, la dus in jur de 90, în prima zi consumul pana la M.Ciuc a fost 14,8.

Incarcat o data la Sovata, pe type 2, 2 ore si un pic, 25 de kw.

A doua zi, M. Ciuc, Borsec-Cluj,  322 km, media de 60 km/h, consum 13,8. O incarcare la Gheorghieni aproape 10 kw.

O chestie care mi sa parut interesanta, pe traseul Toplita Borsec Retur, 50 de km, am regenerat mai mult decat am consumat in plus la urcare, astfel ca autonomia era mai mare cu 6 km cand am ajuns inapoi in Toplita decat atunci cand am plecat.

Am ajuns cu 27 %, parca.

Modificat de laurg73
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E fizic imposibil sa incarci mai mult la coborare decat ai consumat la urcare, deci e vreo eroare de raportare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca nu am fost eu prea explicit: în Toplița aveam autonomie 376 km, drumul pana la Borsec si inapoi era 50 de km, deci ar fi trebuit ca în Toplița, după coborâre, dacă aș fi păstrat media de consum de până atunci, să fi avut 326 km, autonomie rămasă. Dar aceasta a fost 332, de aceea am spus că, consumul în plus față de medie de la urcare a fost compensat cu regenerarea.

Sper că acum am fost mai bine înțeles ce am vrut să zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca cel mai corect ar fi sa te uiti la procentele de la baterie, ca alea nu mint. Autonomia variaza foarte mult in functie de mai multi factori. Oricum, cert este ca a incarcat mult la coborare. Ai coborat in B sau D?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In B, nu cred ca am facut 1 km de cand avem masina in D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu o masina cu motor termic, daca faci multe drumuri prin oras, iar intr-o dimineata faci plinul si pleci in concediu, la iesirea din benzinarie iti poate arata o autonomie de 500 km. Dupa ce mergi 100 km cu un consum mai mic, autonomia poate fi 600 km. Inseamna ca ai produs benzina sau motorina si te-ai si deplasat? Nu, autonomia = energie disponibila / consum mediu pe ultimii x km. Autonomia si consumul mediu sunt invers proportionale, cu cat unul creste, scade celalalt. Formula aceasta e universal valabila, indiferent de sursa de energie.

 

In cazul electricelor, regenerarea "afecteaza" si energia disponibila pentru ca aceasta poate fi recuperata. Asta ajuta mai mult cresterea autonomiei pentru ca mareste cantitatea de energie disponibila. Drept urmare, cea mai bun mod de calcul ala consumului mediu este numarul de kWh/100 km si procentajul bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vrut sa scot in evidenta faptul ca regenerarea functioneaza bine.

Daca e sa luam exemplul cu masinile termice, iar citirea datelor bateriei ar fi facuta in varful pantei, este clar ca la baza muntelui am avea mai mult curent in baterii, deci da, am produs curent si am mai incarcat rezervorul 😀

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Las aici un consum mediu obtinut cu e-Up!-ul coborand din Poiana spre Brasov...

 

spacer.png

 

Da, in conditii ideale este posibil sa mergi cu masina si sa incarci bateria, nu sa consumi din ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt mai multe aspecte aici.

1) Ce zice in bord, acel GOM, se bazeaza pe cat are baterie si consumul in ultima perioada. Aici range-ul se misca si in functie de consum.

2) Legat de incarcat mai mult decat consum, este posibil daca consideri doar 1 way precum Poiana - BV dar intr-un round trip nu o sa fie asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ridicat Luni ID4 1st (simplu, nu max) de la PBV1 si am plecat dupa masa tocmai spre Cluj. Am scos o medie de 19.6kWh/100km pe 465km in conditiile in care mai bine de o ora am fost blocati putin pe autostrada A1 si mult pe Dealul Negru (unde se asfalta si se circula alternativ pe o singura banda). Pe autostrada am mers cu 130km/h in bord, cu cateva accelerari, iar spre 12 noaptea am lasat-o la 120km/h pentru ca era prea obosit. Pe DN am mers in coloana, putine depasiri cu pedala jos, iar unde erau doua benzi la urcare dadeam maxim cat se putea. Am mers pe sport majoritatea drumului cu aer conditionat pana s-a lasat soarele. Ar iesi o autonomie de 390km la Bucuresti - Cluj.

1621935123492.jpg

Modificat de Rave
...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum dimineata intre orele 8-10: 15kWh/100km pe distanta de 52km, trafic Cluj destul de aglomerat, plus urcat/coborat deal Borhanci si Centura lui Boc. E drept ca a condus sotia pentru prima data ID4, dar ar iesi o autonomie de 513km.

1621935989320.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum dupa o zi in Cluj 14.8kWh/100km.

20210529_110239.jpg

Vad ca stie sa consume si mult in oras: dimineata mers la scoala si stat mult in coloana 22.2kWh/100km

20210529_110739.jpg

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata si mie imi mananca multisor, in jur de 20, dar din cauza ca este mai frig si porneste incalzirea bateriilor. Sau cel putin asta cred eu ca este cauza.

La 4, cand plec de la serviciu, pe 3 km am reusit, in 2 zile consecutive, in jur 10 kwh

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consuma incalzirea/racirea habitaclului. Incalzirea mai mult, daca nu ai pompa de caldura.

Cu cat mergi mai incet, cu atat mai mult conteaza in consumul pe 100 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde mult si diferenta de nivel, la deal urca enorm consumul, iar la coborare recupereaza si consumul coboara pe masura. Eram cu 112km facut in oras intr.o zi. Chiar si la distanta asta consumul variaza foarte tare la deal si vale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum in week.end clasic la bunici (plus invartit pe la tara incoace si incolo) - 16.3kWh/100km (din care viteza de 75km/h pe drumul European).

20210531_095342.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drum Cluj-Bistrita si retur: medie viteza de 71-72 km/h mers cu traficul, consum 15.9-16kWh/100km, temperatura 14-16°. Ar iesi o autonomie de 480km.

20210602_173959.jpg

20210602_174135.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drum Cluj-Targu Mures Zoo si retur fara sa urmaresc consumul (mers cu traficul): 18kWh/100km, ar iesi o autonomie de 427km.20210606_085206.thumb.jpg.3828346ca47a9724d34490ba00364772.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!