Jump to content

Sfaturi Achiziție masina Golf VI sau altceva?


adrianb95

Recommended Posts

Meam..ce afirmatii fac unii..( nici n'am star sa citesc tot ), dizălul 2010+ e pt tractoare si camioane..te intelegeam daca conduceai cel putin o hybrida, ca sa nu zic electrica..dar cand rontzaie lantul la ralanti si spui de diesel ca e naspa...mai mult dezinformezi ;

 

Diesel nu se preteaza pt colegul intrucat vrea costuri mici de intretinere.

 

Iti recomand sa te uiti si dupa seat exeo 1.8T 150 cp, euro 5. ( Atentie, 1.8T nu 1.8TSI ). Este un motor fiabil, o masina robusta, ieftina pe piata SH, cu o rezerva de putere suficienta si un consum mai mic decat al 1.6 mpi ( in acelasi regim de mers ) ; tot la exeo mai gasesti si motorizarea 1.6 mpi, si este singurul model vag 1.6 mpi care are cutia manuala in 6 trepte ( si este si euro 5 ) ; ar trebui sa gasesti exemplare 2010 la 5-6000€. 

 

Daca gpl'ul ar fi sau nu o optiune buna pt tine, doar tu poti decide asta. Daca nu faci mai mult de 10.000 km / an parerea mea este ca nu renteaza. Intr'adevar, se simte cand faci un c.o mai lung..dar nu faci de 5 ori pe an drumuri de 2000 km, iar economia finala, asa cum a spus un coleg mai sus, nu este la jumatate. 

 

P.s : omul vrea totusi sa si simta ca se misca..intrucat cei 105 cp se pe actualul golf mpi 16v i se par cam lesinati..si voi recomandati motorizari care nici nu ar trebui sa existe pe masini din clasa medie, aka 1.4 mpi..

Link to post
Share on other sites
  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • adrianb95

    27

  • bgd_b92

    12

  • yeeeeman

    11

  • mihai.onu94

    7

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eu sunt de parere ca masina colegului de pe forum ar fi una corecta ( mk6 break 1.4 tsi ) ; a schimbat distributia...deci din start economisesti niste bani ; arata si bine, este dotata ( panoramic, in

Cum s-a ajuns sa ii recomandam colegului o masina cu motor aspirat trecut pe GPL (de parca face zeci de mii de km pe an) sau mai rau tractoare Diesel (intr-o perioada cand lumea vrea sa scape de ele,

De 1.4 tsi poti spune ca este dinamic, intrucat are cuplu pe o plaja bunicica, se misca ok pt caii lui, cutia de viteze este etajata bine, si este pretabil la un stage 1 ( ~ 145-150 cp ) ; despre 1.6

florin_gti

Daca vrea colegul , pot pune la dispozitie masina mea 1.4 cu gpl sa faca un test drive . Doare asa se poate decide, conducand si una si alta ! Nu contest faptul ca aspiratele sunt mai lesinate , dar daca circula in Buc si regulamentar fara sarituri peste borduri , depasiri pe linia de tranvai sau mai stiu eu ce ..........Jur ca daca plecam 2 persoane cu masini diferite gpl VS tsi  din centru spre o iesire din buc ( nu conteaza unde ) Gpl-ul poate sa ajunga cu 1, 2 min intarziere dar cu bani mai multi in portofel ! Acum colegul decide ce alege . Economie VS Senzatii tari . Cert este ca nu le poti avea pe ambele cu GPL.

Dati un ochi pe net si cautati skodele FL , cu motoare aspirate de 1.6 si vedeti ce preturi au in comparatie cu benzinarele tsi sau cu dieselul . Oare de ce ?

Link to post
Share on other sites
mihai.onu94
On 16.09.2020 at 14:17, adrianb95 a scris:

Iar dacă tot veni vorba despre problema asta, motorul de 1.6 pe golf iv break s-a dovedit a fi cam leneș la deal

Colegul a spus asta despre masina lui. Diferenta intre un golf 4 si 6 e cam de 150-200 kg daca compari hatch cu hatch si break cu break. Tinand cont de toate astea, credeti ca va fi multumit cu 1.4 mpi?

Eu am adus in discutie dieselul deoarece cei 200 km facuti in extern la 1-2 sapt vor ajuta la regenerari si la eliminat din depuneri. Mai bine sa iei in calcul toate variantele decat sa iti para rau dupa.

Link to post
Share on other sites

@bgd_b92 in primul rand iti multumesc pentru ca intr-una din postarile anterioare daca tin bine minte chiar i-ai recomandat colegului sa ia in considerare masina mea.

 

 In al doilea rand, nu am nimic cu diesel atata timp cat e folosit pentru ce e proiectat si anume, mersul in extraurban. Cu costurile de intretinere sunt de acord cu tine, de aceea am si postat pentru ca nu cred ca vrea sa aiba de-a face cu dpf, egr, injectoare si probleme tipice pentru un diesel exploatat in oras.

 

Legat de comentariul tau cu hibrid, aproape ca m-ai nimerit. Motivul pentru care actuala masina e la vanzare fiind dorinta de a trece la o masina electrica, dar asta e alta discutie.

 

Ca o concluzie pentru Golf 6:

 

1.6 Mpi = fiabilitate - performante dinamice

1.6 Mpi + GPL = fiabilitate - performante dinamice + consum mic

1.4 Tsi 122 CP (turbo) = fiabilitate relativa (distributia) + dinamica 

1.4 Tsi 160 CP (turbo + compresor mecanic) = fiabilitate scazuta 

1.4 Tsi 160 CP + DSG (turbo + compresor mecanic + ambreiaj uscat) = fiabilitate scazuta - de evitat

 

Toate cele de mai sus sunt egale cu zero in momentul in care dai peste o masina neintretinuta.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

De 1.4 tsi poti spune ca este dinamic, intrucat are cuplu pe o plaja bunicica, se misca ok pt caii lui, cutia de viteze este etajata bine, si este pretabil la un stage 1 ( ~ 145-150 cp ) ; despre 1.6 mpi nu poti spune ca este dinamic sub nicio forma, pt ca se taraie si atat. In 2020 sa'ti cumperi un motor de conceptie 98 in 8 valve NU mi se pare upgrade, atat timp cat vrei sa ai si o mica placere in a conduce. Daca vrei musai o benzinara aspirata, te reorientezi, parerea mea ( japoneze 1.8 140 cp aspirat in 6 trepte, coreene cu 132 cp apirate, bla bla ). 

 

1.4 tsi de 160 cp este de evitat complet daca nu a fost refacut motorul cu pistoane + biele revizuite ; la fel si 1.8 tsi din generatia aia. Sunt bombe cu ceas ; da, stiu teoria, orice masina neintretinuta crapă ; posibil, dar macar nu este un fapt dovedit 100% ca in cazul acestor motoare. Si nu, nu crapa nici daca nu sunt intretinute ; sunt motoare care au parte de regimuri long life, flote, revizii cand isi aduc aminte proprietarii, si merg bine mersi. 1.6 mpi consuma si el ulei cu nemiluita, la pachet cu combustibil ; decat sa iei o masina anemica, unii se orienteaza catre tdi'uri, cu asumarea costurilor de intretinere aferente.

 

Deja discutia a extrapolat prea mult, eu ma retrag ; sper ca am putut fi de folos si altora pe viitor, nu numai initiatorului.

 

Ca si sfat general, cautati masini corecte ! Nu exista bun si ieftin. ( Astfel de okazii sunt vanate de zeci / sute de samsari si se vand in cateva ore de la postarea anuntului ).

Link to post
Share on other sites

Mulțumesc tuturor pentru informațiile prezentate. În următoarele 2 săptămâni voi lua o decizie, iar pentru moment mașina lui Paul este pe lista priorităților. 

Edited by adrianb95
Link to post
Share on other sites

Salutere, sper ca am postat in aria care trebuie, aproximativ.

 

Ma tot uit de cateva zile la Golf 6 GTD 170 cp, ma intereseaza sa imi zica cineva care stie cu ce se mananca cat de cat Golf 6 si specificatiile lor, care ii treaba cu modelul acesta la capitolul suspensie, exista mai multe tipuri de amortizoare cu care vine din fabrica? Cu cat e mai lasat jos fata de un golf 6 normal ? 

Este foarte rigid? 
Am inteles ca sunt care vin cu ceva suspensie cu mod confort/sport dar sunt si care vin cu ceva suspensie de fabrica semi sport ? 
 

Aveti idei ? 
 

 

Tocmai ce am vandut un a4 b8 combi cu suspensie sport arc-telescoape care era destul de rigid si lasat jos, trebuia sa fiu foarte foarte atent la starea drumurilor si am zis ca nu mai vreau chiar asa, mi-a ajuns. In plus modelul asta de audi are buza aia din fata de la bara foarte jos.
 

 

 

Edited by l3moN
Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu, gtd'ul vine cu -15 mm garda la sol fata de cele stock ; am avut mk5 tdi sportline si mk5 gti, cu acelasi drop si pot spune ca este ideal ; a4 b8 cu s'line si R18/19 iti rupe ficatii..golfurile erau mai confortabile. Mi se pare compromisul ideal, o suspensie sport de fabrica ca pe GTD. Nu pierzi mult din confort, se aseaza bine la drum, si nu o face inaccesibila iarna. Golf 6 mai poate veni cu suspensie DCC reglabila pe 3 moduri ( sport / confort / dinamic-normal-individual, nu mai retin exact ). Dezavantejel unei suspensii dcc sunt costurile, ~ 700-1000 lei un amortizor. Ca si probleme generale, la orice 2.0 tdi euro 5 CR ar fi spanul. Sunt topic-uri dedicate de unde poti afla info. Succes

Link to post
Share on other sites

Mersi fain. De treaba cu pompa de inalte si spanul am auzit.

Despre DSG-ul cu care vine GTD Golf 6 stii ceva ? Am auzit ca dsg-ul in general de pe VW e relativ ok, mult mai ok decat multitronicu de care se plange multe lume ca apar tot felul de probleme la Audi a4 b8. 
 

 

Nu stii, vine cu DSG 6 din ce am reusit eu sa ma documentez si nu cu DSG 7 care nu ar suporta atata cuplu pt 170 cp 350 Nm ? Bine zic ? Sau este si dsg 7 la Golf 6 GTD ? 
Ca am vazut golfuri 6 simple si cu dsg ala cu maneta mai mare cu buton lateral.

 

V Am inteles, multumesc mult.

Edited by l3moN
Link to post
Share on other sites

Vine doar cu DSG6.

Suspensia standard este sport (amortizoare simple), opțional cu DCC (amortizoare reglabile electric).

Edited by MyKe
Link to post
Share on other sites

Ti'a raspuns myke referitor la dsg, subscriu. Totusi, as face o diagnoza la cutie inainte de achizitie. Au ~ 10 ani si probabil 200+k km daca nu iei una cu istoric. 

Link to post
Share on other sites
fragrance 18
On 9/20/2020 at 4:44 PM, cj.Paul said:

Cum s-a ajuns sa ii recomandam colegului o masina cu motor aspirat trecut pe GPL (de parca face zeci de mii de km pe an) sau mai rau tractoare Diesel (intr-o perioada cand lumea vrea sa scape de ele, bune de altfel pt transport marfa, nicidecum oras) cand el face km putini, preoponderent in oras si cate un drum in extern o data la o saptamana-doua, asta deja ma depaseste si nu pot sa inteleg. 

 

Pana acum nu am vrut sa comentez pe topicul asta, pentru a nu fi catalogat drept fiind subiectiv pentru ca da,  masina mea a fost mentionata in topic, dar o fac totusi.

 

Cel mai important e ca @adrianb95 sa conduca masinile si sa isi faca propria parere, pentru ca 1.4/1.6 aspirat vs 1.0/1.2/1.4 tsi nu au nici un termen de comparatie dpdv al modului in care se conduc (pentru unii poate conteaza si asta la o masina). Si stiu ce zic pt ca am avut cum sa fac comparatie de-a lungul timpului, avand Golf 4 1.4i 75 cp, Seat Leon 1.2tsi 105cp (o Insignia diesel 2.0Cdti  - worst mistake ever) iar acum Golf 1.4.Tsi 122cp. 

 

Recomandarea mea: Indiferent ca te hotarasti sa iei motor aspirat, sau turbo, sa cumperi masina pe care sa o poti verifica si care e corecta. Pentru ca daca era vorba de masini noi, da, puteam zice ft usor sa iei masina X sau Y, dar la SH conteaza cel mai mult modul in care a fost intretinuta masina.

 

E ft usor sa fii influentat si sa vrei sa tii cont de parerile tuturor, dar gandeste-te la ce vrei tu de la masina, nu cum X sau Y si-ar pune GPL sau Z si-ar 'face treaba ' cu masina. Cunosc persoane ce isi fac treaba si cu masina de 50 cp, si eu la randul meu mi-am facut treaba cu Golf-ul 4 de 75 de cp 5 ani de zile fiind prima masina si cea mai fiabila dintre toate (de atunci nu am reusit sa pastrez o alta masina mai mult de 2-3 ani)

 

P.s. Vecinul meu de garaj si-a cumparat Logan MCV nou cu 7k  euro + rabla poate vrei sa iei si varianta asta in considerare. Sau sa folosesti cei 5-7k pentru a da avans la o alta masina noua si rate inca 2-3 ani.

 

Repet, trebuie intai sa te hotarasti ce vrei tu de la masina.

 

Altfel topicul asta incet incet se transforma intr-un topic "de toate pentru toti": aspirat vs turbo, aspirat vs gpl, benzina vs diesel, sh vs nou. 

Bafta!

 

Paul, ai punctat foarte bine in tot ce ai scris👍

Hotărârea trebuie să o aibă el deoarece știe ce-l mai bine ce caută la o mașină...

On 9/20/2020 at 2:25 PM, mihai.onu94 said:

Hai sa fim seriosi. 1.4 mpi nu tine pasul în oraș când se merge mai energic, la drum lung cu inca 1-2 pasageri și bagajele aferente poți să uiți de când pleci de acasă ce înseamnă depășire. 

Unii pe aici văd că știu să caute la un motor doar fiabilitate, nimic altceva. Mai gânditi-vă și la siguranța într-o depășire sau o situație limită.

Eu îmi fac treaba foarte bine cu această mașină în oraș sau în exterior chiar și în depășiri (într-adevăr evit să intru în "situatii limită" cu mașina pentru că nu-mi place sa conduc agresiv) dar asta nu înseamă că această mașină nu este safe în depășire (motorul se duce undeva peste 3000 rot/min si capătă aceea putere de care ai nevoie si poți să conduci această mașină la fel de energic).

Dacă ar fi să mai aleg încă odată acest motor l-aș alege fără nici un fel de regret.

Da, aleg fiabilitatea întotdeauna, îmi place  să conduc mașina și să o parchez acasă în parcare, nu în service ca alții pentru un plus de putere...

Asta este parerea mea, în fond pentru acest lucru este creat acest forum să ne ajutăm cu un sfat colegii și fiecare decide să aleagă ce-i mai bun pentru el.

Link to post
Share on other sites
mihai.onu94

@fragrance 18 fiecare cu parerea lui. Totusi, lamureste-ma si pe mine cu un lucru. Cand spui ca iti faci treaba foarte bine cu masina te referi la cea din semnatura, adica 1.4 fsi de 90 cai? Nu de alta, dar pe golf 6 nu exista acest motor, ci doar 1.4 mpi de 80 de cai.

Eu personal dupa un test drive cu un 1.4 aspirat de 100 de cai pe un hatchback rival golf am zis direct pas din prima la asemenea combinatie. Si veneam de pe un 1.9 tdi de 90 cp (alh), deci nu vreo racheta. 1.3 turbo pe care l-am ales in final e mult peste desi are doar 116 cai, deci 1.4 tsi 122 de cai va fi cel putin la fel de sprinten. 

Link to post
Share on other sites

Nu putem compara 1.4 turbo cu 1.4 aspirat, 1.4 aspirat este ok pt fataiala prin oras si mers linistit pe autostrada.

Golf 6 1.4 MPI este mai lent decat Logan 1.4...

 

 

Link to post
Share on other sites

Probabil ca săptămâna viitoare să vin cu anunțul în legătură cu achiziția pe care o voi face. Mulțumesc pentru recomandări.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
fragrance 18

@mihai.onu94Da, mă refer la mașina din semnătură Golf 5 1.4 90 hp (alta nu am) dar după cum spuneam am condus și Golf-ul 6 1.4 80 hp și nu se simte prea mare diferența.

Este normal să zici pas deoarece alh-ul este de 1.9 și a fost și este un motor deosebit de fiabil dar totuși nu este corect să comparăm un benzinar aspirat cu unul pe motorină mai ales că are si turbină si are altă capacitate cilindrică...😜

Eu sunt mulțumit de mașina pe care o am pentru că nu mi-a creat nici o problemă(apropo nu este de vânzare să consideri că-mi laud mașina pentru a o vinde), dar dacă ar fi să-mi mai cumpăr încă una mai nouă, Golf 6 1.4 mpi sau 1.6 mpi ar fi alegerea ideală pentru mine.

Știu ce spun și mă repet este doar parerea mea si fiecare alege ce consideră ca este mai bine pentru el.

O zi frumoasă tuturor!

Edited by fragrance 18
Link to post
Share on other sites
adrianb95

Actualizare! Bugetul meu de 6000e despre care vorbeam era bazat pe un viitor credit doar ca... Surpriza. Am fost la 3 bănci până acum iar suma maxima acordata a fost de puțin peste 4000e. Voi mai merge la 2 3 banci însă presupun că șansele de a obține cu mult mai mult sunt destul de mici.

 

Așa că schimb puțin condițiile și am nevoie în continuare de sfaturile voastre. 

 

Vreau ca anul sa fie minim 2007,prefer în continuare benzinarele și insist asupra fiabilității. Bugetul e cel de mai sus. 

 

Sfaturi, recomandări? 

Link to post
Share on other sites
Adriannnnn

Honda Civic, am mai scris.. ai luat in calcul ?  Daca fiabilitatea e pe plan principal nu exista altceva mai ok.

Edited by Adriannnnn
Link to post
Share on other sites

Recomandarea este să nu faci credit pentru o mașină SH, în perioada asta. 4000 este o sumă mică pentru o mașină compactă decentă. Poate găsești o Kia Ceed/I30 în firea ei, 2010, cu noroc poate de la primul proprietar.

https://www.autovit.ro/anunt/kia-ceed-ceed-ID7GEbkA.html#38247eafc8

https://www.autovit.ro/anunt/kia-ceed-ceed-ID7GBZuZ.html#38247eafc8

 

Link to post
Share on other sites
adrianb95
Posted (edited)

Mulțumesc de recomandări. 

 

@Adriannnnn ce motor sa caut? Găsesc în 4000? 

@zabossnu am de ales..  Anunțurile tale depășesc 4000

Edited by adrianb95
Link to post
Share on other sites

Caută, că sunt destule și sub. Ți-am dat ce mi s-a părut mie interesant. Cred că de la 4500/4200 se poate negocia.

 

Link to post
Share on other sites
Adriannnnn

1.8 i-vtec 140cp

Ar trebui sa găsești, recomandarea mea ar fi sa ridici putin bugetul daca se poate si sa cauti una din 2009 fiindca este euro 5.

Nu te lua dupa pretul cerut, se negociaza mult la o masina SH, 400 500 euro tot ii scoti.

Problema e ca nu s foarte multe pe piață, in țara lui vw..

Edited by Adriannnnn
Link to post
Share on other sites

Si eu tot Honda Civic Hatchback 1.8 i-vtec 140 cp recomand in zona asta de pret. Poate chiar 1.4 i-vtec. Cel de 1.4 are 90 cp, dar vtec-ul e facut sa fie turat si nu se misca rau. Desi suspensia raportata la Golf e destul de dura, motoarele sunt renumite pentru fiabilitate, masina (inca) are un look modern, e foarte placuta la condus, scaunele 'magic seats' sunt foarte practice pentru ca se pot rabata pentru a crea mai mult loc de bagaje in caz de nevoie si portbagajul e ft mare pt un hatchback.

 

Alte sugestii: 

 

Golf 5 1.4/1.6 mpi

Golf 5 Plus 1.6 mpi/Skoda Octavia 2 1.6 mpi/Seat Leon 1P 1.6 mpi (Leon-ul fiind alternativa ft buna la Civic)

Ford Focus Mk2 1.6 ti-vct 

Mazda 3 1.6i / Toyota Avensis 1.8i 

 

Daca bugetul e de 4000 euro,  lasa cateva sute de euro pentru revizie/transcriere just in case.

 

Edited by cj.Paul
Link to post
Share on other sites

Deja la banii astia nu mai conteaza ce masina iti iei..mai ales ca vrei benzinara aspirata, ci sa alegi o masina cat mai bine intretinuta ; eu am avut leon 1P 1.6mpi 102 cp..daca faci abstractie de motorul lesinat ( din punctul meu de vedere, ca la cum se exprima altii pe aici, sunt " avioane daca stii sa le turezi ", desi a mea nu se tura mai mult de 6800 rpm....) si de consumul de combustibil mare + posibil consum de ulei, este o masina corecta ; directia si cutia sunt foarte smooth, se misca frumos, suspensia este ok, nici prea rigida dar nici barca, scaunele super confortabile, plansa de bord urata, antifonarea ok, piese foarte ieftine..am avut si 2x mk5 ; au probleme cu rugina..si personal imi place mai mult 1P ; e doar o chestie de gusturi..iar directia si cutia sunt mai misto la leon ; ar mai fi mazda 3 sau civic cum spun si colegii..despre civic, mai documenteaza`te, are cateva problemute pe partea de electrica ; 1.8 140 cp e un motor super ok, cu raporate bune, 6 trepte, consum bun, daca exista motorul asta la VAG aveau si ei masini ideale..

 

p.s : unii o sa`mi sara in cap, dar poate o sa mergi si cu un golf 5 / leon 1.9 tdi si o sa`ti placa ; ma refer la codurile clasice, gen BKC, care au fost foarte fiabile, nu au DPF si nu prea are ce sa se strice..cu un soft stage1 se misca foarte bine, si au si un consum mult mai bun fata de 1.6 mpi ; fiabilitatea pt troace asa vechi consta in modul in care a fost intretinuta in toti acesti ani..mai bine te hotaresti singur ce vrei..ca lumea o sa`ti insire toate masinile posibile in bugetul ala, iar tu poti sa alegi " cea mai safe " din recomandarile noastre in teorie, dar sa cumperi un cazan care te seaca de bani..

Edited by bgd_b92
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri