Jump to content

ID.4 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

Drum Cluj-Buscat-Cluj pe temperaturi intre -5° si 0°, carosabil partial umed, vanturi puternice la munte, cu portbagajul auto pe plafon, pornit cu masina de la 8°, consum 20.6kWh/100km. Estimez ca portbagajul auto a crescut consumul cu 5-6%, adica vreun kWh/100km.

 

P.S. Aparatorile de noroi si.au facut treaba cu brio in zapada semi-topita, n.a trebuit sa sterg deloc luneta. Vedem pe viitor...

20220120_171545.jpg

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/5/2022 at 4:28 PM, Nordica said:

Mureș - Aeroport Cluj 119km - 19.5kWh/100km

Temperaturi ok, consumuri rezonabile, să vină primăvara 😁

Am încărcat 1% pe coborâre, mișto recuperarea. 

 

Screenshot_20220105-162545_Gallery.jpg

 

Acelasi drum dar sens invers si temperaturi negative.

Aeroport Cluj  - Mureș - 113km- 28.1 kWh/100km

Am plecat cu 57% si am ajuns cu 5%, drum cu zapada partial pe urcarea spre Turda.  52% pentru 113 km.....nu stiu ce sa zic, te trece masina asta prin niste stari suspecte :)

La plecare am zis sa pornesc incalzirea in drum spre parcare (beneficiile mult laudate pentru masinile electrice), dar surpriza, aplicatia nu trimitea comanda la masina desi starea bateriei o citea. Am mai patit cand o las perioade lungi de timp sa nu mearga comenzile din aplicatie, dezamagitor total.

Urc in ea, pornesc incalzirea parbriz / habitaclu sa topesc zapada si ma dau jos sa sterg farurile (led, zapada, alta fericire). Surpriza iar, masina opreste tot pentru ca m-am dat jos din ea. Te apuca putin dracii cand vezi niste chestii la care nu te astepti venind de pe ICE. 

IDCJ.jpeg

Modificat de Nordica
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi s-a intamplat niciodata ca, comanda data in we connect ID sa nu ajunga la masina, este adevarat ca nu lucreaza super rapid, dar in maxim 3 minute a pornit.

Atunci cand vrei sa cobori din masina, exista pe bord, parca dupe ce scoti centura, un mesaj in care spune sa pastrezi climatizarea in stationare, in ecranul de goodbye

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil apare când deschizi ușa, dar e contra intuitiv total, dai să ieși, cine stă să se uite la ecran să confirme că da, vreau să dezgheț, tocmai am pornit încălzirea acum 10 secunde. 

Nu-l văd pe bătrânu să folosească relaxat o astfel de mașină, vine clar cu o greutate în utilizare mai mare vs cele normale. 

Navigația a dat gherla totală, credea că nu ajunge bateria și mă băga pe o ruta unde știa ea de încărcător, eram pe autostradă și ea insista să mă întorc la stație. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina ‘opreste motorul’ in momentul in care simte ca nu mai esti pe scaun. Ce trebuie sa faci, fiind iesit din masina, e sa apesi pe butonul de pornire/contact de sub volan. Asa ramane pornita. Am aflat si eu pe pielea mea dupa ce nu am reusit sa folosesc priza din portbagaj pt ca nu era pus contactul si functiona doar daca era cineva pe scaun. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 75% din cazuri imi este de ajutor ca se opreste cand m-am ridicat de pe scaun. Mai putine lucruri de facut.

In 25% din cazuri ma incurca.

 

Cu timpul, te obisnuiesti cu ideea sa pornesti din butonul de pe volan. 

Era mai bine daca butonul era mai usor accesibil din afara masinii, de exemplu sub panoul cu butoanele pentru faruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drum Cluj-Bistrita-Cluj, temperatura exterioara intre -3 si -1, consum 22.1kWh/100km.

20220122_151831.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cam ăsta este consumul în fiecare dimineață sau după-masă când e rece, sub 3-5 grade. 

Nu-mi dau seama cum alții reușesc în oraș să scoată 20-25, eu pe vreme friguroasă tot 35-45 văd. La drumuri mai lungi dacă scad sub 30 sunt chiar uimit. 

Poate e ceva problemă sau "așa face toate" ? 

Screenshot_20220131-092630_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Nordica eu scot consumurile astea pentru ca de obicei plec din garaj de la peste 9-10 grade (probabil nu precizez asta in fiecare post). Se intampla sa scada in garaj pana pe la 6 grade, iar atunci incalzeste bateria, rezultand un consum comparativ cu ce ai tu.

 

De exemplu ieri cand a fost soare si peste 5 grade in Cluj (desi batea vantul), am reusit un consum de 17-18kWh/100km la vreo 30-40km prim oras - am simtit un iz de primavara :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, Nordica said:

Poate e ceva problemă sau "așa face toate" ? 

 

Asa fac toate care au 2.3 OTA, din pacate. Am vorbit cu cineva care luase masina in noiembrie, deci softul intreg, si nu ii venea sa creada consumurile  noastre enorme, pe drumuri scurte. El, cu caldura pornita avea consum de 20 kwh/100 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu spui ca ME2.3 a adus imbunatatiri pe partea de consum ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una din doua, cred, sau ambele :): masina are pompa de caldura si/sau are o versiune de soft care preincalzeste bateria cand e conectata la statie, inainte de ora de plecare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau o tine in garaj si atunci se explica. 

Oricum de la 18 WLTP la 40-45 este cale lunga, consider ca sistemul de incalzire (habitaclu + baterie) este total ineficient si au fost foarte "optimisti" in datele prezentate, au mintit de au inghetat bateriile la propriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, versiunile cu 2.3 din fabrica nu mai încălzesc bateria peste 0 grade. Avea și pompa de căldură domnul și spunea că preîncălzirea habitaclului pentru 20 de minute manca 1 procent din baterie. La noi nu știu cât ar fi, că dacă pornește și încălzirea bateriei nu ne putem da seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Se da problema:

 

Incarcat de la 15% la 98%, 63.91 kWh (Tronity) - 65.3 kWh (Aplicatia Renovatio), incarcare pe AC  - 11kW

 

Descarcat pana la 16% Facut 172km cu un consum afisat de 29.7 kWh/100 km afisat de masina. Asta ar veni un total de 51.08 kWh. Intrebarea, unde e diferenta aratata de aplicatie, luam informatia de la Tronity (logul masinii), cea de la Renovatio probabil contorizeaza si pierderile si consumurile suplimentare din masina.

Deci diferenta de la 63.91  la 51.08 unde este ? Gresesc undeva ?

Putem considera 0.77 kWh ramasi teoretic (1% ramas pana la 15%) dar tot sunt peste 10 kWh care lipsesc.

Tronity.jpeg

Trip.jpeg

Battery status.jpeg

Renovatio.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu aceeasi problema si am verificat.o in felul urmator: am verificat nivelul de incarcare din aplicatia CarScanner - State of Charge BMS la plecare si la sosire si am facut calculele, rezultand consumul afisat in bord pana la virgula. Am facut chestia asta de mai multe ori, apoi m.am linistit.

 

S.ar putea sa ai preincalzirea habitaclului care nu e contorizata in sistem.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cauze posibile ar fi: masina a cautat update-uri; a pornit incalzirea habitaclului, intentionat sau nu(poate o ora de plecare ramasa pornita), incalzirea nu e contorizata la consum daca nu e contactul pus; diferente de temperatura (10% - 90% la 20 grade nu e egal, in kWh, cu 10% - 90% la 5 grade); masina nu a inregistrat consumul cum trebuie… cine stie?!

Urmareste comportamentul si la urmatoarele incarcari, poate are un tipar care poate fi inteles. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am folosit incalzirea habitaclului deloc si 10 kWh pentru update mi se pare enorm. Am lasat-o si 2 luni nemiscata si nu a pierdut nimic din baterie, procentual.

 

Incarcarea am facut-o saptamana trecuta vineri, temperaturile au fost relativ aceleasi, inca au crescut pe finalul saptamanii. 10 kWh e uneva la 13% baterie, cred ca as fi observat o scadere brusca. Singura variabila ar fi daca se trezeste ea sa-si incalzeasca bateria daca nu incui usile, o las deschisa in curte.

 

Am sa fac si eu treaba cu BMS-ul dar suspectez ca VW iar a fost optimist si la afisarea consumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate m-am uitat si eu ce raporteaza cardul WeCharge la statii Renovatio vs Tronity:

AC 5.22 kWh Tronity si 5.84 kWh WeCharge

DC 8.7 kWh Tronity si 9.06 kWh WeCharge 

Poate exista o explicatie si in videoul 

 

 

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pierderile intre ce afiseaza Tronity si aplicatia Renovatio sunt ok si in limitele asteptate. Problema la mine este ce consum raporteaza Since Charge relativ la numarul de km efectuati, da rau cu virgula.

 

Am incarcat iar de la 26% la 80% 41.58 kWh (Tronity) - 41.6 kWh (Renovatio)

Am faut 138 km (descarcat de la 80% la 26%) cu un consum afisat de 25.5 kWh/100km. Asta vine un total de 35.19 kWh. Deci iar o diferenta de 6 kWh necontorizata. A doua masuratoare unde da cu virgula. Ori am ceva consum necontorizat (nu am folosit pre-incalzirea) ori consumurile afisate nu sunt corecte.

 

VickEnd - Unde te uiti in ObdEleven sa vezi procentul si cata energie e in baterie, sa incerc sa calculez cum ziceai tu ca faci.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

E in aplicatia CarScanner dar nu functioneaza cu adaptorul OBDEleven. Campul e State of Charge BMS.

Screenshot_20220219-193822.jpg

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, le-am gasit si in OBD11 la modulul GATEWAY, doar ca trebuie sa le cauti manual in lista, nu e deloc ok aplicatia pentru monitorizare, are si timp imens de conectare la Obd. Am impresia ca sunt doar date calculate teoretice, RWB internal deduction, asta apare la descrierea Energy content of HV battery.

 

Suspectez ca isi incalzeste bateria si cand sta parcata, cosnum de energie necontorizat. Am lasat-o iar la aeroport pentru 5 zile cu 43% (consumuri mult mai bune tura asta (19.9 kWh/100km dus - 11 grade, 21.9  kWh/100km intors 2-5 grade). Am verificat in aplicatie zilnic si am si facut schimbare la prag incarcare 80 / 90% sa nu intre in deep sleep, pe toata durata a aratat 43% bateria in aplicatie, dar cand am intrat in masina surpriza, 37% baterie. Deci 6% au plecat in 5 zile fara sa apara contorizati la consum.

Concluzia mea personala este ca am sa ignor consumurile din calculatorul de bord deoarece nu contorizeaza toti conumatorii, am sa merg pe metoda kilometri de la plin la plin (daca o sa mai fac, ca deja m-am saturat si convins de masina si consumuri), practic acela este consumul real in care intra pierderile si toti consumatorii, aia platim. Pacat ca nu primeste Tronity si numarul de KM la care se face incarcarea, ar ajuta enorm.

 

Offtopic : Masina inchiriata (Q2 automat), facut ~500km cu un consum de 5.1 l/100km, 56 euro cost  motorina. Nu am avut stres, nu am facut frig, mai aveam jumatate de rezervor cand am realimentat (benzinarii la tot pasul), drumuri de autostrada si montane, cu o electrica cred ca eram super stresat, mai ales intr-o tara straina.

Din pacate pentru mine, electrica strict la oras e superba, in rest imi trebuie alta masina, asta ma streseaza maxim.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VickEnd,

 

Ar fi interesat sa verifici si diferenta de incarcare a  celulelor.  Alegi afisarea SoC % a celulei cu cel mai mare SoC si apoi afisarea Soc % a celulei cu cel mai mic SoC.

 

 Eu am acum o diferenta de aprox 1.3% intre cele 2 valori. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine diferenta e de 0.85%. Ma gandesc ca ar trebui facut calculul dupa o incarcare pe Type 2 pana la 100% pentru echilibrarea celulelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru echilibrare, cel mai bine ar fi la un amperaj cat mai mic, adica undeva la 10 A, 2kwh. Eu am incercat sa incarc acum o luna pe type 2 la (5 kwh putere), până la 100 %, dar nu a mers mai mult de 96.7 (display) si a oprit incarcarea, asta la o statie evconnect. Am citit pe undeva ca au fost posesori de electrice, care au trebuit sa lase masina pana la 4 ore la 100 % si tot a mai primit curent bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!